CineMike Apple 4K TV modificatie

Started by vik, July 17, 2019, 17:12:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

CineMike Apple TV 4K modificatie:

Omdat er best veel vraag is naar high end streamers heeft CineMike besloten hier op in te haken.

Als bron is er dus gekozen voor de Apple 4K TV. Dit vanwege de support en bedienings gemak zoals we gewend zijn bij Apple.

Til het niveau van onder andere Netflix, Youtube en ook het populaire Infuse naar een veel fraaier niveau. Overtuig uzelf!

De aanpassingen bestaan uit het vervangen en verbeteren van SMD onderdelen. Hier door is er een stijging in beeld en geluidskwaliteit mogelijk gemaakt. Zelfs sterk gecomprimeerde Youtube filmpjes zijn veel aangenamer om naar te kijken en te luisteren.

Werkwijze en kosten:

De modificatie kosten zijn €800,- (exclusief Apple TV en verzendkosten)

Daarbij hebben we gekozen voor een bundel inclusief In-akustik hdmi kabel van 1.5m plus een CM power cord. Deze kabel is afgewerkt met een Furutech FI-8.1 slimline C7 IEC Gold connector en een IeGo 8085 Schuko Gold connector.

De bundel bestaat dus uit modificatie plus kabels.

De bundel kost dus totaal €1000,-

U kunt een CM Apple TV testen op aanvraag en bij serieuze interesse.

Als er wordt gekozen voor een modificatie dan wordt er een datum ingepland. (Hou rekening met 3-4 weken)

Enkele dagen voor die datum moet de Apple TV binnen zijn bij CineMike. (U dient dus zelf een Apple tv aan te leveren)

Voor meer info graag even contact opnemen.








Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

evilniek

#1
. Mag deze post weg? Foutje bedankt!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

vik

Ik heb je een pb retour verzonden.

Quote from: evilniek on November 20, 2019, 18:03:33
. Mag deze post weg? Foutje bedankt!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Inmiddels heb ik weer een demo unit tot mijn beschikking.

Forum lid Raymen krijgt hem vandaag geleverd, gevolgd door Anton. Dan nog twee klanten buiten het forum.

Als er meer leden zijn die interesse hebben in een demo graag even melden in dit topic.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymen

Hoi hoi

Nu de apple tv 4k CM een week in bezit

Bevalt me prima , beeld geeft meer rust en is meer pop dan de gewone versie .
Maar het geluid heeft de meeste vooruitgang, dit klinkt veel beter dan voorheen

Een update die mij besluit om het ook te gaan doen
Thnx vik voor de demo unit 👌👌
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

denoontje

Quote from: Raymen on January 26, 2020, 17:47:13
Hoi hoi

Nu de apple tv 4k CM een week in bezit

Bevalt me prima , beeld geeft meer rust en is meer pop dan de gewone versie .
Maar het geluid heeft de meeste vooruitgang, dit klinkt veel beter dan voorheen

Een update die mij besluit om het ook te gaan doen
Thnx vik voor de demo unit 👌👌



Hoe was het beeld en geluid in vergelijking met bijv de dune?

Raymen

Hmmmm moeilijk maar ik denk met de itunes app en disney app is hdr wat beter.

Infuse doet het wel goed maar hdr met de dune is net zo mooi

Is een moeilijk vergelijk om dat je niet 1 op 1 kan testen er zit steeds enkele seconden tussen

Geluid is zeker zo goed als de dune alleen zachter kwamen vik en ik achter
Maar in de marantz de digitale bron 5 db boost gaf het dezelfde output
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

vik

#7
De Dune heeft de Keces P3 lineaire voeding en zal denk ik ook mee spelen dat daar door het input signaal wat hoger ligt.

Verder leuk om je ervaringen te lezen.

Quote from: Raymen on January 26, 2020, 18:34:04
Hmmmm moeilijk maar ik denk met de itunes app en disney app is hdr wat beter.

Infuse doet het wel goed maar hdr met de dune is net zo mooi

Is een moeilijk vergelijk om dat je niet 1 op 1 kan testen er zit steeds enkele seconden tussen

Geluid is zeker zo goed als de dune alleen zachter kwamen vik en ik achter
Maar in de marantz de digitale bron 5 db boost gaf het dezelfde output
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Eerste ervaring met een Apple TV is dat het beeld goed is en het geluid zacht. Zie niet zo gauw om in het menu van de ATV harder te zetten.

Nog meer mensen ervaring met het CM modden van de ATV?

Ik denk er nog over ;)

Worden de gekochte film helemaal op de ATV gezet of alleen een snel koppeling?
Anders zou hij zo vol zijn ben ik bang
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Marco66

Quote from: DVDmartinDVD on March 30, 2020, 13:14:25
Eerste ervaring met een Apple TV is dat het beeld goed is en het geluid zacht. Zie niet zo gauw om in het menu van de ATV harder te zetten.

Nog meer mensen ervaring met het CM modden van de ATV?

Ik denk er nog over ;)

Worden de gekochte film helemaal op de ATV gezet of alleen een snel koppeling?
Anders zou hij zo vol zijn ben ik bang

Gekochte films in de store blijven op de server bij Apple, je kunt de aankopen downloaden maar hoeft niet.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Remco

Quote from: DVDmartinDVD on March 30, 2020, 13:14:25
Eerste ervaring met een Apple TV is dat het beeld goed is en het geluid zacht. Zie niet zo gauw om in het menu van de ATV harder te zetten.

Je bedoelt 'geluid zacht' bij een standaard Apple TV versie?
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

DVDmartinDVD

Quote from: Remco on March 30, 2020, 15:40:52
Je bedoelt 'geluid zacht' bij een standaard Apple TV versie?

Ja inderdaad, viel mij op dat ik mijn versterker veel harder moest zetten.
Ik heb de Apple TV pas een paar dagen dus ik ben nog een beetje aan het uit proberen.
Zie dat 4K films een stuk goedkoper zijn dan een 4K disc. Hopelijk met een CM upgrade voor de Apple TV nog minder verschillen met het origineel.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

JeroenGRT

Heeft iemand ook foto's gemaakt van Apple TV vs Apple TV CM bijv. van een bepaalde scène op dezelfde tv? Ben wel benieuwd naar de verschillen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

vik

Het kan inderdaad zo zijn dat je je gain level van de NAD wat hoger moet zetten. Dat verschilt per receiver/processor.


Quote from: DVDmartinDVD on March 30, 2020, 15:47:17
Ja inderdaad, viel mij op dat ik mijn versterker veel harder moest zetten.
Ik heb de Apple TV pas een paar dagen dus ik ben nog een beetje aan het uit proberen.
Zie dat 4K films een stuk goedkoper zijn dan een 4K disc. Hopelijk met een CM upgrade voor de Apple TV nog minder verschillen met het origineel.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dat is niet echt de manier om een vergelijking te maken. Belichting, scherpte en processing van de camera geeft een heel vertekend beeld.  Ook kun je de beeldstabiliteit, bewegings scherpte en kleur diepte van bewegende beelden niet weer geven.

Op een televisie van minder als 77 inch ga je niet echt een verschil merken. Pas bij groot formaat zoals bij projectie kun je een verschil ervaren. Deze aanpassing doet over het algemeen meer voor het geluid en voornamelijk bij streaming zoals Netflix en youtube. (Ook bij het gebruik van andere apps.)

Streaming blijft gewoon een compromis en de kwaliteit is afhankelijk van bandbreedte. Toch kun je het maximale eruit halen.

Zelf testen is altijd het beste.



Quote from: JeroenGRT on March 30, 2020, 19:17:16
Heeft iemand ook foto's gemaakt van Apple TV vs Apple TV CM bijv. van een bepaalde scène op dezelfde tv? Ben wel benieuwd naar de verschillen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

JeroenGRT

Oké duidelijk!

Quote from: vik on March 31, 2020, 10:44:14
Dat is niet echt de manier om een vergelijking te maken. Belichting, scherpte en processing van de camera geeft een heel vertekend beeld.  Ook kun je de beeldstabiliteit, bewegings scherpte en kleur diepte van bewegende beelden niet weer geven.

Op een televisie van minder als 77 inch ga je niet echt een verschil merken. Pas bij groot formaat zoals bij projectie kun je een verschil ervaren. Deze aanpassing doet over het algemeen meer voor het geluid en voornamelijk bij streaming zoals Netflix en youtube. (Ook bij het gebruik van andere apps.)

Streaming blijft gewoon een compromis en de kwaliteit is afhankelijk van bandbreedte. Toch kun je het maximale eruit halen.

Zelf testen is altijd het beste.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

raindog

Quote from: vik on March 31, 2020, 10:44:14
Op een televisie van minder als 77 inch ga je niet echt een verschil merken. Pas bij groot formaat zoals bij projectie kun je een verschil ervaren. Deze aanpassing doet over het algemeen meer voor het geluid en voornamelijk bij streaming zoals Netflix en youtube. (Ook bij het gebruik van andere apps.)

Eerlijk gezegd vind ik de standaard Apple TV al ontzettend goed wat betreft videokwaliteit. Ik stoor me in de praktijk nauwelijks aan de iets mindere kwaliteit ten opzichte van mijn Blu-ray speler. De bottleneck van de Apple TV is echt het geluid, het is zoveel minder dynamisch dan een schijfje. Wanneer de Cinemike mod dat duidelijk kan verbeteren dan zou het de prijs voor mij wel waard zijn. Ben benieuwd, Ik kan 'm binnenkort een keer zelf uitproberen hier  :)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

vik

Klopt hij ligt klaar en neem nog even contact met je op. Ik heb hem gister terug gekregen van een andere klant.

Quote from: raindog on March 31, 2020, 22:08:38
Eerlijk gezegd vind ik de standaard Apple TV al ontzettend goed wat betreft videokwaliteit. Ik stoor me in de praktijk nauwelijks aan de iets mindere kwaliteit ten opzichte van mijn Blu-ray speler. De bottleneck van de Apple TV is echt het geluid, het is zoveel minder dynamisch dan een schijfje. Wanneer de Cinemike mod dat duidelijk kan verbeteren dan zou het de prijs voor mij wel waard zijn. Ben benieuwd, Ik kan 'm binnenkort een keer zelf uitproberen hier  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Hi ik heb sinds 2 dagen dat mijn ATV niet meer via mijn versterker afspeelt. Wel als ik de ATV direct in mijn tv stopt is het geen probleem. Misschien een HDMI handshake

Moet je een speciale volgorde aanhouden om alles op te starten?

Bedankt alvast

Ps ik heb de ATV al opnieuw geïnstalleerd maar hielp ook niet
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Quote from: DVDmartinDVD on April  1, 2020, 08:35:44
Hi ik heb sinds 2 dagen dat mijn ATV niet meer via mijn versterker afspeelt. Wel als ik de ATV direct in mijn tv stopt is het geen probleem. Misschien een HDMI handshake

Moet je een speciale volgorde aanhouden om alles op te starten?

Bedankt alvast

Ps ik heb de ATV al opnieuw geïnstalleerd maar hielp ook niet

Ik ben er uit. Eerst Apple TV aan dan de tv en als laatste de versterker...probleem opgelost  :clapping:
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

De demo ATV is weer beschikbaar voor eventueel een volgende demo.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

anton

#21
Heb van Viktor zijn unit nu 2 weken in mijn HT en volop gebruikt met netflix. Vorige week zondag vergeleken hier met mijn zoon en de buurman met een originele apple tv en zo uit mijn hoofd een Chromecast ??
Beeld is bij allemaal best wel goed te noemen, ikzelf vond de CM een tikkie scherper maar dat konden de andere 2 niet zeggen dat ze veel verschil zagen...
Geluid werd een heel ander verhaal: kort door de bocht : de CM maakt werkelijk gehakt van de originele versie en de chromecast. Geluid was allemaal goed maar de CM versie voegt daar nog iets heel moois aan toe: een prachtige bubbel en ....emotie.
Bij dat eerste kan iedereen zich wel iets voorstellen en dat tweede klinkt misschien wat zweverig maar is er wel degelijk bijgekomen. Voor de goede orde: ik heb de UHD van Bad Boys for Life gekocht en deze film zowel op schijf alsook op de CM Apple gekeken en de schijf komt absoluut op de 1e plaats.
De geluidskwaliteit van de CM Apple is echter dermate goed dat mijn zoon de opmerking maakte: nu hoef je eigenlijk geen UHD,s meer te kopen....
Jullie snappen het al......het is een blijvertje  :pompom:

SV..S

leuk beknopt verslag Anton :thumbs-up:

een vraagje, bij vergelijk van de bad boys, van waaruit bekijk je die met de cm? geript van eigen uhd? of via een streamingsdienst?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

anton

Heb ik gestreamed vanaf Netflix. Heb samen met mijn kinderen een gedeeld abonnement op de versie met de beste beeldkwaliteit.

Richard70…

Qua geluid. Zou je dan nog steeds de uhd prefereren, of heb je zoiets van dat is minimaal.
Ik vind die up mixer van de originele aptv 4K niet slecht maar toch zeker een stuk minder dan een originele uhd atmos disk.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.