Nieuwe set, de PureAudioProject Quintet?

Started by Tabcam, August 13, 2019, 23:28:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: TabCam on December  9, 2019, 22:52:25
Waar ik het meest blij mee ben is de ervaring. Het gaat nooit meer zo klinken als in mijn oude huis. Ik heb van dat droombeeld afscheid kunnen nemen. Daar kunnen demo's dus ook goed voor zijn en ik kan sindsdien veel beter leven met de beperkingen van de Ushers :angel:.

Word je meegezogen in de muziek met de Ushers?
Toen ik ze lang lang geleden had werd ik verliefd op dat gevoel 😍
Leuk dat je jouw verhaal deelt!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Tabcam

Quote from: Peerless Monster on December  9, 2019, 23:34:01
Word je meegezogen in de muziek met de Ushers?
Toen ik ze lang lang geleden had werd ik verliefd op dat gevoel 😍
Leuk dat je jouw verhaal deelt!
In mijn oude huis wel, bleef ik verliefd en soms wel tot drie uur 's nachts zitten luisteren :inlove: :wub:.

Sinds ik een jaar geleden heb gemerkt dat mijn versterker de boosdoener was en sindsdien stapje voor stapje de opstelling uiteindelijk flink te verbeteren is het goed genoeg geworden. Het wordt nooit meer zoals het was :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Quote from: TabCam on December  9, 2019, 23:39:53
In mijn oude huis wel, bleef ik verliefd en soms wel tot drie uur 's nachts zitten luisteren :inlove: :wub:.

Sinds ik een jaar geleden heb gemerkt dat mijn versterker de boosdoener was en sindsdien stapje voor stapje de opstelling uiteindelijk flink te verbeteren is het goed genoeg geworden. Het wordt nooit meer zoals het was :angel:.

Het wordt tijd voor een paar echte muzikale luidsprekers.....die ook als het zacht staat geweldig klinken....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Quote from: TabCam on December  9, 2019, 23:39:53
In mijn oude huis wel, bleef ik verliefd en soms wel tot drie uur 's nachts zitten luisteren :inlove: :wub:.

Sinds ik een jaar geleden heb gemerkt dat mijn versterker de boosdoener was en sindsdien stapje voor stapje de opstelling uiteindelijk flink te verbeteren is het goed genoeg geworden. Het wordt nooit meer zoals het was :angel:.

Terug verhuizen een optie? ;D ;D
Ik snap wat je bedoelt. Wij zijn in januari dit jaar ook verhuisd en het is hier 1 grote galmbak. En dan heb ik al Mutrox gordijnen hangen (a 5k) en overal basabsorbers... pffft.
Heb je al buisjes geprobeerd? Daarmee ging bij mij ook heel snel de onrust weer weg.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Tabcam

Quote from: Pjotr27 on December  9, 2019, 23:52:55
Het wordt tijd voor een paar echte muzikale luidsprekers.....die ook als het zacht staat geweldig klinken....
Dat was ook al zo met de Ushers, die blijven ook bij veel lager volume geweldig gebalanceerd klinken. Maar ja, daar ben ik wel naar op zoek!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Quote from: Peerless Monster on December 10, 2019, 07:22:48
Terug verhuizen een optie? ;D ;D
Ik snap wat je bedoelt. Wij zijn in januari dit jaar ook verhuisd en het is hier 1 grote galmbak. En dan heb ik al Mutrox gordijnen hangen (a 5k) en overal basabsorbers... pffft.
Heb je al buisjes geprobeerd? Daarmee ging bij mij ook heel snel de onrust weer weg.
Nee, ik wilde ruim een jaar geleden een andere versterker maar doordat de kosten opliepen heb ik de gehele set onder de loupe genomen en kwam ik uit op eerst andere luidsprekers uitproberen. Dat kan wel stap 2 zijn :coffee:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Ja die "app" is niet heel erg best.

Misschien om je ervaring nog te doen veranderen: TV tussen de speakers uithalen. Dat hele blok trouwens. Zet dat maar gewoon ergens anders neer. Daar hoort een mooie set speakers geen last van te hebben.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Vreemd dat je hoog miste, is dit niet op te lossen door de instellingen? (tone filter ofzo)

Ik kan zowel op lager als hoog volume genieten van mijn speakers, maar ik kan gewoon luid gaan omdat alles even strak blijft. Soms staat het dan wel eens luid, maar mijn vrouw is iemand die graag lagere volumes neemt (ze moet kunnen spreken) :)

Ben geen kenner van Dutch&Dutch, maar moest ik dit lezen bij Kii zou ik direct denken aan de boundry of tone instellingen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: chansig on December 10, 2019, 07:34:08
Ja die "app" is niet heel erg best.

Misschien om je ervaring nog te doen veranderen: TV tussen de speakers uithalen. Dat hele blok trouwens. Zet dat maar gewoon ergens anders neer. Daar hoort een mooie set speakers geen last van te hebben.  :D

Gr. Hans
Als je alleen muziek luistert klopt dat. Ik kijk ook clips, series en films en dan zit er altijd wat tussen. En mijn vriendin wilde graag een TV-kast. uiteindelijk is het een huiskamer dus kan ik niet onbeperkt mijn gang gaan :angel:. Ben al erg blij dat ik mag experimenteren :pompom:.

Quote from: katwax on December 10, 2019, 08:21:38
Vreemd dat je hoog miste, is dit niet op te lossen door de instellingen? (tone filter ofzo)

Ik kan zowel op lager als hoog volume genieten van mijn speakers, maar ik kan gewoon luid gaan omdat alles even strak blijft. Soms staat het dan wel eens luid, maar mijn vrouw is iemand die graag lagere volumes neemt (ze moet kunnen spreken) :)

Ben geen kenner van Dutch&Dutch, maar moest ik dit lezen bij Kii zou ik direct denken aan de boundry of tone instellingen.
Ik had dat gevoel ook en heb ergens nog steeds het gevoel dat er iets mis was met de speakers. Later heb ik alle instellingen gereset en het leek goed te meten in mijn ruimte. En de boundary instellingen zijn voor de bas en volgens mij alleen met fouten hoor je nog steeds het hoog, maar uit fase.

Het was trouwens niet alleen een filter, alle detail leek weg. Gelukkig was ik niet de enige die het hoorde en heb het ook bij D&D aangegeven. Ik ben ook geen kenner maar wel technisch genoeg om uiteindelijk ook zelf PEQ filters e.d. te maken. Zelfs zonder filters klopte het niet.

Affijn, volgens mij heb ik het genoeg tijd gegegeven en is het nu een gepasseerd station :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: TabCam on December 10, 2019, 11:40:06
Als je alleen muziek luistert klopt dat. Ik kijk ook clips, series en films en dan zit er altijd wat tussen. En mijn vriendin wilde graag een TV-kast. uiteindelijk is het een huiskamer dus kan ik niet onbeperkt mijn gang gaan :angel:. Ben al erg blij dat ik mag experimenteren :pompom:.
Ik had dat gevoel ook en heb ergens nog steeds het gevoel dat er iets mis was met de speakers. Later heb ik alle instellingen gereset en het leek goed te meten in mijn ruimte. En de boundary instellingen zijn voor de bas en volgens mij alleen met fouten hoor je nog steeds het hoog, maar uit fase.

Het was trouwens niet alleen een filter, alle detail leek weg. Gelukkig was ik niet de enige die het hoorde en heb het ook bij D&D aangegeven. Ik ben ook geen kenner maar wel technisch genoeg om uiteindelijk ook zelf PEQ filters e.d. te maken. Zelfs zonder filters klopte het niet.

Affijn, volgens mij heb ik het genoeg tijd gegegeven en is het nu een gepasseerd station :nopompom:.
Bij mij worden de Kii's ook gebruikt voor TV etc, met de Control erbij werkt dit zeer goed (remote via Logitech Harmony), dus het kan wel met actieve luidsprekers :)

Tja zijn nog andere spelers buiten Dutch&Dutch, maar zou wel jammer zijn moest het gaan om een technisch probleem die de beleving minder maakte. Wat was feedback van D&D?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on December 10, 2019, 11:57:16
Bij mij worden de Kii's ook gebruikt voor TV etc, met de Control erbij werkt dit zeer goed (remote via Logitech Harmony), dus het kan wel met actieve luidsprekers :)

Tja zijn nog andere spelers buiten Dutch&Dutch, maar zou wel jammer zijn moest het gaan om een technisch probleem die de beleving minder maakte. Wat was feedback van D&D?
De D&D control komt er nog aan. Helaas nu nog niet en ik beoordeel het zoals het nu te gebruiken is. Echter was dat niet doorslaggevend, het "verplicht" harder moeten spelen en het gemis in het hoog waren de hoofdredenen. Commentaar was dat het goed genoeg meette. Ik verschil van mening :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

op eigen verzoek verwijderd.

Het meette niet goed genoeg?

:butbut:

Ik vind het verder een vreemd verhaal. Maar dat vond ik de keuze van speakers sowieso al...

Op naar een OB!

chansig

Quote from: TabCam on December 11, 2019, 20:42:46
De D&D control komt er nog aan. Helaas nu nog niet en ik beoordeel het zoals het nu te gebruiken is. Echter was dat niet doorslaggevend, het "verplicht" harder moeten spelen en het gemis in het hoog waren de hoofdredenen. Commentaar was dat het goed genoeg meette. Ik verschil van mening :angel:.

Tsja als er niet mis was met de speaker dan moet het wel aan jou liggen. :D

Grapje hoor...ik heb geen idee wat je gehoord hebt of niet. Maar wat bedoel je met het "verplicht" harder spelen ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: chansig on December 11, 2019, 21:11:35
Tsja als er niet mis was met de speaker dan moet het wel aan jou liggen. :D

Grapje hoor...ik heb geen idee wat je gehoord hebt of niet. Maar wat bedoel je met het "verplicht" harder spelen ?

Gr. Hans
Het klonk pas natuurlijk en goed een db een 75 dB. En tuurlijk ligt het aan mij, ik werd niet in de muziek getrokken :P.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: TabCam on December 11, 2019, 21:32:37
Het klonk pas natuurlijk en goed een db een 75 dB. En tuurlijk ligt het aan mij, ik werd niet in de muziek getrokken :P.
Tijd voor echte speakers Kii Three BXT System ;D

Dat je daardoor in de muziek wordt gezogen zie ik regelmatig als mijn dochter (9 jaar) spontaan begint te dansen. Een kind is van haar leeftijd is nog zo eerlijk, die trekken zich niets aan van wat dit kost of wat het zou moeten doen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Rust er een vloek op thuisdemo's? Misschien maak ik het mezelf ook wel niet gemakkelijk met een exotische open baffle luidspreker als de PAP Quintet 15 Horn1. Waarom deze? Als eerste om de ruimteinvloed te verminderen en omdat deze goed zou moeten klinken. Als laatste omdat er een demomodel was in Glossy White dat ik hoop dat door de WAF heen komt en het toch voor de PureAudioProject thuisdemovoorwaarden in aanmerking kwam. En indien ze als Quintet niet van mijn vriendin mogen, kan ik ze ombouwen tot Trio.

Mooi, thuisdemo besteld en dan in blije verwachting van de verzending. Ik kreeg een keurig mailtje van FedEx dat ze op vrijdag 'by 6:00 pm' langs zouden komen. Ik zorgen dat ik ruim op tijd thuis was maar iets na enen had ik een mailtje dat er een "Delivery Exception" was. Ik bellen en wat bleek, "by 6:00 pm" betekent volgens FedEx dat ze de gehele dag langs kunnen komen. Zeg dat dan! Ik gelijk bellen en ik kon het nog bij het distributiecentrum in Apeldoorn ophalen als de chauffeur terug was. Ik gewacht tot kwart voor vijf maar uiteindelijk bleek dat die na het sluiten van het distributiecentrum pas binnen zou komen. In het weekend bezorgen ze niet. "Ja we kunnen wel op uw werk bezorgen". Ik weet niet eens of de luidsprekers in mijn auto passen!

Na wat contact met Ze'ev van PureAudioProject bleek dat het misverstand nog veel groter was. Ik kreeg geen complete luidspreker, ik kreeg alle onderdelen en moest ze ook nog in elkaar gaan zetten. Blij dat ik ze niet vrijdag gelijk had opgehaald! Gedurende een drietal weken kwamen allerlei pakketjes binnen en uiteindelijk moest ik alles controleren. Helaas bleek er een pakket in een distributiecentrum verwisseld en had ik geen baffles maar 2x2 base plates. Nog een week wachten dus!

Uiteindelijk kwamen de baffles, ik gelijk uitpakken en wat denk je, transportschade. Gelijk gebeld en het wordt na de demo we opgelost. Minder mooi maar zal qua geluid geen (groot) verschil maken. Het in elkaar zetten kost nog wel een flinke ochtend tot hele dag afhankelijk of je alleen werkt of hulp hebt. Ergens is het ook erg leuk om je eigen apparatuur in elkaar te zetten en te weten/zien.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Jeetje, Technisch Lego luidsprekers. :D

Ben je tevreden over het resultaat? En wat vindt mevrouw TabCam ervan?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

#42
Ik heb ze op zolder opgebouwd omdat ik ze pas wilde laten horen als ze al ingespeeld waren. De eerste week klonk het muah. Het was ook niet continue beter, het was ook soms een stuk minder klinkend. Moest ik wennen aan het open baffle geluid? Waren de drivers en filters aan het inspelen? Na een tweetal weken durfde ik het aan om ze aan mijn vriendin te laten horen en zei ze dat ze wel ok klonken.

Met z'n tweeën hebben we ze naar beneden getild. Het zijn niet de zwaarste luidsprekers, maar ze zijn meer dan twee meter hoog. Gelukkig heb ik ruime trappen want anders hadden ze weer opnieuw uit en in elkaar gemoeten. Nu opnieuw alles instellen.

Het eerste wat opviel is dat de ruimte-invloed in de grote huiskamer (5 bij 10 met nog een open keuken van 4 x 8) en anders is en veel minder dan bij de Ushers. Ik kan zonder ruimtecorrectie spelen. Ik heb één keer ingemeten maar mijn Umik1 heeft een los topje en ik kan hem wel lijmen maar ik vertrouw hem niet meer.

Hoe kan ik het geluid goed omschrijven? Elke luidspreker in elke ruimte klinkt altijd weer anders. Zo ook de PAP Quintet 15 Horn1. In het laag is het erg gedetailleerd en natuurlijk klinkend. Bij aanslagen op drums kan je goed horen hoe en waarmee ze bespannen zijn, waar ze aangeslagen worden, etc. Het hoog is nu wel goed met bekkenaanslagen e.d. natuurlijk en ook heel gedetailleerd. De flink hogere gevoeligheid (94-96 dB) laat diezelfde natuurlijkheid ook bij lagere volumes goed hoorbaar zijn.

Ander groot voordeel is dat alle muziek af te spelen is. Goede opnames en akoestische muziek schitteren maar beroerd opgenomen muziek is nog steeds af te spelen. Het mag misschien soms iets scherper (trompet) maar het is zeker zo goed als de Ushers. EDM, Deep House, Ambient, Pop, Rock, Klassiek, Jazz, Akoestisch, Industrial, de PAP geeft geen krimp.

Wat betreft de ruimtelijkheid ga ik er ook een heel stuk op vooruit t.o.v. de Ushers. Daar moet de bank eigenlijk een meter naar voren. Het zijn geen luidsprekers die je pin point precision geven maar wel een stabiel breed en enigzins diep beeld geven. Ook hier kan het vast beter maar ik vind het indrukwekkend wat ze in een ruimte doen waarin de enige akoestische aanpassing een dik vloerkleed is buiten de bank en salontafel om.

Is alles perfect dan? Natuurlijk niet. Ze gaan tot 30 Hz maar het zijn wel erg mooie strakke bassen. Heel soms heb ik het gevoel dat de hoorn  bij sommige opnames ietswat "nauw" klinkt. Moet die nog eens op mijn koptelefoon beluisteren, vaak blijkt dat er dan iets met de opname is. Je kan ook voelen dat er trilling in het frame zit. Wat dat betreft nog ruimte voor verbeteringen!

Hoe is het dan qua integratie met de rest van de HT set? Nou, lastig. Ineens klinkt de Usher X-616 beroerd. Alsof er stemmen uit een doosje komen. Bah, dat past dus niet goed. Ik speel dus momenteel noodgedwongen in 4.0. Dat gezegd hebbende, effecten komen veel ruimtelijker over en qua detail en natuurlijkheid helpt dat ook voor series en films! Het is niet één maar twee stappen vooruit!

Bij de Dutch&Dutch was mijn vriendin nog én skeptisch én ze zei dat ze het verschil met een goede koptelefoon niet hoorde. Met de PAP is het andersom. Het is nog vele leuker, ze ontdekt ineens dat haar series allerei effecten bevatten die nu veel hoorbaarder dan eerst om haar heen klinken. Toen haar moeder op bezoek was, draaide die zich verbaasd om omdat ze daar het geluid vandaan hoorde komen.

Wat is de voorlopige conclusie? Nou ze mogen blijven, eventueel als Trio. Het is wel een mooie stap en volgens mij sta ik aan het begin van wat er mee mogelijk is. Betere versterkers, dac, alles is vele malen beter hoorbaar als met de Ushers. Ik zie ook mogelijkheden voor een andere full range unit als een Lii Audio Crystal 10 of een field coil driver en voor een actief filter.

Zijn de Ushers dan slechte luidsprekers? Helemaal niet, zou ze nog steeds met veel plezier beluisteren alleen het intieme gevoel dat ik in mijn vorige huis had kan ik in deze ruimte niet meer krijgen. Tevens moet je opnieuw inmeten als je zaken in de huiskamer veranderd. Nu is de noodzaak minder groot.

Een nieuwe meetmicrofoon is wel besteld en onderweg. Ben benieuwd of dat met Dirac ook voor muziek een beter resultaat oplevert of dat ik nu wel de onbewerkte versie prettiger ga vinden klinken. Ben én benieuwd wat de toekomst nog voor verbeteringen in petto heeft én al blij hoe het nu klinkt!

Edit: lettertype aangepast
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Wauw, wat een relaas. Dit klinkt als het begin van een reis zonder afgebakende bestemming. Leuk als je daarnaar op zoek bent, maar het kan je ook heel onrustig maken (en heel veel armer als je de juiste apparatuur match moet gaan vinden). Ik vind het in ieder geval heel cool en ik kom ze graag binnenkort een keer in levende lijve bewonderen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Stoere, echte mannen ls 💪🏻 😄

En ik ben je nu al eeuwig dankbaar; wanneer er weer eens opmerkingen komen over mijn speakers, heb ik vanaf heden een paar foto's waarmee ik elk commentaar de kop in kan drukken, dankzij jou 👍🏻👍🏻👍🏻  :worship: :worship: :worship:



😄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

gast_001

Nou ziet er super uit en een echt interessant topic.

Pjotr27

Mooi project, wat kost zo'n setje nu compleet?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Tabcam

Quote from: Richi on December 27, 2019, 10:41:26
Wauw, wat een relaas. Dit klinkt als het begin van een reis zonder afgebakende bestemming. Leuk als je daarnaar op zoek bent, maar het kan je ook heel onrustig maken (en heel veel armer als je de juiste apparatuur match moet gaan vinden). Ik vind het in ieder geval heel cool en ik kom ze graag binnenkort een keer in levende lijve bewonderen.
Het valt mee, je hoeft niks maar het kan! Ik hoor de potentie en in vergelijking met de Dutch&Dutch 8c budget over. Het kriebelt niet erg, het is nu gewoon vet om er meer uit te kunnen halen. Het blijft hobby en geniet nu lekker van muziek met een dikke ;D en tappende voetjes.

En je bent van harte welkom, moet alleen overleggen met mevrouw TabCam :angel:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

#48
Quote from: Pjotr27 on December 27, 2019, 10:51:08
Mooi project, wat kost zo'n setje nu compleet?
Officieel kost de Quintet 10.000, 1 euro meer als de Dutch&Dutch 8c : :nopompom:. Met zelfbouw kan je veel besparen!
edit: typo
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch