vraag elcos vervangen externe voeding.

Started by gizmo2, July 25, 2019, 09:50:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gizmo2

vraagje.

zoals je ziet in de afbeelding zijn de elcos slecht van mijn externe voeding van een heed luna pre-amp en wil deze gaan vervangen.

nu is mijn vraag moet ik exact de waarden aanhouden van de elcos die erin zitten (jamicon 10000uf 35v 85 graden) of mag ik ook afwijken naar bijvoorbeeld 10000uf 40v of 50v 105 graden of nog hoger in waarde en maakt de kwaliteit nog uit.

alvast bedankt.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Rowdy

De voltage en temperatuur mogen hoger.

gizmo2

Quote from: Rowdy on July 25, 2019, 09:53:12
De voltage en temperatuur mogen hoger.
dank voor de snelle reactie  ;D

ik heb nog een paar van die elcos met een hogere waarde dan kunnen we die er mooi in zetten.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Thanatos

Quote from: Rowdy on July 25, 2019, 09:53:12
De voltage en temperatuur mogen hoger.

Ook niet onbeperkt voor wat Voltage betreft. Maar 1 of 2 stappen hoger is prima. Temp mag gerust hoger.

Ik zou wel voor een merk gaan. Panasonic, Rifa/Kemet

Maak gelijk de print goed schoon ivm gelekte zuren anders ben je zo weer aan de beurt.

gizmo2

Quote from: Thanatos on July 25, 2019, 10:12:12
Ook niet onbeperkt voor wat Voltage betreft. Maar 1 of 2 stappen hoger is prima. Temp mag gerust hoger.

Ik zou wel voor een merk gaan. Panasonic, Rifa/Kemet

Maak gelijk de print goed schoon ivm gelekte zuren anders ben je zo weer aan de beurt.
ik had ze al los gesoldeerd en een was behoorlijk gaan lekken en vastgeplakt op de printplaat.....heb het nog wel mooi schoon kunnen maken.

ik had nog een paar Philips 10000uf 40v en zou die ook nog kunnen gebruiken.
ik ga ook nog even kijken naar die merken die jij voorstelt....maar ga je dat echt merken in sound of maakt dat niet zo veel uit.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Thanatos

Als je die Philips hebt liggen zou ik die gebruiken. Niks mis mee, wel al wat ouder omdat die al lang niet meer geproduceerd worden.


jossie

Check de pin afstand ook even, beter dat het goed past. Je kunt nieuwe gaatjes boren natuurlijk, schat zo in dat die Philips dikkere pinnen hebben...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Kingpin

Quote from: jossie on July 25, 2019, 11:25:34
Check de pin afstand ook even, beter dat het goed past. Je kunt nieuwe gaatjes boren natuurlijk, schat zo in dat die Philips dikkere pinnen hebben...
En de hoogte van de nieuwe elco's. Rondom kan je nog wel wat kwijt, maar de hoogte gezien het kastje volgens mij niet.

Vergelijk de specs van de jamicon ook even met de nieuwe, kan je misschien nog wat 'winst' op pakken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

gizmo2

#8
Quote from: jossie on July 25, 2019, 11:25:34
Check de pin afstand ook even, beter dat het goed past. Je kunt nieuwe gaatjes boren natuurlijk, schat zo in dat die Philips dikkere pinnen hebben...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De Philips zijn aanzienlijk dikker en de pin afstand is aan de kleine kant en veel te dik. dan zou ik het moeten verlengen en zit ook nog een bult op en daardoor komen ze te hoog en past de kap er niet meer op.

Ik ga dan toch maar nieuwe bestellen.



Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Quote from: Kingpin on July 25, 2019, 13:13:11
En de hoogte van de nieuwe elco's. Rondom kan je nog wel wat kwijt, maar de hoogte gezien het kastje volgens mij niet.

Vergelijk de specs van de jamicon ook even met de nieuwe, kan je misschien nog wat 'winst' op pakken.
De hoogte van de Philips gaat helaas niet lukken.

Ik ga dan toch maar voor nieuwe elco's.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: