Audiolab 6000N, ervaringen en vergelijk?

Started by dvb69, August 13, 2019, 21:29:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

coolin

De Audiolab 6000N is en geweldig apparaat !

Ik heb de Bluesound 2i en de 6000N een week in huis gehad en voor de 6000N gekozen.
Ik had hele goede dingen over de 2i gelezen (ook een tip van de winkel) en dacht eigenljk dat deze zou "winnen". Het pakte anders uit.

De 2i is qua software wat soepeler / vriendelijker maar ik ga vooral voor geluidsqualiteit. Ik zie dit als vervanger voor CD's pakken.
En als het echt goed is hoef ik ook geen NAS te gebruiken. Dit is beiden goed uitgepakt.

De 6000N was in de vergelijk wat voller en ietsjes ruimtelijker qua klank + een strakker en dieper laag. Iets stabieler  en rustiger qua geluidsbeeld.
Ten tijde van het vergelijk had ik vooral de wifiverbinding gebruikt. Nu is mijn wifi thuis niet het beste wat er is,
maar bekabeld klinkt hier stukken beter, dus ben niet meer teruggegaan.

Ik heb overigens ook de audiolab 6000A versterker en dat is ook een geweldig apparaat. Alles wat je veranderd laat hij horen.
Ik luister op grote Altec Lancing hoorns van toen. Deze hebben een enorme dynamiek maar ook finesse.
Tevens een holografische maar ook preciece weergave (not kidding) Hoe goed ze zijn kom nu ik achter met de Audiolab versterker.
Ik heb ze ook wat gemodificeerd aan filters en hoorn.

Na bezit van de streamer heb ik wat later een betere optische toslink gekocht, dat maakte veel uit maar met goede analoge kabels is de streamer analoog uit een klasse mooier, vooral in het geven van volume/diepte aan de artiesten/instrumenten. De streamer kan overigens mijn inziens alle muzieksoorten goed weergeven.

Een belangrijk punt is dat het binnenkomend netwerksignaal goed is.. Alle verbeterigen laat hij horen...

Na tweaken twijfel ik absoluut niet om verder kijken of het beter kan met een ander merk of zo.
Tuurlijk kan het altijd een paar procent beter maar als je dus energie stopt in het het aanbieden van een goed signaal kom je heel ver.

coolin

Oh een nadeel is dat ze nog aan de software van de streamer aan het sleutelen zijn... Zo doet de afstandbediening het bij mij niet.. Maar goed volume kan je via de versterker regelen en volume kan ook via de Play-fi app. (streamer en versterker gekoppeld met usb kabeltje)

dvb69

Mooie review Coolin, thanks!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk