Author Topic: Once Upon a Time ... in Hollywood (2019)  (Read 598 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline i2Paq

• HT forum legend group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 217
  • Bij een ander klinkt het nooit zoals thuis
Once Upon a Time ... in Hollywood (2019)
« on: August 16, 2019, 08:45:47 »
Deze film gisteren, Once Upon a Time ... in Hollywood (2019), in zaal 7 (Dolby Atmos) gezien bij de Vue in Hoorn.

Deze film verteld het verhaal van acteur Rick Dalton en zijn persoonlijke stuntman en vriend Cliff Booth.

Het verhaal begint in 1968 maar kijkt ook regelmatig terug naar eerdere periodes in het leven van beide mannen om uiteindelijk uit te komen op de avond waarop Sharon Tate wordt vermoord.

Een prachtig neergezet tijdsbeeld van de "hippie" jaren '60 met een Quentin Tarantino's plottwist.

Kijken!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz 2016, B&W DM70

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 741
  • I also love the HTforum
Re: Once Upon a Time ... in Hollywood (2019)
« Reply #1 on: August 21, 2019, 12:29:35 »
Gisteren met Riwi in de Vue DD zaal te Eindhoven gezien.

Op zich een goed verhaal met hele goede acteerprestaties.
Ik vond het alleen wel in tegenstelling tot andere Tarantino films een erg lange zit.
Het is in tegenstelling tot andere Tarantino's een enkelvoudig lang verhaal met een paar korte smeuige intermezzo's echter voor mij te weinig om te blijven boeien.
Het is meer een lang verhaal dat opbouwt naar de climax waar best een drie kwartier vanaf had  kunnen worden gehaald zonder dat je echt wat zou missen.
Ik vond hem daarom wat tegenvallen, toch een kleine 7.

Offline HarrieA

« Reply #2 on: August 21, 2019, 18:25:12 »
Ik vond m niet geweldig. Voor mijn gevoel keek ik naar een stuk uit een verhaal. Geen begin en geen eind. Langdradig en wanneer gebeurd er iets.

Plots ook knips in enkele scenes.

Nu ben ik opgestapt toen de aftiteling begon, ik weet dus niet of er daarna iets te zien was, bv moord op Sharon Tate.

Offline Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 741
  • I also love the HTforum
« Reply #3 on: August 21, 2019, 19:10:21 »
Wel iedereen in Marika kent wel de Manson family en de tate murders.
Dat wil je wel even lezen voor je deze film gaat zien anders mis je inderdaad een hoop.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tate_murders

Offline i2Paq

• HT forum legend group
« Reply #4 on: August 21, 2019, 19:13:59 »
Ik vond m niet geweldig. Voor mijn gevoel keek ik naar een stuk uit een verhaal. Geen begin en geen eind. Langdradig en wanneer gebeurd er iets.

Plots ook knips in enkele scenes.

Nu ben ik opgestapt toen de aftiteling begon, ik weet dus niet of er daarna iets te zien was, bv moord op Sharon Tate.

Er was een zg. Eastern Egg, De Caprio speelt dan in een reclame voor Red Apple cigarettes. Wel grappig omdat dit merk in alle Tarantino’s fims ze zien zijn.

En wat Kjelt zegt, als je de geschiedenis van de Tate moorden niet kent zegt de hele film je niets.
« Last Edit: August 21, 2019, 19:15:54 by i2Paq »

Offline HarrieA

« Reply #5 on: August 21, 2019, 19:18:28 »
Ik ken het verhaal wel, daarom ging ik er ook wel een beetje vanuit dat de moord op Tate het einde van de film zou zijn. Ik had niet de datums in mijn hoofd dus ik wist niet hoever het er nog vanaf was.

Offline squeek

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+8)
  • Total likes: 1
« Reply #6 on: August 22, 2019, 21:37:15 »
Beetje dubbel gevoel gehad bij het kijken van deze film. Langdradig en waar gaat het eigenlijk over?!Er is wel een setting neergezet en die vond ik wel mooi, geweldige acteerprestaties uiteraard en een leuke soundtrack.
Show content
Maar of het moreel aanvaardbaar is om de gruwelijke geschiedenis een eigen twist te geven is voor iedereen anders vermoed  ik.
Pioneer SC-LX82 | Pioneer BDP-LX55 | Epson tw9200 | Projecta | PS3 | Monitor audio RS8 / RCLR / RSFX | SVS pc13 Ultra |

Offline i2Paq

• HT forum legend group
« Reply #7 on: August 23, 2019, 10:04:26 »
Beetje dubbel gevoel gehad bij het kijken van deze film. Langdradig en waar gaat het eigenlijk over?!Er is wel een setting neergezet en die vond ik wel mooi, geweldige acteerprestaties uiteraard en een leuke soundtrack.
Show content
Maar of het moreel aanvaardbaar is om de gruwelijke geschiedenis een eigen twist te geven is voor iedereen anders vermoed  ik.

vwb. de Spooiler: Check de titel van de film....

Offline Remco

« Reply #8 on: August 25, 2019, 12:34:03 »
Gisteren ook gezien in Pathe Leidsche Rijn. Ik vind het tijdsbeeld super neergezet en hij blijft een meester in de muziek keuzes. Verhaal vond ik wel wat magertjes om 3 uur uit te zitten, pfff. Aan de andere kant een pluim voor Tarantino, want origineel is het allemaal wel.
Ruimte: Zolder HT |
Versterker/bron: Marantz SR7013 Cinemike Stufe 1 | Marantz UD-7007 Cinemike Stufe 3 |
Luidsprekers 5.1: Klipsch KL-7800 | Klipsch KS-525 | JL Audio E112 |
Projectie: JVC DLA-RS440 | Screen Excellence Enlightor Neo S 100 inch |

Offline gerard1

« Reply #9 on: August 25, 2019, 15:13:41 »
Gisteren ook gezien in Pathe Leidsche Rijn. Ik vind het tijdsbeeld super neergezet en hij blijft een meester in de muziek keuzes. Verhaal vond ik wel wat magertjes om 3 uur uit te zitten, pfff. Aan de andere kant een pluim voor Tarantino, want origineel is het allemaal wel.

Heeft ook een playlist

https://www.vice.com/nl/article/ryzxnk/did-quentin-tarantino-buy-the-wu-tang-clans-album

Zelf vind ik Reservoir Dogs en pulp fiction nog steeds het allerbeste.

Offline Lucky.L

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+24)
  • Total likes: 51
  • Music Maestro Please
« Reply #10 on: August 25, 2019, 16:26:18 »

Zelf vind ik Reservoir Dogs en pulp fiction nog steeds het allerbeste.
[/quote] Die zijn voor mij ook absoluut de beste!
Maar ik heb deze nog niet gezien.
Denon AVR-X4500W,Klipsch RP280F,Klipsch RP250F,,Rythmik F15HP, Samsung UE65F9000,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700.