Is de beeldkwaliteit van Netflix in te stellen/verbeteren

Started by Jack_D, August 15, 2019, 15:36:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexeiboris

Ja dan wordt het lastig. Macbookje lenen van een hippe buurman/kennis/vriend.

katwax

Quote from: Teejoo on August 17, 2019, 09:34:06
Hoe laat je eigenlijk zien wat de bitrate is bij Netflix op de ATV?
Hangt beetje af van de speler die je gebruikt om Netflix af te spelen, Netflix zelf heeft voor zover ik weet geen optie om dit te zien.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Teejoo

Quote from: katwax on August 17, 2019, 10:44:06
Hangt beetje af van de speler die je gebruikt om Netflix af te spelen, Netflix zelf heeft voor zover ik weet geen optie om dit te zien.
Op de Panasonic zal ik het kunnen zien. Ik vroeg het me af bij de ATV4.

Jack_D

Vraag ik me ook nog af of mijn TV de gemiddelde bps aangeeft of de peak.... een gemiddelde van 12.25Mbps zal toch snel resulteren in een piek van meer dan twee keer zo groot, of heeft Netflix een constante bitrate?.... Bij mijn tv blijft die bps gewoon het zelfde, bij mijn blu-ray speler zie ik geen gemiddelde maar de actuele bps, en die fluctueert per seconde of zo iets.

Misschien dat ik daar in mijn vergelijking al een beetje de mist in gaat..... qua bps dan.... niet hoe het beeld er uiteindelijk uitziet. Das bij mij met Netflix minder gedetailleerd dan blu-ray(UHD/HDR). Bij gewoon HD vind ik het verschil minder groot.

Teejoo

Quote from: Teejoo on August 17, 2019, 10:46:01
Op de Panasonic zal ik het kunnen zien. Ik vroeg het me af bij de ATV4.
Blijkbaar kan ik het toch niet zien. Hoe heb jij de bitrate kunnen checken Werner?

home@the movies

Quote from: Teejoo on August 18, 2019, 07:43:36
Blijkbaar kan ik het toch niet zien. Hoe heb jij de bitrate kunnen checken Werner?

Tja, ik pleit schuldig, ik ben al sedert mensenheugenis een Mac gebruiker, dus  ;)
Ik denk wel dat je in de Netflix app bij netwerk connections waar je ook de connectie met de servers kan testen ook je snelheid kan uitlezen. Zei het dan wel niet tijdens het afspelen van een effectief bestand.

Snowmaster

Jack, het klopt helemaal wat je schrijft. Netflix is kapot gecomprimeerd.
Ik erger mij al langer en verbaas mij al heel lang dat niemand klaagt. Ondertussen snap ik dat de meesten het gewoon niet kunnen zien en horen omdat hun installatie tekort schiet of omdat ze er geen waarde aan hechten. Wij zitten in het decennium van streamen, soundbars, gecomprimeerde content en cheap. Met een laptop, mobieltje en dopjes in je oren is alles lekker en chill.
Ook ik heb hier max 15.25 mbs en bij sommige films zelfs 1.95 mbs. Kwaliteitsvermindering hiertussen valt nauwelijks op en is nauwelijks hoorbaar. Tsja, als de basis bagger is dan kom je never in de buurt van het originele beeld of geluid.
Zojuist heb ik Netflix opnieuw op "hoog" ingesteld. Nu 8 uur wachten om te kijken of het misschien helpt.
Wordt vervolgd.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

reza

Ik weet niet waar het dan mis gaat?
Netflix hier op 2.50mt breed ziet er fantastisch uit!
Met mijn installatie is niks mis, misschien moet je de formule omdraaien :tounge2: en is er juist iets mis met jullie installatie ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

modde239


Jack_D

Tja...... als die 25Mbps genoeg zou zijn voor een lekker UHD/HDR beeld, waarom proppen ze dan 100Mbps op een UHD/HDR blu-ray schijfje....


Het gaat er trouwers niet om of jij persoonlijk het beeld van Netflix voor jouwzelf goed genoeg vind, das een persoonlijk iets, das maar wat je er zelf van vind, das niet goed of fout maar jouw persoonlijk waardeoordeel.

Het wordt pas een beetje vreemd als jij geen verschil kan constateren op jouw betreffende set tussen 100Mbps en een 25Mbps van die zelfde UHD/HDR film.
Gezien het enorme aantal beeldpunten en uitgebreid kleurenspectrum van UHD/HDR is dat verschil van 75 Mbps tussen Netflix en blu-ray geen zinloze beeldinformatie, zoals met een zelfde bitrate het wel een beetje het geval zou zijn bijHD


In mijn optiek en met inachtneming van bovenstaande is het eerder vreemd dat je geen verschil ziet als wel een verschil.... :blush:



katwax

I wel vrij algemeen allemaal, hou tijdens kijken van disc de bitrate is in het oog voor verschillende filmen, het is enkel bij heel drukke scenes dat we hoge bitrate krijgen. Bv sneeuwval, Planet earth met de shot van duizende vogels etc, maar over het algemeen is dit veel lager.

Je hebt optimaal netwerk nodig van Netflix tot aan je streamer, vaak is deze draadloos, dat maakt dat:
-draadloos netwerk genoeg bandbreedte moet hebben
-bedraad netwerk genoeg bandbreedte moet hebben
-je internet verbinding niet gecapped mag zijn (genoeg bandbreedte moet hebben)
-ISP niet extra compressie mag toevoegen aan streams van Netflix

Netflix, Amazon, etc investeren heel veel geld om te zorgen dat de compressie/decompressie zeer goede kwaliteit haalt. Wat ik lees is dat het geluid minder belangrijk is dan het beeld en dus dat je op geluid het sneller zal merken dan beeld.

Is UHD-disc beter dan streaming, yep, hoeveel beter zal afhangen van welke film maar een "simpel" drama zal je toch wel je best moeten doen om verschil te merken volgens mij. (als je aan alle voorwaarde voldoet natuurlijk)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HJ

Het is denk ik toch zo dat het voor de gemiddelde consument goed moet werken. Niet iedereen heeft een supersnelle verbinding en ook die mensen moeten van bv netflix gebruik kunnen maken.

Vwb de kwaliteit, ik heb al veel gehad,  zowel hardware als software maar inmiddels kijk ik heel veel netflix. Puur om het feit dat het zo simpel werkt. Geen losse media player, niet meer downloaden, nassen, geen losse schijfjes, afstandsbedieningen en weet ik veel.
Natuurlijk zie ik verschil maar het gemak(ook voor mijn gezin) vind ik toch erg fijn.
Daar komt bij dat de beeld kwaliteit bij mij (voor ons) gewoon prima is, zowel op mijn 65" maar ook op 106" projectie.

Als ik het zo lees dan zijn er een aantal mensen die toch ergens iets niet goed op orde hebben want slecht zou ik netflix tegenwoordig het echt niet willen noemen maar dat is slechts mijn mening.

Ik wil wel de kanttekening maken dat zeker niet alles op netflix van dezelfde kwaliteit is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


reza

Quote from: Jack_D on August 20, 2019, 21:27:17
Tja...... als die 25Mbps genoeg zou zijn voor een lekker UHD/HDR beeld, waarom proppen ze dan 100Mbps op een UHD/HDR blu-ray schijfje....


Het gaat er trouwers niet om of jij persoonlijk het beeld van Netflix voor jouwzelf goed genoeg vind, das een persoonlijk iets, das maar wat je er zelf van vind, das niet goed of fout maar jouw persoonlijk waardeoordeel.

Het wordt pas een beetje vreemd als jij geen verschil kan constateren op jouw betreffende set tussen 100Mbps en een 25Mbps van die zelfde UHD/HDR film.
Gezien het enorme aantal beeldpunten en uitgebreid kleurenspectrum van UHD/HDR is dat verschil van 75 Mbps tussen Netflix en blu-ray geen zinloze beeldinformatie, zoals met een zelfde bitrate het wel een beetje het geval zou zijn bijHD


In mijn optiek en met inachtneming van bovenstaande is het eerder vreemd dat je geen verschil ziet als wel een verschil.... :blush:




Ho ho, je haalt nu allerlei zaken door elkaar.
Ten eerste is een fysiek schijfje ten alle tijden superieur! Dat ontken ik nergens.
Maar jij schrijft dat je zo slecht beeld hebt bij het kijken van Netflix met UHD content. En vraagt of anderen dat ook hebben/ervaren.
Nee, ik ervaar dat niet zo. Bij mij ziet 4K er super uit, met sommige transfers zelfs fantastisch.
Ik kijk op een 2,40 breed scherm en zit op een 1:1 afstand, dan moet alles wel super strak zijn anders ziet het er niet uit. Ik heb dus nergens last van.
Ik zal het je nog gekker maken, in mijn batcave heb ik netflix op de wifi, ja ja zelfs 4K en dat ziet er goed uit.
Misschien is je tv niet gekalibreerd? Staan zaken als sharp enhancement aan? Waardoor het beeld slechter wordt.. Geen idee?
Maar netflix UHD ziet er bij alle mensen die ik ken, gewoon tip top uit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jack_D


Let's agree to disagree..... :popcorn:



Quote from: reza on August 20, 2019, 23:34:04
Ho ho, je haalt nu allerlei zaken door elkaar.
Ten eerste is een fysiek schijfje ten alle tijden superieur! Dat ontken ik nergens.
Maar jij schrijft dat je zo slecht beeld hebt bij het kijken van Netflix met UHD content. En vraagt of anderen dat ook hebben/ervaren.
Nee, ik ervaar dat niet zo. Bij mij ziet 4K er super uit, met sommige transfers zelfs fantastisch.
Ik kijk op een 2,40 breed scherm en zit op een 1:1 afstand, dan moet alles wel super strak zijn anders ziet het er niet uit. Ik heb dus nergens last van.
Ik zal het je nog gekker maken, in mijn batcave heb ik netflix op de wifi, ja ja zelfs 4K en dat ziet er goed uit.
Misschien is je tv niet gekalibreerd? Staan zaken als sharp enhancement aan? Waardoor het beeld slechter wordt.. Geen idee?
Maar netflix UHD ziet er bij alle mensen die ik ken, gewoon tip top uit.

activ

Ik zat gisteren de serie Another life te kijken en dat beeld was toch echt prima hoor, niet zoals op een UHD disc maar wel aardig in de buurt. Mijn grootste klacht bij Netflix is zeker niet statische scherpte, maar motion. Door de compresie en bitrate is scherpte bij beweging niet helemaal lekker.
Daarnaar kan de audio natuurlijk lang niet tippen aan een disc, maar ik moet zeggen dat met de laatste verbetering het bij een serie als Another life wel te pruimen is. 


TopGun2010

Ik vind de kwaliteit van Netflix uhd echt prima op mijn 55" oled. Een schijf is beter maar als je eenmaal " in de film of serie " zit, maakt het weinig meer uit. Planet Earth 2 moet je natuurlijk wel op uhd schijf hebben, dan is detail key.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Raphie

Het is hetzelfde verschil als tussenMP3 en WAV, op 192 of lager ga je het wel horen, maar op 320 is het prima te doen.
Met netflix net zo, is je netwerk op orde en heb je maximale bandbreedte is het prima, gaat de bitrate te ver omlaag, dan zie je dat direct.
JBL PRX Power!

reza

Meer mensen die het beeld van Netflix goed vinden dan slecht :blink:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

alexeiboris

Het is de ene keer ook erger dan de andere keer. Zat gisteren Stranger Things te kijken, dat zag er echt niet uit. Was 4K maar het leek wel SD zo soft, en ontzettend veel compressie, goed te zien in donkere scenes.

home@the movies

#44
Quote from: reza on August 21, 2019, 07:58:12
Meer mensen die het beeld van Netflix goed vinden dan slecht :blink:

Zoals reeds gemeld, ik.

ik heb heel lang geweigerd om streaming te bekijken, maar de laatste pakweg 2 jaar kijk ik met veel plezier UHD op Netflix, en ook iTunes UHD komt zeer goed uit de verf.
Ik heb hier alle mogelijke bronnen om te vergelijken, uiteraard is een schijfje superieur beter dat gaat niemand tegenspreken.
Er werd hier Stranger things aangehaald, die serie heb ik op 2 dagen volledig uitgekeken op Netflix in UHD op de JVCNX9 op een 2m80 breed scherm en ik heb er geweldig van genoten.



papaleo

Ook hier ziet Netflix er prima uit...,héél soms denk ik wel eens wat te zien van lichte compressie maar dan start ik netflix opnieuw op en dan is het verdwenen daarna heb ik weer een rete scherp/gestoken beeld.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Tabcam

Quote from: papaleo on August 21, 2019, 22:38:11
Ook hier ziet Netflix er prima uit...,héél soms denk ik wel eens wat te zien van lichte compressie maar dan start ik netflix opnieuw op en dan is het verdwenen daarna heb ik weer een rete scherp/gestoken beeld.
Ik ben gelukkig al enigszins gewend aan de uitzendkwaliteit van IPTV van zowel KPN als Ziggo. Vind het echt niet tegenvallen. Misschien is het verschil met HD en 4K/HDR al een fijne verbetering t.o.v. gewone TV dat ik me niet erger :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: papaleo on August 21, 2019, 22:38:11
Ook hier ziet Netflix er prima uit...,héél soms denk ik wel eens wat te zien van lichte compressie maar dan start ik netflix opnieuw op en dan is het verdwenen daarna heb ik weer een rete scherp/gestoken beeld.
Heb ik ook af en toe, maar laatste tijd komt dit zeer zelden voor, wat aantoont dat men bij Netflix hier mee bezig is. Oplossing is dan inderdaad even stoppen en herstarten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kjelt

Ik heb een half jaar geleden gesproken met iemand die betrokken is geweest met het uitrollen van de infrastructuur voor Netflix tv streams alweer een flink aantal jaar geleden.
Ze plaatsen bij iedere provider een of meerdere kasten waar alle content op staat.
Het streamen vind dus plaats van internet provider naar de klanten.

Dan het volgende: hij sprak van intelligente bitstream regulatie in die zin dat als iemand bv een film start en de benodigde maximale bandbreedte voor deze content is beschikbaar dan wordt deze maximale bandbreedte gekozen.
Mocht er na verloop van tijd gedetecteerd worden dat de afgenomen bitrate langdurig is gedaald , dan wordt terug geschakeld naar een lagere resolutie of eigenlijk lagere bitrate die hoort bij deze afgenomen bitrate. Er wordt dan later niet meer omhoog geschakeld om verdere verstoringen in beeld en geluid te voorkomen.

Wat je dus wilt is dat op het moment van kijken je niet ergens anders andere content gaat kijken, of spullen downloaden of andere activiteiten die de beschikbare bandbreedte significant beinvloeden. Je zou dit eens kunnen proberen.