Kleine UHD HDR compatibel monitor voor mijn HC bestaat die?

Started by hcfreak, August 17, 2019, 21:12:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hcfreak

Ik ben overgestapt op 4K (0a. Met de Panasonic 9400 en de VU + Uno 4 SE] ik had in mijn oude full HD set up een mooie kleine 17/18 inch monitor om zonder de projector apparaten te configureren en de film "klaar te zetten " voor mijn HC gasten (voor 3D films moest ik de monitor wel uit zetten anders gaf mij BR speler geen signaal) ik heb me kleuren blind gezocht op internet en kom uiteindelijk als kleinste mogelijkheid uit opeen24 inch UHD  Computer monitor wat jammer genoeg te groot vind om te plaatsen op mijn AV rack (ook niet 3D compatibel) Is er iemand die dit anders opgelost heeft of een een goed idee heeft?
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

home@the movies

Waarom niet gewoon bvb een HD fury of een splitter zetten die je 4K signaal naar 1080P brengt.
Een kleiden UHD monitor zetten enkel voor die toepassing heeft toch geen enkele zin??

donaldk

Atomos heeft kleine 4K monitoren met HDR, 1000 Nits. Wel even kijken of ze ook 60P doen niet enkel tot en met 30, zoals deze: https://www.cameratools.nl/pro-video-audio/camera-monitor/atomos-shinobi-5-inch-hdr-4k-monitor/

SpeedyAndré

Een hdmi splitter met edid register lost dat op.
Daarmee kan je een 4K HDR uitgang verdelen naar een 4K weergever en een 1080p met de downscale functie.
Ik doe dat met een Feintech splitter zodat ik mijn Sony Mdr-HW700 9.1 headset kan gebruiken voor alle 4K60p bronnen.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

hcfreak

Super bedankt voor de input heren. Zeker een UHD monitor voor die functie er neer zetten heeft geen zin, maar wist ik veel dat er een splinter/converter bestaat die 4k kan downscalen naar HD (bovendien ook nog betaalbaar). (als ik nu 4k signaal laat uitsturen door mijn VU + dan gaat hij automatisch naar HD omdat er een "gewone" HD monitor aan hangt).
Met die splitter van Andre kan ik dat mooi oplossen. Mijn apparatuur "zien" dan niet dat er achter de splitter een niet compatibel display aangesloten is?
De HD fury vertex is een stuk prijziger, maar wat ik lees heeft veel meer mogelijkheden. Ik heb echter alleen de downscale mogelijkheid nodig
EN....een mogelijkheid om de overscan van mijn monitor (is eigenlijk een kleine TV) aan te passen. Dat ding heeft zelf niet die mogelijkheid. Bij grote menu structuren (bv. van Open Pli van de VU+) valt een stuk informatie van het configuratie scherm weg (ergerlijk)
Ga ook nog proberen uit te vinden of bv. de computer monitor HP Elite Display E202 dit wel kan en dan i.c.m. de splitter van Andre.
(de HP monitor: 20 inch, 16:9, 1600x900 resolutie, HDMI port, qua formaat precies goed!)
Kan hem bestellen en proberen en terug brengen als hij geen verbetering is tov mijn huidige monitor.
IK ga de Feintech splitter bestellen maar zou graag jullie mening hebben over het overscan probleem en dat de HD fury voor mij niet nodig is. alvast THX!
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3