Klassiek Antibes, Monaco en vooral Èze Village

Started by VlisChris, August 9, 2019, 20:01:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Voor wie het niet wist btw: aanklikken en met de pijltjestoetsen kun je in 1 keer door de volledige serie lopen. Dan hoef je niet klein te kijken of post voor post aan te klikken ;)

Afgelopen weekend ben ik mijn hart verloren in, en ook aan Antibes, Monaco en vooral Èze Village.
Wellicht dat daardoor mijn blik vertroebeld is en ik de foto's extra mooi vind. Maar het zijn dan ook zeldzaam fotogenieke lokaties.


Het is een voor mijn doen ongewoon groot aantal foto's om in 1 keer te plaatsen. Niet alles zal iedereen aanspreken; so be it ;) Mijn herinnering is me daarin meer waard ;) :)


Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#3
Foto 2111 is de foto die mij wat pijn doet :D
Ondanks de belofte van de First Officer dat ze 4 dagen vrij was moest de boot toch onverwacht naar buiten (volgens MarineTraffic nog geen 750 meter uit de kust voor anker, en dus werd het verlof voor de helft ingetrokken.
Gelukkig bleven er twee dagen over  :pompom:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Melbury

Prachtige foto's.  :clapping:
Nice was de afgelopen jaren onze favoriete vakantie bestemming. Uiteraard dus ook o.a  Monaco en Antibes bezocht.  (en lekker zwemmen in Villefrance sur Mer).
Eze gaan we ook vast nog eens bekijken.
Prachtige stadjes, je foto's geven de sfeer goed weer.
Nu alweer zin om die kant op te gaan. ;D

VlisChris

Dank je!
Nice moet ik bekennen ben ik alleen op de terugweg geweest voor het vliegveld, en dat was aankomen, instappen, en opstijgen :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Ik kom nog een foto tegen van de zonsondergang.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tinus_

Rebuilding my HT

5061

Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

VlisChris

#12
Thanks mannen!

Er zit wat werk bij waar ik oprecht blij mee ben.
Ik zit nog te wachten op wat. Foto's waar ik even van wil weten dat ik ze mag plaatsen zonder scheve gezichten te krijgen ;) en dan zet ik er nog een fotootje of 2 a 3 bij :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjaak_Banaan

Dat zijn erg mooie plaatjes zo, prachtige kleuren ook, zit er ook een stuk nabewerking aan of is het gewoon echt zo prachtig daar?   :thumbs-up:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

VlisChris

Thanks!
Nabewerking: heb je het over echt beeldmanipulatie? Of over het naar je eigen hand zetten van de waarheid?

Echte manipulatie in 1 foto. Daar ben ik nogal bezig geweest een storend onderwerp weg te werken uit de foto.

Naar je hand zetten van de waarheid? Bij iedere foto.
Hou er rekening mee dat als je een foto maakt, je die maakt omdat er "iets" is dat je aandacht trekt.
Kleuren, een persoon voor een galerie, een boot tussen wat mensen door. Etc.
Je camera maakt niks meer dan een natuurgetrouwe reproductie van de werkelijkheid. En dat zoek ik nu net niet ;) Je wilt een beleving vast leggen. Een gevoel. Ik wil op jullie overbrengen hoe ik die paar dagen ervaren heb. Zou ik de oorspronkelijke foto's plaatsen komen die nog niet half zo krachtig binnen.

Wat ik onder andere veelal doe?
Schaduwen ophalen. Highlights vaak fors dimmen. Zwart zwarter maken, en wit witter maken.
Mijn hoofdonderwerp + essentiële randzaken maak ik iets helderder. Ik sluit mijn onderwerp geregeld op als het ware door erg gericht delen van een foto donkerder te maken.

En ik speel enorm met kleurtemperatuur. De camera is daarin gelukkig(!) te neutraal ;)
Kleutemperatuur speel ik vaak in meerdere opzichten mee. Vooral met de steeds betere mogelijkheden in LightRoom is dat erg prettig werken.

Dus nee. Ik voeg niks toe dat niet in de foto's zit. Ja. Ik speel enorm in LightRoom.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

Het rood / oranje filter is wel je favo zo te zien. Zitten mooie fotos tussen
JBL PRX Power!

Sjaak_Banaan

Dank voor het uitgebreide antwoord Chris, ik had wel zoiets verwacht, maar niet direct een idee hoe je het zou bereiken, nu al iets meer.

Zo nu en dan probeer ik het ook wel eens, alleen zo sfeervol als dit is het mij nog nooit gelukt. Interessant dat jij je onderwerp insluit door delen donkerder te maken en het onderwerp juist ophaalt, dat wil ik ook wel eens proberen, erg slim. :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

VlisChris

Geef je mailadres even.
Dan laat ik voor/na wel even zien 😉
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Quote from: Raphie on August 10, 2019, 08:22:34
Het rood / oranje filter is wel je favo zo te zien. Zitten mooie fotos tussen
Dank je.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#19
Edit.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Onder voorbehoud dat het echt doorgaat: binnenkort serie Parijs online :)
Wel moet ik de foto's eerst nog even maken 😅
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Ik zie deze serie nu voor het eerst. Lekker hoor!
Nu wil ik ook daar heen. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Melbury

QuoteEze gaan we ook vast nog eens bekijken.
Prachtige stadjes, je foto's geven de sfeer goed weer.
Nu alweer zin om die kant op te gaan. ;D

Lang moeten wachten, maar het gaat er hopelijk weer van komen, in juni.
Kunnen we eindelijk eens de berg bij Eze gaan beklimmen, gezien onze leeftijd, met de bus.  ;D
(en hopelijk ook nog een keer met de toeristische trein naar Tende, Train des Merveilles, prachtige rit)

VlisChris

Quote from: LittleNinja on December 23, 2022, 22:09:55
Ik zie deze serie nu voor het eerst. Lekker hoor!
Nu wil ik ook daar heen. :D

Ze staan toch al wat langer online :D
Het blijft een favoriete serie van me. Mooie omgeving. Je krijgt meteen weer behoefte die 5D2(!) te updaten.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Ja ik zag het... topics die je snel mist. 😊
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"