XXLS400 of? En waar kopen?

Started by crashbandicoot, August 6, 2019, 16:12:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

crashbandicoot

Heel veel mogelijkheden en alternatieven, ik bekijk het allemaal eens en laat het even bezinken. Bedankt voor de raad!

Alex Groningen

#26
.




Cantodea

#27
Bekijk ook eens Arendal.. ik heb zowel de subwoofer als de speakers en kan met zekerheid zeggen dat de Arendal subwoofer veruit de beste is die ik ooit heb gehad, alleszins een pak beter dan XXLS 400 die ik ook heb gehad en niet geheel probleemloos was (zoemende voeding)
De subwoofer die ik momenteel heb is de Arendal Sub 1, een gesloten subwoofer met een 13,7" woofer. Speelt superstrak en gaat zeer diep.

https://www.arendalsound.eu/collections/1723-series/products/1723-subwoofer-1
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

fluissie

Heb zelf arendal en mijn 1.5 is ook een top sub maar vlak de xxls 400 niet uit ! 

Alleszins een pak beter als een sub 1 ...? Twijfel
Vergeet niet dat een xxls400 gewoon een svs sb2000 bij beent ( hebben we met een paar man getest is en t verslag staat ergens hier op t forum) en ook zeer netjes is gebouwd en afgewerkt

En om te zeggen dat ze niet probleemloos zijn vind ik wat kort door de bocht ? Dat jij er nou 1 gehad heb met zoemende voeding ..... Denk dat ik er wel 5 of 6 gehad heb en alleen probleemloos !



chansig

Ik ook 2. Bij 1 dacht ik een probleem te hebben.  :D

Maar misschien dat ik mijn BK ga vervangen voor een Arendal 1. Waarom ? De beste reden ooit: Omdat het kan. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cantodea

#30
Het kan wel zijn dat de zoemende trafo die ik had bij de XXLS 400 (trouwens die zoemende trafo had ik ook bij MJ Acoustics, welke toevallig gebouwd werd bij BK) eerder exemplarisch was, maar dat neemt niet weg dat in mijn opinie, de Arendal Sub 1 met kop en schouders er boven uit steekt en dit op alle vlak. Afwerking en prestaties zijn gewoonweg boven alle kritiek verheven. Is de XXLS een slechte subwoofer? Zeer duidelijk nee...maar de Arendal is gewoonweg een andere klasse. Als het om puur muzikale weergave gaat en de ruimte is niet groter dan 40 vierkante meter, dan is de Sub1 ideaal, voor HT of grotere ruimtes kijk dan naar de 1.5 of hoger.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

sonsan

Is het niet een beetje appels met peren vergelijken? Een XXLS400 koop je voor €500 nieuw, bij Arendal begint het feest pas bij €900...
Voor de Arendal 1.5 koop je zelfs twee XXLS'en... (en hou je nog een beetje over.)
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67