Dutch & Dutch 8c review op Stereophile

Started by pameijer, July 30, 2019, 10:53:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: katwax on August 20, 2020, 23:08:26
Even gesproken met Roel via mail, valt mij direct op dat hij in de eerste plaats een audio liefhebber is en dan pas een verkoper :)
Ja, is ook mijn ervaring. Het scheelt dat het niet zijn kostwinning is. Toendertijd verkocht hij de Kii Three niet, maar had ze voor vergelijk opgesteld omdat veel mensen tussen beiden willen kiezen. En nergens geen verplichting. Top!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

5061

Heb de Dutch & Dutch 8c's nu korte periode staan en kan/moet zeggen met heel veel genoegen. We zijn er erg blij mee. Kan daarbij aantekenen dat mijn echtgenote (ze had het altijd over : je moet je man z'n hobby gunnen 😍😍) met net zoveel plezier als ik, s'avonds naar muziek zit te luisteren. Gisteren zei ze nog (ongevraagd en spontaan) dat ze trots was op onze audio. Wist niet wat ik hoorde, maar wel eerlijk.

Onze zoon is nl 'n hele vrije middag bezig geweest om opstelling en de kabelchaos te ontrafelen en opnieuw en ordentelijk te installeren. Superblij  👍👍 Het is nog ff wachten tot de nieuwe stands klaar en geleverd zijn. Roel (Pura-Audio) zal ze opnieuw inmeten, superservice 👍👍👍.

Zoals beloofd volgt dan de foto van onze vernieuwde audio/tv-hoek.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

musfed

Klinkt goed. Zeker mooi als de hele familie er blij mee is.
Welke stands zijn het geworden?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

5061

#128
De Liedtke stand Diva stand II exclusiv
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

5061

Merk aan mezelf dat ik minder stream maar veel meer plezier beleef aan lekker plaatjes draaien. Maar ook de beleving ervaar ik als onverwacht en ongekend.
Bijkomstigheid, m' Stax hoofdtelefoon raak ik niet meer aan. Ja, de Dutch & Dutch 8c's hebben hier nogal wat teweeg gebracht.

Het uiteindelijke resultaat is veel groter dan ik verwacht had. Was al langere tijd ontevreden met de Linn Akubariks, eerst dacht ik nog dat 't aan m'n gehoor zou liggen (leeftijd hè). Daarna nog gedacht ze te gaan upgraden, maar dat zou ook erg veel geld gaan kosten min. €10.000,--, terwijl ze al op leeftijd zijn (8 jaar)en bij aankoop al de nodige eurootjes kostte. Omdat ik bij inruil of verkoop verlies zou moeten incasseren heb ik mijn zoon blijgemaakt.
Dus : iedereen blij, zelfs m'n vrouw is er heel blij. Kan het iedereen aanbevelen.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Bama

En, blijf je de Linn er tussen houden of ga je straks je lp12 rechtstreeks op de 8c aansluiten?

Onze set lijkt op elkaar dus vandaar mijn vraag.

5061

De DSM is het centrale punt tussen de verschillende apparaten audio en tv. Ook zit ik zeer regelmatig op youtube middels de Next. Maar je brengt me wel op 'n idee. Had daar nog niet aan gedacht dat dat tot de mogelijkheden behoort.

Wat zouden de voor/nadelen zijn?
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Bama

Het is wachten op de Roon upgrade en als je dan je lp12 rechtstreeks aansluit op je speakers heb je verder niets nodig, dat is een voordeel.

Nadeel is minder apparaten die je kan aansluiten en ook geen hoofdtelefoon meer. Ik heb zelf een soundbar gekocht A. om toch die aansluitingen te hebben en B omdat ik dit toch beter vind klinken dan via de speakers (bij film wil ik de stemmen en het geluid gewoon op de juiste plaats hebben) en ik heb een draadloze hoofdtelefoon gekocht.

DSM naar je zoon kan je die nog blijer maken. ;)


pameijer

Quote from: Bama on September 10, 2020, 14:35:21
Het is wachten op de Roon upgrade en als je dan je lp12 rechtstreeks aansluit op je speakers heb je verder niets nodig, dat is een voordeel.

Nadeel is minder apparaten die je kan aansluiten en ook geen hoofdtelefoon meer. Ik heb zelf een soundbar gekocht A. om toch die aansluitingen te hebben en B omdat ik dit toch beter vind klinken dan via de speakers (bij film wil ik de stemmen en het geluid gewoon op de juiste plaats hebben) en ik heb een draadloze hoofdtelefoon gekocht.

DSM naar je zoon kan je die nog blijer maken. ;)
Dat vind ik wel een vebazingwekkende opmerking! Een soundbar die beter klinkt dan je speakers? Met een goede opstelling/imaging moeten de stemmen toch gewoon uit het midden komen? Of heb je je TV niet in het midden van je speakers staan mss..
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

5061

#134
@Bama
Tv-geluid is nou niet direct goed te noemen maar via de 8c's al 'n heel stuk beter.
Jaren geleden al 's een keertje surround geprobeerd maar daar was ik snel van genezen. mijn oren horen rondom voldoende ook zonder ekstra toeters en bellen.

Daar komt bij dat wij zeer weinig film kijken, wij zijn muziekliefhebbers. Daarom is stereo in mooie kwaliteit voldoende. Zelf ervaar ik 'n hoofdtelefoon als afzonderen en vereenzaming. Voelt voor mij niet lekker.
Dus denk er ook hard over hem in de verkoop te zetten, ondanks dat het 'n top-apparaat is.
Maar ongebruikt verstoffen is ook zonde.

Wat betreft de DSM/zoon weet zeker dat hij wel zou willen maar z'n vader (nog) niet.😄😄
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

musfed

Ik heb de platenspeler via de Phono trap rechtstreeks aangesloten op de 8c's. Klonk erg goed. Volumeregeling via Lanspeaker.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

Bama

Quote from: pameijer on September 10, 2020, 15:10:05
Dat vind ik wel een vebazingwekkende opmerking! Een soundbar die beter klinkt dan je speakers? Met een goede opstelling/imaging moeten de stemmen toch gewoon uit het midden komen? Of heb je je TV niet in het midden van je speakers staan mss..

Ik heb een sennheiser Ambeo en die geeft redelijk surround dus dat doet hij dan beter als 2 speakers.

Bama

Quote from: 5061 on September 10, 2020, 15:30:20
@Bama
Tv-geluid is nou niet direct goed te noemen maar via de 8c's al 'n heel stuk beter.
Jaren geleden al 's een keertje surround geprobeerd maar daar was ik snel van genezen. mijn oren horen rondom voldoende ook zonder ekstra toeters en bellen.

Daar komt bij dat wij zeer weinig film kijken, wij zijn muziekliefhebbers. Daarom is stereo in mooie kwaliteit voldoende. Zelf ervaar ik 'n hoofdtelefoon als afzonderen en vereenzaming. Voelt voor mij niet lekker.
Dus denk er ook hard over hem in de verkoop te zetten, ondanks dat het 'n top-apparaat is.
Maar ongebruikt verstoffen is ook zonde.

Wat betreft de DSM/zoon weet zeker dat hij wel zou willen maar z'n vader (nog) niet.😄😄

En ik ben ook van surround af gestapt maar een goede soundbar is wel een leuke aanvulling.

katwax

Quote from: Bama on August 19, 2020, 19:13:37
je kan inschrijven nu.
https://pura-audio.nl/2020/08/13/kii-bxt-system/
Gisteren ben ik bij Pura Audio geweest, Roel had voorzien dat de Dutch&Dutch 8c en Kii Three via VV kon beluisterd worden en makkelijk te switchen.
In een andere ruimte was dan het Kii Three BXT system te beluisteren.

Ik kan alleen maar aanraden voor zij die interesse hebben in Kii Three of Dutch&Dutch van bij Pura Audio te gaan luisteren, Roel is een zeer aangenaam persoon met een diepgaande kennis van beide speakers, dit is volgens mij nodig want je kan ze snel fout afstellen ook.

Na enkele uren luisteren was mijn conclusie dat er geen foute beslissing is, je gaat even gelukkig zijn met de Dutch&Dutch als met de Kii Three.
Gaat mijn BXT system vervangen worden door een 8c, nee, zal iets uitgebreider erop ingaan in mijn eigen showcase.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

5061

Bedankt katwax voor deze bevestiging. Voor mezelf had ik de vergelijking met m'n destijds Linn-speakers nodig. Daarvoor was weinig nodig, was 'n kwestie van seconden en had voor mezelf de overtuiging dat ik met vertrouwen over kon stappen. Ben supertevreden met de keuze en de overstap naar de 8c's.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

DofN

Quote from: katwax on September 13, 2020, 11:48:34
Gisteren ben ik bij Pura Audio geweest, Roel had voorzien dat de Dutch&Dutch 8c en Kii Three via VV kon beluisterd worden en makkelijk te switchen.
In een andere ruimte was dan het Kii Three BXT system te beluisteren.

Ik kan alleen maar aanraden voor zij die interesse hebben in Kii Three of Dutch&Dutch van bij Pura Audio te gaan luisteren, Roel is een zeer aangenaam persoon met een diepgaande kennis van beide speakers, dit is volgens mij nodig want je kan ze snel fout afstellen ook.

Na enkele uren luisteren was mijn conclusie dat er geen foute beslissing is, je gaat even gelukkig zijn met de Dutch&Dutch als met de Kii Three.
Gaat mijn BXT system vervangen worden door een 8c, nee, zal iets uitgebreider erop ingaan in mijn eigen showcase.

Goed verhaal!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Nu is de 8c minder lastig in te stellen. Dit door implementatie van REW. Eigenlijk is het een fluitje van een cent.

Niet zo gek dat beide systemen elkaar niet zoveel ontlopen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: chansig on September 13, 2020, 14:13:56
Nu is de 8c minder lastig in te stellen. Dit door implementatie van REW. Eigenlijk is het een fluitje van een cent.

Niet zo gek dat beide systemen elkaar niet zoveel ontlopen.

Gr. Hans
Met voorwaarde dat je de nodige toestellen hebt en een beetje je weg weet in REW of is dit gewoon enkele klikken die iedereen kan uitvoeren?

Het is natuurlijk altijd fijn dat je dealer er kennis van heeft en je kan helpen, zeker als het fout is/gaat.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Quote from: katwax on September 13, 2020, 15:34:42
Met voorwaarde dat je de nodige toestellen hebt en een beetje je weg weet in REW of is dit gewoon enkele klikken die iedereen kan uitvoeren?


Het lukt mij ook en dat wil best wel wat zeggen.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: chansig on September 14, 2020, 15:26:34
Het lukt mij ook en dat wil best wel wat zeggen.. :D

Gr. Hans
Je bent al enige tijd bezig met REW, akoestiek en meten, dus je bent zeker geen "newbie"
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Je overschat mijn kunde als het gaat om REW.

Een mic inprikken, programma opstarten en een gebruiksaanwijzing volgen kan echt iedereen. Deze hebben ze bij Dutch & Dutch dan ook geschreven.

Kind kan echt de was doen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ehm, ik geloof.. Dat ik zomaar opeens veranderd ben van van spijs en dat ik opeens de blije luisteraar ben van de 8c. Ik had ze al eens thuis gehad, dus ik wist wat ik deed.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

5061

Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij

Helemaa waar 😂😂😂😂
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

minplus

Quote from: doorofnight on September 29, 2020, 12:54:27
Ehm, ik geloof.. Dat ik zomaar opeens veranderd ben van van spijs en dat ik opeens de blije luisteraar ben van de 8c. Ik had ze al eens thuis gehad, dus ik wist wat ik deed.

Begrijp ik je goed, Abel, dat je de Dali's de deur uit geschopt hebt en aan de D&D bent gegaan?  :eh:

(En ga je nu een Mac nemen voor de versterking? :D)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right