Yippie

Author Topic: Kiezen....  (Read 701 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline TheMaestro

• Junior member
  • **
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 8
  • "Respect 2 all"
Kiezen....
« on: August 12, 2019, 23:33:49 »
Mijn met trots verworven set MA 100 golds bevalt niet en ik heb deze 3 als optie voor mezelf.
Paradigm Reference 100 V2, Dali Ikon 6 of B&W CM7. Als occasions uiteraard. kom maar op met uw adviezen. Ze worden aangesloten op een Musical Fidelity A3.5.
En ja, ik weet dat ergens gaan luisteren de beste optie is maar dat zit er dus niet in. Meest nieuwsgierig ben ik eigenlijk naar de Paradigm.
« Last Edit: August 12, 2019, 23:56:46 by TheMaestro »
"The message is in the music"
Musical Fidelity A3.5 amp en cd speler, Technics sl1900 met Nagaoka MP200. Monitor Audio Gold 100 4G

Offline Ralf67

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 92
  • I love the HTforum
Re: Kiezen....
« Reply #1 on: August 13, 2019, 07:16:20 »
Probeer deze combinatie ergens te luisteren, het liefst thuis.

Dit om een nieuwe teleurstelling te voorkomen.

Offline DB628

« Reply #2 on: August 13, 2019, 08:24:54 »
kom maar op met uw adviezen.

Het beste is om zelf te luisteren.

Offline i2Paq

• HT forum legend group
  • Total likes: 207
  • Bij een ander klinkt het nooit zoals thuis
« Reply #3 on: August 13, 2019, 08:45:31 »
Topictitel is ook lekker duidelijk.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz 2016, B&W DM70

Offline TabCam

• senior member
  • Total likes: 125
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #4 on: August 13, 2019, 09:12:47 »
Mijn met trots verworven set MA 100 golds bevalt niet en ik heb deze 3 als optie voor mezelf.
Paradigm Reference 100 V2, Dali Ikon 6 of B&W CM7. Als occasions uiteraard. kom maar op met uw adviezen. Ze worden aangesloten op een Musical Fidelity A3.5.
En ja, ik weet dat ergens gaan luisteren de beste optie is maar dat zit er dus niet in. Meest nieuwsgierig ben ik eigenlijk naar de Paradigm.
Waarom bevallen de MA100 Golds niet? En kan je wat meer beschrijven van de ruimte en set waarmee je speelt? Wie weet kan je veel eenvoudiger aanpassingen maken want het zijn geen slechte luidsprekers, integendeel.
Usher Mini Dancer 2 DMD mkII, UsherX-616 Center, Usher 718, Arcam 550
Chord Hugo, NVidia Shield TV LG 950v

Offline B-art

« Reply #5 on: August 13, 2019, 10:58:47 »
Heb ook de MF als versterker A5, monitor audio er op vind ik een beetje te scherp in het hoog (s-klanken met vrouwenstemmen). Is dit ook jou ervaring? Dynaudio op een MF gaat geheel zonder problemen.
stereo ► musical fidelity A5 integrated / A5 cd / A5 tuner ■ clearaudio emotion ■ benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge met Qobuz sublime+ en Tidal hifi ■ tentlabs b-dac mkII ■ dynaudio contour s3.4 ■ rel r505 ■ lehmann audio linear ■ hifiman sundara
home theatre ► oppo bdp-83 ■ samsung UE46D7000 isf
kabels ► audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ qed ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier

Offline WillyP

« Reply #6 on: August 13, 2019, 11:43:47 »
Hoe lang heb je de Golds? Het kan goed zijn dat na enige tijd inspelen de bandtweeters hun scherpte verliezen.

Groet,

WillyP

Offline Rowdy

« Reply #7 on: August 13, 2019, 12:50:32 »
Heb je al koperen luidspreker kabels geprobeerd?
« Last Edit: August 13, 2019, 12:50:52 by Rowdy »

Offline KayaRahnee

« Reply #8 on: August 13, 2019, 20:37:24 »
Akoestiek? Plaatsing speakers? Dat eerst allemaal op /in orde zetten ...

Offline bert stoltenborg

« Reply #9 on: August 13, 2019, 21:27:41 »
Hoe lang heb je de Golds? Het kan goed zijn dat na enige tijd inspelen de bandtweeters hun scherpte verliezen.

Groet,

WillyP
'

Interessant! Kun je eens uitleggen wat er dan gebeurt?
Vragen mag natuurlijk altijd, maar graag op het forum in plaats van per PM zodat anderen de kans krijgen om iets op te steken of om te zeggen dat ik een idioot ben :-). Offertes aanvragen kan wel per PM :-).

Offline WillyP

« Reply #10 on: August 14, 2019, 01:23:38 »
Dit heb ik gelezen in een recensie van een luidspreker met een bandreeeter in een Nederlands of Duits tijdschrift, ik meen zelfs van een luidspreker uit de Gold serie.

Ik weet nooit zo goed wat ik hier van moet vinden, maar volgens mij kan het geen kwaad als de TS zijn luidsprekers nog een kans geeft voor hij ze weg doet.

Groet,

WillyP

Offline TheMaestro

• Junior member
  • **
  • "Respect 2 all"
« Reply #11 on: August 14, 2019, 21:06:34 »
Topictitel is ook lekker duidelijk.
Jij bent hier geweest dus het werkt wel...
Musical Fidelity A3.5 amp en cd speler, Technics sl1900 met Nagaoka MP200. Monitor Audio Gold 100 4G

Offline TheMaestro

• Junior member
  • **
  • "Respect 2 all"
« Reply #12 on: August 14, 2019, 21:10:06 »
Heb ook de MF als versterker A5, monitor audio er op vind ik een beetje te scherp in het hoog (s-klanken met vrouwenstemmen). Is dit ook jou ervaring? Dynaudio op een MF gaat geheel zonder problemen.
Dat is bij mij dus ook, het lijkt of de MAs dit nog wat extra aanzetten.

Offline TheMaestro

• Junior member
  • **
  • "Respect 2 all"
« Reply #13 on: August 14, 2019, 21:12:12 »
Heb je al koperen luidspreker kabels geprobeerd?
Heb er nu een 4 aderige kabel opzitten, 2x zilver en 2x koper, bi-wired aangesloten, zilver op zwart en koper op rood.

Offline chansig

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+126)
  • Total likes: 1183
  • Doof en slechte set...neem dat mee in wat ik post.
« Reply #14 on: August 14, 2019, 21:20:56 »
Speakers raken gewoon in de war van de verschillende materialen in de kabels welke zorgen voor een ander aangeleverd signaal.  :D

Sorry....kon het niet laten.

Maar ergens luisteren schiet niet echt op. Thuis luisteren. De vragen van Tabcam zijn, wat mij betreft, wel terecht.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Arendal Sub 2, BK XXLS 400, Paradigm PW Link,

Offline TheMaestro

• Junior member
  • **
  • "Respect 2 all"
« Reply #15 on: August 15, 2019, 17:08:02 »
Heb er nu een 4 aderige kabel opzitten, 2x zilver en 2x koper, bi-wired aangesloten, zilver op zwart en koper op rood.
Heb het vanmiddag geprobeerd met enkel koper speaker kabel, geen hoorbaar verschil.

Offline B-art

« Reply #16 on: August 15, 2019, 17:17:19 »
Dynaudio evoke 10 of 20 eens proberen? B&W gaat je hetzelfde probleem in het hoog opleveren. De softdome tweeters van dynaudio zijn zijdezacht in het hoog.
« Last Edit: August 15, 2019, 17:21:20 by B-art »
stereo ► musical fidelity A5 integrated / A5 cd / A5 tuner ■ clearaudio emotion ■ benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge met Qobuz sublime+ en Tidal hifi ■ tentlabs b-dac mkII ■ dynaudio contour s3.4 ■ rel r505 ■ lehmann audio linear ■ hifiman sundara
kabels ► audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ qed ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier

Offline bert stoltenborg

« Reply #17 on: August 15, 2019, 19:35:13 »
Speakers raken gewoon in de war van de verschillende materialen in de kabels welke zorgen voor een ander aangeleverd signaal.  :D

Mensch, man bekommt dan galvanische Wirbel  ;D
Vragen mag natuurlijk altijd, maar graag op het forum in plaats van per PM zodat anderen de kans krijgen om iets op te steken of om te zeggen dat ik een idioot ben :-). Offertes aanvragen kan wel per PM :-).

Offline chansig

• Forever Addicted
« Reply #18 on: August 16, 2019, 07:33:09 »
Dynaudio evoke 10 of 20 eens proberen? B&W gaat je hetzelfde probleem in het hoog opleveren. De softdome tweeters van dynaudio zijn zijdezacht in het hoog.

Tsja en als de akoestiek een roetje in het eten gooit heeft ie simpelweg weer hetzelfde probleem.

Dus vandaar dat de vragen van Tabcam oke zijn. Maar als de TS deze negeert dan zeg ik: Laten we allemaal een merk noemen waarvan we denken/vinden dat die een zijdezacht hoog heeft (geen idee hoe dat klinkt).

Mensch, man bekommt dan galvanische Wirbel  ;D

Und wann man die bekommt ist das ende in sicht...hell und sharf hoch.

Gr. Hans
« Last Edit: August 16, 2019, 07:33:42 by chansig »

Offline B-art

« Reply #19 on: August 16, 2019, 07:37:09 »
Zijdezacht hoog: geen scherpe s-klanken

Offline chansig

• Forever Addicted
« Reply #20 on: August 16, 2019, 07:40:43 »
Ah...oke. Dus alles wat niet scherp is, is zijdezacht ? Of maak ik dan een denkvout ?

Maar dan is de TS zeker geholpen met dit advies.

Gr. Hans

Offline chansig

• Forever Addicted
« Reply #21 on: August 16, 2019, 07:41:40 »
Wat gebeurt er overigens met die zijdezachte eigenschap als het in een vervelende akoestiek terecht komt ?

Gr. Hans

Offline B-art

« Reply #22 on: August 16, 2019, 07:51:13 »
Tja, het belangrijkste is inderdaad maar eerst doorgaan met het verschuiven van de speakers (accoustiek). Kijken of dat helpt. Mijn ervaring is wel dat uiteindelijk dynaudio lekkerder klinkt in het hoog dan B&W of ma, hoe je ook schuift.

Offline TabCam

• senior member
  • Total likes: 125
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #23 on: August 16, 2019, 09:15:48 »
Dat is bij mij dus ook, het lijkt of de MAs dit nog wat extra aanzetten.
Dat kan dus heel goed door de ruimte komen. Met verschuiven kan je al heel wat voorkomen. Mocht dat niet kunnen zou ik aan een ribbon tweeters denken. TMA Contour 1.0, Quadral Chromium Style (3)2 als je met monitors wilt blijven werken maar je kan ook naar hun grote broers kijken, de TMA Contour 3.0, Quadral Chromium Style 2 en een Quadral Platinum M5 (amazon.de).
Usher Mini Dancer 2 DMD mkII, UsherX-616 Center, Usher 718, Arcam 550
Chord Hugo, NVidia Shield TV LG 950v