VPI Prime draaitafel. Iemand ervaring mee? (inmiddels aangeschaft!)

Started by PatrickP, August 9, 2019, 22:21:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Ik snap m nog niet helemaal.
Je zegt dat MC-elementen minder gevoelig zijn voor electromagnetische straling en daarom geen afscherming nodig hebben. Daarop zeg je dat een Grado die afscherming mist en dus gevoeliger is voor straling juist doordat ze die afscherming missen wat je in het bijzonder merkt op t einde van de plaat en dus dicht bij de motor.
Maar die Grado's zijn toch MC-elementen? Waarom zijn die dan wel berucht?
En is het echt zo dat de afstand motor-element bij een VPI Scout in het midden significant een stoorzendertje wordt?

Groeten,
Wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

PatrickP

Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

fietser

Ik heb een lampje hangen boven de platenspeler dat stoort. Dat heb je met die moderne lampjes (Ikea). Dat hoor ik enkel op de Grado, niet op de andere drie. Zelfs niet op de twee MC elementen, die veel meer versterkt (moeten) worden. Ik houd derhalve wat extra afstand met het lampje als de Grado erop zit...

https://hnny.nl/uberlight/3100TL.html

Ik heb dit lampje. Nog niet horen brommen

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Faxe

Quote from: fietser on November 13, 2023, 19:04:17Ik heb een lampje hangen boven de platenspeler dat stoort. Dat heb je met die moderne lampjes (Ikea). Dat hoor ik enkel op de Grado, niet op de andere drie. Zelfs niet op de twee MC elementen, die veel meer versterkt (moeten) worden. Ik houd derhalve wat extra afstand met het lampje als de Grado erop zit...

https://hnny.nl/uberlight/3100TL.html

Ik heb dit lampje. Nog niet horen brommen



Zelfde lampje bromt hier ook niet.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

wil

Keuze voor een nieuw element is gemaakt en met het huidige druilerige weer gemonteerd en afgesteld. Een AT-OC9XML.





Eerste indruk al heel fijn.

Groeten,
wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

vergeerr72

Quote from: wil on November 18, 2023, 15:01:05Keuze voor een nieuw element is gemaakt en met het huidige druilerige weer gemonteerd en afgesteld. Een AT-OC9XML.





Eerste indruk al heel fijn.

Groeten,
wil
Ik weet dat @Peerless Monster nog een Mini Hrx voetjes en een Hardwired junctionbox voor deze tafel te koop heeft.  Mocht je nog willen tweaken.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

wil

Quote from: vergeerr72 on December 26, 2023, 17:07:38Ik weet dat @Peerless Monster nog een Mini Hrx voetjes en een Hardwired junctionbox voor deze tafel te koop heeft.  Mocht je nog willen tweaken.

Atijd leuk om te tweaken  :P Wat is een hardwired junctionbox? Die is toch al
hardwired?
Ik hoor het graag als hij iets te bieden heeft.

Maar nu je het er toch over hebt: is er een tip om de motor te ontkoppelen van de ondergrond? Deze zou ik graag zo los mogelijk willen tov de kast waar de vpi in staat.

groeten,
wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

vergeerr72

Quote from: wil on December 26, 2023, 19:15:58Atijd leuk om te tweaken  :P Wat is een hardwired junctionbox? Die is toch al
hardwired?
Ik hoor het graag als hij iets te bieden heeft.

Maar nu je het er toch over hebt: is er een tip om de motor te ontkoppelen van de ondergrond? Deze zou ik graag zo los mogelijk willen tov de kast waar de vpi in staat.

groeten,
wil
Gincko heeft/had speciale plateaus voor vpi met een los tweede plateau voor de motor. Ik twijfel zelf of dat handig is ze kunnen dan los van elkaar bewegen wat mogelijk juist meer frictie geeft.

Bij de Hardwired junctionbox zit er een kabel in gesoldeerd, de rca connectoren worden dan overgeslagen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

roeleken

Wil, gebruik  je nu een rubberen mat? Toen ik een vpi classic had vond ik 'm veel levendiger zonder mat.  Ook de puck vond ik vaak te veel energie uit de plaat halen.   Kan ook aan het element gelegen hebben....
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

wil

Quote from: roeleken on December 26, 2023, 20:44:38Wil, gebruik  je nu een rubberen mat? Toen ik een vpi classic had vond ik 'm veel levendiger zonder mat.  Ook de puck vond ik vaak te veel energie uit de plaat halen.   Kan ook aan het element gelegen hebben....
Nee hoor, geen mat. Gewoon op het plateau. Dat gaat perfect.
De motor staat op rubberen voetjes. Ik vind dat de kast als een klankkast resoneert, maar dat hoor je niet door de speakers. Als de rubberen voetjes misschien zachter zouden zijn is het effect weg. Maar mogelijk is er geen echt probleem.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Peerless Monster

#35
Quote from: vergeerr72 on December 26, 2023, 19:28:27Bij de Hardwired junctionbox zit er een kabel in gesoldeerd, de rca connectoren worden dan overgeslagen.

Misschien mocht iemand interesse hebben, dan heb ik nog een scout staan met junctionbox en mini hrx voetjes... Ook los ☺️
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Quote from: wil on December 26, 2023, 23:42:32Nee hoor, geen mat. Gewoon op het plateau. Dat gaat perfect.
De motor staat op rubberen voetjes. Ik vind dat de kast als een klankkast resoneert, maar dat hoor je niet door de speakers. Als de rubberen voetjes misschien zachter zouden zijn is het effect weg. Maar mogelijk is er geen echt probleem.

wil
Sommige mensen leggen er een muismat onder.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60