Staande gehouden... *slaat zich voor kop*

Started by alexeiboris, August 3, 2019, 22:56:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexeiboris

Quote from: Davey on August 15, 2019, 15:16:12
Lekker man, betalen en klaar. kan je weer gas geven jonge  :clapping:
Nou sluit het topic maar weer als het deze kant op gaat.

Davey

Hahaha, geen probleem voor mij hoor. Ik heb het met interesse gevolgd hier. Niet te moeilijk over doen en weer verder toch  :clapping:

B-art

#77
Quote from: Rielplayer on August 15, 2019, 14:30:22
Eind goed al goed... ff betalen en klaar ermee.

Met het betalen van de strafbeschikking erken je schuld en heb je een strafblad. Als je over een tijdje een nieuwe baan wilt dan heb je daarmee een probleem voor het aanvragen van een verklaring omtrent gedrag (VOG). Het loont tegenwoordig altijd om het toch tot een zitting te laten komen in plaats van betalen (moet je binnen twee weken aangeven bij het OM). Vaak beschikt de rechter lager en heb je daarmee geen strafblad.

https://noordzeeadvocaten.nl/2019/06/10/ik-heb-een-strafbeschikking-ontvangen-heb-ik-nu-een-strafblad/

Terugkijktermijn VOG:
https://www.justis.nl/producten/vog/vog-aanvragen/naar-welke-gegevens-wordt-gekeken/terugkijktermijnen.aspx
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Tinus_

Rebuilding my HT

B-art

Effe lekker doorrijden heeft tegenwoordig nogal wat gevolgen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Nahpets

Valt heel heel erg mee. Meestal blijft het bij enkele minuten eerder op de plaats van bestemming zijn, en een sneller legere beurs.

Tenzij je gesnapt wordt. Of een ongeluk veroorzaakt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Hanky Panky

Quote from: B-art on August 16, 2019, 09:23:23
Effe lekker doorrijden heeft tegenwoordig nogal wat gevolgen.

Dat valt wel mee en ligt aan het beroep waar je de VOG voor aanvraagt.

Los daarvan: als een notoire snelheidsmaniak met tig bekeuringen voor 50+ snelheidsboetes taxi chauffeur wil worden en hij rijd met zijn taxi een gezin plat dan is het land te klein. Overheid faalt, wie heeft er zitten snurken etc.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

B-art

#82
Ik zou niet a priori een strafblad accepteren door direct de srafbeschikking te betalen, maar gewoon binnen twee weken verzet aantekenen. Advocaat erop en dan laten voorkomen bij de rechter in de hoop dat er dan geen strafblad volgt.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Hanky Panky

Quote from: B-art on August 16, 2019, 10:51:13
Ik zou niet a priori een strafblad accepteren door direct de srafbeschikking te betalen, maar gewoon binnen twee weken verzet aantekenen. Advocaat erop en dan laten voorkomen bij de rechter in de hoop dat er dan geen strafblad volgt.

Krijg je een strafblad voor een overtreding van 46 km/h buiten de bebouwde kom dan ?

Volgens de link die jij plaatste niet namelijk.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

B-art

#84
TS gaf aan dat er een strafbeschikking was afgegeven, dit leidt bij betaling tot een strafblad. Is dus geen overtreding meer dus. Kun je zien aan de letter O in de beschikking. https://www.cjib.nl/strafbeschikking-proces.

Zie verder https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhaving-verkeer/snelheid/tarieven/
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Hanky Panky

#85
Quote from: B-art on August 16, 2019, 11:02:07
TS gaf aan dat er een strafbeschikking was afgegeven, dit leidt bij betaling tot een strafblad. Is dus geen overtreding meer dus. Zie verder https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhaving-verkeer/snelheid/tarieven/

en het enige dat die advocaten daar aan kunnen doen lees ik, is de zaak rekken in de hoop dat de boete vervalt of verlaagd wordt (het verschil + xxx mag je aan de advo overmaken). Hoe ga je persoonlijke omstandigheden invlechten bij een snelheidsovertreding die op basis van een meting heeft plaatsgevonden? Ben wel benieuwd.

Misschien gaat de boete iets omlaag maar het feit blijft gewoon staan.

https://noordzeeadvocaten.nl/2019/06/10/ik-heb-een-strafbeschikking-ontvangen-heb-ik-nu-een-strafblad/

Ook als u schuldig bent kan het in sommige gevallen zinvol zijn om verzet in te stellen. De snelheid van de afdoening is niet altijd in uw voordeel. Bijvoorbeeld voor de verkrijging van een VOG. De officier van justitie houdt ook niet altijd rekening met uw persoonlijke omstandigheden. Een strafrechter doet dat wel. In veel gevallen legt de officier van justitie zwaardere straffen op dan een strafrechter.


Het gebeurt daarnaast regelmatig dat uw zaak na verzet niet binnen een redelijke termijn op zitting wordt gepland. Dit is in strijd met artikel 6 EVRM. Uw zaak dient over het algemeen binnen twee jaar aan de rechter te worden voorgelegd. Heeft u langer dan twee jaar moeten wachten, dan kan dit leiden tot strafvermindering en zelfs tot schuldverklaring zonder legging van een straf.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

B-art

#86
Ja, het blijft dus een afweging. Bij de eerste keer zou ik het wel proberen. Maar TS heeft al eerder een rbw intrekking gehad las ik, dus dan wordt het weer lastiger.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Hanky Panky

Quote from: B-art on August 16, 2019, 11:12:47
Ja, het blijft dus een afweging. Bij de eerste keer zou ik het wel proberen. Maar TS heeft al eerder een rbw intrekking gehad las ik, dus dan wordt het weer lastiger.

Ja, het 'niet geschoten is altijd mis' verhaal gaat uiteraard op
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

alexeiboris

Als ik taxichauffeur of op een vrachtwagen zou zitten is dit geen handige vermelding op mijn 'justitiele documentatie' (strafblad). Helaas zit ik in de IT, dus een VOG is geen probleem. Toevallig is die een paar weken geleden aangevraagd omdat ik van baan wisselde. Mijn sector is niet zo geinteresseerd in snelheidsovertredingen, meer in privacy achtige delicten ;0 De VOG maakte dus ook geen melding van mijn eerdere intrekking vh rijbewijs. Het bedrijf waar ik nu voor werk heeft daar dus officieel geen weet van.

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

alexeiboris

Quote from: B-art on August 16, 2019, 12:05:51
Mazzel dus
Waar baseer je dat op? Weet jij wél hoe de OvJ exact tot dit oordeel is gekomen, en ben ik gematst? Hoe dan? Heb jij wel hét antwoord op de vraag die ik in dit topic stel?
Of ben je teleurgesteld en had je liever een zwaardere straf gezien? En zo ja waarom? Ik ben erg benieuwd.

B-art

#91
Excuses, bemoei me er verder niet meer mee. Mijn bijdrage was overigens goed bedoeld om te voorkomen dat mensen te snel betalen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Tabcam

Quote from: Hanky Panky on August 16, 2019, 11:35:00
Ja, het 'niet geschoten is altijd mis' verhaal gaat uiteraard op
Tenzij je met het laten voorkomen jezelf in de voet schiet :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hanky Panky

#93
Quote from: TabCam on August 16, 2019, 13:37:47
Tenzij je met het laten voorkomen jezelf in de voet schiet :tongue2:.

Ja dat kan ook.

Ik ben er na een jaar 20 in de juridische business wel achter dat sommige rechters (vakgebied dondert niet) gewoon hufters kunnen zijn die hun tekort aan p#nislengte of cupmaat zitten te compenseren, er machtswellustelingen tussen zitten die graag op de stoel van de ondernemer plaatsnemen en rechters die over zaken moeten oordelen waar ze werkelijk geen r@it verstand van hebben en maar een el u el verhaal de wereld in slingeren dat tegen de wet in gaat en het aan de beroeprechter overlaten om de door hun veroorzaakte kak op te lossen. Ik vermoed dat veel rechters als kind erg gepest zijn  :D

Ze hebben toch geen targets en de juridische kosten komen voor rekening van de persoon of het bedrijf dat in zijn rechtszaal verschijnt.

Zo, dat luchtte op een rare manier best op zeg  :pompom:

Neemt niet weg dat ik best wel fijne mensen tegen ben gekomen die echt passie voor het vak hadden én ontzettend veel kennis hebben van het rechtsgebied waarin ze werkzaam zijn.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

alexeiboris

Het hele idee dat de OvJ in dit soort gevallen zowel aanklager als rechter is, is eigenlijk ook absurd.

Tabcam

Quote from: alexeiboris on August 16, 2019, 14:39:01
Het hele idee dat de OvJ in dit soort gevallen zowel aanklager als rechter is, is eigenlijk ook absurd.
Nee, ze stellen geen vonnis vast. Ze doen een soort schikkingsvoorstel waar jij mee akkoord moet gaan. Wat niet eerlijk is, is dat ze niet alle consequenties zoals een vermelding op je strafblad niet vermelden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

alexeiboris

Dan nog zou het niet zo moeten zijn. Vonnis, voorstel, schikking... ze zouden zich er sowieso niet mee moeten bemoeien. Ze zijn aanklager, geen bepaler van straf(maat). Ook niet als je die straf geen straf noemt maar het afkopen van straf of een schikking etc. Tenminste, op zich vind ik afkopen prima, maar dan moet je het ook niet vermelden op je strafblad. Je hebt het tenslotte afgekocht. Maar ja.

Tabcam

Quote from: alexeiboris on August 16, 2019, 15:52:11
Dan nog zou het niet zo moeten zijn. Vonnis, voorstel, schikking... ze zouden zich er sowieso niet mee moeten bemoeien. Ze zijn aanklager, geen bepaler van straf(maat). Ook niet als je die straf geen straf noemt maar het afkopen van straf of een schikking etc. Tenminste, op zich vind ik afkopen prima, maar dan moet je het ook niet vermelden op je strafblad. Je hebt het tenslotte afgekocht. Maar ja.
Ze bepalen zeker de strafmaat aan de hand van de wet en wat ze eisen. Of dat de rechter daarin meegaat is een ander verhaal. In uitzonderlijke gevallen gaat de rechter zelfs verder dan de eis.

Je wil teveel terug naar de middeleeuwen waarin je bij de kerk aflaten kon kopen en alles was, voor de kerk in ieder geval, vergeven :tongue2:. Ik vind het ook incorrect als je een flink strafbare feiten pleegt en ze afkopen. Het gaat tenslotte niet om een klein vergrijp.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

alexeiboris

*zucht* Je leest (weer) niet goed wat ik zeg. Laat maar.

Tabcam

Niet te gemakkelijk zeggen dat iemand niet leest! Het is heel simpel, als je bij de rechter wordt veroordeeld, krijg je ook een aantekening op je strafblad. Beken je schuld, krijg je dat ook.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i