HDMI Arc.

Started by Dr.Bedlo, August 12, 2019, 08:30:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Snap niet al te veel van de HDMI Arc aansluitingen. Ik bedoel mijn TV heeft een HDMI Out (ARC) en mijn Nova heeft een HDMI In (ARC) en als ik nu een kabel trek van de tv naar de Nova  heb ik geluid over de versterker. Maar stel nu eens dat mijn TV en Mijn Nova wel een HDMI aansluiting hebben maar dan zonder ARC, dan kan ik volgens mij ook een kabel trekken van de tv naar de Nova en heb ik ook geluid via de nova van mijn TV. Ergo;.Blijft hetzelfde volgens mij? Maar zal wel iets over het hoofd zien.,
Quad vintage.

hpapen


Dr.Bedlo

Ja dat had ik al gezien, maar word je niet veel wijzer van
Quad vintage.

WilcoL

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ARC nooit gebruik. Ik heb in het verleden problemen daarmee ervaren. Nu heb ik het gewoon v is Harmony activiteiten geregeld...

Ain't no thing but a chicken wing...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

bmateijsen

Quote from: fred19633 on August 12, 2019, 08:30:15
Snap niet al te veel van de HDMI Arc aansluitingen. Ik bedoel mijn TV heeft een HDMI Out (ARC) en mijn Nova heeft een HDMI In (ARC) en als ik nu een kabel trek van de tv naar de Nova  heb ik geluid over de versterker. Maar stel nu eens dat mijn TV en Mijn Nova wel een HDMI aansluiting hebben maar dan zonder ARC, dan kan ik volgens mij ook een kabel trekken van de tv naar de Nova en heb ik ook geluid via de nova van mijn TV. Ergo;.Blijft hetzelfde volgens mij? Maar zal wel iets over het hoofd zien.,

Normale HDMI is 1 richtingsverkeer, dus van bron naar weergever (TV).

HDMI ARC (Audio Return Channel) is nog steeds 1 richtingsverkeer, maar de weergever is in staat om via het ARC protocol de audio te laten weergeven via een versterker. Daarvoor moet overigens wel HDMI-CEC aan staan.

Dr.Bedlo

Quote from: bmateijsen on August 12, 2019, 08:59:57
Normale HDMI is 1 richtingsverkeer, dus van bron naar weergever (TV).

HDMI ARC (Audio Return Channel) is nog steeds 1 richtingsverkeer, maar de weergever is in staat om via het ARC protocol de audio te laten weergeven via een versterker. Daarvoor moet overigens wel HDMI-CEC aan staan.

Van bron ( dat is dus volgens mij het geluid van de tv) naar de TV....? Dus van TV naar TV? lijkt mij weinig zinvol.

''maar de weergever is in staat om via het ARC protocol de audio te laten weergeven via een versterker''  Ja maar daar heb je toch geen ARC voor nodig? dat kan ook via een gewone HDMI kabel?
Quad vintage.

Raphie

Nee, stel je hebt een br speler, ps4 en tuner aangesloten op je TV, via HDMI,
Dan kan je dmv een ARC zorgen dat alle 3 digitaal op je versterker uitkomen.
JBL PRX Power!

Dr.Bedlo

Quote from: Raphie on August 12, 2019, 10:08:38
Nee, stel je hebt een br speler, ps4 en tuner aangesloten op je TV, via HDMI,
Dan kan je dmv een ARC zorgen dat alle 3 digitaal op je versterker uitkomen.

Ok ...op 1 uitgang neem ik aan.
Quad vintage.

bmateijsen

Quote from: fred19633 on August 12, 2019, 10:28:19
Ok ...op 1 uitgang neem ik aan.

Ja, ARC is bij de TV (als het erop zit), beperkt tot 1 uitgang.