Iemand ervaring met de ronin SC icm Canon 80D?

Started by Hannibal_, August 1, 2019, 10:26:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Is er iemand die ervaring heeft met de dji ronin SC gimbal in combinatie met de canon 80D?

Met name of deze met verschillende objectieven goed te ballanceren is en voldoende vrijheid heeft?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#1
Ik begrijp weinig info hierover.

Begrijp van de winkel dat de SC ook nog maar kort uit is.

Vanwege de twijfels (bij de winkel) of de SC wel geschikt is voor mijn camera, afgesproken dat ik eerst probeer de objectieven die ik wil gebruiken te ballanceren met de 80D en daarna pas me aan te melden.
Zo gezegd...
mijn lichtsterkste objectieven had ik in gedachten om er op te zetten (tamron & tokina, beide 2.8 ).
Deze zijn ook het zwaarst, als ik de teleobjectieven even niet meereken, beiden rond 700 gram.
Hiermee is het totale gewicht rond 1.4 kg.
In ieder geval blijven beiden goed onder de 1.5 kg (max voor de SC is 2kg), ruim binnen de specs.
Daarnaast wil ik mijn video objectief, canon 18-135? als eerste proberen, is wat lichter, maar tikje langer dan de anderen.
Dan heb ik de meest uitdagende objectieven gehad, de rest die ik zou willen gebruiken zijn significant lichter en kleiner.

Het video objectief paste goed en liet juist voldoende clearance.
Ook het oculair rubber kon blijven zitten.

Met de Tokina en de Tamron is de max echt wel bereikt.
Wel net voldoende clearance, maar het oculair rubber moest wel wijken, als je zo ver wilt kunnen tilten dat die langs de motor zou moeten (is ook niet altijd nodig natuurlijk, maar soms wel).

Maar blij mee, scheelt een stuk gewicht met de Ronin S, die ik toch wel erg groot vond.

Ook filmpje van de force mobile optie toegevoegd.
Leuk, maar heb nog even geen concrete toepassing voor.
Wel kun je die helemaal naar wens instellen qua soepelheid en snelheid. Hier redelijk default gehouden.
(Uploaden filmpje lukt niet, probeer ik later nog)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.