Once Upon a Time ... in Hollywood (2019)

Started by i2Paq, August 16, 2019, 08:45:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Deze film gisteren, Once Upon a Time ... in Hollywood (2019), in zaal 7 (Dolby Atmos) gezien bij de Vue in Hoorn.



Deze film verteld het verhaal van acteur Rick Dalton en zijn persoonlijke stuntman en vriend Cliff Booth.

Het verhaal begint in 1968 maar kijkt ook regelmatig terug naar eerdere periodes in het leven van beide mannen om uiteindelijk uit te komen op de avond waarop Sharon Tate wordt vermoord.

Een prachtig neergezet tijdsbeeld van de "hippie" jaren '60 met een Quentin Tarantino's plottwist.

Kijken!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kjelt

Gisteren met Riwi in de Vue DD zaal te Eindhoven gezien.

Op zich een goed verhaal met hele goede acteerprestaties.
Ik vond het alleen wel in tegenstelling tot andere Tarantino films een erg lange zit.
Het is in tegenstelling tot andere Tarantino's een enkelvoudig lang verhaal met een paar korte smeuige intermezzo's echter voor mij te weinig om te blijven boeien.
Het is meer een lang verhaal dat opbouwt naar de climax waar best een drie kwartier vanaf had  kunnen worden gehaald zonder dat je echt wat zou missen.
Ik vond hem daarom wat tegenvallen, toch een kleine 7.

HarrieA

Ik vond m niet geweldig. Voor mijn gevoel keek ik naar een stuk uit een verhaal. Geen begin en geen eind. Langdradig en wanneer gebeurd er iets.

Plots ook knips in enkele scenes.

Nu ben ik opgestapt toen de aftiteling begon, ik weet dus niet of er daarna iets te zien was, bv moord op Sharon Tate.


Kjelt

Wel iedereen in Marika kent wel de Manson family en de tate murders.
Dat wil je wel even lezen voor je deze film gaat zien anders mis je inderdaad een hoop.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tate_murders

i2Paq

#4
Quote from: HarrieA on August 21, 2019, 18:25:12
Ik vond m niet geweldig. Voor mijn gevoel keek ik naar een stuk uit een verhaal. Geen begin en geen eind. Langdradig en wanneer gebeurd er iets.

Plots ook knips in enkele scenes.

Nu ben ik opgestapt toen de aftiteling begon, ik weet dus niet of er daarna iets te zien was, bv moord op Sharon Tate.

Er was een zg. Eastern Egg, De Caprio speelt dan in een reclame voor Red Apple cigarettes. Wel grappig omdat dit merk in alle Tarantino's fims ze zien zijn.

En wat Kjelt zegt, als je de geschiedenis van de Tate moorden niet kent zegt de hele film je niets.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HarrieA

Ik ken het verhaal wel, daarom ging ik er ook wel een beetje vanuit dat de moord op Tate het einde van de film zou zijn. Ik had niet de datums in mijn hoofd dus ik wist niet hoever het er nog vanaf was.

squeek

Beetje dubbel gevoel gehad bij het kijken van deze film. Langdradig en waar gaat het eigenlijk over?!Er is wel een setting neergezet en die vond ik wel mooi, geweldige acteerprestaties uiteraard en een leuke soundtrack.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

i2Paq

Quote from: squeek on August 22, 2019, 21:37:15
Beetje dubbel gevoel gehad bij het kijken van deze film. Langdradig en waar gaat het eigenlijk over?!Er is wel een setting neergezet en die vond ik wel mooi, geweldige acteerprestaties uiteraard en een leuke soundtrack.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


vwb. de Spooiler: Check de titel van de film....

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Remco

Gisteren ook gezien in Pathe Leidsche Rijn. Ik vind het tijdsbeeld super neergezet en hij blijft een meester in de muziek keuzes. Verhaal vond ik wel wat magertjes om 3 uur uit te zitten, pfff. Aan de andere kant een pluim voor Tarantino, want origineel is het allemaal wel.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

gerard1

Quote from: Remco on August 25, 2019, 12:34:03
Gisteren ook gezien in Pathe Leidsche Rijn. Ik vind het tijdsbeeld super neergezet en hij blijft een meester in de muziek keuzes. Verhaal vond ik wel wat magertjes om 3 uur uit te zitten, pfff. Aan de andere kant een pluim voor Tarantino, want origineel is het allemaal wel.

Heeft ook een playlist

https://www.vice.com/nl/article/ryzxnk/did-quentin-tarantino-buy-the-wu-tang-clans-album

Zelf vind ik Reservoir Dogs en pulp fiction nog steeds het allerbeste.

Lucky.L



Zelf vind ik Reservoir Dogs en pulp fiction nog steeds het allerbeste.
[/quote] Die zijn voor mij ook absoluut de beste!
Maar ik heb deze nog niet gezien.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

SV..S

Quote from: Kjelt on August 21, 2019, 19:10:21
Wel iedereen in Marika kent wel de Manson family en de tate murders.
Dat wil je wel even lezen voor je deze film gaat zien anders mis je inderdaad een hoop.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tate_murders

die kennis had ik gisteren niet paraat toen ik de film keek. ;)

het is wel een aparte film, zoals we van Tarantino gewend zijn.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Benco


holco

Wij hebben hem halverwege afgezet, totaal niet ons ding.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Lucky.L

Quote from: Lucky.L on August 25, 2019, 16:26:18

Zelf vind ik Reservoir Dogs en pulp fiction nog steeds het allerbeste.
Die zijn voor mij ook absoluut de beste!
Maar ik heb deze nog niet gezien.
Alweer een maandje geleden gezien!
Blijf nog steeds bij mijn bovenstaande reactie,maar vond dit echt wel een goede film 8,0 .
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A