Nat afspelen

Started by Nietsche, August 15, 2019, 19:11:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nietsche

Hier mensen die nat afspelen?

Iets dat in het grijze verleden vaak gebeurde, die kennis/ervaring is echter weg en tegenwoordig lees je alleen maar horrorverhalen over loslatende naaldtips. Ik speel wel nat met goede ervaringen, echter ik wil nu mijn element upgraden en dan spelen die horrorverhalen door mijn hoofd.

5061

Wellicht heb jij daar goede ervaringen mee maar zelf zou ik er niet aan beginnen. Al mijn platen zijn bij m'n Nessie op bezoek geweest en zijn super schoon. Bij wijze van spreken : "Geen vuiltje aan de lucht.". Kan me niet voorstellen dat het geluid beter zou kunnen.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Nietsche

Quote from: 5061 on August 15, 2019, 20:11:52
Wellicht heb jij daar goede ervaringen mee maar zelf zou ik er niet aan beginnen. Al mijn platen zijn bij m'n Nessie op bezoek geweest en zijn super schoon. Bij wijze van spreken : "Geen vuiltje aan de lucht.". Kan me niet voorstellen dat het geluid beter zou kunnen.

Het doet me deugd dat je zo tevreden bent met je gewassen platen. Het is echter niet alleen een kwestie van schoon maar ook van wrijving/smering etc.  Echter daarom juist mijn vraag, waarom werd er 40 jaar geleden zoveel nat afgespeeld terwijl ze toen ook al wasmachines hadden voor platen.

mrrepel

Ik speel alles nat met een armpje van Lenco en de bekende vloeistof. Het waarom tja.... omdat mij dat zo geleerd is door mn vader  ;D. Ook heb ik het idee dat er minder kraakjes zijn bij het nat afspelen tov droog.

alexeiboris

Ik moest echt 3x lezen voordat ik doorhad dat 'nat' geen afkorting was van 1 of ander esoterisch digitaal systeem. Maar water. Jullie maken een lp nat met water. En dan spelen jullie die langspeelplaat af. Met water :) ik had er nog nooit van gehoord. Je maakt wat mee hier :D

Nietsche

Quote from: alexeiboris on August 19, 2019, 19:29:55
Ik moest echt 3x lezen voordat ik doorhad dat 'nat' geen afkorting was van 1 of ander esoterisch digitaal systeem. Maar water. Jullie maken een lp nat met water. En dan spelen jullie die langspeelplaat af. Met water :) ik had er nog nooit van gehoord. Je maakt wat mee hier :D

Niet alleen water, je hebt speciale kant en klaar mengseltjes, sommige maken een mengseltje van 5 delen gedestilleerd water, 1 deel alcohol en een zeepje. En een enkeling gebruikt zelfs olie. Was voordat de cd speler uitgevonden was een vrij gangbare werkwijze.