M & M Theater

Started by Marco66, July 26, 2019, 11:44:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Heb je nog ruimte om te schuiven met de ls?

Want de kans is aannemelijk dat het zo niet gaat werken. Je hebt ze opgesteld, de kabels al mooi op maat geknipt, maar ze nog geen enkele toon laten weergeven ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

#51
Quote from: Xander32 on August  1, 2019, 09:25:01
Heb je nog ruimte om te schuiven met de ls?

Want de kans is aannemelijk dat het zo niet gaat werken. Je hebt ze opgesteld, de kabels al mooi op maat geknipt, maar ze nog geen enkele toon laten weergeven ...

Nee. Opstelling is conform 7.1 en afstellen doe je volgens mij met db level of dirac en zo, niet met schuiven van speakers. Stereo wellicht wel mogelijk maar in deze ruimte niet.
Waarom zou het dan niet werken?

Zit sowieso in beginfase waarbij we eerst willen genieten van filmpje.
Moet nog achterwand geplaatst worden om logeergedeelte te scheiden en wanden wil ik nog donkerder hebben.  Ook later nadenken en advies inwinnen over akoestische aanpassingen.
Kan niet allemaal tegelijk en eerst andere ruimtes in huis afmaken.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Wat xander wellicht bedoeld is dat je mogelijk nog wil schuiven.

Bij mij staan de surrounds ook niet helemaal volgens 7.1....de sites stonden te veel in het oor te tetteren gezien de breedte van de kamer. Dus staan die juist nu voor de luisterplek (al kan dat zo weer veranderen als nieuwe scherm hangt....
Wellicht wil je je fronts nog wat naar voren halen omdat je op een basdip zit
Etc etc[emoji6]

Dus hou wat ruimte over mbt kabellengte...afknippen kan altijd nog[emoji854].



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabcam

Quote from: Marco66 on August  1, 2019, 18:31:35
Nee. Opstelling is conform 7.1 en afstellen doe je volgens mij met db level of dirac en zo, niet met schuiven van speakers. Stereo wellicht wel mogelijk maar in deze ruimte niet.
Waarom zou het dan niet werken?

Zit sowieso in beginfase waarbij we eerst willen genieten van filmpje.
Moet nog achterwand geplaatst worden om logeergedeelte te scheiden en wanden wil ik nog donkerder hebben.  Ook later nadenken en advies inwinnen over akoestische aanpassingen.
Kan niet allemaal tegelijk en eerst andere ruimtes in huis afmaken.
Je krijgt hooguit een acceptabel resultaat met Dirac direct toe te passen. Als je eerst de speakers op hun optimale/vrij goede positie zet, kan direct nog veel beter zijn werk doen en hoeft Dirac weinig rare ruimteproblemen op te lossen die vrijwel niet op te lossen zijn zoals een dikke dip.

Met andere woorden, ls je op je luisterplek last van dippen hebt dan wel last van veel teveel reflectie, kan Dirac dat vrijwel niet oplossen. Hou me te goede, ik ben Dirac Live fan, maar ik begin eerst met schuiven. :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Juist; eerst een zo optimaal mogelijke opstelling creëren (binnen de beperkingen van de ruimte) en daarna deze pas finetunen middels eq/dsp..

De ls maar zo ergens neer plempen en er voorts eq/dsp overheen gooien gaat je veel potentieel kosten ... je laat dan veel liggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Quote from: Xander32 on August  1, 2019, 21:42:20
Juist; eerst een zo optimaal mogelijke opstelling creëren (binnen de beperkingen van de ruimte) en daarna deze pas finetunen middels eq/dsp..

De ls maar zo ergens neer plempen en er voorts eq/dsp overheen gooien gaat je veel potentieel kosten ... je laat dan veel liggen.

Helder, kan id marginaal schuiven maar zal niet veel zijn.
Finetunen kan zoals gezegd pas later na verdere aanpassingen aan de ruimte dus zal in eerste instantie wellicht niet optimaal zijn maar wel al genieten vd ruimte.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dirc

Ik geef graag mijn ongezouten mening  >:D

Let op dat de Ushers in jouw ruimte wellicht overkill kunnen zijn. Dan heb ik het niet over de fronts en center, die geloof ik wel.
Maar de rears hoeven 'niet zoveel' te doen en je hebt er nu aardige beesten staan.

Ik heb zelf ervaren dat een paar Ushers in een kleinere ruimte vlak tegen de muur totaal niet presteerde terwijl ze dat in een grotere open ruimte perfect deden.

Hiermee zeg ik dus niet dat het niet zal gaan klinken maar dat die kans er wel is.
Zeker omdat je versterker nu ook niet de meest uitgebreide is en die moet toch aardige controle leveren over een 7 tal dikke Ushers.

reza

Ik zou ook kijken voor andere speakers :blink:

Ik heb in een bijna dezelfde situatie gezeten als jij.
Kleine ruimte met grote speakers ( 5x infity Kappa,s 7.2i =overkill )
Het klonk fantastisch, de buren op de hoek van de straat konden mee genieten. Echt goed geluid, prima akoestiek echt een mooi klinkende set.            ( Aantal reviews terug te lezen hier op het forum onder meet&Greet)
Ik heb toen alles verkocht en een tijdje niet actief geweest. Paar jaar geleden weer een nieuwe ht gebouwd op dezelfde zolder maar bewust minder budget te besteden. Ik heb toen een set Kef eitjes gekocht en een atmos versterker en wauw...
Alles valt echt op zijn plaats. Het klinkt veel beter dan de oude set die 20x zo duur was. Nu pas besef ik dat ik veels te grote speakers in de ruimte had staan. Als ik kijk naar jouw situatie, ben ik bang dat het hetzelfde is/wordt. Mijn zolder is volgens mij zelfs nog iets groter dan de jouwe.
Doe er uiteraard mee wat je wilt :D
Just Saying.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

Gaan het meemaken jongens, geen idee nog.
Viktor komt straks de beamer brengen en dan in het weekend de rest aansluiten.
Mocht het op termijn blijken dat ze id to much zijn kunnen we altijd nog aanpassingen doen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Vandaag kennis gemaakt met Viktor en had mooi kado bij zich 😀
Calibratie gaat gebeuren als ik de ruimte wat beter verduisterd heb.
Kan ik rustig wat zaken aanpakken en de beamer ophangen met de chief beugel die as week binnenkomt.

Begin is er maar eerst andere klussen in huis afmaken.
Vik bedankt voor de service vast en tot de volgende afspraak.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Jeeeu beeld!!

Dat vraagt om een foto!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Xander32

Een heel project gaat het zo worden, maar wel een mooie uitdaging.

Quote from: Marco66 on August  2, 2019, 09:48:35
Helder, kan id marginaal schuiven maar zal niet veel zijn.
Finetunen kan zoals gezegd pas later na verdere aanpassingen aan de ruimte dus zal in eerste instantie wellicht niet optimaal zijn maar wel al genieten vd ruimte.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Quote from: denoontje on August  2, 2019, 17:00:25
Jeeeu beeld!!

Dat vraagt om een foto!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jeee nog niet haha. Eerst audiomeubel in elkaar flansen zo en ff kijken hoe ik de beamer kan neerzetten. Beugel komt as week pas en moet nog wat aanpassen aan zolderbalk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: Xander32 on August  2, 2019, 17:08:32
Een heel project gaat het zo worden, maar wel een mooie uitdaging.

Dat weten we ook en dat is het leuke, stap voor stap naar de voor ons ultieme ht ruimte.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Quote from: Marco66 on August  2, 2019, 18:23:16
Jeee nog niet haha. Eerst audiomeubel in elkaar flansen zo en ff kijken hoe ik de beamer kan neerzetten. Beugel komt as week pas en moet nog wat aanpassen aan zolderbalk.
Gewoon op tafeltje
En knallen

Meubel is ook secundair[emoji48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

Heel erg leuk om te kennis te maken.

Suc6 nog met het prachtige huis. En uiteraard met de hele dikke JVC X7900BE!!  8)


Quote from: Marco66 on August  2, 2019, 15:47:21
Vandaag kennis gemaakt met Viktor en had mooi kado bij zich 😀
Calibratie gaat gebeuren als ik de ruimte wat beter verduisterd heb.
Kan ik rustig wat zaken aanpakken en de beamer ophangen met de chief beugel die as week binnenkomt.

Begin is er maar eerst andere klussen in huis afmaken.
Vik bedankt voor de service vast en tot de volgende afspraak.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Marco66

We hebben beeld en geluid!
Beamer op statafel gezet voorlopig en Sony de speakers laten instellen.
Beeld is out of the box al prachtig en geluid erg gaaf met de ushers.
Nog ff finetunen icm met de sub en voorlopig ff genieten tot de calibratie.

Eerst de schuine wanden aanpakken en donkerder maken en krijgen akostische gordijnen vh werk om mee te testen.

Al met al erg gave beleving al en kan alleen maar beter worden.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

reza

Ik zie dat de kids eerst aan de beurt zijn :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

Quote from: reza on August  3, 2019, 19:52:53
Ik zie dat de kids eerst aan de beurt zijn :D

Die hebben we niet samen haha, gewoon leuke film met goede surroundtrack  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

#70
Beseffend dat het nog veel mooier kan en de ruimte nog verre van ideaal is smullen we nu al van het beeld en geluid.
De Sony stuurt de Ushers verrassend lekker aan en surroundgevoel is echt heerlijk.
Rel sub is klein maar fijn en geeft voldoende punch voor nu.

Kan niet wachten tot de ruimte echt donker is en de jvc gecalibreert.
Scherpte komt niet echt over op de foto maar geeft een idee.



Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Ja ja het is begonnen ;-)

Kun je nu ook HDR draaien?


Jean Sibelius

#72
Dat projectiescherm zit er strak in! 8) (hoeveel centimeter speling had je nog over?)
[EDIT]: ik zie nu dat de foto in het donker vertekend.

Nu kan het genieten beginnen. Heel veel plezier met je set-up, ziet er nu al gaaf uit!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Marco66

Quote from: denoontje on August  4, 2019, 14:19:17
Ja ja het is begonnen ;-)

Kun je nu ook HDR draaien?

Ja, maar met hdr film geeft hij niet aan in beeld dat ie omschakeld naar hdr?
Hoor wel de lamp hoger gaan.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

reza

Dat doet die nooit. Je kan wel bij info kijken of je daar wat ziet. Maar als je lamp in high modes gaat kan je er bijna wel zeker van zijn dat die HDR doet. Welke spelert gebruik je?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"