Internet alles-in-1 pakket via glasvezel

Started by Rowdy, July 17, 2019, 21:38:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: Rowdy on July 24, 2019, 14:54:47
Ik zit t/m 11 april 2020 bij Tele2 verbonden. Dan is het jaarcontract beëindigd.
Kan ik me nu al inschrijven bij Tweak?

Lijkt mij bij uitstek een vraag die je moet stellen op de informatie avond  :happy:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

donaldk

Dit is vraagbundeling dan moeten ze aanleg nog gaan plannen, kan dus nog wel eeeeeeeeeeven duren voordat je glas hebt.

hifivogel

Ja je bent zo een jaar verder, voordat de glasvezels in de grond zitten. Ik denk dat je ruim over die 11 april 2020 heen gaat voordat je de aansluiting in huis hebt. Maar in ieder geval veel plezier daarmee in de toekomst.
audiostreaming sonos

Fransosowitz

In het buitengebied waar ik woon is sinds ca 1,5 jaar ook glasvezel. Daar ben ik erg blij mee aangezien mijn maximale (praktijk) download snelheid vroeger slechts 3Mbit was.  :-X


Van de informatieavonden etc tot het "live" zijn van de glasvezel verbinding heeft wel ca 2 jaar geduurd. Hopelijk gaat het bij jou sneller.


Ik heb Fiber gekozen omdat deze van de 3 destijds beschikbare aanbieders (Cai-way, Solcon en Fiber) het voordeligste qua prijs was. Zeker i.c.m. een 2 jarig contract. In de eerste weken heb ik veel storingen gehad. De buren die een andere aanbieder gekozen hadden dat niet... Toen dus wel wat gebaald, maar gelukkig waren de vele storingen na wat weken opgelost en werkte het naar tevredenheid.
Sinds kort is Fiber (in mijn regio) overgenomen door Online.nl en hebben we te maken met tv storingen. Mn vastlopers live uitzendingen bekijken. Erg irritant. Gelukkig werkt internet wel goed. Hopelijk zijn die storingen op korte termijn verleden tijd...


Succes met je keuze!

Rowdy

Ik heb me ingeschreven voor glasvezel. Omdat ze op 1 november niet de gewenste 30% hadden, hebben ze de inschrijving verlengd tot 1 februari 2020. In de tweede of derde week van februari krijgen we te horen of het doorgaat.

Rowdy

Op dit moment is er nog geen antwoord of we wel of geen internet via glasvezel krijgen in Oss. Stel we krijgen geen glasvezel, welke providers zijn goed voor 3-in-1?
Op dit moment heb ik Tele2, maar soms heb ik even geen wifi op de smartphone, ook als ik dichtbij de modem/router zit. Ligt dit aan de modem/router of toch aan de smartphone?

Fransosowitz

In Oss kun je toch ook kabel alles in 1 van Ziggo krijgen? De meerwaarde van glasvezel zal voor vele inwoners niet groot zijn schat ik in.

Rowdy


Leeuwarden


Fransosowitz

In mijn vorige woning had ik Ziggo: bijna nooit problemen mee gehad. Als het had gekund, had ik ook weer Ziggo genomen in mijn huidige woning.


Familie van mij woont in Oss en heeft Ziggo alles in 1. Hebben ook bijna nooit issues voor zover ik weet.
Ongetwijfeld zijn er ook slechte verhalen. Maar die vind je denk ik bij alle providers.
Als het pakket goede voorwaarden heeft voor hetgeen je zoekt, en de prijs is ok: dan zou ik er voor gaan.

Rowdy

De uitslag is bekend, in Oss komt glasvezel. Omdat de gewenste 30% niet is gehaald, krijgt een ieder die zich heeft aangemeld voor glasvezel een aansluiting zonder extra kosten. De glasvezel wordt in de straten gelegd en wil je na de werkzaamheden glasvezel moet jezelf voor de aansluiting van straat naar huis betalen.
Wij hebben wel voor glasvezel gekozen.

Rowdy

De glasvezelkabel is vandaag op de gewenste plek in de woonkamer gemonteerd. Nu is het wachten op de monteur van de provider.

Rowdy

De monteur van de provider komt 7 juli a.s.

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

minplus

Goeie keuze, die glasvezel.
De KPN kwam hier trouwens veel sneller om de zaak aan te sluiten, incl een nieuw modem.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Rowdy

Nu heb ik sinds vorig jaar juli glasvezel aansluiting. Nu kreeg ik deze week een brief van KPN Netwerk dat ze glasvezel komen leggen bij ons in de wijk en daardoor ook bij mij thuis. Moet ik dat accepteren? Zit er niet op te wachten een extra glasvezel aansluiting.

eduard

Natuurlijk hoef je dat niet de accepteren. Maar de keuze vrijheid in de toekomst is het wel handig. Ook kan het wat toevoegen bij eventueel toekomstige verkoop van de woning er vanuit gaande dat het een koop woning is. Achteraf laten aansluiten kost meestal extra en kost veel tijd.

mmuetst

#42
Vreemd, normaal heb je één infrastructuur leverancier. Ik krijg ook geen drie waterleidingen of stroomaansluitingen in mijn woning. Men lift op elkaars netwerk net zoals dat ook gebeurt met het oude koper netwerk van KPN. Misschien weten ze niet dat je al glasvezel hebt? Bij ons pand heeft de VVE tegen gestemd voor een glasvezel van Dutch Open Fiber. Als we ja hadden gezegd dan was je niet verplicht om de kabel te gebruiken. Ik gebruik de oude koper kabel van KPN ook niet in ons appartement. Als je wel gebruik ging maken, dan was het eerste jaar altijd via t-mobile om dat zij meebetalen aan de aanleg van de kabel. Na een jaar kun je elke willekeurige provider gebruiken die internet via glasvezel aanbied. Dutch Open Fiber is dan niets anders als een Stedin, ze leveren alleen de kabel aansluiting.
Persoonlijk vind ik het jammer dat de VVE nee heeft gestemd, de rede is ook niet meer van deze tijd.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

chansig

Delta heeft hier vorig jaar een aansluiting gemaakt. Na een jaar mogen andere aanbieders ook in het dorp. Dus de KPN is ook hier langs geweest. Ik heb ja gezegd omdat we KPN hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Mijn persoonlijke mening is: laat KPN Netwerk hun glasvezel leggen naar de bestaande glasvezel hoofdstation en van daaruit alles regelen.

Hanky Panky

Quote from: mmuetst on August 19, 2023, 12:57:40Vreemd, normaal heb je één infrastructuur leverancier. Ik krijg ook geen drie waterleidingen of stroomaansluitingen in mijn woning. Men lift op elkaars netwerk net zoals dat ook gebeurt met het oude koper netwerk van KPN. Misschien weten ze niet dat je al glasvezel hebt?

In mijn woning heb ik zowel de Ziggo kabelaansluiting als glasvezel. Dus het is niet ongebruikelijk
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

chansig

Quote from: Rowdy on August 19, 2023, 13:51:48Mijn persoonlijke mening is: laat KPN Netwerk hun glasvezel leggen naar de bestaande glasvezel hoofdstation en van daaruit alles regelen.

Stel het ze voor.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

Quote from: Hanky Panky on August 19, 2023, 13:58:16In mijn woning heb ik zowel de Ziggo kabelaansluiting als glasvezel. Dus het is niet ongebruikelijk
Klopt, maar dat zijn verschillende media: coax en glasvezel neem ik aan. Ik heb ook nog KPN koper, daar kan via DSL ook internet over heen en ik heb Coax van Ziggo wat trouwens vanaf de verdeelkast in de wijk gewoon glas is.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Hanky Panky

Quote from: mmuetst on August 19, 2023, 15:26:19Klopt, maar dat zijn verschillende media: coax en glasvezel neem ik aan. Ik heb ook nog KPN koper, daar kan via DSL ook internet over heen en ik heb Coax van Ziggo wat trouwens vanaf de verdeelkast in de wijk gewoon glas is.

Geen verschillende media: internet, tv en bellen zijn toch gewoon dezelfde diensten? Of bedoel je de achterliggende techniek? Voor mij als consument maakt de backend niet uit voor de afgenomen diensten.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

mmuetst

#49
Quote from: Hanky Panky on August 19, 2023, 17:01:49Geen verschillende media: internet, tv en bellen zijn toch gewoon dezelfde diensten? Of bedoel je de achterliggende techniek? Voor mij als consument maakt de backend niet uit voor de afgenomen diensten.
Dat bedoel ik ook, het ene is glasvezel, de andere coax. De diensten zijn inderdaad gelijk. En beide media hebben voor en nadelen. Coax kan last hebben van stoorsignalen indien de kabel niet goed is afgeschermd. Glas kan weer last hebben van optische vervuiling. Indien je internet goed werkt zonder storingen is er niks aan de hand. Toch heb ik wel een gehoord dat gebruikers die verder van de verdeelpunt van Ziggo zaten wel eens problemen hadden met het signaal over coax.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.