Staande gehouden... *slaat zich voor kop*

Started by alexeiboris, August 3, 2019, 22:56:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexeiboris

Quote from: Kjelt on August  4, 2019, 14:39:15
Kom je er redelijk vanaf en hopelijk heb je nu voldoende geleerd.
Ik hoop het, en ik hoop het... gisteren was ook zo'n beetje de laatste keer dat ik echt heen-en-weer moest; vanaf nu zal alles in een wat lager tempo gaan en kunnen (letterlijk).

pietjepc

Ja, dat geloof ik graag. Met het openbaar vervoer red je dat soort snelheden niet :tounge:

Jack_D

Wanneer ik naar kantoor rij in de spits ben ik al blij als ik een keertje boven de 80 uitkom op de snelweg :crazy:
Dus in de spits autorijden helpt tegenwoordig ook best wel goed tegen snelheidsovertredingen, al is het dan weer niet echt goed voor je psychische gesteldheid :D

Quote from: pietjepc on August  5, 2019, 07:53:57
Ja, dat geloof ik graag. Met het openbaar vervoer red je dat soort snelheden niet :tounge:

Hanky Panky

Quote from: Jinsu on August  4, 2019, 14:25:07
Snelheidsovertredingen met dergelijke snelheden kunnen 10 jaar lang bewaard worden, regel bij recidive is een hogere boete en een langere ontzegging.

Jep, het beleid is 2 jaar terugkijken maar als jij een hardleers figuur bent en de overtredingen ernstig genoeg waren in het verleden dan negeren ze die twee jaar vrolijk en ome/tante rechter gaat daar gewoon in mee. 
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

alexeiboris

#29
Quote from: Hanky Panky on August  5, 2019, 13:33:46
Jep, het beleid is 2 jaar terugkijken maar als jij een hardleers figuur bent en de overtredingen ernstig genoeg waren in het verleden dan negeren ze die twee jaar vrolijk en ome/tante rechter gaat daar gewoon in mee.
Nee, niet 'beleid', maar wetgeving. De wet is de wet zou je denken. Maar ook hier zijn sommige dus minder gelijk dan anderen. Die 2 jaar regel in de wetgeving is er niet voor niets...
Die "hardleersheid" is waarom de *recidive* regeling voor in het leven is geroepen, dan moeten ze zich daar ook aan houden.

Hanky Panky

Quote from: alexeiboris on August  5, 2019, 17:50:37
Nee, niet 'beleid', maar wetgeving. De wet is de wet zou je denken. Maar ook hier zijn sommige dus minder gelijk dan anderen. Die 2 jaar regel in de wetgeving is er niet voor niets...
Die "hardleersheid" is waarom de *recidive* regeling voor in het leven is geroepen, dan moeten ze zich daar ook aan houden.

Die recidive regeling is een bonus-regeling om hardleerse koekenbakkers extra hard te straffen. Daarbij wordt gekeken naar bepaalde overtredingen in de afgelopen 2 jaar. Er staat echter nergens in de wet dat je fuq-ups van de periode er voor buiten de scope vallen, daar wordt alleen de recidive regeling niet op losgelaten (extra hard straffen).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

alexeiboris

Nogal tegenstrijdig wat je zegt, maar we gaan het zien. Advocaat bevestigd mijn verhaal, maar jij zult het ongetwijfeld beter weten.

twani

#32
Jeezus wat een moralistisch gemiep.

140 km/h waar het gemakkelijk kan is toch prima.

Sommigen doen hier alsof je iemand vermoord hebt.

Ik vraag me oprecht af wie ik dan allemaal om me heen zie rijden op de NL snelwegen want 140 als gereden snelheid kom ik toch echt wel heel veel tegen.

Dit topic zo lezende zijn dat dan geen HT Forummers want die houden zich allemáál aan de snelheid zo te zien. :D

Wel ben ik met eenieder eens dat als je gepakt wordt je gewoon op de blaren moet zitten.

Eigen schuld........

alexeiboris

Klopt. 100 is eigenlijk gewoon slaapverwekkend traag op dit soort wegen. 2 brede 2 baans supermooi asfalt, overzichtelijk, weinig verkeer. Het enige verschil met een echte snelweg is het gebrek aan vluchtstroken. Afgezien van dat het niet mág, is het absoluut niet gevaarlijk of eng of asociaal. Maar ja. Regels zijn regels, ook als die nog uit de jaren 50 stammen toen 100kmh wél een uitdaging was gezien de staat van de wegen en de techniek.

Het was ook niet de vraag òf ik er onderuit kan komen, maar hoe groot de blaren zouden zijn.

Tabcam

Aardig wat drogredenen om te zeggen dat de regels voor jou niet hoeven te gelden. Als rijden slaapverwekkend is moet je of stoppen omdat je te moe bent of helemaal niet rijden omdat apneu te gevaarlijk is voor jezelf en anderen.

En zelf bepalen of het verstandig is 140 te rijden snap ik soms, maar het is tevens het hellende vlak dat mensen die je niet wilt om die beslissing te maken dat ook doen. Daarbij is een botsing met twee tegengesteld rijdende auto's die 100 rijden al erg, last staan beide 140. Heeft niks met de jaren 50 en de auto's van die tijd te maken. Op een snelweg zijn de banen gescheiden, dat is echt een groot verschil!

Niks moralistisch verkeerd aan om te stellen waarom voor jou en anderen de regels anders zouden zijn @Twani?

Gelukkig heb je niemand dood gereden, maar dat is geen reden om het goed te keuren. Je bent alleen gesnapt en dat is balen. Ik heb er begrip voor dat het gebeurd is, nu een vent zijn en niet meer over de blaren zeuren, wel kijken hoe je ze kan verminderen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

alexeiboris

#35
Quote from: TabCam on August  7, 2019, 00:11:08
Aardig wat drogredenen om te zeggen dat de regels voor jou niet hoeven te gelden. Als rijden slaapverwekkend is moet je of stoppen omdat je te moe bent of helemaal niet rijden omdat apneu te gevaarlijk is voor jezelf en anderen.
Hoe verzin je het? Te moe? Apneu? Man man man...

Quote from: TabCam on August  7, 2019, 00:11:08
Daarbij is een botsing met twee tegengesteld rijdende auto's die 100 rijden al erg, last staan beide 140. Heeft niks met de jaren 50 en de auto's van die tijd te maken. Op een snelweg zijn de banen gescheiden, dat is echt een groot verschil!
Op deze weg ook. 2 gescheiden banen met ieder 2 rijstroken. Grote middenberm. Als ik iemand op dezelfde baan tegen zou komen in tegengestelde richting, is het een spookrijder en dan is de snelheid amper een factor.

Quote from: TabCam on August  7, 2019, 00:11:08
gelukkig heb je niemand dood gereden
Over drogredenen gesproken...

Quote from: TabCam on August  7, 2019, 00:11:08
niet meer over de blaren zeuren, wel kijken hoe je ze kan verminderen.
Voor de zoveelste keer, dat is waar dit topic over gaat. Niet over moralistisch geneuzel van hypocriete deugneuzen.

5061

Probeer als een volwassen persoon het resultaat van je gedrag te accepteren. Toen 'n grote vent, nu ook 'n grote vent.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Kjelt

Quote from: 5061 on August  7, 2019, 14:24:14
Probeer als een volwassen persoon het resultaat van je gedrag te accepteren. Toen 'n grote vent, nu ook 'n grote vent.
Dat doet ie toch ? Hij accepteert het toch gewoon ? Hij wil alleen weten waar hij aan toe is.

twani

Quote from: alexeiboris on August  7, 2019, 08:32:52
Hoe verzin je het? Te moe? Apneu? Man man man...
Op deze weg ook. 2 gescheiden banen met ieder 2 rijstroken. Grote middenberm. Als ik iemand op dezelfde baan tegen zou komen in tegengestelde richting, is het een spookrijder en dan is de snelheid amper een factor.
Over drogredenen gesproken...
Voor de zoveelste keer, dat is waar dit topic over gaat. Niet over moralistisch geneuzel van hypocriete deugneuzen.

Deugneuzen :D

alexeiboris

Quote from: 5061 on August  7, 2019, 14:24:14
Probeer als een volwassen persoon het resultaat van je gedrag te accepteren. Toen 'n grote vent, nu ook 'n grote vent.
Ik weet niet hoe vaak ik dat al niet gezegd heb.
Lezen is erg moeilijk als je je superieure oordeel al klaar hebt.

SV..S

Quote from: twani on August  6, 2019, 17:54:17
Jeezus wat een moralistisch gemiep.

140 km/h waar het gemakkelijk kan is toch prima.

Sommigen doen hier alsof je iemand vermoord hebt.

Ik vraag me oprecht af wie ik dan allemaal om me heen zie rijden op de NL snelwegen want 140 als heden snelheid kom ik toch echt wel heel veel tegen.

Dit topic zo lezende zijn dat dan geen HT Forummers want die houden zich allemáál aan de snelheid zo te zien. :D

Wel ben ik me eenieder eens dat als je gepakt wordt je gewoon op de blaren moet zitten.

Eigen schuld........

helemaal mee eens!!

ik zou graag aan de mensen die dit veroordelen willen vragen of ze wel eens over de Duitse snelwegen rijden, en of ze op plekken waar dit mag wel eens het pedaal diep intrappen, en vervolgens vragen waarom het daar wel kan? beter asfalt, dus kortere remweg, bredere wegen?? kom op zeg. bij mijn dochter is in enkele jaren tijd haar 3e fiets al gejat, aangifte doen heeft helemaal geen zin. rare handhaving hier...




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Tabcam

Quote from: alexeiboris on August  7, 2019, 08:32:52
Hoe verzin je het? Te moe? Apneu? Man man man...
Op deze weg ook. 2 gescheiden banen met ieder 2 rijstroken. Grote middenberm. Als ik iemand op dezelfde baan tegen zou komen in tegengestelde richting, is het een spookrijder en dan is de snelheid amper een factor.
Over drogredenen gesproken...
Voor de zoveelste keer, dat is waar dit topic over gaat. Niet over moralistisch geneuzel van hypocriete deugneuzen.
Ik moet wel lachen hoor. Eerst post je op een HT forum dat je een dikke overtreding hebt gemaakt en gesnapt bent, daarna geef je volgens jou verzachtende omstandigheden, daarna krijg je tegengas. Wat verwacht je dan op een forum?

En dan het punt dat ik zaken zou verzinnen. Het jouw opmerking van rijden slaapverwekkend was die tot die twee zaken leiden. Saai kan ik me voorstellen maar slaapverwekkend in het verkeer is gevaarlijk. Er zijn genoeg chauffeurs die dat kunnen beamen en zelfs een aantal die het niet meer na kunnen vertellen.

Ook grappig dat je een opmerking als een drogreden ziet. Je ziet het verschil tussen een argument en een opmerking niet eens! Dan ga je niet eens op echte argumenten in! Regels zijn er voor iedereen en om samenleven mogelijk te maken. Jij komt eraan en dan mogen de regels aan de kant omdat jij vind dat het daar wel kan?

En dan gaan jij en @Twani er ineens neerbuigende termen gebruiken als drugneuzen, moraalridders etc. Die vind ik niet van toepassing. Je mag ze gebruiken maar je argumenteert jouw kant van de zaak niet overtuigend. Ik had al gezegd dat ik het begrijpelijk vond en ik ben zeg niet dat ik nooit te hard rij. Wel dat als ik te hard rij en ik wordt gesnapt, dat ik dan ook op de blaren moet zitten.

Als je op een forum een vraag stelt met een verhaal, krijg je daar ook reacties op. Tip voor de volgende keer, stel je vraag zonder al teveel context :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

alexeiboris

Context of niet, mensen zoals jij verzinnen er altijd wel een hoop niet ter zake doende onzin bij, ondertussen vingerwijzend en moraliserend doende, terwijl dat al vanaf het begin niet het onderwerp was. Leuk dat je de deugmens wilt uithangen, maar doe dat lekker bij je kinderen ofzo. Die trappen daar nog wel in.

Jinsu

Quote from: alexeiboris on August  7, 2019, 22:15:31
Context of niet, mensen zoals jij verzinnen er altijd wel een hoop niet ter zake doende onzin bij, ondertussen vingerwijzend en moraliserend doende, terwijl dat al vanaf het begin niet het onderwerp was. Leuk dat je de deugmens wilt uithangen, maar doe dat lekker bij je kinderen ofzo. Die trappen daar nog wel in.

Al deze reacties zouden kunnen meewegen in het vonnis van de rechter ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Tabcam

Weer neerbuigend! En ik haal er volgens mij niks bij, ik heb gereageerd op jouw posts en die van Twani. Je haalt geen enkel argument onderuit. Je hoeft nergens in te trappen, de waarheid is al pijnlijk genoeg.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hanky Panky

Quote from: SV..S on August  7, 2019, 19:21:21
helemaal mee eens!!

ik zou graag aan de mensen die dit veroordelen willen vragen of ze wel eens over de Duitse snelwegen rijden, en of ze op plekken waar dit mag wel eens het pedaal diep intrappen, en vervolgens vragen waarom het daar wel kan? beter asfalt, dus kortere remweg, bredere wegen??

'mag' is het sleutelwoord. De rest van de argumenten is niet belangrijk.

Bij de strafmaat is in Nederland al rekening gehouden met de locatie van de overtreding. Boetes op snelwegen zijn ongeveer 10% 'goedkoper' dan dezelfde snelheidsovertreding binnen de bebouwde kom.

En ja: in Duitsland rijd ik wel eens 200+ - daar waar Freie Fahrt is. Heerlijk  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

SV..S

Quote from: Hanky Panky on August  8, 2019, 00:02:20
'mag' is het sleutelwoord. De rest van de argumenten is niet belangrijk.



inderdaad, en hier mag het niet, dus op de blaren zitten, niks aan te doen.

maar om je dan het gevoel te geven dat je een asociale grote crimineel bent vind ik op zijn zachts gezegd licht overdreven.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

alexeiboris

Quote from: TabCam on August  7, 2019, 22:35:35
Weer neerbuigend! En ik haal er volgens mij niks bij
Je hebt het over tegenliggers waar ik tegenaan zou botsen (kan altijd, maar dan is het een spookrijder...) dat ik vermoeid zou zijn als ik in de auto stap, dat ik last zou hebben van slaapapneu... nee hoor je verzint er niks bij. Je doet zelf nogal neerbuigend.

Tabcam

Quote from: alexeiboris on August  8, 2019, 08:47:45
Je hebt het over tegenliggers waar ik tegenaan zou botsen (kan altijd, maar dan is het een spookrijder...) dat ik vermoeid zou zijn als ik in de auto stap, dat ik last zou hebben van slaapapneu... nee hoor je verzint er niks bij. Je doet zelf nogal neerbuigend.
Waar staat dat ik zeg dat jij vermoeid in de auto stap dan wel slaapapneu hebt? Je verdraaid mijn woorden en lijkt je niet bewust te zijn dat jouw manier van argumenteren averechts werkt.

Je graaft je eigen graf als jij je eigen verdediging zou doen :tongue2:. Ook ga je op alles in. Lees het hele topic nog eens door.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

alexeiboris

Quote from: TabCam on August  7, 2019, 00:11:08
Als rijden slaapverwekkend is moet je of stoppen omdat je te moe bent of helemaal niet rijden omdat apneu te gevaarlijk is voor jezelf en anderen.
[...] Daarbij is een botsing met twee tegengesteld rijdende auto's die 100 rijden al erg, last staan beide 140
Maar ik zal het wel mis hebben.