Nieuwe set, de PureAudioProject Quintet?

Started by Tabcam, August 13, 2019, 23:28:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe set en heb de PAP Trio 15 Horn 1/Voxativ 1.6 en de Dutch&Dutch 8c op het vizier.

Nu heb je ook een grotere broer van de PAP Trio 15, de PAP Quintet 15. Speelt er iemand met de Quintet en heeft die beide vergeleken?

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Kreeg al het commentaar dat het een wat industriële look heeft. PureAudioProject heeft een model uitgebracht met een hogere WAF, de Trio 15 Classic :clapping:. Nu nog de Quintet :angel:.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Persoonlijk vind ik de eerst look "industrieel" mooier dan :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on August 22, 2019, 21:48:30
Persoonlijk vind ik de eerst look "industrieel" mooier dan :)
Ik ook :angel:, nu mijn vriendin deze Classic niet laten zien :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

#4
Leuk spul. Leuke keuzes.

Ken je deze?



Jamo Ref 909. Die kom je tweedehands nog weleens voordelig tegen. Leuk spul ook en minder duur.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Jep, ken ik. Heb ik nog niet gehoord. Zijn een stuk ouder. Wel erg mooie drivers :headbanging:. Minder zelf aan te tweaken, bij de PAP is de cross over aan te passen, je kan hem actief maken, etc.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

oud_account_1

Ben je bekend met Spatial Audio?
Ik ben zelf erg gecharmeerd vd M3TS:
https://www.spatialaudio.us/m3-turbo-s
Helaas is die hier nergens te beluisteren en gokken met 3000 dollar is me wat te gortig...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

DofN

#7
Zonder meetgegevens zou ik de gok ook niet wagen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: squadra on August 23, 2019, 09:22:33
Ben je bekend met Spatial Audio?
Ik ben zelf erg gecharmeerd vd M3TS:
https://www.spatialaudio.us/m3-turbo-s
Helaas is die hier nergens te beluisteren en gokken met 3000 dollar is me wat te gortig...
Ken ik ook. Nog ze nog niet gehoord maar Spatial Audio is aanwezig op de X-Fi 2019, evenals de PAP Trio 15 Classic.

Nog een paar open baffle luidsprekers:
De Linkowitz Lab LX521 maar die moet je eigenlijk anderhalve meter de kamer in plaatsen en vind ik minder mooi dan de PAP 15's. De hieronderstaande zijn wel mooi afgewerkt. Succes met bouwen @doorofnight en kom graag luisteren!



Het Nederlandse DAudio. To.v. De PAP's te duur behalve de monitorset. En dan is een subwoofer weer nodig.



De Sound Kaos LIBéRATE. Veel te duur maar zou ik graag een keer naar luisteren. München is best ver weg :tongue2:.



Ben nog veel meer tegengekomen maar qua prijs/prestatie (en meetgegevens beschikbaar) ken ik niks wat in de buurt van de PAP Trio/Quintet 15. Ken wel de DIY projecten maar het moet er wel profi uit (gaan) zien :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Probeer een setje Musical Affairs baffle's te vinden..... worden af en toe 2e hands aangeboden....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

DofN

Quote from: TabCam on August 23, 2019, 10:31:49


Nog een paar open baffle luidsprekers:
De Linkowitz Lab LX521 maar die moet je eigenlijk anderhalve meter de kamer in plaatsen en vind ik minder mooi dan de PAP 15's. De hieronderstaande zijn wel mooi afgewerkt. Succes met bouwen @doorofnight en kom graag luisteren!


Dank je. Het is nog best een opgave. Als ze klaar zijn ben je van harte welkom.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: Pjotr27 on August 23, 2019, 10:49:35
Probeer een setje Musical Affairs baffle's te vinden..... worden af en toe 2e hands aangeboden....
Krijg ik er niet in bij mijn vriendin. Ben bang dat ze al flink ontevreden gaat zijn met de Quintet. Hoop dat het geluid haar over de streep trekt :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Quote from: TabCam on August 23, 2019, 11:28:28
Krijg ik er niet in bij mijn vriendin. Ben bang dat ze al flink ontevreden gaat zijn met de Quintet. Hoop dat het geluid haar over de streep trekt :angel:.

Zie het plaatje, ziet er toch heel vrouwvriendelijk uit....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Tabcam

Dan vind ik de Fikus FE17 een betere kandidaat. Goede prijs, past meer in een woonkamer. Niet zelf gemakkelijk te tweaken. Wel betere soundstage dan de PureAudioProject 10 volgens 6moons.com. De 17" Woofer en de RAAL tweeter spreken me ook aan :clapping:.


Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Staaled

Quote from: TabCam on August 22, 2019, 20:40:11
Kreeg al het commentaar dat het een wat industriële look heeft. PureAudioProject heeft een model uitgebracht met een hogere WAF, de Trio 15 Classic :clapping:. Nu nog de Quintet :angel:.


Ik prijs deze het graf in, ze passen daar prima. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

etienne v

Quote from: squadra on August 23, 2019, 09:22:33
Ben je bekend met Spatial Audio?
Ik ben zelf erg gecharmeerd vd M3TS:
https://www.spatialaudio.us/m3-turbo-s
Helaas is die hier nergens te beluisteren en gokken met 3000 dollar is me wat te gortig...

Toch wel te beluisteren : https://www.allinmusic.be/Spatial-M3-Turbo-S-p-179-c-12_59.html
Quote
Une écoute des Spatial M3 Turbo S est possible dans notre auditorium ou chez vous, dans votre propre environnement.

relis

Afgelopen weekend op de X-Fi in Veldhoven heb ik, heel kort, de PAP Trio 15 beluisterd. Nu is dat natuurlijk altijd moeilijk op zo'n event, het is druk, lawaaierig en je hebt weinig rust, maar ik werd er niet heel erg blij van... Het kan natuurlijk ook aan de muziek liggen die afgespeeld wordt natuurlijk...

Tabcam

Heel veel minder bekende Jazz en klassiek en ik werd ook niet erg blij van zijn muziekkeuze! Ik heb gelukkig nog twee verzoekjes kunnen indienen maar kon met andere muziek wel natuurlijkheid van instrumenten bepalen en dat was wel erg goed. Zaterdag een kwartier voor het einde en zondag werd er op het seismic isolation platform van Townshend Engineering gespeeld.

Hier nog een redelijk recente review van de PAP Trio 15 met Heil tweeter. Leuke is dat ze ook metingen doen en die lijken in room echt behoorlijk. Pas op met de grafieken, lees de schaalverdeling goed.

Voor mij geldt dat ik wel een thuisdemo durf aan te gaan en zie hoe ze daar klinken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Metingen zijn gedaan in een gewone luisterruimte? En zeggen daarmee niet zo veel wat dat gaat doen in jouw kamer?

Metingen zien er OK uit (op de stapjes van 5dB). Het ziet er best netjes uit, al lopen de on- en off-axis metingen niet erg gelijkmatig met elkaar mee.

Mooie luidsprekers ook om naar te kijken. Veel plezier met proberen :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

martien

De PAP Trio 15 is wel een mooie om te zien in ieder geval, ben ook wel benieuwd naar je ervaringen. Lijkt me wel een heel andere luidspreker dan de Dutch&Dutch 8c, zowel optisch als technisch toch?

Tabcam

Quote from: doorofnight on October 13, 2019, 10:28:03
Metingen zijn gedaan in een gewone luisterruimte? En zeggen daarmee niet zo veel wat dat gaat doen in jouw kamer?

Metingen zien er OK uit (op de stapjes van 5dB). Het ziet er best netjes uit, al lopen de on- en off-axis metingen niet erg gelijkmatig met elkaar mee.

Mooie luidsprekers ook om naar te kijken. Veel plezier met proberen :)
Klopt deels. Harman Kardon-theorie is voor andere types en qua open baffle-theorie zou ik ook verwachten dat ze meer recht naar voren uit zouden moeten stralen. Dat het niks zegt over mijn beroerde huiskamer ben ik het helemaal eens. Maar in ieder geval geen belemmering om toch geen thuisdemo aan te vragen.

Quote from: martien on October 13, 2019, 10:36:12
De PAP Trio 15 is wel een mooie om te zien in ieder geval, ben ook wel benieuwd naar je ervaringen. Lijkt me wel een heel andere luidspreker dan de Dutch&Dutch 8c, zowel optisch als technisch toch?
Dat ligt hier nog gevoelig. Helaas vind ze ze niks. De D&D 8c kan er misschien nog in. Ik wacht beide sessies rustig af, ik hoop dat geluidskwaliteit haar over de streep trekt :angel:. En anders dat ik wat meer akoestische aanpassingen mag doen omdat de andere opties niet mogen :devil:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

op eigen verzoek verwijderd.

Ik ben benieuwd waar je op uitkomt en met welke achterliggende gedachten.

Ik zou het alvast wel weten...

;D

Timvg

Quote from: TabCam on October 13, 2019, 08:12:13
Heel veel minder bekende Jazz en klassiek en ik werd ook niet erg blij van zijn muziekkeuze! Ik heb gelukkig nog twee verzoekjes kunnen indienen maar kon met andere muziek wel natuurlijkheid van instrumenten bepalen en dat was wel erg goed. Zaterdag een kwartier voor het einde en zondag werd er op het seismic isolation platform van Townshend Engineering gespeeld.

Hier nog een redelijk recente review van de PAP Trio 15 met Heil tweeter. Leuke is dat ze ook metingen doen en die lijken in room echt behoorlijk. Pas op met de grafieken, lees de schaalverdeling goed.

Voor mij geldt dat ik wel een thuisdemo durf aan te gaan en zie hoe ze daar klinken.

Van de anechoische metingen word ik nu toch niet bepaald enthousiast.. +/5dB op de hoofdaxis, afstraalgedrag is gewoon slecht te noemen.. Ik zou er mijn centjes niet aan hangen. Als je dat met een D&D gaat vergelijken.. Ik zou 't wel weten.

Tabcam

Nu beide testsessies bijna verlopen zijn toch maar eens tijd om het één en ander op te schrijven.

Als eerste was er een thuisdemonstratie van de Dutch&Dutch 8c. Dat ging zeker miet vlekkeloos, onder andere door de manier waarop de volume wordt bediend. Dat gaat middels een webadres met webapp die je weliswaar per dB laat instellen maar niet heel snel werkt. Dat is gelukkig via Roon anders maar het ergste kwam nog. Je kan een nachtmodus aanzetten en dat heb ik dus waarschijnlijk per ongeluk gedaan. Uiteindelijk duurde het vier dagen voordat ik door had waardoor de bas we was :o.

Goed, dan wat met luisteren dan? Nou, de Dutch&Dutch 8c is inderdaad huiskamervriendelijk. Eenvoudig op te stellen, in te meten (PEQ) en niet erg moeilijk qua positionering. Het basbereik is om verliefd op te worden, klinkt erg realistisch maar met én de valkuil van volume (klinkt zuiver dus mag harder) en het realisme klinkt beter met een flink volume.

Voor mezelf merkte ik dat ik weliswaar niet luistermoe werd, maar ook niet helemaal de muziek werd ingezogen. Ik wijt het nu aan een gebrek in het hoog maar met eerdere luisterdemo van de Dutch & Dutch 8c had ik juist het gevoel dat het wel eens op het randje zat. Nu nooit dus  raag ik me nog steeds af of het paar dat ik thuis heb gehad niet kapot was???

Qua gebruik zijn ze wel in een HT set op te nemen maar helaas niet op de manier waarop ik van tevoren dat had bedacht. Het komt erop neer dat je ze via Roon kan aansturen en dan de analoge input voor HT-doeleinden kan gebruiken. Zelf dacht ik dat ik via AES ze ook zou kunnen aansturen maar die gebruikt dezelfde XLR aansluiting als de analoge ingang.

Wel kon ik merken dat ik ze digitaal aangestuurd het fijnst vond klinken, zowel via AES als via Roon. Ik hoorde geen verschil met beide digitale systemen. Nu zal je ze analoog veel beter kunnen aansturen dus neem adat met een flink korreltje zout. Feit blijft dat digitaal alles goed krijgen gemakkelijk en als je wilt erg goedkoop is.

Uiteindelijk heb ik het niet gedaan omdat het én veel duurder werd door Roon (NUC & Roon lifetime), en meer apparaten én voorlopig minder gebruikersvriendelijk door de webapp. En nog belangrijker, mijn vriendin vomnd ze qua looks bijzonder OK, maar ze vond dat ik veel te hard ging spelen, zacht vond ik dus te saai :nopompom:.

Waar ik het meest blij mee ben is de ervaring. Het gaat nooit meer zo klinken als in mijn oude huis. Ik heb van dat droombeeld afscheid kunnen nemen. Daar kunnen demo's dus ook goed voor zijn en ik kan sindsdien veel beter leven met de beperkingen van de Ushers :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Nog een foto van de logees
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i