Dutch & Dutch 8c review op Stereophile

Started by pameijer, July 30, 2019, 10:53:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

De Dali's staan te koop.. De D&D's zijn actieve luidsprekers, ik heb enkel een goede VV nodig. En die heb ik al :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Quote from: doorofnight on September 29, 2020, 12:54:27
Ehm, ik geloof.. Dat ik zomaar opeens veranderd ben van van spijs en dat ik opeens de blije luisteraar ben van de 8c. Ik had ze al eens thuis gehad, dus ik wist wat ik deed.
Enjoy :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Quote from: doorofnight on September 29, 2020, 18:33:23
De Dali's staan te koop.. De D&D's zijn actieve luidsprekers, ik heb enkel een goede VV nodig. En die heb ik al :)

VV heb je toch ook niet meer nodig ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ik wil alleen een hoogwaardige digitale volumeregelaar. Die vind ik niet in streamers, of die kosten wat mijn VV kost. En de Lyngdorf heb ik al, dus waarom zou ik die verkopen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ik gebruik de volume regelaar van de speakers zelf. Mac staat qua volume vol open. Spotify staat qua volume vol open. Ook de BACCH software staat vol open.

Geen idee welke nadelige gehoormatige nadelen dit met zich meebrengt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

Wow Abel, die zag ik niet aankomen!
Je prachtige Dali's weg.
Maar wel mooi nieuw avontuur met actieve speakers, erg benieuwd naar je bevindingen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

Quote from: chansig on September 29, 2020, 19:34:16
Ik gebruik de volume regelaar van de speakers zelf. Mac staat qua volume vol open. Spotify staat qua volume vol open. Ook de BACCH software staat vol open.

Geen idee welke nadelige gehoormatige nadelen dit met zich meebrengt.

Gr. Hans

Om de app te kunnen gebruiken moeten de speakers toch continue bedraad in het netwerk hangen? Mijn modem is daarvoor te ver weg en ik vind dat teveel gedoe met al die kabels.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Marco66 on September 29, 2020, 19:59:32
Wow Abel, die zag ik niet aankomen!
Je prachtige Dali's weg.
Maar wel mooi nieuw avontuur met actieve speakers, erg benieuwd naar je bevindingen.

Ja ik heb er ook gemengde gevoelens bij, maar dit is een leuke stap. De Dali's heb ik al heel wat jaren en geen seconde spijt van gehad.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

Ik zou de Dali's nog een paar maand in de slaapkamer parkeren en af en toe weer eens aansluiten.
Soms valt iets toch achteraf op bepaalde belangrijke punten (los van het uiterlijk) tegen en dan heb je ze nog.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Janozj

#159
Quote from: minplus on September 30, 2020, 19:08:25
Ik zou de Dali's nog een paar maand in de slaapkamer parkeren en af en toe weer eens aansluiten.
Soms valt iets toch achteraf op bepaalde belangrijke punten (los van het uiterlijk) tegen en dan heb je ze nog.
Dat is echt geen gek idee. Desnoods parkeer je ze bij een forumgenoot (niet bij mij, ik heb geen belang  ;) )

Zet ze over een maand of 3 terug en beslis dan. Die Dali's met de subs waren echt waanzinnig. En tussen je regels door lees ik ook iets van sentiment. Is dat niet veel mooier dan het ultieme geluid? Ik hecht niet aan spullen dacht ik, maar van sommige dingen heb ik echt spijt dat ik ze weg heb gedaan.

Veel wijsheid gewenst ;D

DofN

Ik denk dat ik alles verkoop op 2 subs na en mocht ik nostalgie krijgen naar het geluid van de Dali's, dan koop ik de Epicon 6. Maar goed, ik zal er nog eens over nadenken. Ze staan te koop maar ze zijn vast niet morgen al verkocht.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

musfed

#161
Leuke "test" op Bloomberg:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-10-20/best-high-def-streaming-speakers-for-a-hi-fi-home-audio-upgrade

Incl 8c's en Kii


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

5061

#162
Hier de beloofde foto van mijn set met de nieuwe 8c's. Ook hier een uiterst tevreden eigenaar van de Dutch & Dutch 8c's en over de uitmuntende service en dienstverlening door Roel van pura-audio.

https://pura-audio.nl/2020/10/21/dutch-dutch-8c-opgenomen-in-een-prachtige-linn-set/
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

katwax

Quote from: Musfed on October 21, 2020, 11:16:27
Leuke test op Bloomberg:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-10-20/best-high-def-streaming-speakers-for-a-hi-fi-home-audio-upgrade

Incl 8c's en Kii


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korte samenvatting Dutch&Dutch en Kii zitten ver boven de andere actieve luidsprekers(KEF, B&W, Bluesound, Devialet) :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Martijn M

Quote from: 5061 on October 21, 2020, 15:17:52
Hier de beloofde foto van mijn set met de nieuwe 8c's. Ook hier een uiterst tevreden eigenaar van de Dutch & Dutch 8c's en over de uitmuntende service en dienstverlening door Roel van pura-audio.

https://pura-audio.nl/2020/10/21/dutch-dutch-8c-opgenomen-in-een-prachtige-linn-set/

Prachtig verhaal, Leo! Dit is waarom we doen wat we doen. Ik moet zeggen dat ik de opstelling van de 8c's in je kamer ook heel mooi vind! Kleurt mooi bij de vloer.

Ik zie dat menigeen hier de loftrompet over Roel afsteekt. Dat is volkomen terecht. Hij is één van de beste dealers die we hebben. In zijn service gaat hij veel verder dan de meesten. Daar komt bij dat hij heel oprecht is en zijn klanten echt begeleidt bij het maken van de beste keuze. Geen typische 'verkoper', in de jeukerige zin van het woord. Wat veel mensen bovendien interessant vinden, is dat je bij Roel een direct vergelijk met - laten we er niet omheen draaien - de concurrent kunt doen. Zoals Katwax al opmaakt uit het verhaal van Bloomberg zijn beide systemen een klasse apart. Het is dan aan jou om te bepalen wat je meer aanspreekt. Kortom, ik kan Roel en Pura Audio van harte aanbevelen!

Leo, vind je het goed als ik de link met je review binnenkort deel met onze social media?
Dutch & Dutch

Tabcam

Quote from: katwax on October 21, 2020, 15:32:05
Korte samenvatting Dutch&Dutch en Kii zitten ver boven de andere actieve luidsprekers(KEF, B&W, Bluesound, Devialet) :)
Een echte test zou ik het niet noemen, wel een subjectief oordeel Zegt niks over of het oordeelsvermogen van de reviewer, wel dat het mijns inziens geen test is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

5061

#166
Bedankt voor je leuke reaktie Martijn. Ben heel erg blij met jullie speakers.

Geen probleem Martijn M als je mijn review daarvoor wilt gebruiken.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Deleted User

Quote from: TabCam on October 21, 2020, 17:22:41
Een echte test zou ik het niet noemen, wel een subjectief oordeel Zegt niks over of het oordeelsvermogen van de reviewer, wel dat het mijns inziens geen test is.

Quote from: katwax on October 21, 2020, 15:32:05
Korte samenvatting Dutch&Dutch en Kii zitten ver boven de andere actieve luidsprekers(KEF, B&W, Bluesound, Devialet) :)

Geldt die smiley ook voor het feit dat Dutch&Dutch en Kii, meer dan 3 en bijna 4 keer zo duur zijn? Dit overzicht en geschreven oordeel slaat mijn inziens ook helemaal nergens op.

Neemt niet weg dat het mooie producten zijn, maar dat zijn er zoveel, zet hier maar eens actieve ATC's naast (in dezelfde prijsklasse)

DofN

#168
Hier ook een tevreden gebruiker van de DD8c's.

En omdat ik van het weekend twee subs ging verkopen, moest ik ze opnemen in de set. Dus LS afgecrost op 80Hz op de Lyngdorf, subs geplaatst, aangesloten, afgecrost, en vervolgens ingemeten met Lyngdorf RP.

De subs verkocht, mijn resterende E112's teruggezet en nu kan ik vanaf mijn luisterplek kiezen:

1. full range DD8's (keurig en volledig met DSP)
2. 2 JL-audio E112's + DD8c met een crossover op 80Hz en het geheel met RP.

De verschillen zijn klein maar aanwezig. Ik vind beide goed klinken, wat betekent dat de DD8c's volwaardig klinken zonder subs.

Dit gezien?

https://pura-audio.nl/en/2020/10/13/elementor-4383/
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Quote from: TabCam on October 21, 2020, 17:22:41
Een echte test zou ik het niet noemen, wel een subjectief oordeel Zegt niks over of het oordeelsvermogen van de reviewer, wel dat het mijns inziens geen test is.
Ik heb het geen test genoemd, men geeft gewoon hun mening over meerder actieve luidsprekers. Het enige is (los van de prijs) dat zowel Kii als Dutch&Dutch voor hen een totaal andere beleving zijn, dus dat je actieve luidsprekers zeker niet over 1 kam moet scheren.

Quote from: Jazzman on October 21, 2020, 19:53:45
Geldt die smiley ook voor het feit dat Dutch&Dutch en Kii, meer dan 3 en bijna 4 keer zo duur zijn? Dit overzicht en geschreven oordeel slaat mijn inziens ook helemaal nergens op.

Neemt niet weg dat het mooie producten zijn, maar dat zijn er zoveel, zet hier maar eens actieve ATC's naast (in dezelfde prijsklasse)
Ik veronderstel als je het begin van het artikel leest dat de persoon gewoon wil aanhalen dat actieve systemen niet moeten onderdoen voor passieve systemen en dat hij daarna in enkele prijsklasse aangeeft wat  er de moeite is.
Actieve ATC's heb ik nog niet mogen horen, dus kan geen oordeel velgen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: doorofnight on October 21, 2020, 20:05:05
https://pura-audio.nl/en/2020/10/13/elementor-4383/
Kijk als je toch begint te vervelen omdat je Dutch&Dutch of Kii hebt kan je nog altijd daarmee spelen, keuzes zat :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Geert (gvc)

Quote from: Jazzman on October 21, 2020, 19:53:45
zet hier eens actieve ATC's naast (in dezelfde prijsklasse)
Welke actieve ATC's heb je voor dit geld, near fields niet meegerekend? Ik heb pas een stel SCM25A Pro's verkocht, 8.470€ nieuw, en die gaan het thuis echt niet beter doen.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Deleted User

Quote from: gvc on October 21, 2020, 22:21:59
Welke actieve ATC's heb je voor dit geld, near fields niet meegerekend? Ik heb pas een stel SCM25A Pro's verkocht, 8.470€ nieuw, en die gaan het thuis echt niet beter doen.
ATC SCM20A SL Tower bijvoorbeeld.... en die zitten in een prijsklasse waar de D&D en kii in zitten...

John Wx

Heel lang geleden was een van de ontwikkelaars al bezig op een klein kamertje boven een pizzeria Koen Knaapen veel geweest bij hem en nu mooie producten, zelf zit hij er nu niet meer in werkt nu bij ETAP
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Geert (gvc)

Quote from: Jazzman on October 22, 2020, 05:08:52
ATC SCM20A SL Tower bijvoorbeeld.... en die zitten in een prijsklasse waar de D&D en kii in zitten...
Dat zie ik niet als concurrentie, je mist heel het concept van cardio sub en de zeer gecontroleerde directivity. Dat is waar KII en D&D mee scoren. En voor de D&D dan ook nog de uitzonderlijk krachtige laagweergave voor dat formaat van speakers. Voor de ATC zie ik slechts: Frequency Response (±2dB): 80Hz–17kHz, dat is bijzonder mager voor een vloerstaander. De D&D is -3dB bij 21Hz!
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply