Tijd voor iets nieuws! Van 5.0 naar Stereo

Started by relis, August 1, 2019, 01:19:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Leuk dat je richting een besluit gaat komen en nog een langduriger thuisdemo krijgt. Dat laatste helpt mij altijd om definitief een beslissing te nemen. Hoop dat het thuis net zo'n feestje wordt!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

myself

Goed dat je nogmaals je shortlist hebt beluisterd. Telkens als je betere sets hoort, leer je weer iets bij en hoor je andere dingen. Dan is het goed om de andere sets weer tegen dat hogere referentiekader aan te houden.

Mooie keus hoor! En met de linn kun je ook nog eens met space optimisation wat lastige zaken in je thuis akoestiek (laten) oplossen.

Veel plezier met je nieuwe set, zodra die binnen is en vooral ook leuk dat de set door de WAF keuring is heengekomen :)

Tip: probeer eens de crystal cabel ls kabel te bemachtigen die hier op het forum 2e hands aangeboden wordt.

Linn, b&w en crystal is een hele mooie combi !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Hannibal_

klinkt als zorgvuldig geselecteerd...

mooi man
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

relis

Quote from: myself on August 26, 2019, 17:31:02

Tip: probeer eens de crystal cabel ls kabel te bemachtigen die hier op het forum 2e hands aangeboden wordt.

Linn, b&w en crystal is een hele mooie combi !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ik vind het nog steeds prijzig voor een speakerkabel... Wat maakt de crystal zo goed? En wat maakt de combi zo mooi?

Nadeel met 2e hands bij een particulier is ook wel weer dat je niet zomaar de kabel terug kunt sturen als hij niet bevalt...

myself

Quote from: relis on August 29, 2019, 17:06:12
Ik vind het nog steeds prijzig voor een speakerkabel... Wat maakt de crystal zo goed? En wat maakt de combi zo mooi?
Erg snel, lage ruisdrempel/veel microdetails hoorbaar waardoor je de ruimte en instrumenten/kast mooier hoort, bas wordt strak gehouden.
Quote
Nadeel met 2e hands bij een particulier is ook wel weer dat je niet zomaar de kabel terug kunt sturen als hij niet bevalt...
Das ook weer, alhoewel sommige dit best willen doen.
Ik kan je eens mn 'oude' nordost red dawn II kabels laten horen. Die zijn weer een stuk betaalbaarder


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Xander32

Ga eerst lekker thuis luisteren, horen hoe de combi het bij jullie in de ruimte doet, ga op zoek naar de best mogelijke opstelling en geniet. Wanneer de set echt definitief is, kan je jou op een later tijdstip altijd nog druk gaan maken om kabels en andere randzaken. M.i. op dit moment niet relevant.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

relis

Hier nog maar even terugkoppeling geven...
Inmiddels de knoop doorgehakt en de keuze gemaakt voor de 702 op Linn Selekt. Het staat hier nu al enkele weken te spelen en ik wordt er erg blij van. Vwb kabels nu een AudioQuest 'van de rol'. Ik weet niet eens welke, maar hij is netjes afgewerkt door AudioXperience.
Over een tijd misschien eens naar kabels kijken, maar voor nu vind ik het wel even prima.

Barry32

Mooie keuze hoor de Linn Selekt met een set full sizs B&W's
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

relis

Het was ook wel grappig. Ik had de B&W natuurlijk eerst enkele keren in de luisterruimte gezien en dacht toen dat het wel mee viel met de grootte. Toen ik ze thuis naast mijn oude MA RX6 had staan viel het wel op hoe groot ze echt zijn (Al zijn er natuurlijk nog veel grotere speakers) :P

myself

Gefeliciteerd. B&W icm Linn is gewoon een hele mooie combinatie


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

denoontje

Quote from: relis on October  2, 2019, 08:43:44
Hier nog maar even terugkoppeling geven...
Inmiddels de knoop doorgehakt en de keuze gemaakt voor de 702 op Linn Selekt. Het staat hier nu al enkele weken te spelen en ik wordt er erg blij van. Vwb kabels nu een AudioQuest 'van de rol'. Ik weet niet eens welke, maar hij is netjes afgewerkt door AudioXperience.
Over een tijd misschien eens naar kabels kijken, maar voor nu vind ik het wel even prima.

linn luidsprekerkabel?