Dutch & Dutch 8c review op Stereophile

Started by pameijer, July 30, 2019, 10:53:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Misschien kan je ze op het dressoir zetten :) als het diep genoeg is. Tweeters wel op oorhoogte.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Audioquest Rocket 33.

pacific

Quote from: DofN on November  5, 2023, 13:34:35Misschien kan je ze op het dressoir zetten :) als het diep genoeg is. Tweeters wel op oorhoogte.

Het meubel is 50cm hoog en 60cm diep. Ze zouden op kleine stands kunnen staan.

beetle99

Op de site van D&D bij de studio variant zie je een foto van een muurbeugel, mss interessant.

https://dutchdutch.com/pages/studio

pacific

Quote from: beetle99 on November  5, 2023, 22:19:34Op de site van D&D bij de studio variant zie je een foto van een muurbeugel, mss interessant.

https://dutchdutch.com/pages/studio

Top Dankjewel dat is zeker een optie.

musfed

Je kan ze op lage stands op het dressoir zetten.
Mijn 8c's staan 10cm van de wand.
Dutch & Dutch 8c's

Martijn M

De ideale afstand tussen de achterzijde van de 8c en de wand is 10 - 50 cm. De 8c op 5 cm of 60 cm van de muur is in theorie net iets minder, maar in de praktijk merk je dat niet of nauwelijks.

Als de afstand groter wordt dan 60 cm, dan werkt de Boundary Coupling minder goed, waardoor je wat punch kunt verliezen rond de 100 Hz. Het is subtiel, want met de DSP kun je er ten dele voor compenseren. Maar ideaal is het niet. Indien mogelijk zou ik zeker proberen te afstand te beperken tot 60 cm.

Is het bij jou niet mogelijk om een stand toe te passen met een staander in het midden, waardoor de achterzijde van de 8c boven het meubel hangt, zodat je de afstand tussen de achterzijde van de 8c en de muur kunt beperken tot pak 'm beet 60 cm? Dat zou prima moeten werken.
Dutch & Dutch

pacific

Quote from: Martijn M on November  8, 2023, 13:30:22De ideale afstand tussen de achterzijde van de 8c en de wand is 10 - 50 cm. De 8c op 5 cm of 60 cm van de muur is in theorie net iets minder, maar in de praktijk merk je dat niet of nauwelijks.

Als de afstand groter wordt dan 60 cm, dan werkt de Boundary Coupling minder goed, waardoor je wat punch kunt verliezen rond de 100 Hz. Het is subtiel, want met de DSP kun je er ten dele voor compenseren. Maar ideaal is het niet. Indien mogelijk zou ik zeker proberen te afstand te beperken tot 60 cm.

Is het bij jou niet mogelijk om een stand toe te passen met een staander in het midden, waardoor de achterzijde van de 8c boven het meubel hangt, zodat je de afstand tussen de achterzijde van de 8c en de muur kunt beperken tot pak 'm beet 60 cm? Dat zou prima moeten werken.

Martijn dank voor je tip en advies. Ik koop vermoedelijk een Lietke stand die zodanig gemaakt is dat ik die kan gebruiken om voor het meubel te staan met een hoogte van 60cm en dan staan de speakers 60cm van de achterwand en met een kort tussenstuk kunnen ze op hebtmeubel gebruikt worden en dan kan ik ze rond de 20cm van de achterwand zetten zodat ze wat verder naar voren staan en minder last van de tv en de platenkast links hebben.

chansig

Mooie stands die van Liedtke. Heb ook een paartje staan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel.

pacific

Quote from: chansig on November  8, 2023, 18:59:47Mooie stands die van Liedtke. Heb ook een paartje staan.

Gr. Hans

Tevens maken ze ook maatwerk zonder je een Rib uit je lijf te trekken.