TV kijken via internet

Started by Henkjan_O, July 14, 2019, 15:53:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Natuurlijk is FTA kanalen via IPTV legaal, gaat meer om de betaalde kanalen  :D
JBL PRX Power!

haythijs

Quote from: pameijer on July 19, 2019, 00:54:29
Wat voor een abbo heb je nu dan?

Unlimitedhd. Kon kiezen uit een NL pakket of INT pakket. Bij het NL pakket overigens ook Duitse, Belgische en Engelse kanalen alsmede veel internationale sport- en filmkanalen.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Henkjan_O

Quote from: haythijs on July 21, 2019, 12:02:06
Unlimitedhd. Kon kiezen uit een NL pakket of INT pakket. Bij het NL pakket overigens ook Duitse, Belgische en Engelse kanalen alsmede veel internationale sport- en filmkanalen.

werkt dit nog?   ik zie wat berichten dat ook deze door Brein uit de lucht zijn gehaald...   
zijn er ondertussen andere wel legale diensten?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

haythijs

Deze is idd uit de lucht geplukt 😉
Ik zat net aan het einde van mijn abbo dus niet zo heel veel schade.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Tomatoer

#29
Het is handig om tv te kijken op een mobiele telefoon, soms omdat internet niet goed is om films te kijken.De relatie tussen FPGA en multimedia is ook erg nauw, vooral omdat de opkomst van FPGA-technologie niet alleen de tekortkomingen van aangepaste schakelingen heeft opgelost, maar ook de tekortkomingen van het beperkte aantal poortschakelingen van de oorspronkelijke programmeerbare apparaten heeft overwonnen.

cfgr@home

Quote from: Henkjan_O on July 14, 2019, 15:53:16
ik denk er over (wegens vervallen van TVB-C) de gewone TV aansluiting te dumpen en een media speler neer te zetten .  ik kijk eigenlijk alleen naar Ned123, de belg, BBC, en soms eurosport, discovery, natgeo.  Lukt dat een beetje vanaf een media speler?  of gaat dat mis omdat veel buitenlands materiaal niet in NL via internet te zien is?

Ik heb het volgende gedaan: een HTPC (gigabyte MOBO met HDMI-uit) met daarop een HD satkaart + KODI als mediaspeler. Via deze speler kan je (via kanalenlijst Hans) zowat 10.000 zenders (radio/tv) binnenhalen + talloze webcams etc...
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

Richi

Even een oud topic uit de sloot halen. :D Wij keken TV via ons t-mobile thuis abonnement en de kwaliteit was waardeloos, zowel via het kastje als via internet als via de Apple TV app. Het beeld was zo sterk gecomprimeerd dat de scherpte te wensen overliet, horizontale pans niet om aan te zien waren en snelle beeldwisselingen tot blokvorming leidden. Waardeloos dus. En dat voor bijna 20 euro per maand met een opname mogelijkheid.

Op de gok heb ik NLZIET geprobeerd.kost 7,95 per maand en wij kijken via een app op de Apple TV 4K in de woonkamer, de Apple TV in de slaapkamer en de iPads voor de kinderen. De beeldkwaliteit is subliem, vergelijkbaar met Canal Digitaal HD via de schotel destijds. Je kan de meeste programma's tot een jaar terug kijken, sommige programma's vooruitkijken en vaak zelfs zonder reclame. Wij zijn er heel erg tevreden mee voor ruim een tientje in de maand minder dan voorheen.

Enige nadelen die ik heb kunnen ontdekken zover: zappen is iets lastiger met de Apple TV remote, je moet een keer op MENU drukken en dan kan je door de zenders bladeren. En je kan geen extra anders toevoegen aan het pakket zoals bij nadere aanbieders, zoals Discovery of History Channel. Maar daar zijn vast andere oplossingen voor.

Het pakket bestaat uit alle Nederlandse publieke en commerciële zenders, alle regionale zenders, NPO Zapp plus, NPO politiek, Radio 538 en nog een paar zenders die wij nooit kijken.

Als je een goed en goedkoop alternatief zoekt en je hebt een goede snelle stabiele internet aansluiting, in ons geval glasvezel, dan zou ik NLZIET zeker een keer proberen. Je kan volgens mij een maand gratis uitproberen, als ik het mij goed herinner.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Henkjan_O

goed om te weten Richard, bedankt.
dan verder voor tijdens de olympische spelen (en de tour) een Eurosport abo en dan is dat wel waar ik de TV voor aan zet.


is er hier iemand die de betaalde versie van de NPO app gebruikt?  Is dan de beeldkwaliteit beter?  Die is soms wat matig met de gratis versie.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Fox

#33
Zijn hier nog nieuwe tips?

Wij denken er ook aan om het ziggo tv abonnement op te zeggen, want die word steeds duurder en we kijken eigenlijk nog nauwelijks live-tv.

HJ2

Hier ook over gestapt op NLZIET. Dat had ik eerder moeten doen.
Enige nadeel is dat de app wel eens crasht, alhoewel dat steeds minder vaak voorkomt gelukkig.
Wel merk ik dat ik nu NOG minder TV kijk  ;D
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Trabuca

Hier denk ik er ook aan.

Zit er verschil in app stabiliteit per platform? Ik lees in reviews veel over instabiliteit bij met name terugkijke, maar vaak wordt niet genoemd hoe men streamt.

Misschien handig om te vermelden op welk apparaat de NLZiet app staat. Bijvoorbeeld Smart TV met Android TV, LG webOS, Apple tv, casten vanaf een android/apple telefoon....
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Teleflubbie

Zit hier ook serieus aan te denken.
Het enige wat me tegenhoud is dat Discovery & National Geographic niet in het NL.Ziet pakket zit.
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

Richi

Hier al bijna een jaar NLZIET op de Apple TV 4K en het draait als een zonnetje. Inclusief terugkijken zonder reclame.  :inlove: Wij hebben wel de snelste glasvezel verbinding die hier te krijgen is plus de Apple TV bekabeld aangesloten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Henkjan_O

NLZIET zou het toch moeten doen op een Android Smart TV?
of anders via Chromecast
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

marcel1970

Quote from: Henkjan_O on June 15, 2022, 17:09:12
NLZIET zou het toch moeten doen op een Android Smart TV?
of anders via Chromecast
beide ja, en ook op lg-samsung-appletv enz
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

HJ2

Ik draai NLZIET op een Samsung 'The Frame' en dat gaat voortreffelijk verder.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

minplus

Ik kijk af en toe de F1 via internet en voor de rest is er 10x meer leuks FTA via de sat dan waar ik tijd voor heb. Mits je een paar talen spreekt.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

HJ2

Quote from: HJ2 on June 17, 2022, 21:39:27Ik draai NLZIET op een Samsung 'The Frame' en dat gaat voortreffelijk verder.

Intussen moet ik hier op terugkomen:
De Samsung app moet ik elke keer herstarten, echt waardeloos momenteel. Het lijkt wel of hij 'hangt' met het binnenhalen van data.
De Apple TV app gaat beter / stabieler momenteel.
Wel een beetje jammer om een Apple TV naast de TV te zetten als er ook een app is...
If you always do what you always did, you always get what you always got...