Dutch & Dutch 8c review op Stereophile

Started by pameijer, July 30, 2019, 10:53:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Misschien kan je ze op het dressoir zetten :) als het diep genoeg is. Tweeters wel op oorhoogte.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

pacific

Quote from: DofN on November  5, 2023, 13:34:35Misschien kan je ze op het dressoir zetten :) als het diep genoeg is. Tweeters wel op oorhoogte.



Het meubel is 50cm hoog en 60cm diep. Ze zouden op kleine stands kunnen staan.

beetle99

Op de site van D&D bij de studio variant zie je een foto van een muurbeugel, mss interessant.

https://dutchdutch.com/pages/studio

pacific

Quote from: beetle99 on November  5, 2023, 22:19:34Op de site van D&D bij de studio variant zie je een foto van een muurbeugel, mss interessant.

https://dutchdutch.com/pages/studio


Top Dankjewel dat is zeker een optie.

musfed

Je kan ze op lage stands op het dressoir zetten.
Mijn 8c's staan 10cm van de wand.
Dutch & Dutch 8c's

Martijn M

De ideale afstand tussen de achterzijde van de 8c en de wand is 10 - 50 cm. De 8c op 5 cm of 60 cm van de muur is in theorie net iets minder, maar in de praktijk merk je dat niet of nauwelijks.

Als de afstand groter wordt dan 60 cm, dan werkt de Boundary Coupling minder goed, waardoor je wat punch kunt verliezen rond de 100 Hz. Het is subtiel, want met de DSP kun je er ten dele voor compenseren. Maar ideaal is het niet. Indien mogelijk zou ik zeker proberen te afstand te beperken tot 60 cm.

Is het bij jou niet mogelijk om een stand toe te passen met een staander in het midden, waardoor de achterzijde van de 8c boven het meubel hangt, zodat je de afstand tussen de achterzijde van de 8c en de muur kunt beperken tot pak 'm beet 60 cm? Dat zou prima moeten werken.
Dutch & Dutch

pacific

Quote from: Martijn M on November  8, 2023, 13:30:22De ideale afstand tussen de achterzijde van de 8c en de wand is 10 - 50 cm. De 8c op 5 cm of 60 cm van de muur is in theorie net iets minder, maar in de praktijk merk je dat niet of nauwelijks.

Als de afstand groter wordt dan 60 cm, dan werkt de Boundary Coupling minder goed, waardoor je wat punch kunt verliezen rond de 100 Hz. Het is subtiel, want met de DSP kun je er ten dele voor compenseren. Maar ideaal is het niet. Indien mogelijk zou ik zeker proberen te afstand te beperken tot 60 cm.

Is het bij jou niet mogelijk om een stand toe te passen met een staander in het midden, waardoor de achterzijde van de 8c boven het meubel hangt, zodat je de afstand tussen de achterzijde van de 8c en de muur kunt beperken tot pak 'm beet 60 cm? Dat zou prima moeten werken.

Martijn dank voor je tip en advies. Ik koop vermoedelijk een Lietke stand die zodanig gemaakt is dat ik die kan gebruiken om voor het meubel te staan met een hoogte van 60cm en dan staan de speakers 60cm van de achterwand en met een kort tussenstuk kunnen ze op hebtmeubel gebruikt worden en dan kan ik ze rond de 20cm van de achterwand zetten zodat ze wat verder naar voren staan en minder last van de tv en de platenkast links hebben.

chansig

Mooie stands die van Liedtke. Heb ook een paartje staan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pacific

Quote from: chansig on November  8, 2023, 18:59:47Mooie stands die van Liedtke. Heb ook een paartje staan.

Gr. Hans

Tevens maken ze ook maatwerk zonder je een Rib uit je lijf te trekken.

pacific

#409
Speakers zijn nu 1 week in het bezit. Staan op het meubel en het begin is al goed. Kabels nog over het meubel zodat er nog geschoven kan worden.

jahtari

Nice!

Heb je ze al ingemeten?

Misschien ook goed om ze iets naar voren te trekken, dan heb je die eerste kastreflectie niet. En iets van demping aan de zijmuur.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Kwabbernoot

Mooi hoor, die witte versie. Staat ook fraai bij de kast, imho.

Ik vraag mij wel af of die platenspeler daar nu wel op zo'n geschikte plaats staat.

Veel plezier ermee.

Groeten...

pacific

Quote from: Kwabbernoot on December  9, 2023, 20:11:21Mooi hoor, die witte versie. Staat ook fraai bij de kast, imho.

Ik vraag mij wel af of die platenspeler daar nu wel op zo'n geschikte plaats staat.

Veel plezier ermee.

Groeten...

Platenspeler zal verplaatst worden. Gaat eerst om de definitieve plaats te bepalen. Speakers spelen voor nu met 1 filter aanpassing op 30hz waar een behoorlijke bult zit. De situatie naar voren schuiven maakte geen verschil qua meubel reflectie.
Demping zit bij mij op de achterwand.

DofN

Hoe dan? Op de foto is het niet te zien? Teveel demping op de achterwand beïnvloedt de laagweergave van deze LS negatief aangezien de ze achterwand juist gebruiken :)

Algehele demping kan goed zijn zijn maar hoeft bij jouw LS niet per se op de eerste reflectiepunten op de zijwanden, omdat de D&D die niet raken ivm het cardioide afstraalgedrag.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: DofN on December 10, 2023, 15:13:52Hoe dan? Op de foto is het niet te zien? Teveel demping op de achterwand beïnvloedt de laagweergave van deze LS negatief aangezien de ze achterwand juist gebruiken :)

Algehele demping kan goed zijn zijn maar hoeft bij jouw LS niet per se op de eerste reflectiepunten op de zijwanden, omdat de D&D die niet raken ivm het cardioide afstraalgedrag.
Het lijkt me heel sterk dat de demping die je aanbrengt op de achterwand zo laag werkt dat de achterwoofers worden beïnvloed.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Quote from: Tabcam on December 10, 2023, 17:25:54Het lijkt me heel sterk dat de demping die je aanbrengt op de achterwand zo laag werkt dat de achterwoofers worden beïnvloed.

"Teveel" staat er dan ook niet voor niets.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: DofN on December 10, 2023, 17:28:07"Teveel" staat er dan ook niet voor niets.
Hoe ga je dat doen, een meter demping aanbrengen? Sorry, teveel is haast niet mogelijk in het gebied onder de 100 Hz.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Een hele wand met bijv. 20 cm dik absorptiemateriaal zet al flink zoden aan de dijk.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: DofN on December 10, 2023, 21:52:26Een hele wand met bijv. 20 cm dik absorptiemateriaal zet al flink zoden aan de dijk.
Denk je dat daar 20 cm dik absorptiemateriaal komt? En dat dat helpt met 40-50 Hz ruimtemodi die in veel huiskamers gebruikelijk zijn! En dat dat überhaupt nodig is met de D&D 8c?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

#419
We weten toch niet precies wat er aan absorptie komt of al zit op de achterwand? Vandaar mijn berichtje. En hoe bedoel je dat ik zou denken dat dit "helpt"? Ik beweer dat nergens, eerder het tegenovergestelde.

Je bent wel een beetje aan het zoeken naar dingen die er niet zijn, net als een tijdje geleden in een draadje over delays en subwoofers.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

#420
Quote from: DofN on December 11, 2023, 07:43:54We weten toch niet precies wat er aan absorptie komt of al zit op de achterwand? Vandaar mijn berichtje. En hoe bedoel je dat ik zou denken dat dit "helpt"? Ik beweer dat nergens, eerder het tegenovergestelde.
we weten al het één en ander:
Quote from: pacific on December  9, 2023, 22:04:41Speakers spelen voor nu met 1 filter aanpassing op 30hz waar een behoorlijke bult zit. De situatie naar voren schuiven maakte geen verschil qua meubel reflectie.
Demping zit bij mij op de achterwand.
Ik interpreteer achterwand als achter de luisteraar, wat consistent lijkt met de foto.

Quote from: DofN on December 11, 2023, 07:43:54Je bent wel een beetje aan het zoeken naar dingen die er niet zijn, net als een tijdje geleden in een draadje over delays en subwoofers.
Nee, ik vind het advies daadwerkelijk weinig zinnig. Het is toch een duidelijk punt, snap niet waar je denkt dat ik naar zoek zou zijn?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rob_Dingen

Quote from: DofN on December 10, 2023, 21:52:26Een hele wand met bijv. 20 cm dik absorptiemateriaal zet al flink zoden aan de dijk.
In ieder geval niet voor de 30Hz bult die hij heeft en onder de 100Hz doet dat niet meer veel.
En hij praat over de achterwand de speakers staan voor de voorwand.
Misschien zat daar de verwarring.

Rob

chansig

Ik heb ook wel eens gehoord dat ze de voorwand de achterwand en andersom noemen.

Voor de rest: gedoetjes om weinig.
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pacific

#423
Ik bedoelde de wand achter de bank. Die zorgt voor demping. Ik zelf ben geen voorstander van demping op de voorwand. Zie bijgesloten foto's.

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub