Internet alles-in-1 pakket via glasvezel

Started by Rowdy, July 17, 2019, 21:38:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rowdy

Hier in Oss willen ze (e-fiber) glasvezel aanleggen als 30% van de inwoners ja zeggen tegen glasvezel.
- Wat zijn de voor- en nadelen van internet via glasvezel?
Wat ik ervan weet down- en upload snelheid zijn hetzelfde.
Hogere snelheid dan via DSL wat ik nu heb (Tele2).

De internetbedrijven zijn de volgende, meest kleine, bedrijven:
- Tweak
- Trined
- Glasnet
- SNLR.nl
- Onvi
- MultiFiber
- Stipte.nl
- Fiber.nl

Welke bedrijven zijn goed en welke kun je beter niet nemen.
Goed bedoel ik voornamelijk met:
- kwaliteit van internet, televisie en telefoon
- service

Tabcam

Volgens mij moet je ook providers als KPN en zelfs Tele2 kunnen krijgen op glasvezel. Het zijn normaal de kleinere glasvezelproviders die een beperkter gebied hebben. Je kan kijken bij de postcodecheck van de prijsvergelijker maar of gebieden meeneemt die in opbouw zijn weet ik niet.

Ben zelf redelijk tevreden met KPN. Mijn vriendin wil niet iets anders meer anders had ik meer ervaringen, maar ach, 1000 Mbit is snel genoeg :tongue2: :clapping: :headbanging:. KPN TV is ok, Netflix gaat perfect, af en toe wat bufferen maar het kijkt lekker weg.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rowdy

Volgens postcodecheck hebben we nog geen glasvezel.

Als we internet via glasvezel willen moeten we "JA" zeggen en een abonnement afnemen bij 1 van bovenstaande providers. Zij zijn onderdeel van e-fiber.

KillerbeeNL

Quote from: TabCam on July 17, 2019, 21:46:33
Volgens mij moet je ook providers als KPN en zelfs Tele2 kunnen krijgen op glasvezel. Het zijn normaal de kleinere glasvezelproviders die een beperkter gebied hebben. Je kan kijken bij de postcodecheck van de prijsvergelijker maar of gebieden meeneemt die in opbouw zijn weet ik niet.

Ben zelf redelijk tevreden met KPN. Mijn vriendin wil niet iets anders meer anders had ik meer ervaringen, maar ach, 1000 Mbit is snel genoeg :tongue2: :clapping: :headbanging:. KPN TV is ok, Netflix gaat perfect, af en toe wat bufferen maar het kijkt lekker weg.
met 1000mbit een bufferende Netflix? ik lees dat je inderdaad gematigd tevreden bent.

Zelf zit ik gebonden aan Ziggo omdat DSL gewoonweg niet voldoende bied.

Ik had graag glasvezel gehad , een straat achter ons met huurwoningen (!!) hebben glasvezel in de meterkast en wij met een koopwoning hadden deze glasvezel ook gehad als er meer dan 30% in onze straat deze interesse hadden gehad [emoji35]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Tabcam

Quote from: Rowdy on July 17, 2019, 21:52:24
Volgens postcodecheck hebben we nog geen glasvezel.

Als we internet via glasvezel willen moeten we "JA" zeggen en een abonnement afnemen bij 1 van bovenstaande providers. Zij zijn onderdeel van e-fiber.
Abbo voor één jaar?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rowdy


pameijer

Internet via glasvezel heeft geen enkel nadeel in principe. Waar ik woon, in Groningen, heeft Ziggo gewoon nog het betere aanbod qua prijs/kwaliteit, maar glasvezel zou ik zo nemen als ik de prijs van Tweak kon krijgen voor een 1Gbit verbinding.  Bedenk vooral zelf van tevoren wat je nodig hebt en maak daarop je keuze. Sneller klinkt beter, maar voor >90% van de mensen is 100Mbit/s zat.

Kijk trouwens goed naar de overeenkomst die je aangaat met de aanlegger van glasvezel. Volgens mij verplicht je je nog tot niks als je aangeeft het wel te willen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

frank2

Nadeel tv via glasvezel is een digitaal tv kastje en dat je voor programma's terugkijken vaak extra moet betalen en of dat de terug te kijken programma's vaak storen. Iemand hier in de buurt had tv via glasvezel van fiber een grote ramp zeer vaak storing in tv beeld.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rowdy

#8
Hoe zit het eigenlijk van de glasbox naar de televisie tuner, gaat dat via glasvezel, coax of utp?
En hoe zit dat met telefonie via vaste lijn?

Spollie

Quote from: Rowdy on July 18, 2019, 09:36:27
Hoe zit het eigenlijk van de glasbox naar de televisie tuner, gaat dat via glasvezel, coax of utp?
En hoe zit dat met telefonie via vaste lijn?
TV gaat via UTP van je glasvezel-'modem' (is eigenlijk gewoon een router met een glasvezelaansluiting) naar je TV-tuner. Let wel op dat TV meestal op een ander VLAN zit, dus als je TV en internet bij je TV wilt hebben moet je 2 UTP-kabels trekken.

frank2

Quote from: Rowdy on July 18, 2019, 09:36:27
Hoe zit het eigenlijk van de glasbox naar de televisie tuner, gaat dat via glasvezel, coax of utp?
En hoe zit dat met telefonie via vaste lijn?
Via cat kabel. Mijn provider Caiway geeft ook tv signaal via coax door, die gebruik ik zodat ik zelf programma's kan opnemen met Samsung decoder.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Sjaak_Banaan

Wij hebben 'JA' gezegd omdat ik een alternatief voor Ziggo wil, die rukkers van Ziggo blijven de prijzen continu verhogen en het wordt er in mijn optiek niet beter van. Ze geven aan dat ze klaar zijn voor de toekomst, maar sinds de fusie met UPC zetten ze een hoop zenders op 'probleem-frequenties' omdat de kabel 'vol' zit. Het enige alternatief zou adsl zijn, maar dat is te traag voor ons.

Ja, je zit een jaar vast aan glasvezel, maar je hebt wel een compleet nieuwe infrastructuur liggen die wel echt klaar is voor de toekomst. Na een jaar kun je nog kijken of je weer overstapt, heb je meteen een goed onderhandelpuntje voor bij de concurrent.

Ons abbonnement wordt trouwens goedkoper en fors sneller dan Ziggo.
Enige wat ik mij afvraag is of we straks nog HBO kunnen kijken, maar ja, kan dat niet, dan heeft HBO pech

Hopelijk worden wij komende maand aangesloten. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Rowdy

Bij welke provider als ik vragen mag?

Leeuwarden

Quote from: Rowdy on July 18, 2019, 09:36:27
Hoe zit het eigenlijk van de glasbox naar de televisie tuner, gaat dat via glasvezel, coax of utp?
En hoe zit dat met telefonie via vaste lijn?

Glasvezel naar je modem en vandaag met UTP naar je TV tuner. Telefoon van modem naar telefoon via iets dat lijkt op UTP (iets smaller stekkertje)

Hanky Panky

Tweak pakken, maat van me heeft dat ook. Woont in de rimboe van Drenthe en het dorp kreeg ineens glasvezel naast Ziggo (!). Probleemloos internet, TV is goed volgens hem maar hij is geen AV-freak.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Rowdy

Tweak staat op het lijstje.
Ben ook geen AV-freak.

Sjaak_Banaan

#16
Quote from: Rowdy on July 18, 2019, 10:39:43
Bij welke provider als ik vragen mag?

Wij hebben voor Plinq gekozen, maar dat is wel al lang geleden... het heeft lang op zich laten wachten voordat het door kon gaan.
De reden was toen geloof ik omdat de extra zenderpakketten goedkoper waren dan bij de rest, we hadden ook maar keuze uit 3 providers toen, inmiddels zijn het er veel meer, maar ja, onze keuze lag vast.

Ik verwacht niet dat het per provider grote verschillen oplevert, als het echt k*t is, dan verbreek ik mijn contract wegens wanprestatie (ooit met 'Online' gedaan, die was echt waardeloos), maar dat zal met glasvezel wel meevallen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

KillerbeeNL

Quote from: Sjaak_Banaan on July 18, 2019, 13:42:50
Wij hebben voor Plinq gekozen, maar dat is wel al lang geleden... het heeft lang op zich laten wachten voordat het door kon gaan.
De reden was toen geloof ik omdat de extra zenderpakketten goedkoper waren dan bij de rest, we hadden ook maar keuze uit 3 providers toen, inmiddels zijn het er veel meer, maar ja, onze keuze lag vast.

Ik verwacht niet dat het per provider grote verschillen oplevert, als het echt k*t is, dan verbreek ik mijn contract wegens wanprestatie (ooit met 'Online' gedaan, die was echt waardeloos), maar dat zal met glasvezel wel meevallen.
Daar lees ik nu niet zo'n hele goede dingen over maar desondanks zou ik willen dat ik die keuze had [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Sjaak_Banaan

Als ik nu ga lezen, dan lees ik inderdaad alleen horror-verhalen, dat was tijdens onze aanmeldingsperiode (inmiddels jaren geleden) niet bekend, toen heb ik ook wel gezocht.

Ik neem het maar met een korrel zout, er zijn maar weinig mensen die een positieve ervaring delen op het net. ;)

We gaan het meemaken!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

KillerbeeNL



Quote from: Sjaak_Banaan on July 20, 2019, 12:43:49


Ik neem het maar met een korrel zout, er zijn maar weinig mensen die een positieve ervaring delen op het net. ;)

We gaan het meemaken!

klopt helemaal , zo zit de mens nou eenmaal in elkaar



Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

SpeedyAndré

Quote from: Rowdy on July 18, 2019, 12:05:21
Tweak staat op het lijstje.
Ben ook geen AV-freak.
ik ben dat wel, tv bij Tweak is gemiddeld (van Canal digitaal via internet) met een vrij trage iptv box die verder wel goed werkt.
Leuk is dat alles incl. opnemen al in de prijs zit en dat het via pc, telefoon en tablet ook goed werkt.
Nadeeltje daar van is dat bij een storing heen en weer wordt gewezen (Tweak geeft alleen het signaal door).
Hun vorige eigen platform Sparql tv was een drama, Tweak is te klein om dat zelf goed te kunnen doen.

Wat ik met name waardeer is dat alles mag en kan zoals een eigen router en ze geven de SIP data vrij zodat je een geporteerd nummer op een eigen voip toestel kan gebruiken.
Of gewoon hun prima Fritz!box gebruiken, daar zit al dect in en wel grappig een Android app die 'vast' bellen met een gsm mogelijk maakt.
Internet is erg goed zonder downtime, je haalt de beloofde snelheid zeker en ze hebben een news server.
Wat ik nog nergens heb gezien is de betaling vooraf per jaar, dan bespaar je bijna 2 maanden.
Immers als je ergens inschrijft zit je er toch een jaar aan vast.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

donaldk

Ja Sparql is geen wholesale aanbod, maar een custom implementatie, door ABOX42, wat waren de Duitsers daar trots op de snelle implementatie, drie maanden, tijdens Cable Congress 2014.

In Duitsland kun je voor dat platform terecht bij Zattoo voor een wholseale aanbod inclusief de content. In Nederland dus bij concurrent M7 en een van zijn vele entiteiten.

Twee van de providers in het lijstje zijn per 1 April van XS Provider en niet langer van M7, Stipte en Fiber.

Tweak tegen de jaarprijs is ondanks de prijsverhoging nog steeds een geweldige deal. Goedkoper dan langzame abo's bij andere aanbieders op andere netwerken.

hayabusa

Quote from: Spollie on July 18, 2019, 09:42:36
TV gaat via UTP van je glasvezel-'modem' (is eigenlijk gewoon een router met een glasvezelaansluiting) naar je TV-tuner. Let wel op dat TV meestal op een ander VLAN zit, dus als je TV en internet bij je TV wilt hebben moet je 2 UTP-kabels trekken.
Dit is dus niet zo bij KPN, gewoon alles aansluiten op 1 LAN.
Nadeel was wel dat het 10a modem 192.168.2.x forceerd als subnet.
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

Rowdy

Ik zit t/m 11 april 2020 bij Tele2 verbonden. Dan is het jaarcontract beëindigd.
Kan ik me nu al inschrijven bij Tweak? Volgens de site van Tweak doen zij geen overstap service. Je moet het allemaal zelf regelen.
10 September a.s. hebben ze een informatie avond bij mij in de buurt.
Voor 1 november a.s. moet je je opgegeven hebben als je glasvezel wilt hebben.

KillerbeeNL



Quote from: Rowdy on July 24, 2019, 14:54:47
Ik zit t/m 11 april 2020 bij Tele2 verbonden. Dan is het jaarcontract beëindigd.
Kan ik me nu al inschrijven bij Tweak? Volgens de site van Tweak doen zij geen overstap service. Je moet het allemaal zelf regelen.
10 September a.s. hebben ze een informatie avond bij mij in de buurt.
Voor 1 november a.s. moet je je opgegeven hebben als je glasvezel wilt hebben.

Dan zou ik 10 September aangeven dat je graag jezelf wilt opgeven per 1 november maar dat je nog wel vast zit aan een contract tot 11 april 2020 , dan kijken wat ze zeggen.

Er zullen meerdere willen overstappen maar zitten natuurlijk allemaal aan een contract vast.

Ik had graag in jouw schoenen gestaan in dit geval.[emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)