Portable koptelefoon voor hi-res music

Started by Lucky Luke, August 7, 2019, 18:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lucky Luke

Ik ben op zoek naar een koptelefoon om onderweg en op het werk naar goede (hi-res) kwaliteit muziek te luisteren.

Ik gebruik een iPhone X met een Dragonfly Red (Dac/Amp) en luister met Tidal.

Ik heb al een Sony WH1000XM2 die ik ook bedraad zou kunnen aansluiten, maar vraag me af of ik voor een bedrag tot circa 300 euro iets zou kunnen vinden van hogere kwaliteit. Heb momenteel de volgende op mijn lijstje staan:

Sennheiser Momentum 2 (via ING punten al voor 99 euro).
AKG K550 MKIII (moeilijk te vinden)

Moet een closed, over ear, zijn en bedraad (3,5mm).

Tips zijn welkom, ook voor een goed adres om te luisteren.


Xander32

B&W P9 via de ING Rentepunten?

Quote from: Lucky Luke on August  7, 2019, 18:28:23
Ik ben op zoek naar een koptelefoon om onderweg en op het werk naar goede (hi-res) kwaliteit muziek te luisteren.

Ik gebruik een iPhone X met een Dragonfly Red (Dac/Amp) en luister met Tidal.

Ik heb al een Sony WH1000XM2 die ik ook bedraad zou kunnen aansluiten, maar vraag me af of ik voor een bedrag tot circa 300 euro iets zou kunnen vinden van hogere kwaliteit. Heb momenteel de volgende op mijn lijstje staan:

Sennheiser Momentum 2 (via ING punten al voor 99 euro).
AKG K550 MKIII (moeilijk te vinden)

Moet een closed, over ear, zijn en bedraad (3,5mm).

Tips zijn welkom, ook voor een goed adres om te luisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lucky Luke

Quote from: Xander32 on August  7, 2019, 19:11:52
B&W P9 via de ING Rentepunten?

Ja daar zat ik ook naar te kijken. Alleen vind de kleur niet zo mooi en het tasje en beetje vrouwelijk. Maar is het geluid echt danig beter?

Ik zie dat jij hem hebt. Tevreden mee?

Xander32

Ik ben er blij mee, maar gebruik hem niet mobiel. Het geluid is vol, warm, maar met veel detail.

Quote from: Lucky Luke on August  7, 2019, 20:06:56
Ja daar zat ik ook naar te kijken. Alleen vind de kleur niet zo mooi en het tasje en beetje vrouwelijk. Maar is het geluid echt danig beter?

Ik zie dat jij hem hebt. Tevreden mee?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

In een eerder topic kwam een mede-HT-forummer uit op een Fostex TX-R00.die is helaas te duur. Dan kom ik bij dit lijstje de Sony MDR-1A  tegen. Dat lijkt nogal op jouw WH1000XM2. Ik betwijfel of je er dan veel op vooruit gaat. Gesloten is een lastiger categorie waar je naar mijn mening meer geld nodig hebt alvorens je een echt beter model kan vinden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bellecoupe

#5
Quote from: Lucky Luke on August  7, 2019, 20:06:56
Ja daar zat ik ook naar te kijken. Alleen vind de kleur niet zo mooi en het tasje en beetje vrouwelijk. Maar is het geluid echt danig beter?

Ik zie dat jij hem hebt. Tevreden mee?

Ik ben er zeer tevreden mee.
Ik heb in het verleden eerst de P5 en vervolgens de P7 gehad, maar deze presteert toch wel een stuk beter dan de P7.

Voor mobiel gebruik en ook nog voor vast gebruik is dit een uitstekende keuze, en zeker voor de prijs wat ik ervoor heb betaald.

Ik gebruik hem mobiel met een Questyle QP1R, en heel af en toe thuis aan een OPPO UDP-205

Jack_D

#6
Ik heb de Denon AH-GC30, misschien dat ie ietsje "muziekaler" is omdat ie gebaseerd is op zijn duurdere broertjes de "echte thuis binnen hoofdtelefoons", maar denk dat mijn Denon en jouw Sony elkaar niet zo veel ontlopen..  Om je Sony echt te overtreffen zul je het volgens mij toch in een hogere prijsklasse moeten zoeken.
:music:

Lucky Luke

Vandaag even geluisterd naar de B&W P9. Niet onaardig. Maar werd niet van mijnstoel geblazen en vond hem niet heel comfortabel. En ook niet zo mooi qua design (kleur). Dus de zoektocht gaat verder. Mede op jullie aanraden richt ik mijn blik wat omhoog. Ik wil graag proberen de:


- Denon AH-D5200
- Focal Elegia

De Fostex TX-R00 die door TabCam is genoemd kan ik trouwens maar weinig info over vinden...


Tabcam

#8
Quote from: Lucky Luke on August 10, 2019, 22:44:56
Vandaag even geluisterd naar de B&W P9. Niet onaardig. Maar werd niet van mijnstoel geblazen en vond hem niet heel comfortabel. En ook niet zo mooi qua design (kleur). Dus de zoektocht gaat verder. Mede op jullie aanraden richt ik mijn blik wat omhoog. Ik wil graag proberen de:


- Denon AH-D5200
- Focal Elegia

De Fostex TX-R00 die door TabCam is genoemd kan ik trouwens maar weinig info over vinden...
Het is een speciale mass drop versie. Misschien nog op de drop.com website te vinden maar zonder op facebook in te loggen mocht ik niet verder  :tongue2:.

Het is wel een andere categorie waarin je nu aan t zoeken bent zonder bluetooth? Wil je een gesloten hifi koptelefoon, mag hij ook halfopen of open zijn? Is tweedehands een optie zoals de Fostex TH900?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Lucky Luke

#9
Nee hij hoedt geen Bluetooth te hebben (heb speciaal een Dragonfly red dac/amp voor bekabelde aansluiting op mijn iphone. Moet wel closed back zijn en niet open. Moet hem op mijn werk kunnen luisteren zonder anderen tot last te zijn.

Denk dus nu aan:

- Denon AH-D5200
- Focal Elegia
- Beyerdynamic TP5

Dat is een iets duurder lijstje. Maar zo gaat dat soms. ;D

De Fostex/Massdrop ziet er schitterend uit. Maar zou toch graag iets luisteren alvorens te kopen.

Tabcam

Dat van dat duurder worden ken ik :angel:. Op HT-Forum heeft Wouter79 de Fostex/Massdrop TX-R00.

Zonder bluetooth wordt het gemakkelijker. Een paar opies:
- Oppo PM1/PM3
- Audeze Sine


Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

WillyP

Nog niet zo lang geleden werden de Audioquest Nightowl en de Denon AH-D7200 aangeboden tegen scherpe prijzen. Misschien zijn ze nog verkrijgbaar.

Groet,

WillyP

Xander32

Goed dat je bent wezen luisteren en hem zelf hebt ervaren, bekeken.
Voor het geld via de Rentepuntenwinkel (€460,-) ben ik echter nog geen gelijkwaardige tegen gekomen.

Quote from: Lucky Luke on August 10, 2019, 22:44:56
Vandaag even geluisterd naar de B&W P9. Niet onaardig. Maar werd niet van mijnstoel geblazen en vond hem niet heel comfortabel. En ook niet zo mooi qua design (kleur). Dus de zoektocht gaat verder. Mede op jullie aanraden richt ik mijn blik wat omhoog. Ik wil graag proberen de:


- Denon AH-D5200
- Focal Elegia

De Fostex TX-R00 die door TabCam is genoemd kan ik trouwens maar weinig info over vinden...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

wouterp79

Quote from: TabCam on August 10, 2019, 23:58:06
Dat van dat duurder worden ken ik :angel:. Op HT-Forum heeft Wouter79 de Fostex/Massdrop TX-R00.

Zonder bluetooth wordt het gemakkelijker. Een paar opies:
- Oppo PM1/PM3
- Audeze Sine

Klopt, bevalt tot nu toe echt helemaal prima. Besteld na kijken van een Z-review op youtube. EU-versie is er met een paar dagen. Wel iets duurder, maar geen gezeur met douane etc.
Fronts: B&W LCR600 S3 - Center: B&W LCR600 S3 - Surround: B&W DM603 S2
Back: B&W DM602 S3 - Atmos height: 4x B&W DM601 S3 - Subs: 2x SVS PC-4000
Amps: Marantz AV8805a + Rotel RMB1585 x3 - Beamer: JVC RS440 - Screen: XYscreen frame 146 inch SoundMax8K

Tabcam

Lijkt mee een goede deal, die EU versie! Ben benieuwd hoe ze klinken t.o.v. mijn Alpha Primes :angel:. Zoek nog altijd een gesloten koptelefoon die ik aanraden in het <€1000,- segment. Ik ben een MrSpeakers fan maar de Aeon Flow Closed klinkt mij iets te licht in het basgebied.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

wouterp79

Quote from: TabCam on August 12, 2019, 00:16:45
Lijkt mee een goede deal, die EU versie! Ben benieuwd hoe ze klinken t.o.v. mijn Alpha Primes :angel:. Zoek nog altijd een gesloten koptelefoon die ik aanraden in het <€1000,- segment. Ik ben een MrSpeakers fan maar de Aeon Flow Closed klinkt mij iets te licht in het basgebied.

Wat dacht je van deze: MrSpeakers Ether CX

Ik heb hem zelf niet geprobeerd omdat mijn budget dat nu niet toelaat.
Fronts: B&W LCR600 S3 - Center: B&W LCR600 S3 - Surround: B&W DM603 S2
Back: B&W DM602 S3 - Atmos height: 4x B&W DM601 S3 - Subs: 2x SVS PC-4000
Amps: Marantz AV8805a + Rotel RMB1585 x3 - Beamer: JVC RS440 - Screen: XYscreen frame 146 inch SoundMax8K

Tabcam

Quote from: wouterp79 on August 12, 2019, 11:29:01
Wat dacht je van deze: MrSpeakers Ether CX

Ik heb hem zelf niet geprobeerd omdat mijn budget dat nu niet toelaat.
Leek me ok totdat ik zowel de grafiekjes van de CZ met de normale Ether en de CX met de zag. Bij de Ether vond ik het laag minder goed wat MrSpeakers bij de Ether Flow flink heeft verbeterd. De grafiekjes van de Aeon en CX erg op elkaar lijken, maar ik zou hem eerst moeten horen want grafiekjes zeggen niet alles :angel:. Wel een goede prijs!

En voor mij geldt ook dat de Ether de buitencategorie is. Wel hoorbaar beter maar ook duurder. En wie weet hoe lang de Alpha Prime het uit houdt? Ik ben er nog erg tevreden mee, ook door de zeer goede isolatie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Roeland


WDitters

#18
Quote from: TabCam on August 12, 2019, 12:11:26
Leek me ok totdat ik zowel de grafiekjes van de CZ met de normale Ether en de CX met de zag. Bij de Ether vond ik het laag minder goed wat MrSpeakers bij de Ether Flow flink heeft verbeterd. De grafiekjes van de Aeon en CX erg op elkaar lijken, maar ik zou hem eerst moeten horen want grafiekjes zeggen niet alles :angel:. Wel een goede prijs!

En voor mij geldt ook dat de Ether de buitencategorie is. Wel hoorbaar beter maar ook duurder. En wie weet hoe lang de Alpha Prime het uit houdt? Ik ben er nog erg tevreden mee, ook door de zeer goede isolatie.
Ik heb de Aeon Flow Closed en ben geupgraded naar de CX. Vind de CX beduidend beter dan de AFC, maar vind ook dat de AFC weliswaar 'licht' in het laag lijkt de zijn, maar wel verdomd strak en diep doorlopend is (de CX ook)

Maar ik heb ze wel op iFi Headamps getest en niet op AQ Dragonfly. Als je een keer in de buurt van Amersfoort bent mag je ze van mij wel beluisteren en vergelijken (Heb ze beiden nog liggen zolang de AFC nog niet verkocht is) Gewoon even PM sturen dan.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Tabcam

Quote from: Roeland on August 12, 2019, 17:54:53
Misschien een leuk topic om door te spitten

https://www.head-fi.org/threads/the-closed-wars-mrspeakers-ether-c-vs-audeze-lcd-xc-vs-fostex-th900-vs-mrspeakers-alpha-prime-vs-fostex-th-x00-comparison.771289/

Kan je el vertellen dat deze absoluut geen portable headphones zijn
Kende hem natuurlijk al :angel:, maar wel leuk dat de Fostex TH-X00 erbij gekomen is. De MrSpeakers Ether-C Flow is echt beter maar helaas ook echt veel duurder :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

wouterp79

Quote from: TabCam on August 12, 2019, 20:17:56
Kende hem natuurlijk al :angel:, maar wel leuk dat de Fostex TH-X00 erbij gekomen is. De MrSpeakers Ether-C Flow is echt beter maar helaas ook echt veel duurder :nopompom:.

Daar was ik al bang voor. Dat is wel waar ik voor ga sparen. Vandaag wel mijn gebalanceerde Periapt kabel voor de Fostex TR-X00 gekregen. Voor mij voor het eerst gebalanceerd luisteren. Wel indrukwekkend, maar te vroeg om iets over te zeggen. Wat ik wel merk is dat mijn goedkope "buizen" versterker (Loxjie P20) niet helemaal geweldig is als ik gebalanceerd luister. Links en rechts zijn niet even sterk. Gelukkig doet mijn Topping DX7s het wel netjes gelijk over links en rechts.

Dit klinkt al zo goed. Hoeveel beter moet die Ether C Flow nog zijn dan? Poeh.
Fronts: B&W LCR600 S3 - Center: B&W LCR600 S3 - Surround: B&W DM603 S2
Back: B&W DM602 S3 - Atmos height: 4x B&W DM601 S3 - Subs: 2x SVS PC-4000
Amps: Marantz AV8805a + Rotel RMB1585 x3 - Beamer: JVC RS440 - Screen: XYscreen frame 146 inch SoundMax8K

Roeland

Misschien hebben jullie de Denon AH-D7200 over het hoofd gezien?

Tevens dat de prijs ervan nu erg aantrekkelijk is?

WillyP

Quote from: WillyP on August 11, 2019, 04:08:04
Nog niet zo lang geleden werden de Audioquest Nightowl en de Denon AH-D7200 aangeboden tegen scherpe prijzen. Misschien zijn ze nog verkrijgbaar.

Groet,

WillyP

Was al genoemd door mij.