Nieuwe set, de PureAudioProject Quintet?

Started by Tabcam, August 13, 2019, 23:28:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudioEnZo

Mooi resultaat :)
Gaaf hoor zo'n open baffle, groot maar gaaf!

Kingpin

Mooi verslag Tabcam, kan me helemaal vinden in je beschrijving.
Ik moest in het begin wat wennen aan de afbeelding en sound van de set met PAP's.
Na een tijdje luisteren valt het op dat alles toch wel heel mooi homogeen en natuurlijk wordt weergegeven.
Na wat testen blijkt ook wel dat veranderingen in je set met bv je Pi op een lineaire voeding goed het verschil laat horen en dat er idd in de toekomst ruimte is voor verbeteringen.
De speakers zijn in iedergeval niet de bottleneck om dit soort wijzigingen te verdonkermanen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

op eigen verzoek verwijderd.

Leuk verhaal.

:bigsmile:

Ik nodig mezelf graag eens uit.

;D

katwax

Het heeft iets die speakers, dat je ze voorbij de WAF krijgt vind ik wel beetje vreemd, maar goed voor jouw.

Nadeel is natuurlijk dat ze niet actief zijn, dus kan je nog veel "upgraden"  :P

Veel plezier ermee, maar als ik het begrijp is dit een demo set, dus komen er andere?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

holco

Monsterlijk grote speakers (Niet negatief bedoeld), kan mij voorstellen dat ze ook zo klinken, groots!!  :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DofN

Leuke ontwikkelingen. Voor 10.000 -1 euro luidsprekers kopen die nog niet helemaal doen wat je wil? Dat is boeiend. Het gemis aan hoog bij de D&D's.. Heb je zelf thuis even een meting gedaan om te kijken of het misschien aan je oren (verkoudheid, drukte, spanning oid) lag, of aan een instelling?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

#56
Quote from: doorofnight on December 28, 2019, 10:02:11
Leuke ontwikkelingen. Voor 10.000 -1 euro luidsprekers kopen die nog niet helemaal doen wat je wil? Dat is boeiend. Het gemis aan hoog bij de D&D's.. Heb je zelf thuis even een meting gedaan om te kijken of het misschien aan je oren (verkoudheid, drukte, spanning oid) lag, of aan een instelling?
Da's al de tweede die aan mijn oren twijfelt :nopompom:. Beide zijn beluisterd over een periode van meer dan drie weken, ik ga niet over één nacht ijs ;). En ik moet helaas met deze oren luisteren en meten is weten maar met een onbetrouwbare microfoon helpt ook niet :unsure:. Die meting laat zien dat de afval groter was dan die voor de Ushers. En zoals je bij de D&D ervaringen kunt lezen hebben ze ook beperkingen qua gebruiksgemak en ik geloof dat ik een niet correct werkend paar op bezoek heb gehad!

Gelukkig voor mijn oren was ik niet de enige die het hoorde :angel:. Altijd fijn als er mensen zijn die vergelijkbare zaken horen :pompom:. Niet blind op varen maar geeft bevestiging van eigen ervaringen. En als ik niet het gevoel heb gezellig te willen gaan luisteren klopt er toch iets niet?

En bestaat er wel een luidspreker die in een vrijwel niet akoestisch aangepaste ruimte zo goed is voor dat bedrag? De beperking zit niet in het niet kunnen genieten van vrijwel alle muziek en vrijwel alles klinkt beter. En ik kan ze tegen een gereduceerde prijs kopen en dat terwijl ik ze (behalve qua grootte) beter vind. Tel ik alle plussen en minnen op, zit ik nu al positief, laat staan dat ik de upgrade-mogelijkheden mee neem.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

#57
    Quote from: katwax on December 27, 2019, 23:50:53
    Het heeft iets die speakers, dat je ze voorbij de WAF krijgt vind ik wel beetje vreemd, maar goed voor jouw.

    Nadeel is natuurlijk dat ze niet actief zijn, dus kan je nog veel "upgraden"  :P

    Veel plezier ermee, maar als ik het begrijp is dit een demo set, dus komen er andere?
    Is een paar waarvan ik nog mag kiezen voor welke wooferbaffles ik wil hebben, er komen nu nieuwe met de mogelijkheid van een grill. En hij heeft een upgrade van de hoorn omdat die nu een 3mm off axis is. Ik zou sowieso een nieuwe krijgen maar nu een verbeterde versie. Ben benieuwd of ik dat hoor.

    En ik van het ergens wel fijn, Is iets meer DIY maar het kan nooit slechter worden, alleen maar beter. En het upgradepad is voor mijn helder:
    • Andere breedbander
    • betere versterker
    • frametrillingen dempen (versteviging/verzwaring/dempende ophanging/dempende voetjes)
    • actief versterken, bv. met Purifi of neurochrome versterkers i.c.m. MiniDSP en Okto DAC8
    Niet noodzakelijkerwijs in deze volgorde 8).
    Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
    Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

    katwax

      Quote from: TabCam on December 28, 2019, 12:34:18
      Is een paar waarvan ik nog mag kiezen voor welke wooferbaffles ik wil hebben, er komen nu nieuwe met de mogelijkheid van een grill. En hij heeft een upgrade van de hoorn omdat die nu een 3mm off axis is. Ik zou sowieso een nieuwe krijgen maar nu een verbeterde versie. Ben benieuwd of ik dat hoor.

      En ik van het ergens wel fijn, Is iets meer DIY maar het kan nooit slechter worden, alleen maar beter. En het upgradepad is voor mijn helder:

      • Andere breedbander
      • betere versterker
      frametrillingen dempen (versteviging/verzwaring/dempende ophanging/dempende voetjes)[/li]
      [li]actief versterken, bv. met Purifi of neurochrome versterkers i.c.m. MiniDSP en Okto DAC8[/li]
      [/list]
      Niet noodzakelijkerwijs in deze volgorde 8).
      Grille of geen geen, persoonlijk vind ik bij het concept van open baffle geen beter passen "naked" look. Leuk dat er je reeds naar volgende versie kan, zeker als deze je al kunnen overtuigen en zoals je aangeeft het kan alleen maar hetzelfde of beter worden.

      Je hebt blijkbaar al goed nagedacht over welke stappen je verder zou willen nemen, ik zou Purifi gaan, maar ik ben hiernin mogelijk niet helemaal neutraal :)

      Enjoy en post af en toe een update.
      Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
      HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
      http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

      DofN

      Quote from: TabCam on December 28, 2019, 11:45:29
      Da's al de tweede die aan mijn oren twijfelt :nopompom:.

      Ehm, en wat is daar mis mee?
      You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
      NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

      DofN

      Quote from: TabCam on December 28, 2019, 11:45:29
      en ik geloof dat ik een niet correct werkend paar op bezoek heb gehad!



      Dat kan heel goed, maar nu weet je dus niet waar het aan gelegen heeft?


      You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
      NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

      Tabcam

      #61
      Quote from: doorofnight on December 28, 2019, 19:19:52
      Ehm, en wat is daar mis mee?
      De implicatie is daty er wordt gedacht dat als je iets anders als de goegemeente hoort, er wat aan je oren mankeert. Mij lijkt dat er meer mis kan zijn :tongue2:
      Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
      Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

      DofN

      #62
      Ik gaf o.a. aan dat het aan de instellingen kon liggen.

      Oren zijn m.i. geen onfeilbare instrumenten.

      You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
      NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

      Tabcam

      Daarom luister ik ook zonder correcties en doe ik metingen en raadpleeg ik anderen. Mijn oren zijn niet zaligmakend en metingen ook niet. Ook fijn is dat mijn vriendin beduidend jongere oren heeft. Metingen kunnen wel verklaren wat je hoort/denkt te horen. Het mooiste is als ze beide positief uitvallen :angel:.
      Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
      Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

      Kingpin

      Ik kan het trouwens ook beamen dat de PAP's beter tot z'n recht komen dan de D&D's van wat ik heb gehoord.
      Hoe het 1 en ander is ingeregeld weet ik niet maar ik acht dat Tabcam daar meer dan voldoende kennis voor heeft.
      Ik vond de D&D's in zijn situatie technisch correct maar iel en weinig fundament bezitten.
      Of het één en ander verkeerd is gegaan durf ik geen antwoord op te geven.

      De PAP's hebben ook wel iets wat ik mis, voor een 8x 15" had ik wat meer extentie in het laag verwacht.
      Aan de andere kant klinkt het wel heel geballanceerd.
      Maar ja, met de upgrade van zulke speakers zul je je aangesloten apparatuur ook op af moeten stellen wil je ze echt laten zingen (maar dat weet hij ook wel).
      Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

      Tabcam

      Met vrijwel elke verbetering in je set komt er een ander component als de zwakste naar boven. Volgens mij is het net als met luidsprekers en versterkers een kwestie van balans. Wat kan je eenvoudig en nog betaalbaar verbeteren vind je de verbetering het geld waard :angel:.
      Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
      Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

      katwax

      Quote from: TabCam on December 29, 2019, 09:56:18
      Met vrijwel elke verbetering in je set komt er een ander component als de zwakste naar boven. Volgens mij is het net als met luidsprekers en versterkers een kwestie van balans. Wat kan je eenvoudig en nog betaalbaar verbeteren vind je de verbetering het geld waard :angel:.
      Dat betaalbaar is natuurlijk relatief, dat is persoonlijk. Zolang het echt verbeteren is en niet enkel een drang is een upgrade te doen.
      Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
      HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
      http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

      op eigen verzoek verwijderd.

      Verbeteringen zijn meestal veranderingen in de aanblik van het setje...

      :hehe:

      Tabcam

      Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
      Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

      Tabcam

      #69
      Quote from: doorofnight on January  5, 2020, 21:52:35
      Ik heb geen haast. Succes met je NAS. Als je NAS gestolen is uit je huis, dan is dat niet het enige geweest?

      We moeten dat met de Lyngdorf wel goed voorbereiden, want ik geloof in de voordelen van een volledig digitale keten, dwz: streamer digitaal in VV, digitaal naar EV. Geen DAC. Ik kan eventueel ook mijn VV en een streamer meenemen.
      Ik ga hier maar door, wil het Kingpin Tripath PNLP versterker topic niet mee vervuilen ;P
      Ik geloof ook in het zo laat mogelijk omzetten van een digitaal signaal. Ik heb een eenvoudige RaspberryPi als digitale streamer met spdif en AES/EBU digitaal uit. Zeker niet perfect maar was altijd goed genoeg. VV snap ik  dan niet, tenzij je streamer geen digitale volumeregeling heeft.
      Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
      Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

      DofN

      #70
      De signal/noise ratio van lyngdorf amps is uitmuntend: 117db. En TDAI 2170 110dB onafhankelijk van het volume. Ik heb geen streamers in huis die dat ook doen.

      Ik bypass de volume-regelaars van mijn streamers door deze op 100% te zetten, en regel het volume met mijn VV.

      You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
      NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

      DofN

      Waar heb je die PAP Quintets eigenlijk gekocht?
      You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
      NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

      Tabcam

      Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
      Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

      DofN

      You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
      NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

      Tabcam

      Bijna alles klopt weer, alleen de nieuwe NAS wordt niet goed gemount door de Raspberry Pi :nopompom:. Heb alles hetzelfde gehouden (lokaal ipadres, user, password) en de NVidia Shield lukt het wel alles te vinden. Snap eigenlijk niet waarom de Raspberry Pi er moeite mee heeft?
      Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
      Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i