Welke nieuwe beamer aanschaffen

Started by behappy, August 4, 2019, 19:07:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

behappy

Gisteren ben ik naar de next shop geweest in IJsselstein. Opzoek naar een andere beamer.
Ik heb de optoma uhd60, benq w5700 en een native sony beamer mogen aanschouwen. De sony valt af vanwege de prijs.

Mijn projectie scherm is 3 meter breed en hangt in de woonkamer ( witte muren/plafond).

Ik vond zelf de benq een mooier beeld neer zetten dan de optoma. De benq is ook zo'n 700 euro duurder. De verkoper gaf aan omdat mijn woonkamer licht is en moeilijk te verduisteren is de optoma uhd60 een betere optie is dan de benq w5700 omdat deze meer ansi lumen heeft 3000 vs 1800. En ook omdat het scherm zo groot is zou dit een betere keus zijn ivm hdr.

Wat vinden jullie mede htforummers hiervan.
Gaat de optoma een mooier beeld geven in een woonkamer op een groot scherm.

Alles is verder klaar voor 4k hdr

Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Tabcam

Ik kijk o.a. bij projectorcentral voor reviews. Mij lijkt de Epson U5050UBe ook interessant en veel lichtsterker in de praktijk.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J.A.F._Doorhof

We hebben binnenkort weer een demo dag met de 9400 van Epson, zou die eens komen bekijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kerre

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  7, 2019, 14:01:35
We hebben binnenkort weer een demo dag met de 9400 van Epson, zou die eens komen bekijken.

Toevallig wat meer info over deze demo dag? Hier nog een geïnteresseerde in een projector. Waaronder de 9400(w) van Epson. Antwoord mag ook eventueel via een PM
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

J.A.F._Doorhof

Beste is even met [email protected] te mailen zodat Annewiek je meer info kan geven.
Doe het trouwens vandaag even naar [email protected] we zijn met een migratie van mail servers bezig.
Als het goed is gaat dat vlekkeloos..... maar goed.... als het goed gaat :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"