Is de beeldkwaliteit van Netflix in te stellen/verbeteren

Started by Jack_D, August 15, 2019, 15:36:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Quote from: Teejoo on August 16, 2019, 19:25:25
Daar had ik dus helemaal overheen gekeken. Meteen maar even op maximaal gezet.

Me2, stond bij mij ook op auto :), meteen omgezet.

HJ

Quote from: RonG on August 22, 2019, 13:37:35
Me2, stond bij mij ook op auto :), meteen omgezet.
Ik denk dat veel gebruikers die optie niet eens kennen ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


millon

Kan iemand al duidelijkheid verschaffen met verschil tussen 20mb en 100mb en 4k?
Of is het verschil niet zichtbaar?

darkrunner

Max wat Netflix geeft is 16000 kbps dus 20mb of 100mb gaat geen verschil maken.

HJ

Quote from: darkrunner on December 13, 2019, 12:52:15
Max wat Netflix geeft is 16000 kbps dus 20mb of 100mb gaat geen verschil maken.
Kan ook niet anders, het moet wereldwijd voor de gemiddelde consument te streamen zijn.

Jack_D

Das een tikkie niet helemaal correct, is nu al dynamisch, als het hele huis aan het downloaden is, of de hele wijk is net wat te actief bezig op het internet en er geen bandbreedte beschikbaar is schakelt Netflix automatisch terug in het aantal bps,(en word je beeld dan wat slechter). Dit zou je dus ook voor een hogere bitrate dan 16000kbps kunnen inrichten. Maar dat kost netflix weer een extra bak met geld. Dus neem een beetje aan dat ze een maximale bitrate hebben gekozen wat voor het merendeel van de kijkers oke is. Afweging tussen geld en beeldkwaliteit

Ik zelfs wordt er niet zo vrolijk van, zeker als je na een avondje UHD/HDR Blu-ray (of een 100% rip ervan) opeens overschakelt naar Netflix, dan is het toch allemaal net iets minder scherp en minder dynamisch. Nog best wel naar te kijken, maar zeker op een groot scherm en met een UHD/HDR film mag Netflix van mij wel aan een wat hogere bitrate. Enige nuance is echter wel op zijn plaats, ligt ook aan de film in kwestie, sommige zijn ook op Blu-ray met een torenhoge bitrate niet om aan te zien. Dus een hogere bitrate is niet altijd heilig

Maar zoals altijd, is dit maar wat ik ervan vind.... :D


Quote from: hans. on December 14, 2019, 13:28:28
Kan ook niet anders, het moet wereldwijd voor de gemiddelde consument te streamen zijn.

HJ

Dat netflix terugschakelt als je hele huis druk is lijkt me logisch maar is dat ook zo als de buurt druk is?

Wat ik bedoel is dat als het minimale abbo bv 30Mb zou zijn, het wereldwijd te weinig klanten zou opleveren.
NL loopt redelijk in de voorhoede  als het om internet dekking gaat denk ik.



Audio addict

#57
Hier ziet Netflix er meer dan prima uit hoor.

Netflix 4K abbo op apple tv 4K en bonded internet van KPN. Internet haalt zeer , zeer constant 83 mb download , 16 mb upload en een ping van 12 op de wifi.

Ik geloof dat je daadwerkelijk 30-35 mb minimum download moet halen om 4K content te kunnen afspelen.


Ik heb wel een tip voor apple tv gebruikers. Zet bij de beeldinstellingen van de apple tv het beeld op 4K SDR 60 , Chroma op 4:4:4 , Maak materiaal van dynamisch bereik & beeldsnelheid passend beide AAN.

Doe je dit niet exact zo instellen kun je behoorlijke compressie artefacten bij Netflix/Youtube krijgen.
En als je de apple tv op 4K SDR 60 zet & dynamisch bereik passend dan kijk je nog steeds Netflix in 4K HDR & Dolby Vision. Wat de apple tv dan niet doet is alle content upscalen naar HDR/Dolby. Als hij alles moet upscalen krijg je soms enorme pixels in beeld. Vooral in donkere scenes.
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

alexeiboris

Quote from: Audio addict on December 15, 2019, 02:05:53
Hier ziet Netflix er meer dan prima uit hoor.

Netflix 4K abbo op apple tv 4K en bonded internet van KPN. Internet haalt zeer , zeer constant 83 mb download , 16 mb upload en een ping van 12 op de wifi.

Ik geloof dat je daadwerkelijk 30-35 mb minimum download moet halen om 4K content te kunnen afspelen.


Ik heb wel een tip voor apple tv gebruikers. Zet bij de beeldinstellingen van de apple tv het beeld op 4K SDR 60 , Chroma op 4:4:4 , Maak materiaal van dynamisch bereik & beeldsnelheid passend beide AAN.

Doe je dit niet exact zo instellen kun je behoorlijke compressie artefacten bij Netflix/Youtube krijgen.
En als je de apple tv op 4K SDR 60 zet & dynamisch bereik passend dan kijk je nog steeds Netflix in 4K HDR & Dolby Vision. Wat de apple tv dan niet doet is alle content upscalen naar HDR/Dolby. Als hij alles moet upscalen krijg je soms enorme pixels in beeld. Vooral in donkere scenes.
Je haalt hier doorvoersnelheid, bitrate, capping en en compressie lekker door elkaar. Je hebt de bel horen klinken maar weet niet waar de klepel hangt.

DustinV

Quote from: alexeiboris on December 15, 2019, 09:31:37
Je haalt hier doorvoersnelheid, bitrate, capping en en compressie lekker door elkaar. Je hebt de bel horen klinken maar weet niet waar de klepel hangt.

We wachten nog op jouw uitleg.

alexeiboris


darkrunner

#61
Quote from: DustinV on December 15, 2019, 09:38:17
We wachten nog op jouw uitleg.
Uitleg is heel simpel al heb je 1000mb Dl en 100mb Upload in je huis, dan nog zal je van Netflix maar max 16mb doorkrijgen.

Raymen

ik denk niet dat dustin het over die opmerking heeft

het gaat meer over de instellingen

en ik denk dat audio addict er niet ver naast zit
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Robiwan

Quote from: Audio addict on December 15, 2019, 02:05:53
Hier ziet Netflix er meer dan prima uit hoor.

Netflix 4K abbo op apple tv 4K en bonded internet van KPN. Internet haalt zeer , zeer constant 83 mb download , 16 mb upload en een ping van 12 op de wifi.

Ik geloof dat je daadwerkelijk 30-35 mb minimum download moet halen om 4K content te kunnen afspelen.


Ik heb wel een tip voor apple tv gebruikers. Zet bij de beeldinstellingen van de apple tv het beeld op 4K SDR 60 , Chroma op 4:4:4 , Maak materiaal van dynamisch bereik & beeldsnelheid passend beide AAN.

Doe je dit niet exact zo instellen kun je behoorlijke compressie artefacten bij Netflix/Youtube krijgen.
En als je de apple tv op 4K SDR 60 zet & dynamisch bereik passend dan kijk je nog steeds Netflix in 4K HDR & Dolby Vision. Wat de apple tv dan niet doet is alle content upscalen naar HDR/Dolby. Als hij alles moet upscalen krijg je soms enorme pixels in beeld. Vooral in donkere scenes.

goede tip thanx :clapping:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2