Nieuwe projector voor HT

Started by timster, October 16, 2019, 10:32:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timster

In het mooie Oldenzaal  ;D

Geen idee of er ergens in het mooie oosten van het land een beamershop zit waar ik de 9300 kan bewonderen. Merk wel dat jullie allemaal neigen naar een 9300 Haha

donaldk

Quote from: scoc on October 22, 2019, 15:44:59
Voor 2000€ zou ik toch echt naar andere projectoren kijken. Nieuw naar bvb een Epson 7400 of Sony HW65.
Of 2de hands een JVC X5900 of X5500.

Ik ben zelf niet echt voor DLP wegens regenboogeffect.

Ik ben juist voorstander van DLP vanwege scherpte, intra image contrast, beweging.

timster

Die JVC x5900 of 5500 zien er wel erg goed uit! Goede reviews ook. Zie alleen nergens waar ze nog te verkrijgen zijn.

wolfkampf

Quote from: timster on October 22, 2019, 20:18:24
In het mooie Oldenzaal  ;D

Geen idee of er ergens in het mooie oosten van het land een beamershop zit waar ik de 9300 kan bewonderen. Merk wel dat jullie allemaal neigen naar een 9300 Haha

Ik woon 30 min bij je weg.
Mocht je belang hebben neem maar contact met me op.
In een privé bericht kunnen we gegevens uitwisselen.

Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

MechanicalAnimal

Quote from: wolfkampf on October 23, 2019, 07:55:31
Ik woon 30 min bij je weg.
Mocht je belang hebben neem maar contact met me op.
In een privé bericht kunnen we gegevens uitwisselen.

^^

ik kan je aanraden om even bij Rick op bezoek te gaan, ik vond het in elk geval erg gezellig, leuk en leerzaam  :pompom:
Hartstikke gaaf om even een HT bij iemand in zijn woning in actie te zien zodat je echt een goed idee krijgt wat zoiets doet.

Bij een leverancier kijk je toch anders en beoordeel je echt het beeld en de verschillende projectoren onderling, zo is mijn beleving in elk geval geweest.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

timster

Dat is een mooi aanbod en wil ik graag gebruik van maken! Je krijgt een PM van me.

J.A.F._Doorhof

Je kan altijd hier een afspraak maken
We hebben de 9300 bijna altijd wel staan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolfkampf

Quote from: MechanicalAnimal on October 23, 2019, 08:09:24
^^

ik kan je aanraden om even bij Rick op bezoek te gaan, ik vond het in elk geval erg gezellig, leuk en leerzaam  :pompom:
Hartstikke gaaf om even een HT bij iemand in zijn woning in actie te zien zodat je echt een goed idee krijgt wat zoiets doet.

Bij een leverancier kijk je toch anders en beoordeel je echt het beeld en de verschillende projectoren onderling, zo is mijn beleving in elk geval geweest.
Hey Maarten,
Dat is al weer een tijdje terug.  Was zeker een gezellige bedoeling  :popcorn: mocht je ooit in de buurt zijn de  :coffee: staat klaar
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

jahtari

Waarom geen grote TV? Zo groot is de ruimte toch ook weer niet?  :mellow:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

reza

Hij wil een Home Theater, geen tv zaal. ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

Quote from: reza on October 23, 2019, 22:12:27
Hij wil een Home Theater, geen tv zaal. ;)

Flat panel levert praktisch altijd beter beeld. Alleen kun je met front projection met een kleiner budget een groter beeld vertonen. Hier is het budget voor een echt grote, goede TV, of ander flat panel er niet. Ik vermoed dat het openen van het dak en zo'n plat scherm er in hijsen alleen al het budget gaat overschrijden;-).

Harde schermen zoals de door Werner genoemde Fresnel lensschermen voor UST hebben dat probleem ook al. Meestal bundelen ze UST dan ook met (net als fresnel lensen, ook) dure grijze coating textiel schermen. Coretronic, zijn klant Viewsonic, Ricoh en anderen gebruikten allemaal hetzelfde scherm 100 of 120 inch diagonaal.

Dus dan kies je voor projector.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

timster

Quote from: jahtari on October 23, 2019, 21:00:27
Waarom geen grote TV? Zo groot is de ruimte toch ook weer niet?  :mellow:

Ik denk dat je je op de ruimte verkijkt. Kijk maar eens naar de maten. Het is veel groter dan de foto`s doen vermoeden :smile:

H&C Hifi

En mocht je voor een Optoma willen gaan.. die lever ik tegenwoordig ook  ;)

donaldk

Quote from: reza on October 24, 2019, 08:09:23
Ooohhh Donald....
:wacko: :blink:

Uhm ik wacko, PTL!

Is toch zo vlak scherm is in elke maat te verkrijgen tegenwoordig. Unibody niet de trap op te krijgen en te duur, dus kies je voor een textiel scherm en projector, praktisch, niet wacko. 'Theater gelijkstellen aan een projectortje is pas gek. Is LCD te duur, Modulair is veeeeeellll te duur.

MVG

Quote from: donaldk on October 24, 2019, 12:54:51
Uhm ik wacko, PTL!

Is toch zo vlak scherm is in elke maat te verkrijgen tegenwoordig. Unibody niet de trap op te krijgen en te duur, dus kies je voor een textiel scherm en projector, praktisch, niet wacko. 'Theater gelijkstellen aan een projectortje is pas gek. Is LCD te duur, Modulair is veeeeeellll te duur.

Ik snap zijn reactie wel, er is voor een gewone consument, en ook voor velen hier denk ik, simpelweg geen tabak te maken van wat je zegt.... Je strooit vaak met termen waar geen touw aan vast te knopen is...  ;D

timster

Quote from: HcHifi.nl on October 24, 2019, 12:40:49
En mocht je voor een Optoma willen gaan.. die lever ik tegenwoordig ook  ;)

In het verleden al eens een mooie Klipsch R110sw subwoofer bij je gekocht die nog steeds uitstekend dienst doet ;)

Ik zit nu op het punt dat ik ga voor een Epson TW9300 (die ik binnenkort eens ga bekijken) of een JVC X5500 of 5900 als die nog ergens 2de hands zijn te krijgen voor een mooi prijsje. Tot nu toe zijn ze nergens meer verkrijgbaar. Gelukkig heb ik nog even de tijd dus misschien dat er dan wel ergens 1 beschikbaar komt.  ;D

donaldk

Zoals Werner al aangaf opgrade seizoen staat op het punt van beginnen, al is de JVC vorig jaar al vernieuwd, komt vast wel wat beschikbaar de sponsoren hier hebben ook af en toe inruilexemplaren van upgraders. Naast de particuliere leden.