Ervaring Lumagen Radiance Pro

Started by Teejoo, August 3, 2019, 23:35:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

#75
Mooie test ook hier.

https://www.grobi.tv/blog/lumagen-highend-videoprozessor-ab-sofort-bei-uns-in-der-vorfuehrung

Scroll naar onder voor foto's, links is N5 + Lumagen, rechts is N7 zonder Lumagen

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

laatste
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: reza on September 14, 2020, 13:27:58
Ik zou persoonlijk geen geld neerleggen voor een beeldprocessor als ik een N serie had!
Als ik dan toch geld had en uit zou willen geven zou ik zoals Williams ook al schreef een panamorf lens kopen. De DTM van de JVC,s doen het echt heel mooi!! Van de week ook weer zitten vergelijken met 1917 via madVR vs de DTM. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de FA van JVC.
Ik zie dat madVR beter is kwa informatie verwerking maar kwa pop, ( dat vind ik mooier ) is er meer in de FA.

Al ben ik het niet met je eens wat betreft MadVR/JVC FA verschil ,absoluut niet trouwens, maar ik snap je punt zeker wel betreffende de lens.
Het was voor mij bijna een schock hoe veel zo'n lens deed met je beeld, echt een aanrader... al is het wel een dure aanrader ja  :)

Ik zie de foto's die Pascal poste vanmiddag en ik moet zeggen dat ik dat verschil in beeld wel herken, je krijgt daarnaast ook een enorme diepte in je beeld wat echt een beleving op zich is.
Ik zat gisteren 1080P Blu ray's geupscaled (Envy) te bekijken en ik viel bijna van mijn stoel. Had durven zweren dat ik naar een uhd film zat te kijken. Eerst Guardians of the Galaxy opgezet en het verschil tussen mijn oude set up en mijn nieuwe is enorm en dat komt mooi uit in de begin scene waar hij de grot in gaat en zijn headphone opzet en tegen van alles schopt en slaat op de ritme van de muziek, gave scene. Ik zie nu beelden , kleuren en dieptes die ik nog nooit had gezien, leek wel of ik naar een andere film zat te kijken dan ik herinnerde en genoot er enorm van. Daarna wou ik nog een blu ray van Avatar kijken omdat die niet alleen geupscaled word (en natuurlijk 3d lut rec.709 gecalibreerd) maar ook word omgezet van 16.9 naar 2.40:1 omdat ik mijn lens niet verwijder en ook bij die film hetzelfde verhaal. Werkelijk prachtig en nogmaals ik zie totaal niet dat het oorspronkelijk een 16.9 ratio film is.
Nu denk ik zelf dat er weinig verschil zit tussen de Lumagen en de MadVR en ze zullen best beide hun plussen en minnen hebben maar ik weet wel dat het een meerwaarde geeft in een set... maar dat is mijn mening en iedereen heeft recht op zijn eigen mening natuurlijk.
Het zijn gewoon beide mooie apparaten en ik zou eerder kijken welke lichter in je portemonnee weegt.
Maar goed ik ben het wel met reza eens dat ik ,mits ik een JVC N serie met FA had, eerder voor de Paladin lens zou gaan kijken dan voor een video processor als ik MOEST kiezen.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on September 14, 2020, 19:15:42
Al ben ik het niet met je eens wat betreft MadVR/JVC FA verschil ,absoluut niet trouwens, maar ik snap je punt zeker wel betreffende de lens.
Het was voor mij bijna een schock hoe veel zo'n lens deed met je beeld, echt een aanrader... al is het wel een dure aanrader ja  :)

Ik zie de foto's die Pascal poste vanmiddag en ik moet zeggen dat ik dat verschil in beeld wel herken, je krijgt daarnaast ook een enorme diepte in je beeld wat echt een beleving op zich is.
Ik zat gisteren 1080P Blu ray's geupscaled (Envy) te bekijken en ik viel bijna van mijn stoel. Had durven zweren dat ik naar een uhd film zat te kijken. Eerst Guardians of the Galaxy opgezet en het verschil tussen mijn oude set up en mijn nieuwe is enorm en dat komt mooi uit in de begin scene waar hij de grot in gaat en zijn headphone opzet en tegen van alles schopt en slaat op de ritme van de muziek, gave scene. Ik zie nu beelden , kleuren en dieptes die ik nog nooit had gezien, leek wel of ik naar een andere film zat te kijken dan ik herinnerde en genoot er enorm van. Daarna wou ik nog een blu ray van Avatar kijken omdat die niet alleen geupscaled word (en natuurlijk 3d lut rec.709 gecalibreerd) maar ook word omgezet van 16.9 naar 2.40:1 omdat ik mijn lens niet verwijder en ook bij die film hetzelfde verhaal. Werkelijk prachtig en nogmaals ik zie totaal niet dat het oorspronkelijk een 16.9 ratio film is.
Nu denk ik zelf dat er weinig verschil zit tussen de Lumagen en de MadVR en ze zullen best beide hun plussen en minnen hebben maar ik weet wel dat het een meerwaarde geeft in een set... maar dat is mijn mening en iedereen heeft recht op zijn eigen mening natuurlijk.
Het zijn gewoon beide mooie apparaten en ik zou eerder kijken welke lichter in je portemonnee weegt.
Maar goed ik ben het wel met reza eens dat ik ,mits ik een JVC N serie met FA had, eerder voor de Paladin lens zou gaan kijken dan voor een video processor als ik MOEST kiezen.
Maar wat win ik nou met de Paladin lens behalve meer licht?

Maar verder heb jij nu denk ik echt de mooiste setup qua beeld die je zo ongeveer op dit moment kunt samenstellen!

reza

#79
Meer licht is toch wat we willen met hdr ;) (kort door de bocht)

Iedereen weet nu wel dat ik madVR gebruik via de HTPC. Gisteren nog gelezen op AVS ( Manni, mede beta ontwikkelaar madVR en de Envy ) dat de HTPC idem hetzelfde beeld geeft als de Envy.

Ik vind nogmaals FA echt ontzettend mooi en doet 90% misschien wel meer, hetzelfde tonemapping als de Envy. Dus ... K neerleggen voor alleen upscaling ( wat madVR ook wel ontzettend mooi doet ) vind ik het echt niet waard.

Maar Buckler heeft wel het mooiste plaatje wat er is. De nieuwe Sony komt misschien in de buurt maar die kost 70+k
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

QuoteMaar wat win ik nou met de Paladin lens behalve meer licht?

Wat de lens doet moet je echt zien om het te kunnen uitleggen, los van de lichtopbrengst krijg je, een heel anders soort "gevoel" meer diepte, meer licht en meer gebruikte pixels. De ervaring is helemaal anders dan zonder lens, van al mijn klanten die met de lens draaien is er geen enkele die nog zonder zou willen draaien.

buckler

#81
Quote from: Teejoo on September 14, 2020, 19:32:38
Maar wat win ik nou met de Paladin lens behalve meer licht?

Maar verder heb jij nu denk ik echt de mooiste setup qua beeld die je zo ongeveer op dit moment kunt samenstellen!

Flink meer licht... 38% meer zelfs als ik het correct heb... scherper... en alle pixels die normaal in je zwarte balken zitten worden nu benut in je zichtbare beeld.
En wat Werner zegt, en enorme toename in 'diepte' in je beeld wat je echt moet zien om het te begrijpen denk ik.
Ik weet echt niet hoe ik dit uit moet leggen...

Reza, als bij jou de FA op a 90% zit dan twijfel ik toch wel aan je calibratie van de madVR 3D Lut want ik vond het verschil echt enorm of het moet een ander verschil geven bij jou projector dat weet ik niet.
Had jij nou de N5? Sorry ben het ff kwijt  :crazy:
Met of zonder Lut schilt echt veel vind ik en ik heb gisteren nog wat veren bij Werner in zijn reet geduwd want ik stond zelfs perplex bij wat de blu ray rec709 calibratie op mijn scherm toverde, en dan heb je nog de zeer goede upscaling. Als je veel blu rays in je collectie heb ga je hier heel blij van worden kan ik je zeggen.
Dat gaat je allemaal echt niet lukken zonder MadVR of Lumagen.
Ik heb bij Werner thuis de demo gehad met eerst de NX9 , toen de NX9 met FA, toen afgewisseld met en zonder lens en met en zonder MadVR en daarna alles bij elkaar en ik kan je zeggen dat het enorm veel schilt al wil ik hier ook weer niet in de verdediging schieten.
In die 'groene grot' foto's die Pascal plaatste zie je goed zoals ik het ook ervaar... ik twijfel dan toch of alles oke is gegaan bij jou want inderdaad ik heb ook gelezen dat de madVR htpc net zo goed is, absoluut.
Vat het aub niet verkeerd op en bedoel er niks verkeerds mee hoor maar voordat anderen nu gaan denken dat een madVR of Lumagen maar 10% of minder uitmaakt en verder niks extra's brengt aan opties en instellingen voor €8000 dat vind ik zelf dus zeker niet hoor.

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Ik heb een x7500 met madVR 3d lut gekalibreerd op 475 punten. Kleintje dus :D

Mijn maatje heeft een N5 en madVR. Hier mee hebben we het vergelijk gedaan. Eerlijk is eerlijk zijn N5 met madVR is nog niet gekalibreerd indd. Ik ben het helemaal met je eens dat er wel behoorlijk wat verschil zit tussen een niet gekalibreerde madVR en eentje die wel is gekalibreerd.

Kan je in de Envy ook kiezen voor een kalibratie via "pixel shaders" dus wat madVR ( op de HTPC ) er zelf van maakt? Dit ziet er goed uit, maar je mist diepte en contrast. Is voor ons wel een mooie oplossing als je geen meter hebt om te meten.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Goeie vraag, echt geen idee om eerlijk te zijn.
Dat is denk ik meer een vraag voor Werner want ik zou dat echt niet weten.
Klinkt als wel een mooi principe moet ik zeggen.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Nieuwe (beta) firmware voor de Lumagen heeft grote stappen gemaakt op het gebied van upscaling, geen super uitgebreid verslag maar op AVS heeft 'woofer' deze getest in vergelijk met een Envy Extreme.
Waar woofer eerst van het MadVR kamp was staat de Lumagen nu permanent in zijn HT icm een JVC Z1 :)

Mooi om te zien dat er nog zoveel mooie updates komen gedurende de levensloop van de Lumagen.
Ongetwijfeld zal MadVR ook weer met verbeteringen komen  :popcorn:

https://www.avsforum.com/threads/video-processors-in-depth-evaluation-analysis-comparison-thread.3164200/page-18#post-60128046
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Ik heb het gelezen (moest even wat inhalen) en dat is sinds de nieuwe firmware op de Lumagen. Mooi werk van Jim  8)

This was a complete "blind test" for my 5 guests !!!

Myself and 5 individuals overwhelmingly preferred the images presented by the Lumagen Radiance Pro...




Quote from: PascalP on September 27, 2020, 07:04:49
Nieuwe (beta) firmware voor de Lumagen heeft grote stappen gemaakt op het gebied van upscaling, geen super uitgebreid verslag maar op AVS heeft 'woofer' deze getest in vergelijk met een Envy Extreme.
Waar woofer eerst van het MadVR kamp was staat de Lumagen nu permanent in zijn HT icm een JVC Z1 :)

Mooi om te zien dat er nog zoveel mooie updates komen gedurende de levensloop van de Lumagen.
Ongetwijfeld zal MadVR ook weer met verbeteringen komen  :popcorn:

https://www.avsforum.com/threads/video-processors-in-depth-evaluation-analysis-comparison-thread.3164200/page-18#post-60128046
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Hier is nog een mooi stukje waarin dezelfde user meer op de details ingaat waarom hij en zijn 5 testers in de blind test de Lumagen prefereerden;

https://www.avsforum.com/threads/video-processors-in-depth-evaluation-analysis-comparison-thread.3164200/page-21#post-60128977

I used to find the Lumagen a little "Soft" when in regards to 1080P up scaled.....that is no longer the case....The Lumagen appears ever bit as detailed and sharp as i can achieve with madVR.

I have been using madVR and Envy with HSTM ( contrast Recovery) enabled as do most . When i looked at content on the Lumagen in Direct comparison it was suddenly very noticeable how on occasions madVR and Envy can look very wrong.

There is an issue with saturation on occasions being way to high , ,@Javs has mentioned this point on many occasions. The Lumagen really emphasised this point to me. For instance...yesterday references used were at times it looks "garish" "hot" "overdone" "fake" ect...
In contrast the Lumagen looks , natural, balanced" accurate.

In relation to madVR HTPC, if you disable all of the HSTM and associated stuff and enable a certain setting.....madVR HTPC starts to look very close to the DTM on the Lumagen ...you can not do to with Envy.

Image noise.... this is massively important to me..... From the word go i have always found Envy to have more image noise than my HTPC...i still do. The Lumagen has an incredible CLEAN image! This is a HUGE aspect of importance for me

Yesterday i had guests commenting .... "mosquito noise " "more grain" "Swarm of bees" as such in regards to Envy..backgrounds lacked clarity and depth ..The Lumagen just provided a far far cleaner image with superb depth and clarity.

Something that seems to be overlooked is Envy,s upcoming development.
I can assure you @mathias has HUGE plans for Envy . he has been so tied up with the fundamental aspects of the Envy that he has had no time to further develop or improve aspects of Envy,s processing. Once Envy is launched i know he will be like a bull at a gate to get back into Algo, development and improvements.

I have no doubt if i was to repeat this same comparison down the track the outcome may be the complete opposite!

Competition does that.....



Maar goed ik verwacht niet dat Madshi lekker achterover gaat zitten, kan enkel beter worden met komende updates van beide kampen, laat maar komen  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

HTPC power  :D
De aangekaarte problemen herken ik ook niet..
Maar dat klopt dus ook.

Lumagen is goed bezig.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Voor mij is de belangrijkste boodschap dat beide apparaten erg goed zijn en waarde toevoegen aan de videoketen.

Wat mij wel aan het denken heeft gezet is de opmerking van Vik dat ook de Lumagen geen set and forget is om altijd het beste beeld te krijgen qua tonemapping. Want dat is voor mij het grootste gemis van JVC's tonemapping: welke stand kies je. Ik dacht dat je dat oploste door gegevens van scherm en lichtsterkte in te vullen. Dat is ook bij de nieuwe JVC software nog niet het geval.

reza

Bij madVR is dit wel zo.
Je kijkt naar de hoeveel nits.
En dat is het in principe. Je kan daarna ook nog een 3dlut doen of andere zaken aan/uit vinken, zodat jij het een mooi plaatje vind. Maar dit hoeft dus niet.
In principe is het gewoon plug and play.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Lumagen is ook wel set and forget hoor eenmaal goed ingesteld  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Klopt Pascal maar je moet je er een beetje in verdiepen is meer wat ik bedoelde.  :)

Quote from: PascalP on September 28, 2020, 09:55:15
Lumagen is ook wel set and forget hoor eenmaal goed ingesteld  :popcorn:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Ik zal voortaan mijn vragen en/of opmerkingen over de Lumagen Radiance Pro hier deponeren en niet in mijn eigen draadje...,aangezien dit het Lumagen topic is.

Ik heb een vraag...

In het menu onder cms/colorspace kan je kiezen voor 2 opties als het gaat om de HDR metadata;

-Default
-From src

Wat is het verschil en welke is de beste/juiste keuze?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Ik denk dat dit in jouw geval geen verschil uitmaakt gezien je SDR2020 uitstuurt.
Wat ik denk dat het is, is welke MaxCLL en MaxFAL waardes worden uitgestuurd naar je display, de default waardes zoals de Lumagen het uitstuurt, mits je dus HDR2020 uit gaat sturen, of de waardes 1:1 van de source, Max 1000/4000 Nits etc.

Redelijk waardeloze optie dus IMO als je de Lumagen gebruikt zoals hij bedoelt is ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Yes, ik heb gelijk denk ik...

Staat in de FW releases, daar kun je ook vaak nieuwe features vinden ;)

FW 030121- Posted 032521
Fix for output trigger on 5348.
Fix for menu sometimes incorrectly saying 'settings have changed since last save'.
Fix for 3D source having some extra pixels on right side.
Fix for occasional problematic input detection when changing from an interlaced source to a progressive source.
Added option to pass source HDR metadata to output when HDR is the Pro's output colorspace or HDR flag is on so not a factor if using recommended method of dynamic tone mapping HDR inputs to SDR output.
Option is called HDR Metadata and is in the menu under Output: CMS's: CMSX: Colorspace.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Ahaa...
Dus vrij vertaald dit speelt/werkt niet bij het gebruik van de aanbevolen methode voor dynamische toonmapping van HDR-invoer naar SDR-uitvoer duidelijk  :thumbs-up:

Lekker hoor dat er iemand 'hier' is die weet van de hoed en rand  ;)

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Lumagen is met een Compacte versie van de Radiance Pro uitgekomen...,de 4242C
Identiek aan de 'grote' uitvoering maar in een kleinere behuizing...,uitgebracht voor die wie niet veel ruimte hebben om een groot exemplaar kwijt te kunnen.

Waar ik met name in geïnteresseerd ben is de nieuwe remote deze nieuwe remote zit nu standaard bij de 4242c uitvoering....bij deze nieuwe remote is er beter(lees:logischer) nagedacht over de indeling,maw die wil ik tzt ook wel gaan aanschaffen.

https://youtu.be/41gDb0TPh_E
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Ik ga er achteraan Leo en lijkt me dan het beste om deze mee te laten komen met onze eerst volgende bestelling.  ;)

Quote from: papaleo on July  3, 2021, 15:39:13
Lumagen is met een Compacte versie van de Radiance Pro uitgekomen...,de 4242C
Identiek aan de 'grote' uitvoering maar in een kleinere behuizing...,uitgebracht voor die wie niet veel ruimte hebben om een groot exemplaar kwijt te kunnen.

Waar ik met name in geïnteresseerd ben is de nieuwe remote deze nieuwe remote zit nu standaard bij de 4242c uitvoering....bij deze nieuwe remote is er beter(lees:logischer) nagedacht over de indeling,maw die wil ik tzt ook wel gaan aanschaffen.

https://youtu.be/41gDb0TPh_E
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De Semi CineMike Lumagen Radiance Pro 5348 wordt goed ontvangen zo te lezen.

Jim is zo gek nog niet en heeft goed gekeken naar het werk van CM. Maar dat is slechts een klein deel van het verhaal maar leuk om te lezen in ieder geval.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo