Sennheiser Ambeo Soundbar

Started by cassiekai, July 28, 2019, 12:52:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cassiekai

Ik bezit momenteel een HW-K 950 soundbar van Samsung. Ik moet zeggen dat het mij vanaf het begin behoorlijk tegen valt. Nu heeft Sennheiser kort geleden zijn eerste soundbar uitgebracht. Volgens de diversen reviews moet het een top ding zijn. Mag ook wel voor 2500 euro. Ik ben benieuwd of mensen hier al ervaring hebben met deze soundbar?

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

gerard1

Ook benieuwd, en zeker ook benieuwd hoe dat werkt met bv een gordijn aan de zijkant, hout aan de andere zijkant  met nisje.
ik denk dat zoiets wel leuk is in de ideale omstandigheden, zou het best eens willen proberen ;D
Zijn ze al te koop dan? , bij wifimedia pre-order te bestellen zag ik wel.

TopGun2010

Als wifimedia nou eens de eerste 3 deelnemers van dit topic een review laat doen..
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

cassiekai

Ik heb best veel gelezen over de Ambeo Soundbar en over het algemeen lees je dat het veruit de beste Soundbar is die momenteel verkrijgbaar is. Op een Amerikaans forum is er een behoorlijk uitgebreid topic te vinden. Zoals bij vele van dit soort soundbars ben je nogal afhankelijk van de ruimte waarin je hem gebruikt. Ik heb helaas geen ideale woonkamer, maar wat ik gelezen heb zou het resultaat evengoed behoorlijk goed moeten zijn. Ik ben in ieder geval nieuwsgierig.

Peerless Monster

Ik vernam dat er maar 1 distributeur in Nederland zit. (Delft).
Dus prijs is ook rotsvast.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

cassiekai

Bij de buren in Duitsland is hij goed verkrijgbaar. De prijs is wel hetzelfde. Ik verwacht ook niet dat deze soundbar veel goedkoper gaat worden. Ik heb ook een Duits forum gevonden waar best veel te lezen valt over gebruikerservaringen. De reacties zijn over het algemeen echt wel positief. Ik ben benieuwd hoe hij het doet met gewone muziek luisteren en bij normale TV uitzendingen. Mijn Samsung HW-K950 valt op deze disciplines heel erg tegen.

xlr8

Dat is initieel inherent aan elke soundbar...

cassiekai

Quote from: xlr8 on July 31, 2019, 13:46:27
Dat is initieel inherent aan elke soundbar...

Wat ik gelezen heb zou de Sennheiser wel erg goed moeten klinken bij normale muziek en TV uitzendingen. Het is jammer dat er nog geen NL gebruikerservaringen zijn. We wachten af.

Peerless Monster

Quote from: cassiekai on July 31, 2019, 14:48:25
Wat ik gelezen heb zou de Sennheiser wel erg goed moeten klinken bij normale muziek en TV uitzendingen. Het is jammer dat er nog geen NL gebruikerservaringen zijn. We wachten af.

Oh jawel hoor.
Een collega van me heeft hem gekocht net na de introductie en hij is altijd van de Levinsons en JbL geweest.
Het is allemaal minder wat betreft detaillering en laag. Maar hij is zeker wel te spreken over het stereogeluid. Surround wat minder, maar wat wil je met 1 apparaat ☺️
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

holco

Goed spul past nu eenmaal niet in 1 doosje  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Peerless Monster

Quote from: holco on July 31, 2019, 16:00:55
Goed spul past nu eenmaal niet in 1 doosje  ;)

Nou het schijnt wel imposant te zijn. Ook qua laag.
Tsja als je klein moet waarom ook niet. 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

cassiekai

Quote from: Peerless Monster on July 31, 2019, 15:58:41
Oh jawel hoor.
Een collega van me heeft hem gekocht net na de introductie en hij is altijd van de Levinsons en JbL geweest.
Het is allemaal minder wat betreft detaillering en laag. Maar hij is zeker wel te spreken over het stereogeluid. Surround wat minder, maar wat wil je met 1 apparaat ☺️

Kan natuurlijk niet op tegen meerdere losse speakers, maar je leest toch erg vaak in de reviews dat juist het surroundgeluid voor een enkel apparaat erg indrukwekkend moet zijn.

xlr8

Quote from: cassiekai on July 31, 2019, 14:48:25
Wat ik gelezen heb zou de Sennheiser wel erg goed moeten klinken bij normale muziek en TV uitzendingen. Het is jammer dat er nog geen NL gebruikerservaringen zijn. We wachten af.

TV/film mss wel maar als je echt de hifi kant op wil ermee zal een goed opgestelde L+R speaker een mooier stereo plaatje opleveren dan een soundbar, hoe goed, groot en zwaar deze ook is.
De reden is vaak dan ook geen plaats voor linker en rechter speaker of puur uit esthetisch oogpunt waarvoor een SB wordt geplaatst.

hier een positieve review:
https://www.homecinemamagazine.nl/2019/06/review-sennheiser-ambeo-soundbar-bijna-even-goed-als-apart-surround/