Author Topic: DIY Power kabel  (Read 2172 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Rowdy

Re: DIY Power kabel
« Reply #25 on: November 16, 2019, 12:15:47 »
Draadeinden goed draaien en dan de schroeven aandraaien. Kabel klemmen, volgens mij zit het dan vast. Of draaien de schroeven in de stekker langzaam los en doen ze dan met hulzen niet ?

Gr. Hans
Bij vastdraaien zonder hulsjes gaan de koperdraadjes zich naar buiten bewegen. Alleen in het midden (boutje) heb je contact. Je hebt zelfs kans dat er koperdraadjes afbreken tijdens het vastdraaien.

Offline chansig

« Reply #26 on: November 16, 2019, 12:17:03 »
Ook dat nog eens. Nou reden genoeg om de hulzen te gebruiken. Ga mijn DIY kabels eens nakijken.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12,  Paradigm PW Link met ARC, akoestische aanpassingen en het onmisbare REW.

Offline gvc

« Reply #27 on: November 16, 2019, 12:29:34 »
En ik meen wel eens gelezen te hebben dat de ervaring is dat de hulzen een negatieve invloed hebben op de weergave.
Enkel die van de bouwmarkt.
Cabasse Murano - Atoll IN200 Signature - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Offline chansig

« Reply #28 on: November 16, 2019, 12:51:58 »
Want ? En welke andere zijn er dan nog meer ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12,  Paradigm PW Link met ARC, akoestische aanpassingen en het onmisbare REW.

Offline gvc

« Reply #29 on: November 16, 2019, 12:55:59 »
Dat was natuurlijk niet serieus bedoeld, maar als je het echt wil weten https://www.wbt.de/english/products/a/Detailansicht/Artikel/aderendhuelsen.html
Cabasse Murano - Atoll IN200 Signature - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply