Internet alles-in-1 pakket via glasvezel

Started by Rowdy, July 17, 2019, 21:38:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: mmuetst on August 19, 2023, 17:31:12Dat bedoel ik ook, het ene is glasvezel, de andere coax. De diensten zijn inderdaad gelijk. En beide media hebben voor en nadelen. Coax kan last hebben van stoorsignalen indien de kabel niet goed is afgeschermd. Glas kan weer last hebben van optische vervuiling. Indien je internet goed werkt zonder storingen is er niks aan de hand. Toch heb ik wel een gehoord dat gebruikers die verder van de verdeelpunt van Ziggo zaten wel eens problemen hadden met het signaal over coax.

Bij aansluiting zat er een knik in de coax kabel bleek maar daarna geen problemen ondervonden behalve elke 2-3 maand een onderbreking van de service ivm 'onderhoud'. Dat was ik niet gewend met glas.

Ik haalde de maximale lijnsnelheid altijd wel, nu met glasvezel 1g/1g haal ik bedraad 8-900 up en down en over wifi 650/500 via T-Mobile
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Rowdy

Quote from: Hanky Panky on August 20, 2023, 02:53:37Ik haalde de maximale lijnsnelheid altijd wel, nu met glasvezel 1g/1g haal ik bedraad 8-900 up en down en over wifi 650/500 via T-Mobile
Hoe bevalt glasvezel via T-mobile?
Heb je een 3-in-1 pakket?

Hanky Panky

#52
Quote from: Rowdy on August 26, 2023, 13:29:46Hoe bevalt glasvezel via T-mobile?
Heb je een 3-in-1 pakket?

Ik heb geen telefonie, alleen internet en tv via een app dus zonder settopbox. Bevalt uitstekend, ping met gamen is van 22-25ms naar 15-19 ms gegaan. Snelheid is goed, prijs is zeer concurrerend.

De tv app van T-mobile is zoooo veel beter dan die van Ziggo. Ik gebruik een Nvidia shield tv pro om deze tv app te draaien.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Rowdy

Ze hebben een aanbieding: de eerste 8 maanden 30 euro per maand.
Wat ik lees op internet: de verbinding enz. is goed, de service is slecht.
Hoe is jouw ervaring ermee?

SpeedyAndré

T-Mobile heeft een 'samenwerking' lees overname van Tweak voor elkaar en biedt 10 maanden voor minder aan, echter zeggen de meesten nee vanwege de service, minder diensten en de prijs na die 10 maanden.
Ik zit bij Tweak en hoop er nog een jaartje te blijven omdat ik niet alle goodies waar ik weinig voor betaal kwijt wil (news server, ip V6, rdns, ftp en webruimte met een sub-domein.
Te beginnen met de router, nu nog een degelijke Fritz!box waar ik alles mee kan wat dan een dichtgetimmerd ander brol wordt tenzij ze verstandig worden en de router niet vervangen.

Tv wordt geen spat beter omdat ze ook CD leveren met een ultra trage box en beltikken zijn 2x zo duur.
Een alternatief is Freedom met belichting door Fiber Crew (niet het dure Kpn), daar zijn de diensten vergelijkbaar maar helaas tv van CD en eventueel een Fritz!box erbij.

T-Mobile is wat internet betreft niet stabiel, zo dachten ze wel even alles via Duitsland te routeren waardoor websites dat als jouw land zagen, na heel veel protest stopten ze daar mee.
Als Tweak straks niet meer is dan zoek ik mijn heil niet bij T-Mobile, dat is voor de meute die alles wel best vindt en misschien nog wat voordeel krijgt omdat ze daar al mobiel bellen ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Hanky Panky

#55
Quote from: Rowdy on August 26, 2023, 17:18:37Ze hebben een aanbieding: de eerste 8 maanden 30 euro per maand.
Wat ik lees op internet: de verbinding enz. is goed, de service is slecht.
Hoe is jouw ervaring ermee?

Geen idee, nog geen ervaring met de helpdesk. Mijn vader gaat na een half jaar irritatie van uitvallende Android boxen van Ziggo ook over naar T-mobile. Dat is net in gang gezet/moet nog gerealiseerd worden maar heeft tot nu toe geen hindernissen opgeleverd.

De stabiliteit lijkt goed, ik heb kantoor aan huis en werk cloud-based en heb nog geen hick-ups ervaren. Alles gaat smooth tot nu toe, ook TV kijken via de app.

Ik gebruik mijn eigen Asus router dus ik kan je ook weinig vertellen over de apparatuur van T-mobile.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hannibal_

We hebben sinds 3 maanden oid t-mobile over glas.
Echt ongelofelijk tevreden.

We kwamen van ziggo kabel en ondanks slechte WiFi en veel verstoringen lieten ze je gewoon zitten. Pas toen er glas aangelegd werd werden ze ineens poeslief, telefoontjes hoe het beviel (hadden ze ook in de klantenservice file kunnen lezen: niet!), inschakelen technische dienst (nee hoor meneer alles is goed, het modem ook), wederom doodgeknuffeld door commercie enz...

T-mobile installeert zijn spullen, modern modem er bij, man wat een verschil!
Niets nodig in huis naast dat modem alle WiFi werkt super en snel.

Blij dat die middeleeuwse zooi van ziggo hier weg is.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.