Netwerk problemen bekabelt en Wifi

Started by Rob_Dingen, March 28, 2022, 12:17:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Nee DHCP staat op de acces punten uit.

Rob

katwax

Quote from: vergeerr72 on March 28, 2022, 14:21:10
Ik zou je DNS instellingen even nalopen. Probeer anders 8.8.8.8 (google eens).
Dit zou ook mijn eerste gok zijn, lijkt erop dat de primaire dns die je krijgt fout is en dus timeout geeft, waardoor hij dan na x seconden de secundaire gaat gebruiken en die werkt wel.
Als je geen vast ip gebruikt, maar DHCP dan is de DNS instelling onderdeel van je DHCP (grootste kans)

Maar het blijft beetje gokken natuurlijk.
Wat Raplph zegt heeft nog meeste kans om de oorzaak te vinden en dat is 1 voor 1 toestellen toevoegen, zou dan wel telkens het toestel waarmee je test herstarten zodat je telkens zeker bent dat het opnieuw ip vraagt etc
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Quote from: katwax on March 28, 2022, 22:07:33
Dit zou ook mijn eerste gok zijn, lijkt erop dat de primaire dns die je krijgt fout is en dus timeout geeft, waardoor hij dan na x seconden de secundaire gaat gebruiken en die werkt wel.
Als je geen vast ip gebruikt, maar DHCP dan is de DNS instelling onderdeel van je DHCP (grootste kans)

Maar het blijft beetje gokken natuurlijk.
Wat Raplph zegt heeft nog meeste kans om de oorzaak te vinden en dat is 1 voor 1 toestellen toevoegen, zou dan wel telkens het toestel waarmee je test herstarten zodat je telkens zeker bent dat het opnieuw ip vraagt etc
Wil daar best naar kijken maar waar kan ik dat dan vinden?
In mijn Apple punten staat daar niets en bij het ziggo modem kan ik het niet vinden.

Rob

Bertus69

Je Ziggo modem is dus tevens je router, vanuit je modem/router loopt een kabel met een normale switch, alles wat je hier bekabeld op aansluit werkt gewoon, toch. Het is op het moment dat je die "Apple time capsule" aansluit op de 2e kabel die uit het Ziggo modem/router komt dan begint de ellende. Lijkt of daar de ellende in zit. Maar je hebt het ook nog over accespoints, welke apparaten zijn dat en hoe zijn die aangesloten?
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Rob_Dingen

Quote from: Bertus69 on March 29, 2022, 03:13:51
Je Ziggo modem is dus tevens je router, vanuit je modem/router loopt een kabel met een normale switch, alles wat je hier bekabeld op aansluit werkt gewoon, toch. Het is op het moment dat je die "Apple time capsule" aansluit op de 2e kabel die uit het Ziggo modem/router komt dan begint de ellende. Lijkt of daar de ellende in zit. Maar je hebt het ook nog over accespoints, welke apparaten zijn dat en hoe zijn die aangesloten?
Ik heb getest ziggo modem wifi > iMac en Ziggo Modem kabel > Time capsule dit geeft problemen.
Ik heb getest ziggo modem wifi > iMac en Ziggo Modem kabel > Airport express dit geeft problemen.
Normaal heb ik Ziggo modem een kabel naar een 24 poort switch en dat gaat naar de rest van het huis en acces points.

Ik heb gisteren nieuwe spullen besteld van Ubiquiti en hoop er klaar mee te zijn.

Rob

myself

Sonos heeft vorige week n update gehad die dit veroorzaakt. Tenminste als je de sonos wired hebt aangesloten.

De update zorgt ervoor dat de sonos zowel bekabeld als een wifi verbinding opzet en je netwerk dan in een loop komt.

De allerlaatste sonos firmware zou dit weer oplossen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

DustinV

Niemand die op locatie even kan meekijken of via remote desktop?

Hannibal_

Het klinkt als een conflict in kanalen van je access points. Maar als ik het goed heb gebruiken die al verschillende kanalen?
De access points zijn bedraad aangesloten, begrijp ik toch?
(Wireless repeaters zijn vaak een ramp).

DHCP hoeft niet "aan" te staan misschien, maar het is belangrijk dat de access points hun internet adres krijgen via dhcp. Geen vast op adres in die dingen dus is meestal het beste. En verschillende kanalen dus. Geldt ook voor devices als Apple spullen op het netwerk, ip adres via dhcp.

Je router zou normaal gesproken de dhcp server moeten zijn.

Staat 2.4 (?) & 5 GHz aan op de router?

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rob_Dingen

Morgen krijg ik de nieuwe ubiquiti spullen binnen en ga ik alles vervangen het heeft hier 20 jaar dienst gedaan en mag in de prullenbak.
Ik heb heel mijn netwerk weer kompleet behalve het acces punt in de woonkamer die heb ik er uit gelaten en alles werkt perfect.
Heb de instellingen van alle acces punten nagelopen en die staan alle hetzelfde ingesteld met verschillende kanalen snap het nog steeds niet.
Het lag niet aan de Sonos.

Rob

Bertus69

20 jaar oud is ook bijna een record te noemen, als je toen een download had van 5 mb/s was je het mannetje. Succes hoop dat alles weer na wens gaat werken  :)
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

jossie

Voeding in de switch kan ook gaar zijn.
Omni !

WDitters

#36
Tip: Als je in Mesh kunt draaien, gewoon doen. Wat betekent mesh? Eigenlijk heel simpel.. 2 of meerdere accesspoints zorgen ervoor dat je overal in huis hetzelfde SSID hebt (netwerk naam)  en dat de accesspoints met elkaar samenwerken om clients altijd over te dragen aan het punt met het beste bereik. Je kunt daarbij kiezen of de afzonderlijke mesh punten met elkaar verbonden zijn via wifi of (aanbevolen) via een kabel naar de centrale switch (ethernet backhaul)..

Ubiquity heeft bovendien een leuke tool waarin je je huis kunt tekenen inclusief muren etc, en waarbij je dan virtueel de accesspoints kunt schuiven om de meest optimale dekking te krijgen overal. Kost even tijd om dat te doen maar betaalt zich dubbel en dwars terug.

Als je meer info nodig hebt, stuur gewoon een PM en ik leg het met liefde uit. Is mijn vak namelijk..

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

jaco

Je kunt ook prima zonder mesh met meerdere access points dezelfde ssid gebruiken.
Wij hebben ook ubiquiti in ons huis en op elke verdieping een access point. Ook nog een in de tuin. Ze zoeken zelf de kanalen op die ze willen gebruiken.
Ik kan met een device van verdieping naar verdieping lopen en de tuin in gaan en de verbinding blijft werken. Wel heb ik alles bedraad zitten. Als je dat niet kunt wordt mesh interesanter,
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm