Meridian AC3 5.1 audio problemen met kodi

Started by BokitoNL, August 2, 2019, 19:25:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BokitoNL

Dag allen,

wij ondervinden problemen met het afspelen van AC3 5.1 audio op onze Meridian geluids set.

Ik ben een nieuwe gebruiker van Meridian en ik heb nu een mooie set oudere Meridian-apparatuur in onze woonkamer.

Tot dusver werkte audiopasstrough zoals DTS 5.1 en AC3 5.1 prima bij het gebruik van een Apple TV 3 bijvoorbeeld.
Deze Apple TV is verbonden met een SPDIF-verbinding met de Meridian Meridian 562v.2.
We gebruiken dit apparaat voor Netflix en Airplay.
Wanneer hij bijvoorbeeld een Netflix-film draait, ziet de Meridiaan het AC3 5.1-signaal van een Netflix-film en speelt het af zonder enig probleem.

Ook het gebruik van een Mac Mini verbonden met een mini-toslink naar toslink geeft hetzelfde resultaat, alles speelt prima.
Ook draait Kodi met de Plex-add-on, draait HD rips met DTS 5.1 en AC3 5.1-audio, speelt prima met de Meridian.
Ik heb AC3-passtrough ingeschakeld binnen de instellingen van Kodi.

Een dvd draaien met de Meridian 596 werkt ook prima met AC3 5.1-audio.
De Meridian 568 geeft hier ook prima de AC3 5.1 weer, dus hij ziet er goed uit denk ik ..

Nu is het probleem alleen daar wanneer ik overschakel naar de Raspberry Pi 3 model B + met hifiberry digi + pro.
Ik heb DTS 5.1 en AC 3 5.1 passtrough ingeschakeld in de instellingen van Kodi, net als de MacMini.
Maar AC3-audio geeft veel digitale ruis, ik denk dat het witte ruisjitter heet ...?
Hoe dan ook, DTS 5.1-audio werkt prima met dit apparaat, maar AC3 5.1-audio geeft alleen problemen.
De Meridian herkent de AC3 5.1 bij het afspelen, wanneer een film wordt afgespeeld met de plex-add-on.
Dus het ziet de codec prima en ziet er naar mijn mening goed uit.

Ik heb ook de verbinding tussen de Raspberry Pi gewijzigd met behulp van verschillende SPDIF-kabels en ook veranderd in een digitale RCA-kabel.
Veranderde ook de invoer op de Meridiaan, maar maakte tot nu toe geen verschil.
Kodi is vanaf dit moment de meest recente versie, Leia 18.2, ik gebruik de ingebouwde Kodi-stuurprogramma's voor de hifiberry digi + pro.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen, ik weet niet hoe ik dit probleem kan oplossen.
Ik hoop dat we ooit kunnen genieten van AC3 5.1-films met onze Raspberry Pi met hifiberry digi + pro met de plex-add-on.
Ik vraag me af wat ik hier verkeerd doe ..

Bij voorbaat dank,



We gebruiken de volgende apparatuur:
Meridian 568
Meridian 562V.2
Meridian 596
Meridian DSP33 5.1 luidsprekeropstelling
Dali Piano forte active subwoofer
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

Tabcam

Bij de handleiding staat nergens een compatible audio formats list. Kan het zijn dat de Mac Mini geen AC3 maar een ander formaat doorgaf? Je kan in Kodi sowieso pass through voor AC3 uitzetten. Denk niet dat je het verschil hoort omdat het geen sample rateconversie maar een formaatconversie is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

BokitoNL

hi,

thx voor je reactie.
klopt idd wat betreft de handleiding.
Enigste wat ik eruit haal. is dat de Meridian o.a DTS en AC3 ondersteund en nog wat andere formaten..

Hoe dan ook, als ik met bijv. de MacMini AC3 5.1 audio passtrough doorstuur via Kodi komt hij ook keurig binnen als AC3 5.1 op de Meridian.
De bron video bevat ook een AC3 5.1 stream, dit geeft de plex addon binnen kodi ook keurig aan.

Wij horen wel degelijk verschil als we passtrough uitzetten binnen Kodi.
Er komt dan geen goed 5.1 signaal binnen op de Meridian, de Meridian heeft zelf dan wat standen zoals THX, Trifield etc. maar hiermee creer je naar mijn mening geen goed 5.1 dolby signaal.
Het 5.1 geluid klinkt pas echt goed, als hij als AC3 5.1 of DTS 5.1 binnen komt op de Meridian..

Vanochtend ook nog een Android TV box getest met Plex en audio passtrough.
Ook deze werkt uitstekend met de Meridian, zowel AC3 als DTS 5.1 audio komt keurig binnen en speelt af.

Het lijkt het steeds meer op, dat er het ergens aan Kodi licht, i.c.m met een Raspbarry Pi 3 ?
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

katwax

Welk OS draai je op de Pi?
Probleem zou ik niet zoeken bij Kodi, maar eerder het OS. Passthrough zou geen enkele invloed mogen hebben op het geluid zelf, anders is het geen passthrough mijns inziens.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

BokitoNL

#4
Hi,

Dank voor je  input.

ik heb div. OS versies getest inmiddels op de Raspberry Pi 3 B+.
o.a :
LibreELEC 9.0.2 (Kodi 18.2 Leia)
OSMC Release 2019.06-1

Wat mij overigens opviel is dat Kodi al de drivers aanwezig heeft voor de hifiberry digi + pro.
Teminste deze hifiberry digi + pro is keurig te keizen in de kodi instellingen voor zowel SPDIF als digitaal RCA.
Of is het toch beter andere drivers voor de hifiberry digi + pro te installeren/configureren op kodi.. ?

Ik merk dat als ik passtrough uitzet, de Meridian niet meer mooi geluid afspeeld op 5.1 niveau.
Wanneer de Meridian ook AC3 5.1 of DTS 5.1 weergeeft op het display, dan klinkt het pas echt goed Dolby, zonder heb ik de keuze uit div. ingebouwde presets maar deze klinken voor 5.1 Dolby film geluid niet geweldig.
Ik denk dat de Meridian dan zelf iets probeert de processen naar 5.1 geluid.

Volgens mij komt het geluid dan ook enkel binnen als 2.0 of 2.1 geluid, als de passtrough optie uitstaat binnen kodi ?

Eventueel nog ter info, de gebruikte video file getest bevat de volgende specs. :
1080p 4523 kb/s MKV file with AC-3 384 kb/s 48.0kHz 16 bits, 6 channels audio stream

Deze file, en enkele meerdere gelijkwaardige zijn gebruikt tijdens het testen op div. apparaten.
Enkel de Raspberry Pi blijft problemen behouden met AC-3 5.1 audio.
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

katwax

In Koid processing zowel voor video als audio uitzetten, zou moeten helpen met vlotter afspelen, maar de HW van de Pi kan dan mogelijk invloed hebben op wat er uitgestuurd wordt.
AC3 transcoding aan of uitzetten in Kodi.

Btw dit is allemaal een gok. Vind het zeer bizar dat het enkel met AC3 is, moest er iets mis zijn met de hardware zou ik verwachten dat je bij elk formaat dit probleem zou moeten hebben.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

BokitoNL

#6
ok thx,

met uitschakelen van processing van video en audio binnen kodi, welke instelling raad je mij aan ?
Of welke andere instelling is aan te raden in mijn geval binnen kodi ?

Ik heb al aardig zitten spelen met de audio instellingen op expert modus binnen Kodi..

het lijkt mij in eerste instantie ook stug dat er iets mis is met de hardware, aangezien bijv. DTS wel weer prima afspeeld..

Het in en uitschakelen van AC3 en AC3 dolby encoding heb ik ook al mee zitten experimenteren.
Ook passtrough aan en uit, en div. andere instellingen bij het audio opties binnen Kodi.

Ook heb ik al eens de instellingen van de MacMini exact overgenomen waar mogelijk, en deze toegepast op de Raspberry Pi 3.
Om eventueel nog instellings problemen uit te sluiten, maar zelfde probleem behoud zich.

#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

katwax

Heb geen Kodi meer draaien momenteel dus weet niet hoe het met de huidige versie zit.
Er waren voor zover ik weet (in expert) mogelijkheden om processing aan te zetten zowel bij Video als Audio -> hardware acceleration
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: BokitoNL on August  3, 2019, 14:22:25ik heb div. OS versies getest inmiddels op de Raspberry Pi 3 B+.
o.a :
LibreELEC 9.0.2 (Kodi 18.2 Leia)
OSMC Release 2019.06-1
Wat draait er nu?
Quote from: BokitoNL on August  3, 2019, 14:22:25
Wat mij overigens opviel is dat Kodi al de drivers aanwezig heeft voor de hifiberry digi + pro.
Teminste deze hifiberry digi + pro is keurig te keizen in de kodi instellingen voor zowel SPDIF als digitaal RCA.
Of is het toch beter andere drivers voor de hifiberry digi + pro te installeren/configureren op kodi.. ?
Ik heb geen ervaring met HiFiBerry, ik speel via hdmi. Gebruik ook mijn Shield voor Video vanwege de snelheid en alleen muziek vanaf de RaspberryPi.
Quote from: BokitoNL on August  3, 2019, 14:22:25
Ik merk dat als ik passtrough uitzet, de Meridian niet meer mooi geluid afspeeld op 5.1 niveau.
Wanneer de Meridian ook AC3 5.1 of DTS 5.1 weergeeft op het display, dan klinkt het pas echt goed Dolby, zonder heb ik de keuze uit div. ingebouwde presets maar deze klinken voor 5.1 Dolby film geluid niet geweldig.
Ik denk dat de Meridian dan zelf iets probeert de processen naar 5.1 geluid.

Volgens mij komt het geluid dan ook enkel binnen als 2.0 of 2.1 geluid, als de passtrough optie uitstaat binnen kodi ?

Eventueel nog ter info, de gebruikte video file getest bevat de volgende specs. :
1080p 4523 kb/s MKV file with AC-3 384 kb/s 48.0kHz 16 bits, 6 channels audio stream

Deze file, en enkele meerdere gelijkwaardige zijn gebruikt tijdens het testen op div. apparaten.
Enkel de Raspberry Pi blijft problemen behouden met AC-3 5.1 audio.
Dat klinkt alsof de Meridian niks met het geluid doet tenzij hij geen 5.1 geluid dan wel 2.0 geluid krijgt. Waarop staat je Settings/System/Audio: "number of channels", "output configuration" en "resample quality" op? Wat het kwaliteitsverschil eventueel zou kunnen verklaren, is als je sample rate op 44.1 i.p.v. 48 kHz staat, maar meestal is dat juist niet zo.

En waar staat Setting/Player/Videos: "Enable HQ scalers for scaling above", "Allow hardware acceleration - Mefiacodec (Surface)" en "Allow hardware acceleration - Mefiacodec" op? En staan er meer of andere hardware acceleration settings bij?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

BokitoNL

Wat draait er nu?

Momenteel heb ik LibreELEC 8.2.5 (Kodi 17.6) erop draaien ter test.
Ook deze heeft helaas exact dezelfde problemen.


Dat klinkt alsof de Meridian niks met het geluid doet tenzij hij geen 5.1 geluid dan wel 2.0 geluid krijgt. Waarop staat je Settings/System/Audio: "number of channels", "output configuration" en "resample quality" op? Wat het kwaliteitsverschil eventueel zou kunnen verklaren, is als je sample rate op 44.1 i.p.v. 48 kHz staat, maar meestal is dat juist niet zo.
De Meridian kan zeker iets met het geluid, als ik bijv. passtrough geheel uitzet, dan krijgt de meridian gewoon PCM signaal binnen.
De Meridian kan dan wel de Dolby en THX procececcing erop zetten, maar ik merk dat dit niet goed klinkt als een echte passtrough van DTS 5.1.
Ik merk dat de Meridian dan zelf iets probeerd te maken van het PCM wat lijkt op een Dolby 5.1 ervaring, maar het klinkt niet zo mooi..
Ik heb ook zitten spelen met de ingebouwde presets van de Meridian op PCM geluid, maar het is nooit zo mooi als wanneer ik een DTS 5.1 passtrough doorstuur.

Verder heb ik nog zitten spelen vandaag in de instellingen van de resalmple quality, maar dit heeft helaas geen enkel effect gehad.
ook de sample rate aangepast, maar heeft tot op heden nog niet mogen helpen.
Ik ga hier morgen proberen verder mee te experimenteren, hopelijk heeft dat effect...
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

BokitoNL

dat kan ik niet zien, maar de Meridian 568 ondersteund geen multichannel PCM signalen.
Vermoedelijk zal dit PCM 2.0 zijn..
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

Tabcam

Quote from: BokitoNL on August  6, 2019, 11:48:17
dat kan ik niet zien, maar de Meridian 568 ondersteund geen multichannel PCM signalen.
Vermoedelijk zal dit PCM 2.0 zijn..
Dat verklaart wel het verschil in geluidskwaliteit. Raar dat de RPi DTS5.1 niet goed doorgeeft en de Mac wel. Zal eens kijken of ik hier een kaartje met LibreELEC en Kodi 17.2 kan maken en aan de praat krijgen. Zal nog een paar dagen duren voordat ik tijd genoeg heb.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

BokitoNL

#13
Ha,
DTS 5.1 passtrough werkt prima, echter AC-3 5.1 passtrough helaas niet.
In ieder geval niet met onze Meridian 568.

Als ik ook wat snel google werk verricht, dan lijkt het dat meerdere mensen hier in het verleden ook last van hebben gehad wat betreft AC3 5.1 passtrough richting hun versterker.
Ik kan echter tot op heden geen vergelijkbare situatie's vinden welke dit zelfde probleem ervaringen i.c.m een Meridian of een Meridian 568.

Mocht je iets kunnen testen, dan wordt dit zeer gewaardeerd natuurlijk en ben zeer benieuwd..
Ik weet niet of jij toevallig ook een Meridian of Meridian 568 hebt draaien bijv. ? dan zou helemaal leuk zijn natuurlijk !

Verder heb ik vandaag Rasplex kunnen draaien, dit werkte in het verleden niet op de Raspberry Pi 3 model B+.
Maar ook Rasplex heeft helaas dezelfde problemen, als Kodi/OSMC.
Volgens mij ook allemaal in de basis gebaseerd op Kodi lijkt me ?

Ik heb onlangs ook dit schema gebruikt, en de settings hiervan overgenomen :
https://kodi.wiki/view/Audio_quickstart_guide

Ik denk dat deze Meridian 568 valt lijkt me in mijn situatie in de volgende catagorie :
2. Where AVR only has SPDIF which will support AC3 & DTS.
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

Joppietersen

hoi,

even een kort-door-de-bocht reactie, geen idee of je er iets aan hebt maar ik heb een goede week geleden ook lopen %$#! om Kodi werkend te krijgen met de verschillende formaten.

Waar het bij mij aan lag (en dat is dus dan de tip :-) )  :  je moet ten eerste de instellingen (minimaal)  op Advanced zetten, als je Kodi installeert staat ie op een te simpel menu en krijg je enkele belangrijke instellingen niet te zien.

Als je m dus minimaal op Advances (of Expert) zet dan bij audio-instellingen idd die pass-through maar daaronder staat dan een ....capable receiver.

Die stonden bij mij uit en daarom speelde ie bepaalde formaten niet.  Nadat ik die knopjes 'aan' had gezet werkte Kodi prima.

Daarnaast heb ik eerst buiten Kodi om de zaak in Windows getest: via de driver kan je met wat rechter muisklikken ook zeggen welke formaten je output ondersteunt en zo kan je ook testen of het werkt en je op alle speakers geluid krijgt (alhoewel ik niet denk dat deze instelling voor Kodi van belang is maar het is een wat simpelere test-mogelijkheid, in ieder geval onder Windows).

Als ondersteunde freq heb ik alleen 48kHz aangeklikt en dat werkt.

Nogmaals, geen idee of je hier wat aan hebt maar ik was er nogal wat tijd mee kwijt voordat ik t weer werkend had na een re-install dus misschien helpt t jou.

Succes


BokitoNL

#15
dank voor je input !

Echter Expert en advanced settings heb ik vanaf begin al aangezet  8) ;)

Het wisselen van o.a freq 48Khz heb ik al meerdere keren gedaan, alsmede ook de formaten zoals AC3 en AC3 dolby etc. bij de reciever kant in de audio instellingen..

Tot op heden heb ik helaas AC3 5.1 nog steeds niet aan de praat helaas, ik blijft ruis krijgen direct bij afspelen.
Kortom AC3 5.1 is nog niet te gebruiken helaas, enkel DTS 5.1 tot op heden...
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

Tabcam

Nog een paar onverwachte opties:
1) In het Player Menu, "Sync Playback to display" uitzetten. Het zou kunnen zijn dat als die aan staat, er gehercodeerd wordt.
2) Zet de speakers op 2.0. Hiermee krijg je extra opties in je pass through menu. "enable dolby digital (ac3) transcoding" zou uitkomst kunnen brengen. Schijnt voor de pass through van 5.1 geen effect te hebben.

Onthou goed wel welke instellingen je nu hebt :angel:. Je kan ook kijken wat "Reset above settings to default" doet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

BokitoNL

thx, maar helaas heeft dit nog niet mogen helpen..

passtrough opties idd ook gezien, en hier ook mee gespeeld.
Maar ook dit heeft nog niet mogen helpen helaas..

Ik zoek nog steeds naar een oplossing.. :crazy: :wacko: :wacko:
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

BokitoNL

inmiddels een update weer.

Heb onlangs een HDMI spdif extractor apparaat binnen.
Hiermee kan ik spdif signaal uit de hdmi poort halen.

Deze aangesloten op de raspberry pi, en jawel hoor hiermee werkt AC3 5.1 via passtrough in een keer goed.
Dus via de raspberri pi hdmi poort audio passtrough doosturen, werkt helemaal perfect.

Probleem lijkt hem dus echt in de Hifiberry digi+ Pro te zitten wellicht.. ?
iemand ook ac3 5.1 ervaringen hier met hifiberry digi+ producten... ?
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

Tabcam

Quote from: BokitoNL on September 11, 2019, 15:12:52
inmiddels een update weer.

Heb onlangs een HDMI spdif extractor apparaat binnen.
Hiermee kan ik spdif signaal uit de hdmi poort halen.

Deze aangesloten op de raspberry pi, en jawel hoor hiermee werkt AC3 5.1 via passtrough in een keer goed.
Dus via de raspberri pi hdmi poort audio passtrough doosturen, werkt helemaal perfect.

Probleem lijkt hem dus echt in de Hifiberry digi+ Pro te zitten wellicht.. ?
iemand ook ac3 5.1 ervaringen hier met hifiberry digi+ producten... ?
Misschien dat dit topic over Enabling DTS/Dolby Digital output with the HiFiBerry Digi helpt? Staat alleen niet direct de Pro bij
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

BokitoNL

dank voor je bericht.
Ik ben op de hoogte van deze pagina.

reeds heb ik ook contact met Hifiberry, zij geven aan dat er mogelijk extra "flags" nodig zijn voor sommige recievers.
Nu heb ik mijn vraag reeds uitstaan welke flags dat precies zijn, en waar ik deze kan vinden binnen Kodi.

Hier wellicht iemand ervaring hiermee.. ?
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

Tabcam

Dan heb je meer een hdmi-diagnose/reparatie nodig zoals de HDFury e.d. je kan geven. Volgens mij is je huidige oplossing veel goedkoper. Zolang die goed klinkt zou ik mezelf niet al te druk maken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

BokitoNL

bedankt voor je bericht.

Zo'n fury doet wellicht hetzelfde, haalt SPDIF uit het hdmi signaal.. ?

Ik gebruik nu deze :
https://nl.aliexpress.com/item/32948908463.html?spm=a2g0z.search0104.3.1.18c917a0TsgVDr&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_6,searchweb201603_52,ppcSwitch_0&algo_expid=8ab39da7-6258-4cfb-a78c-f8dc870aaf58-0&algo_pvid=8ab39da7-6258-4cfb-a78c-f8dc870aaf58&transAbTest=ae803_5

Een Ugreen HDMI Audio Extractor 4K HDMI Audio Splitter Optische Toslink SPDIF Audio Adapter Converter 3.5 jack voor PS4 HDMI splitter.
Het is in ieder geval wat betreft de hardware een mooi ding, erg degelijk gemaakt.

Reeds heb ik bericht gehad van Hifiberry, zij geven aan dat er geen verschil is tussen hun eigen Hifiberry Digi+ Pro dac, of de onboard HDMI voor digitaal geluid.
Je zou heel mischien het verschil kunnen horen geven ze aan, als je naar pure 2-channel audio luisterd.
dan kan de Hifiberry Digi+ mogelijk beter klinken, maar alleen als je een niet zo'n goede DAC er aan hebt hangen.

Nu is onze Meridian 568 denk ik zeker geen slechte digitale DAC, dus wellicht speelt dit probleem niet voor ons.. ?
Wat denk jij ?

Uiteraard moet ik dit nog testen...

Verder geeft Hifiberry aan, niet direct een reden te zien om hun product te gebruiken in mijn situatie.
Als het via de hdmi poort goed werkt, geven ze aan deze gewoon lekker te gebruiken..
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer

Tabcam

De Fury kan dat, maar ook signalen veranderen en je kan er een computer aanhangen om te zien welke EDID info over wordt gestuurd. Je kan aangeven welke resoluties je doorgeeft etc. Heel veelzijdig maar het lijkt me én duur én erg veel overkill omdat de spdifextractie werkt.

Ik gebruik momenteel de RaspberryPi als transport. Ik beluister geen noemenswaardig verschil tussen spdif en hdmi naar mijn Arcam AVR550 met Dirac Live. Misschien dat het veranderd als ik ook een losse DiracLive apparaat zoals De MiniDsp SDH Studio zou hebben en dan naar mijn Chord Hugo dac.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

BokitoNL

inmiddels heb ik onlangs onze 568 voorzien van een firmware update naar 1.55 (laatste versie)
Dit heeft alle AC3 audio problemen opgelost. ;)  8)

ook AC3 transcodering werkt ook als een zonnetje.
Audio signalen zoals AAC of DTS True HD bijv. worden nu keurig omgezet naar AC3 signalen via kodi, en de meridian 568 pakt dit nu keurig op.
Moet wel zeggen dat we nu wel goed de verschillen horen tussen bijv. AAC MP3 audio signalen, vs DTS en FLAC bijv.

Merken jullie dat ook. ?
#1 Meridian G61RSL , HD621, 596P, DSP7000, DSP5.5KHC, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x) , M1500
#2 Meridian 568.2MM, HD621,DSP3100, DSP33C, DSP33 , MJ Acoustics Pro 50 MKII (2x)

Meridian HD621 mods : NOS-SRx Filter by Mr. Apodizer