Kiezen....

Started by TheMaestro, August 12, 2019, 23:33:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheMaestro

Mijn met trots verworven set MA 100 golds bevalt niet en ik heb deze 3 als optie voor mezelf.
Paradigm Reference 100 V2, Dali Ikon 6 of B&W CM7. Als occasions uiteraard. kom maar op met uw adviezen. Ze worden aangesloten op een Musical Fidelity A3.5.
En ja, ik weet dat ergens gaan luisteren de beste optie is maar dat zit er dus niet in. Meest nieuwsgierig ben ik eigenlijk naar de Paradigm.
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Ralf67

Probeer deze combinatie ergens te luisteren, het liefst thuis.

Dit om een nieuwe teleurstelling te voorkomen.

DB628

Quotekom maar op met uw adviezen.

Het beste is om zelf te luisteren.

i2Paq

Topictitel is ook lekker duidelijk.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Tabcam

Quote from: TheMaestro on August 12, 2019, 23:33:49
Mijn met trots verworven set MA 100 golds bevalt niet en ik heb deze 3 als optie voor mezelf.
Paradigm Reference 100 V2, Dali Ikon 6 of B&W CM7. Als occasions uiteraard. kom maar op met uw adviezen. Ze worden aangesloten op een Musical Fidelity A3.5.
En ja, ik weet dat ergens gaan luisteren de beste optie is maar dat zit er dus niet in. Meest nieuwsgierig ben ik eigenlijk naar de Paradigm.
Waarom bevallen de MA100 Gold's niet? En kan je wat meer beschrijven van de ruimte en set waarmee je speelt? Wie weet kan je veel eenvoudiger aanpassingen maken want het zijn geen slechte luidsprekers, integendeel.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

B-art

Heb ook de MF als versterker A5, monitor audio er op vind ik een beetje te scherp in het hoog (s-klanken met vrouwenstemmen). Is dit ook jou ervaring? Dynaudio op een MF gaat geheel zonder problemen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

WillyP

Hoe lang heb je de Golds? Het kan goed zijn dat na enige tijd inspelen de bandtweeters hun scherpte verliezen.

Groet,

WillyP

Rowdy

#7
Heb je al koperen luidspreker kabels geprobeerd?

KayaRahnee

Akoestiek? Plaatsing speakers? Dat eerst allemaal op /in orde zetten ...
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

bert stoltenborg

Quote from: WillyP on August 13, 2019, 11:43:47
Hoe lang heb je de Golds? Het kan goed zijn dat na enige tijd inspelen de bandtweeters hun scherpte verliezen.

Groet,

WillyP
'

Interessant! Kun je eens uitleggen wat er dan gebeurt?
Ik bazel maar wat.

WillyP

Dit heb ik gelezen in een recensie van een luidspreker met een bandreeeter in een Nederlands of Duits tijdschrift, ik meen zelfs van een luidspreker uit de Gold serie.

Ik weet nooit zo goed wat ik hier van moet vinden, maar volgens mij kan het geen kwaad als de TS zijn luidsprekers nog een kans geeft voor hij ze weg doet.

Groet,

WillyP

TheMaestro

Quote from: i2Paq on August 13, 2019, 08:45:31
Topictitel is ook lekker duidelijk.
Jij bent hier geweest dus het werkt wel...
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

TheMaestro

Quote from: B-art on August 13, 2019, 10:58:47
Heb ook de MF als versterker A5, monitor audio er op vind ik een beetje te scherp in het hoog (s-klanken met vrouwenstemmen). Is dit ook jou ervaring? Dynaudio op een MF gaat geheel zonder problemen.
Dat is bij mij dus ook, het lijkt of de MA's dit nog wat extra aanzetten.
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

TheMaestro

Quote from: Rowdy on August 13, 2019, 12:50:32
Heb je al koperen luidspreker kabels geprobeerd?
Heb er nu een 4 aderige kabel opzitten, 2x zilver en 2x koper, bi-wired aangesloten, zilver op zwart en koper op rood.
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

chansig

Speakers raken gewoon in de war van de verschillende materialen in de kabels welke zorgen voor een ander aangeleverd signaal.  :D

Sorry....kon het niet laten.

Maar ergens luisteren schiet niet echt op. Thuis luisteren. De vragen van Tabcam zijn, wat mij betreft, wel terecht.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

TheMaestro

Quote from: TheMaestro on August 14, 2019, 21:12:12
Heb er nu een 4 aderige kabel opzitten, 2x zilver en 2x koper, bi-wired aangesloten, zilver op zwart en koper op rood.
Heb het vanmiddag geprobeerd met enkel koper speaker kabel, geen hoorbaar verschil.
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

B-art

#16
Dynaudio evoke 10 of 20 eens proberen? B&W gaat je hetzelfde probleem in het hoog opleveren. De softdome tweeters van dynaudio zijn zijdezacht in het hoog.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

bert stoltenborg

Quote from: chansig on August 14, 2019, 21:20:56
Speakers raken gewoon in de war van de verschillende materialen in de kabels welke zorgen voor een ander aangeleverd signaal.  :D


Mensch, man bekommt dan galvanische Wirbel  ;D
Ik bazel maar wat.

chansig

#18
Quote from: B-art on August 15, 2019, 17:17:19
Dynaudio evoke 10 of 20 eens proberen? B&W gaat je hetzelfde probleem in het hoog opleveren. De softdome tweeters van dynaudio zijn zijdezacht in het hoog.

Tsja en als de akoestiek een roetje in het eten gooit heeft ie simpelweg weer hetzelfde probleem.

Dus vandaar dat de vragen van Tabcam oke zijn. Maar als de TS deze negeert dan zeg ik: Laten we allemaal een merk noemen waarvan we denken/vinden dat die een zijdezacht hoog heeft (geen idee hoe dat klinkt).

Quote from: bert stoltenborg on August 15, 2019, 19:35:13
Mensch, man bekommt dan galvanische Wirbel  ;D

Und wann man die bekommt ist das ende in sicht...hell und sharf hoch.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

B-art

Zijdezacht hoog: geen scherpe s-klanken
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

chansig

Ah...oke. Dus alles wat niet scherp is, is zijdezacht ? Of maak ik dan een denkvout ?

Maar dan is de TS zeker geholpen met dit advies.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Wat gebeurt er overigens met die zijdezachte eigenschap als het in een vervelende akoestiek terecht komt ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

B-art

Tja, het belangrijkste is inderdaad maar eerst doorgaan met het verschuiven van de speakers (accoustiek). Kijken of dat helpt. Mijn ervaring is wel dat uiteindelijk dynaudio lekkerder klinkt in het hoog dan B&W of ma, hoe je ook schuift.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Tabcam

Quote from: TheMaestro on August 14, 2019, 21:10:06
Dat is bij mij dus ook, het lijkt of de MA's dit nog wat extra aanzetten.
Dat kan dus heel goed door de ruimte komen. Met verschuiven kan je al heel wat voorkomen. Mocht dat niet kunnen zou ik aan een ribbon tweeters denken. TMA Contour 1.0, Quadral Chromium Style (3)2 als je met monitors wilt blijven werken maar je kan ook naar hun grote broers kijken, de TMA Contour 3.0, Quadral Chromium Style 2 en een Quadral Platinum M5 (amazon.de).
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

TheMaestro

Gisteren een ruilvoorstel geaccepteerd. Er komt een set Monitor Audio GS20 voor in de plaats.
Hopelijk heb ik ze komend weekend in huis. Kannie wachten!
"The message is in the music"
Roksan Caspian M-Series1, Mystère Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.