Welke over-ear hoofdtelefoon tot €500?

Started by reMC, July 14, 2019, 17:47:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Lang geleden 8)

Ik zoek een hoofdtelefoon voor tijdens werk, in de trein, dat soort dingen (dus niet het echte luisteren). Meestal aangesloten op een MacBook (Qobuz "CD QUALITY STREAMING"). Belangrijk dat het een Gesloten ontwerp is. Noise-cancelling boeit me niet. Bedraad liever wel. Mag €500 kosten. Tot zover de eisen ;)

Vandaag de Sony WH-1000XM3 en Sennheiser PXC-550 beluisterd (allebei bedraad) via iPhone. Sennheiser viel me erg tegen (goedkope Sennheisers waren vroeger erg goed). Nogal "uitgehold", weinig mid-laag, snel vermoeiend in het hoog. Sony vond ik eigenlijk helemaal niet gek voor die prijs (en het feit dat het op een iPhone is), maar wel wat saaaaaai, weinig levendig. Aan de warme kant ook, maar liever dat dan te "koud".

Iemand een idee voor een goede koptelefoon voor mij tot €500? Worst case mag daar nog een simpele hoofdtelefoonversterker bovenop. Denk zelf oa aan AKG of Beyerdynamic, maar zover ik weet zijn alle echt goede van hen ofwel veel duurder ofwel een open ontwerp ofwel met een te hoge impedantie (maar goed, zou dus met versterkertje opgelost kunnen worden).

Passion4Sound

De nieuwe firmware van de WH1000XM3 laat de deze koptelefoon iets gedetailleerde en strakker klinken. Daarentegen de hele nieuwe WF1000XM3 inear klinkt audiofieler dan zijn overear broertje. Deze inear klinkt opener en gedetailleerder en een studio strak laag. De NC is onovertroffen en dus doodstil. De telefoonfunctie is daarbij enorm verbeterd.

Tabcam

Als het ook een open hoofdtelefoon mag zijn, zou ik zeker gaan luisteren naar de Hifiman Sundara. Beste onder de €500 voor de open modellen momenteel. Gesloten met noise cancelation vind ik de Sony 1000XM3. Passief gesloten is een lastige, daar is het een echte smaakkwestie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

reMC

Quote from: Passion4Sound on July 14, 2019, 17:59:37
De nieuwe firmware van de WH1000XM3 laat de deze koptelefoon iets gedetailleerde en strakker klinken.

Geen idee welke ik heb gehoord..

Quote from: TabCam on July 14, 2019, 19:56:29
Als het ook een open hoofdtelefoon mag zijn, zou ik zeker gaan luisteren naar de Hifiman Sundara. Beste onder de €500 voor de open modellen momenteel. Gesloten met noise cancelation vind ik de Sony 1000XM3. Passief gesloten is een lastige, daar is het een echte smaakkwestie.

Moet echt gesloten zijn, helaas..

reMC

Iemand ervaringen met Beyerdynamic Aventho (zal met versterker moeten zo te zien)? Of Shure SRH1540?

Dura

voor die Sony (ik heb de X2) via een iphone is het voor de beste geluidskwaliteit wel belangrijk dat je goede bronbestanden gebruikt. Ik gebruik AAC, beste kwaliteit, geresampled naar 14/44 (vooral voor wat betreft de hi-res files). Dan heb je bestanden die niet door de bluetooth AAC transfer geresampled worden maar ongewijzigd worden doorgegeven. Verder kun je met de equalizer in de app desgewenst de soundsignature best wel wat veranderen.  Het was voor mij best wel een stap, van een DAP met een draadje naar een iPhone, maar het klinkt lekker en het draadloze gemak is me zoveel waard, dat ik niet meer terug wil. Naast de grote Sony heb ik ooik nog Senheiser Momentum True wireless oordoppen, klinken ook heel aardig voor wanneer ik geen NC nodig heb.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Pjotr27

Audio Technica ATH-900x of de 1000x, de houten versie is nog mooier maar boven budget. Wel lastig verkrijgbaar, wellicht heeft de oude importeur in Amersfoort nog wat voorraad. Wel wat donker klinkend maar ook niet verkeerd: de Audioquest Nightowl Carbon. Is uit productie maar nog wel te vinden lijkt me.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Quote from: Pjotr27 on July 14, 2019, 22:01:55
Audio Technica ATH-900x of de 1000x, de houten versie is nog mooier maar boven budget. Wel lastig verkrijgbaar, wellicht heeft de oude importeur in Amersfoort nog wat voorraad.

Maar die hebben een Open design toch? Of zijn er meerdere versies?

reMC

Quote from: Dura on July 14, 2019, 21:28:14
voor die Sony (ik heb de X2) via een iphone is het voor de beste geluidskwaliteit wel belangrijk dat je goede bronbestanden gebruikt. Ik gebruik AAC, beste kwaliteit, geresampled naar 14/44 (vooral voor wat betreft de hi-res files). Dan heb je bestanden die niet door de bluetooth AAC transfer geresampled worden maar ongewijzigd worden doorgegeven. Verder kun je met de equalizer in de app desgewenst de soundsignature best wel wat veranderen.  Het was voor mij best wel een stap, van een DAP met een draadje naar een iPhone, maar het klinkt lekker en het draadloze gemak is me zoveel waard, dat ik niet meer terug wil. Naast de grote Sony heb ik ooik nog Senheiser Momentum True wireless oordoppen, klinken ook heel aardig voor wanneer ik geen NC nodig heb.

Ja, ik luister hoe dan ook op goede resolutie, bedraad en zonder NC :)

Pjotr27

Quote from: reMC on July 14, 2019, 22:15:15
Maar die hebben een Open design toch? Of zijn er meerdere versies?

Nee, die zijn gesloten....Typenummer lijkt op de open versies maar is net even anders.
Even in volgorde van prijs (oplopend):
ATH-A990Z
ATH-A1000Z
ATH-W1000Z
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

botsen

Lang terug inderdaad. Hoop dat het je goed gaat?

Pinda13

Denon D7200, bij Marcel net onder de 500 te krijgen dacht ik(demo model).. Top ding, ik gebruikte hem te weinig. En altijd in trein of vliegtuig, dan is bedraad niet handig. Ik ga overstappen op de sony 1000xm3. Maar wat zal ik de D7200 missen.

Verstuurd vanaf mijn EVR-L29 met Tapatalk

" no loss of fine detail "

Xander32

Indien je bij de ING bankiert, via hun rentepuntenwinkel een B&W P9 voor €460,-
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Een mooie optie is ook bij Massdrop de Fostex TR-X100 Mahogany...
Lastige is dat je hem niet kan beluisteren...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

De Focal die in de te koop sectie staat. Je kan er nog een mooie FiiO bij kopen en je houdt nog geld over. Hoofdtelefoon is als nieuw.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bmateijsen

Ik zou dan eerder in-ears adviseren... :-D

Pjotr27

Quote from: bmateijsen on July 15, 2019, 10:34:27
Ik zou dan eerder in-ears adviseren... :-D

Tja, ik moet de 1e in-ears nog tegenkomen die ik niet voel zitten....
Blijf het irritante dingen vinden en heb er echt al een heleboel geprobeerd...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Quote from: bmateijsen on July 15, 2019, 10:34:27
Ik zou dan eerder in-ears adviseren... :-D

Vind het t%&f&#s dingen :-D

Thanks voor alle tips, ga eens kijken.

bmateijsen

Quote from: reMC on July 15, 2019, 15:03:45
Vind het t%&f&#s dingen :-D

Thanks voor alle tips, ga eens kijken.

Dat snap ik wel... en een custom in-ear is echt meer dan 500 euro ;-). Ik vind de Meze 99 classics ook fijn, maar heeft best wel wat laag.
Kom anders gewoon een bakkie doen en gelijk wat hoofdtelefoons luisteren, kunnen we ook bijkletsen!

lukas

Grado gr10. Die staan bekend om het lekker zitten ervan. En belangrijker, ze klinken homogeen door een andere driver. Je vergeet dat je ze in hebt en muziek luisteren ipv techniek

lukas

Dragonfly cobalt er bij en klaar

bellecoupe

Bowers & Wilkins P9 Signature
€462,- bij ING tegen inlevering van wat spaarpunten.

reMC

Heb toch de Sony gekocht. Vind 'm dus wat saai en soms wat metalig, maar meestal wel redelijk goed. En hij zit verdomd lekker!

Pjotr27

Quote from: reMC on July 18, 2019, 15:38:56
Heb toch de Sony gekocht. Vind 'm dus wat saai en soms wat metalig, maar meestal wel redelijk goed. En hij zit verdomd lekker!

Dat heb je snel beslist... niet eens verder geluisterd?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Tabcam

Quote from: Pjotr27 on July 18, 2019, 16:19:18
Dat heb je snel beslist... niet eens verder geluisterd?
Ik ken mensen die in die tijd een nieuwe versterker kopen, ophemelen, nieuwe speakers kopen en de versterker te koop zetten :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i