Ethernet kabels vervangen door ...

Started by KayaRahnee, August 8, 2019, 15:40:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Ik ga ook niet in discussie. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Quote from: myself on August 10, 2019, 03:38:09
Kijk voor je beeldvorming deze video eens:
Ik heb laatst op YT een video gezien dat de aarde niet meer zou bestaan.... in 2016.  :dry:

Deze meneer beweert dat hij geen dataloss kan meten, nou hij kijkt dus in de logs van zijn switches over retransmits, daar zijn we het dus over eens.

Dan beweert hij dat er nog maar een verklaring kan zijn en dat is...... , nee er zijn nog meerdere verklaringen maar daar wil hij niet aan, hij staat niet open voor de meest en vaakst voorkomende verklaring: psychoakoestiek.
Dit is al tig keer op een reproduceerbare manier bewezen dat als een proefpersoon voorkennis heeft over een experiment de waarneming en resultaat beinvloed wordt (niet alleen bij audio waarnemingen maar ook bij wijnproeverijen is dit aangetoond).

Daarvoor zijn er dus twee manieren om die uit te sluiten:
1 ABX testen, voldoende keren om de statistische kans van gokken uit te sluiten
2 Meten en vergelijken. De analoge weergave opnemen en direct vergelijken.

Beiden zijn hier niet gedaan, daarmee is het wetenschappelijk gezien een prullenbak experiment.

Peerless Monster

Quote from: Kjelt on August 10, 2019, 10:25:30
Beiden zijn hier niet gedaan, daarmee is het wetenschappelijk gezien een prullenbak experiment.

De wetenschap verandert zijn regeltjes ook wel eens, dan kan het zomaar weer uit de prullenbak vliegen 😳
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Klopt maar het blijft altijd grappig dat dit soort type mensen verwachten dat anderen open staan voor enkele van hun zeer vergezochte verklaringen terwijl de meest voor de hand liggende verklaring niet eens in beeld is. Het zijn blinde vlekken en je wilt alle opties uitsluiten voor je een harde statement als waarheid verkondigd.


Peerless Monster

#79
Quote from: Kjelt on August 10, 2019, 10:49:31
Klopt maar het blijft altijd grappig dat dit soort type mensen verwachten dat anderen open staan voor enkele van hun zeer vergezochte verklaringen terwijl de meest voor de hand liggende verklaring niet eens in beeld is. Het zijn blinde vlekken en je wilt alle opties uitsluiten voor je een harde statement als waarheid verkondigd.



Die blinde vlekken samen met wat wel zichtbaar is, zou je kunnen bundelen op zo'n forum als deze als een soort van kennisbank.
Maar je krijgt naar mijn idee continue strijd in een welles nietes spel.
Ik zie nu na dit topic te hebben gelezen door de bomen het bos niet meer.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

katwax

Quote from: Peerless Monster on August 10, 2019, 11:31:38
Die blinde vlekken samen met wat wel zichtbaar is, zou je kunnen bundelen op zo'n forum als deze als een soort van kennisbank.
Maar je krijgt naar mijn idee continue strijd in een welles nietes spel.
Ik zie nu na dit topic te hebben gelezen door de bomen het bos niet meer.
Ik heb ooit samen met 3 andere op dit forum een test gedaan met een Vodka ethernet kabel. Conclusie na enkele uren testen (blind) was dat er geen verschil was te horen in vergelijk met een gewone ethernet kabel.

Op basis daarvan + mijn professionele achtergrond heb ik in dit topic TS zoveel mogelijk proberen te helpen met zijn vragen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Een advies is al gegeven. Het is nu aan de TS om een kabel te kopen.

Grappige is overigens dat men wel argumenten/verklaringen gebruikt die aan de technische kant liggen. Als er dan iemand met kennis van zaken vertelt dat dit argument/verklaring onzin is dan: is de wetenschap ontoereikend, kan nog niet alles gemeten worden, is de set niet goed genoeg, moet je weten waar je naar moet luisteren, hoort de partner het ook, zelfs de buurman die niets met audio heeft hoort het, moet je hem in zijn waarde laten, voelt men zich aangevallen etc.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KayaRahnee

Iedereen is bedankt voor het gegeven advies, het is me daardoor allemaal wat duidelijker geworden.
Bedoeling van het topic was louter om erachter te komen welke kabel voor mijn toepassing interessant zou zijn en kan nu overgaan tot verantwoorde aankoop.

Het gezeik over al dan niet waarnemen van klankverschil is hier voor mij niet van toepassing ...
Klank word hier momenteel bepaald /verzorgt door mijn oude Kenwood versterker en Master Persuader speakers en de akoestiek, die kunnen het zo goed met elkaar vinden dat ik m.b.t. klank reeds erg tevreden ben.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Jack_D

Leuk fimpje...... ^^

Ik ging al bijna aan het OSI model twijfelen.....  :D , maar gelukkig is er zelfs door de experts geen spijker tussen te krijgen... een 1 of 0 erin is een 1 of 0 eruit


Maar de presentator van het filmpje komt wel met een leuk verhaal hoe een ethernetkabel en thuisnetwerkopbouw toch invloed op je geluid kan hebben. Dat verhaal is eigenlijk weer (deels)gelijk aan dat van analoge kabels in de trend van storing generen en/of oppikken van buitenaf. Welke dan weer zijn weg vind naar de rest van je apparatuur en daar voor verandering van het geluid zorgt, dus niet in de kabel opzich.......

Heb ik het met mijn thuisnetwerk toch "goed" gedaan.... ik heb toen der tijd overal afgeschermde cat5e kabels met fatsoenlijke stekkertjes in mijn 1Gbit netwerk gebruikt. Wel overweg in na het zien van onderstaande filmpje om de voeding van mijn "5-Port Gigabit ProSAFE Plus Switch" te vervangen door een schone lineaire voeding. Deze switch zit gemonteerd dicht bij mijn video/audio apparatuur dus misschien dat deze nog wel wat rommel doorgeeft aan mijn apparatuur, al heeft ie wel een metalen behuizing


:yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang:
Maar ach, vergeet niet.... het gevoel wat je bij je audio/video setup hebt is voor veel mensen even zo belangrijk als de puur technische setup.  Als alles voor je gevoel goed zit, luistert het toch net wat lekkerder(voor mij dan toch). Je geest is dan voorbereid om een fijnere luisterervaring voor je te genereren. Een romantisch dinner zonder de kids in de buurt is toch net een fijnere ervaring dan de zelfde maaltijd eten terwijl je ruzie met je vrouw hebt, de kids aan je kop zeuren en je al weer snel naar je werk moet om de avond over te werken. Is het zelfde eten, zou geen verschil mogen maken, is puur de mindset die anders is. Maar ik weet wel wanneer het meer genieten is voor mij, optie 1....... Voor sommige is deze psychische factor niet van belang die vinden het maar onlogisch geneuzel. En zij hebben voor hun ook helemaal gelijk, dus 1 stelling met twee waarheden, lekker zweverig. Ik weet dat voor mij(tot een bepaalde mate van redelijkheid) deze psychische factor bijdraagt aan een fijnere luisterervaring, dus maak ik er gebruik van.
:yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang: :yinyang:

Quote from: myself on August 10, 2019, 03:38:09
Kijk voor je beeldvorming deze video eens: https://m.youtube.com/watch?v=1XsNRFvD4M4



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Kjelt

Quote from: Jack_D on August 10, 2019, 13:11:14
Maar de presentator van het filmpje komt wel met een leuk verhaal hoe een ethernetkabel en thuisnetwerkopbouw toch invloed op je geluid kan hebben. Dat verhaal is eigenlijk weer (deels)gelijk aan dat van analoge kabels in de trend van storing generen en/of oppikken van buitenaf. Welke dan weer zijn weg vind naar de rest van je apparatuur en daar voor verandering van het geluid zorgt, dus niet in de kabel opzich.......
Nee want ethernet is galvanisch gescheiden en de shield zou aan de mains aarde moeten hangen niet aan de audio aarde. Plus het frequentiespectrum zit een aantal ordes groottes uit elkaar zie ook Jossie's post hierboven.
Dus of de ontwerper van de audiostreamer is een nitwit die een fout ontwerp heeft gemaakt (kan voorkomen bij SOMMIGE high end audio merken die de ballen verstand van digitale techniek hebben en zelfs in bepaalde apparaten van $20000 een Olimex controller bordje hangen van $50 omdat ze er zelf geen verstand van hebben) of het apparaat wat geaard dient te worden is niet geaard en dan zijn er een aantal grotere problemen te verwachten.

Quote
Wel overweg in na het zien van onderstaande filmpje om de voeding van mijn "5-Port Gigabit ProSAFE Plus Switch" te vervangen door een schone lineaire voeding.
Gaat je niets brengen zie:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155360.msg2874167#msg2874167

Koop dan liever wat langere kabels en verplaats je "virtuele" stoorbron switch op grotere afstand.

Het is niet mijn bedoeling om mensen te mocken maar het verspreiden van magisch denken probeer ik wel zoveel mogelijk tegen te gaan.
Vaak is er een makkelijkere en goedkopere oplossing voor een probleem die ook nog eens beter werkt.

Raphie

Occam's Razor is ook hier weer 100% van toepassing, Audiofiele theorieen verzinsels slaan nergens op.
JBL PRX Power!

Jack_D

Je hebt helemaal gelijk, alleen vergeet je het tweede stukje van mijn post........ :D


Quote from: Kjelt on August 10, 2019, 13:26:52
Nee want ethernet is galvanisch gescheiden en de shield zou aan de mains aarde moeten hangen niet aan de audio aarde. Plus het frequentiespectrum zit een aantal ordes groottes uit elkaar zie ook Jossie's post hierboven.
Dus of de ontwerper van de audiostreamer is een nitwit die een fout ontwerp heeft gemaakt (kan voorkomen bij SOMMIGE high end audio merken die de ballen verstand van digitale techniek hebben en zelfs in bepaalde apparaten van $20000 een Olimex controller bordje hangen van $50 omdat ze er zelf geen verstand van hebben) of het apparaat wat geaard dient te worden is niet geaard en dan zijn er een aantal grotere problemen te verwachten.
Gaat je niets brengen zie:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155360.msg2874167#msg2874167

Koop dan liever wat langere kabels en verplaats je "virtuele" stoorbron switch op grotere afstand.

Het is niet mijn bedoeling om mensen te mocken maar het verspreiden van magisch denken probeer ik wel zoveel mogelijk tegen te gaan.
Vaak is er een makkelijkere en goedkopere oplossing voor een probleem die ook nog eens beter werkt.

marcelvandekamp

#87
Quote from: myself on August  8, 2019, 18:56:20
Die supra kabel zou ik een goede keuze zijn.
Als je hem zelf wil maken, kijk even hier dan zie je hoe de telegartner erop gezet wordt. https://www.youtube.com/watch?v=7mIGpaFrMkI
Belangrijk is om 1 kant vd kabel NIET op de kabelmantel aan te sluiten


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

ik lees net dit over het afschermen. Als je 1 kant niet aansluit, dan kun je het net zo goed in zijn geheel achterwege laten. Afscherming zal dan niks doen. Beide kanten van de mantel moeten in de stekker contact maken met de metalen klem gedeelte.

edit: lees net dat Raphie dit ook gezegd heeft.
met vriendelijke groet,

marcel

Rowdy


Kingpin

#89
Volgens mij is het officieel ook zo. 2 kanten aarden bij ethernet, zo creeer je een potentiaalverschil zodat er vereffeningsstromen kunnen lopen.
Als je maar 1 kant aard dan maak je een antenne ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#90
Zo maak ik ze trouwens zelf ook, 2 kant geaard met goede connectoren ...
Zodat de afscherming z'n werk kan doen en de binnengeleiders niet beinvloed kunnen worden.



Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

marcelvandekamp

Quote from: Kingpin on September 15, 2019, 19:45:32
Zo maak ik ze trouwens zelf ook, 2 kant geaard met goede connectoren ...
Zodat de afscherming z'n werk kan doen en de binnengeleiders niet beinvloed kunnen worden.





heb je de shield nu getwist, en op 1 punt geklemd, zie ik dat goed op de foto? Zo ja, dan heeft het weinig zin. Dit doet bijna niks aan afscherming zo, kun je net zo goed niet afschermen.
met vriendelijke groet,

marcel

myself

De gefabriceerde gehoorsmatig mooier klinkende ethernet kabels hebben 1 kant vd mantel losgekoppeld.

Zie bijv deze audioquest die men helemaal uit elkaar heeft gehaald
https://arstechnica.com/gadgets/2015/07/gallery-we-tear-apart-a-340-audiophile-ethernet-cable-and-look-inside/



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Kingpin

#93
Quote from: marcelvandekamp on September 15, 2019, 19:51:12
heb je de shield nu getwist, en op 1 punt geklemd, zie ik dat goed op de foto? Zo ja, dan heeft het weinig zin. Dit doet bijna niks aan afscherming zo, kun je net zo goed niet afschermen.

Ter verduidelijking:
De shield zit geklemd aan een verend poot (1e foto aan de onderkant) die verbinding maakt met een volledig gesloten omhulsel (foto 2).
Hierdoor is de volledige interne bekabeling zeer goed geshield, mits je de bijbehorende chassis connectoren gebruikt.
En uiteraard aarding goed is toegepast in het apparaat, en daar mankeerd het in audioland nogal eens aan.


Edit: bovenstaande is het interne deel welke gebruikt wordt binnen in een kast, sorry voor de onduidelijkheid.
Extern komt deze connector erop. Kun je duidelijk zien dat het data gedeelte geheel omhulst wordt door de shielding inclusief de connectoren zodat stoorsignalen de kast niet via de connector of bekabeling het chassis kunnen binnendringen.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ur25V

#94
Quote from: myself on September 15, 2019, 19:51:26
De gefabriceerde gehoorsmatig mooier klinkende ethernet kabels hebben 1 kant vd mantel losgekoppeld.

Zie bijv deze audioquest die men helemaal uit elkaar heeft gehaald
https://arstechnica.com/gadgets/2015/07/gallery-we-tear-apart-a-340-audiophile-ethernet-cable-and-look-inside/



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Hi "myself",

Waar zie jij precies in de link dat er aan 1 kant geen verbinding is met de mantel?

Quote from: Kingpin on September 15, 2019, 19:42:18
Volgens mij is het officieel ook zo. 2 kanten aarden bij ethernet, zo creeer je een potentiaalverschil zodat er vereffeningsstromen kunnen lopen.
Als je maar 1 kant aard dan maak je een antenne ...
Hi Kingpin,

Vaak willen we vereffeningsstromen tussen apparatuur toch juist voorkomen?

Zou het niet kunnen zijn dat we min of meer een goede kooi van Faraday creëren als we aan 1 kant een verbinding maken? Ik weet het: is een andere benaming voor een shield. Maar vergelijk het met de Secrid beschermers voor je pasjes of tegenwoordig zelfs de foils in leren portemonnaies: die zijn aan 1 kant open. Maar ze werken goed genoeg. Dat zou je wellicht ook bij een kabel kunnen krijgen dat aan 1 kant niet verboden is met aarde. Uiteraard wellicht een ander gebied en andere frequenties en ver andere parameters kun je het hebben over effectiviteit, maar als eerste gedachte.

Quote from: Kjelt on August 10, 2019, 13:26:52
Nee want ethernet is galvanisch gescheiden en de shield zou aan de mains aarde moeten hangen niet aan de audio aarde. Plus het frequentiespectrum zit een aantal ordes groottes uit elkaar zie ook Jossie's post hierboven.
Dus of de ontwerper van de audiostreamer is een nitwit die een fout ontwerp heeft gemaakt (kan voorkomen bij SOMMIGE high end audio merken die de ballen verstand van digitale techniek hebben en zelfs in bepaalde apparaten van $20000 een Olimex controller bordje hangen van $50 omdat ze er zelf geen verstand van hebben) of het apparaat wat geaard dient te worden is niet geaard en dan zijn er een aantal grotere problemen te verwachten.
Gaat je niets brengen zie:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155360.msg2874167#msg2874167

Koop dan liever wat langere kabels en verplaats je "virtuele" stoorbron switch op grotere afstand.

Het is niet mijn bedoeling om mensen te mocken maar het verspreiden van magisch denken probeer ik wel zoveel mogelijk tegen te gaan.
Vaak is er een makkelijkere en goedkopere oplossing voor een probleem die ook nog eens beter werkt.
Hi Kjelt,

Ik heb contact gezocht met diverse fabrikanten:
Ubiquity (in januari 2019) (leverancier van netwerk apparatuur) Antwoord: de poorten van de switches zijn niet galvanisch gescheiden. (Dit was januari dit jaar).
Denon (de AVR4520 receiver heeft een switch achterop) bij navraag in oktober 2015: de poorten zijn niet galvanisch gescheiden

PS Audio: sockets van de Plower plant premier zijn WEL galvanisch gescheiden

Wat ik hieruit begrijp is dat ethernet wellicht galvanisch gescheiden hoort te zijn, maar dat dat vaak niet zo is if dat fabrikanten zelf niet goed weten wat ze doen, maar dat ze het soms wel goed weten en doen.


jossie

Quote from: Ur25V on November 18, 2019, 11:29:21
Hi Kjelt,

Ik heb contact gezocht met diverse fabrikanten:
Ubiquity (in januari 2019) (leverancier van netwerk apparatuur) Antwoord: de poorten van de switches zijn niet galvanisch gescheiden. (Dit was januari dit jaar).
Denon (de AVR4520 receiver heeft een switch achterop) bij navraag in oktober 2015: de poorten zijn niet galvanisch gescheiden

PS Audio: sockets van de Plower plant premier zijn WEL galvanisch gescheiden

Wat ik hieruit begrijp is dat ethernet wellicht galvanisch gescheiden hoort te zijn, maar dat dat vaak niet zo is if dat fabrikanten zelf niet goed weten wat ze doen, maar dat ze het soms wel goed weten en doen.

Ik zou er niet vanuit gaan dat het antwoord van de helpdesk correct is. Dit is lastige materie die normale consumenten helemaal niet 'bekijken'. Alleen gekken en dwazen  :D

Daar hoor ik dus helaaaas ook bij.
Omni !

myself

Hoi ur25v: in die link zie je de foto's van de kant die geen contact met de mantel heeft (vandaar ook de isolatietape die ze aantroffen).
Ik weet dat er ook n video van gemaakt is (kan hem zo snel niet vinden) en ik geloof op de artsescellence site is een video hemaakt over diy ethernet kabels waar ze dit ook melden dat je 1 kant onverbonden moet laten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Kjelt

Quote from: Ur25V on November 18, 2019, 11:29:21
Hi Kjelt,
Ik heb contact gezocht met diverse fabrikanten:
Ubiquity (in januari 2019) (leverancier van netwerk apparatuur) Antwoord: de poorten van de switches zijn niet galvanisch gescheiden. (Dit was januari dit jaar).
Denon (de AVR4520 receiver heeft een switch achterop) bij navraag in oktober 2015: de poorten zijn niet galvanisch gescheiden
Wat ik hieruit begrijp is dat ethernet wellicht galvanisch gescheiden hoort te zijn, maar dat dat vaak niet zo is if dat fabrikanten zelf niet goed weten wat ze doen, maar dat ze het soms wel goed weten en doen. 
;D tja de commerciele afdelingen van die bedrijven hebben veelal weinig technische kennis.
Het is namelijk layer0 van de IEEE 802.3 standaard en dat zou dan betekenen dat ze zich niet aan de standaard houden.
Er zitten echt wel magnetische trafootjes in de interface die het ontkoppelen, ik zou niet eens weten hoe het anders ging werken  :D
Misschien dat zij het hebben over de voeding, dat deze niet galvanisch gescheiden is van het lichtnet dat zou natuurlijk wel kunnen maar ben ik ook nog niet zo vaak tegen gekomen eigenlijk.

Ur25V

Hi,

Idd heb ik twijfel bij de antwoorden van de helpdesks.

Quote from: Kjelt on November 18, 2019, 13:05:58
;D tja de commerciele afdelingen van die bedrijven hebben veelal weinig technische kennis.
Het is namelijk layer0 van de IEEE 802.3 standaard en dat zou dan betekenen dat ze zich niet aan de standaard houden.
Er zitten echt wel magnetische trafootjes in de interface die het ontkoppelen, ik zou niet eens weten hoe het anders ging werken  :D
Misschien dat zij het hebben over de voeding, dat deze niet galvanisch gescheiden is van het lichtnet dat zou natuurlijk wel kunnen maar ben ik ook nog niet zo vaak tegen gekomen eigenlijk.
Hi Kjelt,

Heb jij een exacte bron voor die IEEE802.3 layer 0 waar dat te vinden is?
Netgear ontkende net weer dat hun poorten galvanisch ontkoppeld zijn, zelfs na ruggespraak met enigineers...
(Overigens werkend in de industrie weet ik dat zelfs van de specialisten er vaak maar 1 iemand is, zelfs op grote afdelingen, die het snapt en weet, dus het verbaast me allemaal niets. Dit heb ik in meerdere industrieën meegemaakt...)

Ur25V

En bij the way: hebben we het alleen over ontkoppeling van de aderparen? Op veel apparatuur is achterop een metalen strip bevestigd die meerdere poorten omsluit en contact maakt met ingestoken metalen stekkerhuizen. Juist die stekkerhuizen lijken mij in contact te kunnen komen met shields en de shields van kabels die op die verschillende poorten zijn aangesloten kunnen dan dus noise van de ene kabel op de andere overbrengen.