Even een oud topic uit de sloot halen.

Wij keken TV via ons t-mobile thuis abonnement en de kwaliteit was waardeloos, zowel via het kastje als via internet als via de Apple TV app. Het beeld was zo sterk gecomprimeerd dat de scherpte te wensen overliet, horizontale pans niet om aan te zien waren en snelle beeldwisselingen tot blokvorming leidden. Waardeloos dus. En dat voor bijna 20 euro per maand met een opname mogelijkheid.
Op de gok heb ik NLZIET geprobeerd.kost 7,95 per maand en wij kijken via een app op de Apple TV 4K in de woonkamer, de Apple TV in de slaapkamer en de iPads voor de kinderen. De beeldkwaliteit is subliem, vergelijkbaar met Canal Digitaal HD via de schotel destijds. Je kan de meeste programma’s tot een jaar terug kijken, sommige programma’s vooruitkijken en vaak zelfs zonder reclame. Wij zijn er heel erg tevreden mee voor ruim een tientje in de maand minder dan voorheen.
Enige nadelen die ik heb kunnen ontdekken zover: zappen is iets lastiger met de Apple TV remote, je moet een keer op MENU drukken en dan kan je door de zenders bladeren. En je kan geen extra anders toevoegen aan het pakket zoals bij nadere aanbieders, zoals Discovery of History Channel. Maar daar zijn vast andere oplossingen voor.
Het pakket bestaat uit alle Nederlandse publieke en commerciële zenders, alle regionale zenders, NPO Zapp plus, NPO politiek, Radio 538 en nog een paar zenders die wij nooit kijken.
Als je een goed en goedkoop alternatief zoekt en je hebt een goede snelle stabiele internet aansluiting, in ons geval glasvezel, dan zou ik NLZIET zeker een keer proberen. Je kan volgens mij een maand gratis uitproberen, als ik het mij goed herinner.
Groet,
Richard