Dutch & Dutch 8c review op Stereophile

Started by pameijer, July 30, 2019, 10:53:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: Rob_Dingen on March 14, 2021, 16:15:50
Je hoort het niet omdat het er altijd is en dat geeft een bepaalde kleuring en als je dat fijn vind prima.
Rob

Ach..toch nog net niet genoeg je mening laten horen zodat je het vervolgens los kan laten. Nu dan klaar ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Ben maar blij dat je ze verkocht hebt.
Na dit topic en de nu bekende metingen was het misschien niet meer gelukt.

Rob

chansig

Je bent ietwat Pipodeclowngedrag aan het vertonen., Wilt niet in discussie maar gaat wel van alles roepen cq scrhijven. Mijn inziens forum onwaardig. Zeker omdat je er niet mee stopt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

#278
Quote from: Rob_Dingen on March 14, 2021, 16:15:50
Je hoort het niet omdat het er altijd is en dat geeft een bepaalde kleuring en als je dat fijn vind prima.
Verder zou je het zeker kunnen horen als je het met een schakelaartje uit kon zetten.

Nee, weer te simpel. Het is er alleen als je het geluidsniveau naar boven de 96 dB per speaker opvoert, dus ruim boven de 100 dB anechoïsch voor een paar. Als jij altijd zo luistert hoop ik dat je een goede aanvullende zorgverzekering voor gehoorapparaten hebt.

De vraag van hoorbaarheid bij het beluisteren van muziek is nog niet beantwoord, behalve subjectief, waarbij luisteraars aangeven dat het gehoormatig in ieder geval geen probleem is. Dus dat jij daar op voorhand zeker over bent zegt vooral veel over jou en de motieven waarmee je de discussie in gaat.

chansig

Motieven zijn duidelijk.

Volgende stap is weer piepen bij het modje.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Quote from: Koen K on March 14, 2021, 16:39:31
Nee, weer te simpel. Het is er alleen als je het geluidsniveau naar boven de 96 dB per speaker opvoert, dus ruim boven de 100 dB anechoïsch voor een paar. Als jij altijd zo luistert hoop ik dat je een goede aanvullende zorgverzekering voor gehoorapparaten hebt.

De vraag van hoorbaarheid bij het beluisteren van muziek is nog niet beantwoord, behalve subjectief, waarbij luisteraars aangeven dat het gehoormatig in ieder geval geen probleem is. Dus dat jij daar op voorhand zeker over bent zegt vooral veel over jou en de motieven waarmee je de discussie in gaat.
Nee Koen bij 86dB is er ook al vervorming.
Heb ook nooit stellig gezegd dat het niet kan klinken.
Dus dat op voorhand leg jij me wederom in de mond en zegt dan weer meer over jou.

Quote from: chansig on March 14, 2021, 16:42:34
Motieven zijn duidelijk.

Volgende stap is weer piepen bij het modje.

Gr. Hans
Dat heb ik totaal niet nodig Hans, kan het zelf ook wel af.

Rob

chansig

Je legt me woorden in de mond, ik zeg namelijk niet dat jij dat gaat doen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Dit is dus één van die vele dingen die ik jou in de mond leg:

Quote from: Rob_Dingen on March 14, 2021, 16:15:50
Verder zou je het zeker kunnen horen als je het met een schakelaartje uit kon zetten.

Heeeeel interessant.

Rob_Dingen

Quote from: Koen K on March 14, 2021, 17:12:36
Dit is dus één van die vele dingen die ik jou in de mond leg:

Heeeeel interessant.
Zeer interessant met stroomsturing of MFB zou je dat kunnen testen.

Maar er is op het forum in ieder geval na dit topic een nieuwe wijsheid.
Kun je het niet meten kun je het ook niet horen.
Kun je het wel meten kun je het ook niet horen. ;)

Rob

chansig

Quote from: Rob_Dingen on March 14, 2021, 17:19:26
Zeer interessant met stroomsturing of MFB zou je dat kunnen testen.

Maar er is op het forum in ieder geval na dit topic een nieuwe wijsheid.
Kun je het niet meten kun je het ook niet horen.
Kun je het wel meten kun je het ook niet horen. ;)

Rob


De laatste dan: Pfffffffffff....voor iemand die niet in discussie wil doe je wel erg je best om het te blijven.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Quote from: chansig on March 14, 2021, 17:20:52
De laatste dan: Pfffffffffff....voor iemand die niet in discussie wil doe je wel erg je best om het te blijven.

Gr. Hans
Waar moet ik over in discussie gaan Hans?

Rob

chansig

Geen idee...maar schijnbaar is mening nog niet genoeg gehoord en blijft het dus dooretteren. Jammer.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Heeft niks met dooretteren te maken, lijkt meer op het laatste woord willen hebben dan wel nog een plasje doen op een plek waar al 100x overheen geplast is :P
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Quote from: chansig on March 14, 2021, 17:32:51
Geen idee...maar schijnbaar is mening nog niet genoeg gehoord en blijft het dus dooretteren. Jammer.

Gr. Hans
Wie praat er nu poep om in jou bewoordingen te blijven.
Ik moet discussiëren en je weet niet waarover.

Kan het voor de duidelijkheid nog wel eens samen vatten.
Speaker vervormt veel 10% 96dB.
De rede van vervorming komt door het gekozen compromis van de ontwerper door te gaan voor een beter afstraal gedrag waardoor er minder storende reflecties in de luister ruimte zijn.
Dat zijn de feiten valt weinig over te discussiëren en is ook allemaal al gezegd.
Een discussie zou kunnen zijn of het juiste compromis is genomen en of dat voor de koper zijn toepassing en ruimte de juiste keuze is.
Maar daar hebben we het niet echt over gehad.

Rob

chansig

Je moet niets...jij hebt al aangegeven dat je niet in discussie wilt. Jij hebt ws last ervan dat je mening door blijft etteren. Dus moet je hem weer ventileren. Ik vind dat sneu gedrag. Niet in discussie willen en wel je mening ventileren.

Je lijkt iedere keer weer verbaasd dat je voor inhoud niet bij mij moet zijn. Ook bijzonder te noemen.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Quote from: TabCam on March 14, 2021, 17:42:14
Heeft niks met dooretteren te maken, lijkt meer op het laatste woord willen hebben dan wel nog een plasje doen op een plek waar al 100x overheen geplast is :P
Echt mooi.

Rob

chansig

Ik heb ook nog een druppel over.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Quote from: chansig on March 14, 2021, 18:09:32
Ik heb ook nog een druppel over.

Gr. Hans
Jij valt niet te verslaan Hans probeer ik niet eens.

Rob

chansig

#294
Probeer je wel.

Zelfs in je nadruppelen laat je onbetrouwbaar gedrag zien. Nee...ik wil niet in discussie, maar hier komt mijn mening, nog een keer. Nee ik wil niet het laatste woord...maar hier dan nog een keer.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: Rob_Dingen on March 14, 2021, 16:15:50

Verder zou je het zeker kunnen horen als je het met een schakelaartje uit kon zetten.



Leg dat eens uit?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Quote from: Rob_Dingen on March 14, 2021, 16:15:50
Je hoort het niet omdat het er altijd is en dat geeft een bepaalde kleuring en als je dat fijn vind prima.
Verder zou je het zeker kunnen horen als je het met een schakelaartje uit kon zetten.
Denk dat dat te kort door de bocht is.
Als je de speakers in een goede akoestische ruimte zou zetten zou je er last van kunnen hebben.
Voor de Kii maakt het niet uit die heeft een lage vervorming door zijn stroomsturing.
Dus betreft de vervorming metingen wint de Kii het makkelijk en de rest zal niet veel uitmaken.

Rob
Is het dan ook te kort om te zeggen dat dit het verschil in geluid geeft tussen D&D en Kii (dat sommige opmerken)?
Heb zelf de test gedaan, niet perfect misschien want speakers stonden naast elkaar, maar het was voor mij alvast moeilijk een voorkeur te hebben. Tevens zou mets aanpassingen je de settings ze nog meer hetzelfde kunnen laten klinken.
Meet technisch gezien is Kii Three beter dan Dutch&Dutch  :P

Kan iemand mij misschien hoe je deze vervorming zou kunnen horen? Is dit in het laag en hoe zou dit zich manifesteren?
Het zou namelijk is leuk zijn, nu we het kunnen meten, dat daartegen ook de invloed op wat je hoort gematched kan worden :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Koen K

#297
Meettechnisch gezien kun je mijns inziens niet echt zeggen welke er beter is, want de D&D's hebben minder kastkleuring en een iets mooier metend midhoog terwijl de Kii's in het midlaag minder last van vervorming hebben bij hoge geluidsdruk. Zoals ik eerder al zei is het niet zo makkelijk om aan de hand van verschillende gemeten eigenschappen te voorspellen welke speaker er beter klinkt, maar die nuance dreigt steeds verloren te gaan.

Ik heb de Kii's ook gehoord, zij het niet naast de 8c, en ik vond ze echt erg goed. Ik zou zeker niet durven zeggen welke van de twee de betere speaker is.

De hoorbaarheid van vervorming is, zoals reeds een paar keer eerder gezegd, sterk afhankelijk van het type vervorming, de frequenties waarbij die zich voordoet, het bronmateriaal... Tests inzake de hoorbaarheid van vervorming waar ik bekend mee ben baseren zich op (combinaties van) sinussen. Als je weleens een flink luide sinussweep hebt afgespeeld weet je dat er dan ineens in zowel je speakers als je kamer allerlei rare dingen hoorbaar worden waar je tijdens het luisteren nog nooit iets van gemerkt hebt  ;)

Geert (gvc)

Quote from: Rob_Dingen on March 14, 2021, 16:15:50
Je hoort het niet omdat het er altijd is en dat geeft een bepaalde kleuring en als je dat fijn vind prima.
Verder zou je het zeker kunnen horen als je het met een schakelaartje uit kon zetten.

Rob
Is dat zo of veronderstel je dat? Uit onderzoek (onder andere door Klippel ) blijkt namelijk dat we in het laag bijzonder ongevoelig zijn voor distortion. Ik herinner me niet direct specifieke waarden maar het is werkelijk heel ongevoelig. Vandaar dus wellicht dat nog niemand opmerkingen gemaakt heeft bij de prestaties van de C8.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Geert (gvc)

Ik kon dat onderzoek van Klippel niet meer terugvinden, maar Purifi heeft er ook een artikel over https://purifi-audio.com/2019/12/12/low-frequency-harmonic-distortion-is-almost-inaudible-so-whats-the-point-of-low-distortion-drivers/.

"The science was right: even gross bass distortion is remarkably difficult to hear. The fine print says yes, provided it stays in the bass".
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply