Dutch & Dutch 8c review op Stereophile

Started by pameijer, July 30, 2019, 10:53:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama


Jewe1976

Weinig leven op deze thread. Zijn hier veel D&D 8c bezitters?
Is er al enig idee wanneer Roon beschikbaar komt?
Hegel h390 | Stirling broadcast bbc ls3/6 | ogat speakerkabel |mac mini |
Art speak stekkerblok, netkabel en coax kabel

Jewe1976

Excuus ik had niet goed gekeken. Thread bevat veel actuele berichten. Ik heb leeswerk te doen. 😀
Hegel h390 | Stirling broadcast bbc ls3/6 | ogat speakerkabel |mac mini |
Art speak stekkerblok, netkabel en coax kabel

Bama

#328
Quote from: Jewe1976 on October 29, 2021, 21:10:18
Weinig leven op deze thread. Zijn hier veel D&D 8c bezitters?
Is er al enig idee wanneer Roon beschikbaar komt?


Nee niet veel veel bezitters hier.
Ik ben er erg blij mee in ieder geval. Ik heb ze nu 1.5 jaar en sindsdien totaal gestopt met de zoektocht/onrust van weer andere speakers kopen of weer een andere (altijd duurdere) eindversterker of kabeltje. Ik was een van de vele zoals hier op dit forum die daar veel tijd en geld aan besteden dus die rust van alleen nog maar muziek bezig te zijn is echt heerlijk.

Roon gaat nu niet lang meer duren. Ik heb nu als test een beta uitvoering met ook een andere bedieningsapp en daar zit nog een bug in maar daar wordt nu volop aan gewerkt.

chansig

De app is er ook bijna ? Mooi. Heb je iets van een screenshot van hoe het eruit ziet ? Erg neugierig.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Omdat ik last heb van een bug ben ik even terug gegaan in software dus screenshot brengt niet veel.
Vanaf firmware 5.0 werkt Lanspeaker niet meer schijnbaar dus vandaar de overstap. Ik kan er dus wel mee werken maar dan werkt mijn volume aanpassing niet in de app alleen via Roon zelf dus nog heel even geduld.

Dat is overigens wel iets wat ik zou willen, een los kastje voor mijn volumebediening wat gewoon op tafel ligt. Dus geen telefoon of iPad voor simpel het nivo aan te passen. Nu zijn er wat dingen te koop van Roodial en Rooextend maar dat ziet er voor mij te technisch uit dus durf ik niet aan te beginnen.
Zou Dutch & Dutch eigenlijk zelf moeten maken.

chansig

Ja een good old AB blijft toch het meest handig.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Quote from: chansig on October 31, 2021, 14:32:42
Ja een good old AB blijft toch het meest handig.

Gr. Hans

Precies
Aan dit soort dingen durf ik dus niet te beginnen al zien sommigen er wel goed uit. Maar dan lees ik weer licentie en software installeren en raspberrypi en dan haak ik af.

https://rooextend.com



Jewe1976

Quote from: Bama on October 31, 2021, 14:15:17
Nee niet veel veel bezitters hier.
Ik ben er erg blij mee in ieder geval. Ik heb ze nu 1.5 jaar en sindsdien totaal gestopt met de zoektocht/onrust van weer andere speakers kopen of weer een andere (altijd duurdere) eindversterker of kabeltje. Ik was een van de vele zoals hier op dit forum die daar veel tijd en geld aan besteden dus die rust van alleen nog maar muziek bezig te zijn is echt heerlijk.

Roon gaat nu niet lang meer duren. Ik heb nu als test een beta uitvoering met ook een andere bedieningsapp en daar zit nog een bug in maar daar wordt nu volop aan gewerkt.

Erg mooie opstelling zo!
Ik wil ze binnenkort gaan beluisteren.
Simpele systemen spreken mij ook aan. Dat was de reden om de Hegel h390 te kiezen maar die wordt maar niet Roon ready.
Ik heb mijn surround opstelling verkocht en overweeg om mijn refentie set (Hegel h390, stirling broadcast ls3/6 en rel s/510 subwoofers ook te gaan verkopen. Ik zit te denken om in de woonkamer te gaan voor de Buchardt a/500 en in een separate luisterruimte (die ik overigens niet uitgebreid wil aanpassen voor akoestiek) voorzien van eventueel voor dd 8c.
Hegel h390 | Stirling broadcast bbc ls3/6 | ogat speakerkabel |mac mini |
Art speak stekkerblok, netkabel en coax kabel

Bama

Ik had in het verleden ook surround maar op een gegeven moment "terug" gegaan naar stereo. Mijn stereo set bestond op een gegeven moment uit Vivid Audi Gya 4 speakers met een Trinnov Amethyst voorversterker, een Luxman m900u eindversterker, Luxman cd speler en DA250 dac, Linn Akurate DS Katalyst streamer en volledig met crystal cable reference bekabeld en nog was ik niet volledig blij met het geluid en bleef ik onrustig en zoeken.

Ik moet eerlijk zijn en deze laatste set had in mijn nieuwe huis met veel grotere woonkamer waarschijnlijk wel beter uit gekomen maar ik geloof niet dat het gebracht had wat ik nu heb met mijn huidige "simpele" set, zo mooi en strak wat er nu uitkomt.
Mijn LP12 is het enige wat gebleven is van deze set en deze blijft ook, het enige wat ik nu dus nog doe is muziek luisteren en probeer iedere maand 2 platen te kopen.

5061

Mag ook rustig zeggen dat ik in principe een tevreden eigenaar ben van de Dutch & Dutch 8c's. De combinatie met de Grimm MU1 maakt het geheel nog mooier. Maar dan moet je niet meer naar de testen van Alpha Audio kijken. En dat heb ik wel gedaan.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Bama

Ok, ik geef het toe, die Grimm vind ik ook nog steeds tempting. ;)

jahtari

Quote from: Bama on October 31, 2021, 16:04:36
Ok, ik geef het toe, die Grimm vind ik ook nog steeds tempting. ;)
10.000 euro voor een streamer die digitaal het signaal aan de d&d aanbiedt?

Waanzin.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

zegel

Quote from: Bama on October 31, 2021, 14:38:15
Precies
Aan dit soort dingen durf ik dus niet te beginnen al zien sommigen er wel goed uit. Maar dan lees ik weer licentie en software installeren en raspberrypi en dan haak ik af.

https://rooextend.com

Ik kan je verzekeren dat het een fluitje van een cent is:koop ( straks met black friday) een Surface Dial en een Pi ( aansluiten op een rondslingerende telefoonlader). Gewoon software downloaden van roodial en op een SD kaartje zetten - met het programma Etcher gaat dat helemaal vanzelf,dan de Dial koppelen en klaar. Voordeel van de Dial is dat je naast volume ook simpel een liedje vooruit kan spoelen.  Als laatste: hij ziet er ook nog eens hoogwaardig uit. Licentie kan je afkopen.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Bama

#339
Ik heb hier echt niks mee maar als je het voor me zou willen/kunnen regelen :headbanging:

Jewe1976

Quote from: Bama on October 31, 2021, 15:40:19
Ik had in het verleden ook surround maar op een gegeven moment "terug" gegaan naar stereo. Mijn stereo set bestond op een gegeven moment uit Vivid Audi Gya 4 speakers met een Trinnov Amethyst voorversterker, een Luxman m900u eindversterker, Luxman cd speler en DA250 dac, Linn Akurate DS Katalyst streamer en volledig met crystal cable reference bekabeld en nog was ik niet volledig blij met het geluid en bleef ik onrustig en zoeken.

Ik moet eerlijk zijn en deze laatste set had in mijn nieuwe huis met veel grotere woonkamer waarschijnlijk wel beter uit gekomen maar ik geloof niet dat het gebracht had wat ik nu heb met mijn huidige "simpele" set, zo mooi en strak wat er nu uitkomt.
Mijn LP12 is het enige wat gebleven is van deze set en deze blijft ook, het enige wat ik nu dus nog doe is muziek luisteren en probeer iedere maand 2 platen te kopen.

Oef dat was een serieuze set. Fijn dat je tevreden bent.
Ik wil wel graag Roon dus ik zal voorlopig mijn lumin u1 mini houden.

Hegel h390 | Stirling broadcast bbc ls3/6 | ogat speakerkabel |mac mini |
Art speak stekkerblok, netkabel en coax kabel

Bama

Lijkt er op dat de bug weg is.
Kan nu dus ook gewoon volume regelen via de app of in Roon.

Tijdje testen dus en omdat ik de settings niet had opgeslagen moeten de speakers wel opnieuw ingemeten worden.
Ik wacht daar even mee omdat we ook van een 3 zits leren bank naar een 6 zits stoffen hoekbank gaan en een ander/dikker kleed dus ik denk dat dit wel effect zal hebben.

Als het allemaal werkt kan de voorversterker wat mij betreft weg en sluit ik de platenspeler rechtstreeks aan op de 8C.

Bama

Werkt tot nu toe perfect dus van het weekend de platenspeler eens open schroeven en een paar xlr kabels er aan monteren en dan rechtstreeks aan de 8C en kijken of dat werkt.

jahtari

Quote from: Bama on November  4, 2021, 19:41:30
Werkt tot nu toe perfect dus van het weekend de platenspeler eens open schroeven en een paar xlr kabels er aan monteren en dan rechtstreeks aan de 8C en kijken of dat werkt.
Daar moet toch een phono voorversterker tussen?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

musfed

Dat zou ik ook zeggen. Toen ik nog een platenspeler had kon ik deze wel direct aansluiten op de 8c's via mijn phono preamp.
De weg: Rega P25, Roksan preamp met cinch-xlr kabels. Klonk super.
Maar wel een gedoe om het daarna weer digitaal aan te sluiten. Nooit geïnvesteerd in een goede interface die analoog en digitaal (direct) kon doorgeven.
Dus nu alleen een Bluesound node 2 digitaal aangesloten op de 8c's.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

Bama

#345
Platenspeler heeft een ingebouwde phono, Linn Urika en die uitgang gaat dan naar de 8C.

https://docs.linn.co.uk/wiki/images/e/eb/Urika_Product_Information.pdf

Martijn M

Bama, onder Room Matching zie ik Migrated Settings staan. Dat betekent dat de Room Matching settings zijn overgenomen van die in firmware 1.4.xx. Kortom, ik zou verwachten dat de Room Matching settings nog juist zijn.
Dutch & Dutch

Bama

#347
Quote from: Martijn M on November  5, 2021, 09:43:12
Bama, onder Room Matching zie ik Migrated Settings staan. Dat betekent dat de Room Matching settings zijn overgenomen van die in firmware 1.4.xx. Kortom, ik zou verwachten dat de Room Matching settings nog juist zijn.

Toch klinkt het anders Martijn dus wil het binnenkort nog wel een keer laten aanpassen, ik kan dit zelf niet, ik kan wel een microfoon kopen maar ik weet dat ik dan alles ga verpesten. ;)
Misschien komt het omdat ik diverse keren ben terug gegaan naar de oude software en zonder enig verstand er van te hebben druk ik overal op.

Tabcam

Quote from: Bama on November  5, 2021, 10:40:09
Toch klinkt het anders Martijn dus wil het binnenkort nog wel een keer laten aanpassen, ik kan dit zelf niet, ik kan wel een microfoon kopen maar ik weet dat ik dan alles ga verpesten. ;)
Misschien komt het omdat ik diverse keren ben terug gegaan naar de oude software en zonder enig verstand er van te hebben druk ik overal op.
Meestal hoef je ook niet opnieuw te meten tenzij je de positie van de luidsprekers of de ruimte (flink) veranderd. Heb je nog de PEQ cijfers, screenshots, foto's, notities o.i.d.?

Zelf probeer ik tegenwoordig wat preciezer te onthouden zodat ik weet wat ik gedaan heb. En juist eens goed kijken hoe je wat moet instellen maakt dat je de volgende keer ook kan controleren of het goed staat. Zoveel instellingen die je veranderd zijn er in het algemeen niet.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Bama

Nee ik heb niks en doe daar zelf ook nooit wat aan maar gaat goed komen. Iedereen moet doen waar hij goed in is en ik heb niets met dit soort dingen ;)
Maar binnenkort bel ik Roel van Pura Audio wel en die gaat het gegarandeerd voor mij weer perfect regelen.