TV kijken via internet

Started by Henkjan_O, July 14, 2019, 15:53:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henkjan_O

ik denk er over (wegens vervallen van TVB-C) de gewone TV aansluiting te dumpen en een media speler neer te zetten .  ik kijk eigenlijk alleen naar Ned123, de belg, BBC, en soms eurosport, discovery, natgeo.  Lukt dat een beetje vanaf een media speler?  of gaat dat mis omdat veel buitenlands materiaal niet in NL via internet te zien is?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Leeuwarden

#1
't Appje van Canal Digital voor € 9,95 op meerdere apparaten?

Davey

Leuke vraag die ik graag wil volgen  :thumbs-up:

Henkjan_O

#3
Quote from: Leeuwarden on July 14, 2019, 16:31:24
't Appje van Canal Digital voor € 9,95 op meerdere apparaten?
geen BBC, maar verder zou dat zeker een optie zijn

https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/

er is zelfs een topic over:  https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171927.0
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Leeuwarden

Klopt, je kan het zelfs even gratis proberen...

Henkjan_O

#5
Quote from: Leeuwarden on July 14, 2019, 17:05:58
Klopt, je kan het zelfs even gratis proberen...
daar houden we in Holland wel van  :pompom:
[edit] ik zie alleen 1e maand gratis staan, dat is alleen als je een abo afsluit en niet als test zeg maar
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

paulkokkie

NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Leeuwarden

Quote from: Henkjan_O on July 14, 2019, 17:10:36
daar houden we in Holland wel van  :pompom:
[edit] ik zie alleen 1e maand gratis staan, dat is alleen als je een abo afsluit en niet als test zeg maar

Sjips ik meende dat er een gratis testperiode was   :nopompom:

Leeuwarden


MAW

#9
Ik kijk altijd vanaf een mini pc (Mac mini met HDMI out naar tv) via internet.

Meestal Netflix, maar KPN of ziggo sport kijk ik ook gewoon via de webbrowser. Werkt prima.
Gr. Martijn

paulkokkie

NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

BernHardN

#11
Quote from: paulkokkie on July 15, 2019, 08:16:35
Ja, als je dat niet kent, Google is je vriend.

Zou het niet doen;

QuoteIPTV verboden?
Ja. IPTV is illegaal. In het begin van 2018 is Stichting BREIN gestart met het tegengaan van illegale IPTV verkoop door het offline halen van de grootste IPTV aanbieders.
Denk dan goed na, want het is illegaal. De grote providers bieden zenderpakketten aan die vier keer zo duur zijn als de IPTV abonnementen. IPTV zenderpakketten kunnen wel 6.500 zenders bevatten. Het kan nooit zo zijn dat al deze zenders legaal worden gestreamd.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

br@m

Met de app van NPO kun je Ned. 1 2 en 3 streamen naar de Google Chromecast. Gratis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Leeuwarden

Quote from: paulkokkie on July 15, 2019, 08:16:35
Ja, als je dat niet kent, Google is je vriend.

Zo'n antwoord heeft niemand iets aan.
Het antwoord van BernHardN was mij bekend, vandaar de vraag 'IPTV?' met een vraagteken...

BernHardN

Zelf heb ik de NOS, NPO en RTL app. maar dit werkt niet lekker, je kan namelijk niet gewoon zappen.

Kijk ook zelden TV moet ik zeggen.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

haythijs

#15
Quote from: Leeuwarden on July 15, 2019, 20:38:54
Zo'n antwoord heeft niemand iets aan.
Het antwoord van BernHardN was mij bekend, vandaar de vraag 'IPTV?' met een vraagteken...

Ik weet niet of IPTV hier op HTforum zomaar openbaar aangeprezen mag worden, gezien de relatie tot Brein. Evenals links tot illegale downloads, ik kan me voorstellen dat deze site zich daar niet aan wil branden.
In die zin zou ik dus ook je aanraden om te googlen. Bij een aantal tv's is dit mogelijk via een app welke je uit een appstore op de tv kan zetten.
Ikzelf heb er ervaring mee en ben zeer tevreden. Prima kwaliteit, zeer acceptabele prijs. Heb nog wel digitenne als soort van Back up en je moet uiteraard wel een internet aansluiting gebruiken.
Voor meer info wellicht PM daar ik niet weet of linkjes naar  fora zijn toegestaan.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

paulkokkie

Quote from: haythijs on July 16, 2019, 19:51:46
Ik weet niet of IPTV hier op HTforum zomaar openbaar aangeprezen mag worden, gezien de relatie tot Brein.
Dat was ook de reden dat ik het zo gezegd heb.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Witalik

Welke provider heb je ? Met ziggo kan je bijvoorbeeld echt perfect met Chromecast naar je tv streamen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Nosoforos

En via een app? Ik kijk bijvoorbeeld al jaren via de AppleTV (momenteel via NLZIET).

Raphie

IPTV cardsharing kan hier idd niet besproken worden.  :D
JBL PRX Power!

pameijer

Sorry hoor, maar hier wordt opeens gesuggereerd dat IPTV illegaal is. Werkelijk, gaat nergens over! IPTV is gewoon een manier van TV signalen verspreiden, net zoals DVB-C, DVB-T en DVB-S2. Ja, je kunt er ook illegale streams mee opduikelen maar dat kun je met elke computer. Moet het messentopic op dit forum ook verboden worden omdat je er toevallig ook mensen mee kunt neersteken?

Met een mediaplayer kun je op voldoende legale manieren meerdere kanalen binnenhalen. CanalDigitaal app, NLZiet, dedicated apps voor de verschillende zenders. En is het eigenlijk illegaal im met het account van je zwager Ziggo streams van je mobiel naar je TV te casten? Of mag dat alleen als je zwager naast je zit vanwege verplicht familiebezoek....  :angel:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Etiennevh

NL Ziet, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik had wat reviews gelezen dat de kwaliteit soms wat tegen valt. Is dit inmiddels verbeterd? Dan ga ik gelijk mijn KPN iTV abbo opzeggen, een TV abbo is me niet meer zoveel waard.

Inderdaad onzin, betaald IPTV is legaal.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

haythijs

Nlziet heb ik ook eens een maandje getest, evenals canaldigital. Beiden via een app op een Samsung tv. Dit was redelijk tot goed qua kwaliteit. Bij NLziet kon je ook nog terugkijken, ik dacht tot een jaar terug. Soms haperde het wel trouwens, regelmatig de app moeten sluiten en opnieuw opstarten.
Daarna iptv eens geprobeerd. Ook hiervoor een app op Samsung en vervolgens wat testabbo's. Inmiddels ruim een jaar een vast abbo. FullHD zenders zien er bij mij erg strak uit. Kan nu geen vergelijk meer maken met bv Ziggo of glasvezel van KPN.
Wel met Digitenne, wat ik dus gebruik als een soort backup. Want af en toe zijn er ook bij de streams van iptv storingen. Afhankelijk ook mede van de aanbieder en diens service. De kwaliteit tov Digitenne ( welke inmiddels ook 1080p schijnt te zijn) is echt een stuk beter.
Gezien de prijs, kwaliteit en aanbod een tevreden kijker.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

pameijer

Quote from: haythijs on July 18, 2019, 22:31:07
...
Daarna iptv eens geprobeerd. Ook hiervoor een app op Samsung en vervolgens wat testabbo's. Inmiddels ruim een jaar een vast abbo. FullHD zenders zien er bij mij erg strak uit. Kan nu geen vergelijk meer maken met bv Ziggo of glasvezel van KPN.
Wel met Digitenne, wat ik dus gebruik als een soort backup. Want af en toe zijn er ook bij de streams van iptv storingen. Afhankelijk ook mede van de aanbieder en diens service. De kwaliteit tov Digitenne ( welke inmiddels ook 1080p schijnt te zijn) is echt een stuk beter.
Gezien de prijs, kwaliteit en aanbod een tevreden kijker.
Wat voor een abbo heb je nu dan?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

blue-eyes

Quote from: Etiennevh on July 18, 2019, 22:17:48
NL Ziet, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik had wat reviews gelezen dat de kwaliteit soms wat tegen valt. Is dit inmiddels verbeterd? Dan ga ik gelijk mijn KPN iTV abbo opzeggen, een TV abbo is me niet meer zoveel waard.

Inderdaad onzin, betaald IPTV is legaal.

Onbetaald IPTV kan ook legaal zijn :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey