Aansluiten van icepower 1200as2 eindversterker

Started by accessdenied, July 19, 2019, 17:06:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

accessdenied

Omdat ik zelf een aantal vragen heb m.b.t. de icepower 1200as2 eindversterker ben ik dit topic begonnen.

Weet iemand hoe het zit met de luidspreker aansluitingen? In de datasheet van de 1200as2 heb je 2x een '+' en 2x een '-' per kanaal. Is het de bedoeling die 2 samen te nemen of heb je aan 1 keer '+' en 1 keer '-' voldoende?

Tabcam

De aansluiting is standaard gebalanceerd, ofwel een hot (+) en een cold (-). Voor RCA kan je ofwel adapters gebruiken ofwel de cold naar aarde leggen.

Op pagina 34 van de datasheet lijk je nog wel een voorversterkermodule te moeten toepassen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

accessdenied

#2
Je hebt het over de Audio input connector (P105). Mijn vraag gaat over de luidspreker connectie (P107 en P108). Beide hebben Out+ en Out- 2 keer. Moet ik deze samen nemen om die vervolgens te verbinden met een luidspreker binding post? Of hoef ik maar 1 Out+ en 1 Out- te gebruiken? Dezelfde vraag heb ik ondertussen gesteld aan icepower zelf.

Tabcam

Ah, sorry, over de speakeraansluitingen heen gelezen. Op pagina 36/37 staan maar twee speakeraansluitingen beschreven, elk met een eigen plus en min. Die plus en min zou ik aanhouden. Ik zie op die twee pagina's geen referentie naar p107 of p108.

Op pagina 25 staat gebalanceerde speaker output, waarmee ze waarschijnlijk + en - bedoelen. Op pagina 8/9 lijkt te staan dat het dezelfde output is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

accessdenied

Bedankt voor je antwoorden. Ik wacht ook nog even de reactie af van icepower en zal deze dan hier delen.

accessdenied

Het antwoord dat ik kreeg van icepower op mijn vraag is:

you can use both positive output pins in the same connector and short the wires (pin 1 wire shorted with pin 2 wire in P107) and use both negative output pins and short them (pin 3 wire shorted with pin 4 wire in P107) (the shorting point could be at the speaker terminal in chassis where both wires are connected or at the woofer terminal in an active speaker/subwoofer). The reason we have two pins for each +/- output is so the current draw through the JST metal contact/terminal is shared (only the half current through pin) - so we have a good solid connection for many years.

And do the same for P108