Primare T21 tuner met RDS probleem

Started by audiotechneut, July 24, 2019, 20:17:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiotechneut

Hallo, ik heb een vraag. Ik heb een T21 tuner van Primare gekocht via MP en nu blijkt dat de RDS functie het niet doet. Het RDS lampje gaat nooit aan en de zendernamen komen niet in beeld. Op de keuze RDS op de AB reageert hij niet en RDS zou ook aan te zetten zijn met de display knop maar daar komt die keuze niet voorbij. Weet iemand of er ook T21 versies zijn zonder RDS? Wellicht de oudste versies? Tips zijn welkom!
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Rowdy

Via google Primare T21 intypen, krijg je o.a. de Engelstalige handleiding.
Daar staat iets over display indrukken bij RDS.

audiotechneut

Dat heb ik gedaan maar dat biedt helaas geen soelaas.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Rowdy

Zend de provider het RDS signaal wel mee?
Probeer het eens te testen met een draadantenne.

audiotechneut

Ook dat geprobeerd. Ik heb ook nog een Creek tuner en die geeft wel de stationsnamen weer. Het zit dus wel in het signaal van de kabel.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

MechanicalAnimal

Ben je hier gister en vandaag tegen dit probleem aan gelopen? Of al eerder?

ik hoorde vanochtend, op een krakende radio, dat er deze dagen slechte radio ontvangst kan zijn door atmosferische storingen. Allicht door het weer van deze dagen.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

audiotechneut

De Creek die ik ook heb doet het gewoon goed.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks