Epson TW3200 lip sync

Started by lukas, July 11, 2019, 10:27:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lukas

Hoi Allen,
Ik heb een Epson TW3200 projector met Kingpin scherm en HDMI kabel aangeschaft voor 220 euro. Een koopje en wat een waanzinnig mooi beeld.
Ik heb een Asus O Play mini Plus (met de laatste firmware) en daarop een externe schijfs met mn films in 1080p. Ook gebruik ik een tvkastje van KPN voor netflix.
Met de Asus heb ik dat de video voorloopt op de audio (audio op PCM gezet). De audio gaat via de AV out. Inmiddels heb ik het hele internet afgezocht en er zijn veel meer mensen die dit tegenkomen. HDMI in de projector processed sneller dan de audio out. Echter met het tvkastje loopt het op dezelfde manier wel synchroon.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit goedkoop op kan lossen? Een tweak, een speakerboxje waarmee het audio signaal kan versnellen (dat bestaat vast niet), iets om het hdmi signaal te vertragen, een goedkope mediaspeler die dit net als de KPN box intern heeft opgelost?
Mn films op een NAS zetten en dan streamen via het KPN boxje zou misschien ook nog kunnen, maar ik heb het idee dat de beeldkwaliteit van de Asus beter is.
Gr Lukas

J.A.F._Doorhof

Je zou naar een receiver kunnen gaan kijken die een zogenaamde lipsync correctie heeft.
Hoeft niet duur te zijn.
De meeste moderne receivers hebben dat wel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lukas

hi, dankjewel voor je snelle antwoord. ik heb al wel naar audio delay apparaatjes gekeken en zelfs dingen in de gitaarwereld. Echter gaat dat allemaal om delay en ik moet het audio signaal juist naar voren plaatsen. Kan dat dan met sommige receivers of boomboxjes?

J.A.F._Doorhof

Een receiver kan de audio en video in sync laten lopen.
Je gaat er met HDMI in en vanuit daar kun je dan gewoon een delay instellen.
Dit is essentieel bij bv video processors.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lukas

O zo! Nou wordt het helder. Toen ik mog en receover had had je dat nog niet. Ga ik opzoek naar een mini receiver

jasjenl

#5
Waar heb je het nu dan voor het geluid op aangesloten, maw waar komt je geluid uit? Dat is me uit je verhaal nog niet helemaal duidelijk. Dit klinkt me overigens meer als een issue in de asus box. Een extern apparaat zal dat nooit oplossen, want je kunt audio niet 'vooruitschuiven': wat een extern apparaat nog niet ontvangen heeft kan ie natuurlijk ook niet al laten horen :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

lukas

Hi. Ja dat is een issue in the asus, maar heel veel mensen hebben hier met verschillende producten last van. Aldus google lip sync. Ik heb nu via de av out mn geluid uit een jbl 15 euro boxje.

lukas


lukas

Heb wat receivers gezocht maar dat is verre van een goedkope oplossing. Heeft iemand nog andere tips?

MechanicalAnimal

hoi Lukas,

ik ben verre van een expert maar eens misschien kunnen we met wat meer info je beter heldpen, jouw audio gaat via "AV out"zeg je.

Dan neem ik aan dat dat de output is van de Asus? is dat analoog RCA?
Kun je proberen je geluid zo lang mogelijk "digitaal" te houden? Heb je optisch out?

En waarop is de AV out uiteindelijk op aangesloten? M.a.w wat voor een audiosysteem verzorg jij je geluid?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

lukas

Hi. Ik heb een beamer gekocht voor het beeld. Geluid boeit me niet zo veel. Asus av-out, aux naar een mini boxje. Toslink ga ik ook nog proberen want dacht hetzelfde.

jasjenl

Ik denk toch echt dat de enige manier om dit op te lossen zal zijn dat je een setting in je Asus player moet hebben waarmee je de timing van de audio kunt aanpassen. Want aangezien je het met de KPN box niet hebt, moet het probleem wel in de Asus player zitten lijkt me. Dus ik zou toch eens wat dieper in de instellingen van dat apparaat duiken.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

lukas

al gedaan, daar valt geen winst te behalen. alles al op PCM gezet, zodat daar geen extra vertraging op komt.  ik kan nog een speakertje aanschaffen die ik met toslink kan aansluiten, misschien maakt dat nog iets uit.
Zoals ik al schreef, het internet staat vol met mensen die lip sync problemen hebben. Dat zit hem in dat HDMI sneller procest. Voor nu is de enige oplossing met een laptop met VLC, daarin zit ook een lip sync bewerking.

Sithlord76

Of een optie is andere mediaspeler die er geen last van heeft. Maar ik weet niet het budget is maar 2de hands zijn er voor weinig leuke receivers te krijgen die dit kunnen oplossen.

lukas

Wil je dan eens een suggestie doen?
Vanmiddag met de kpn box netflix zonder vertraging. Prachtig. Met wat kleine aanpassingen kijk ik bijna door een raampje.  Ik kan me voorstellen dat mensen een neamer laten calibreren, maar dat is dan net zo duur als mn aankoop zelf. Referentie is natuur en dat dit dan zoveel mogelijk een sport raam wordt met echte diepte

millon

Quote from: lukas on July 13, 2019, 18:38:32
Wil je dan eens een suggestie doen?
Vanmiddag met de kpn box netflix zonder vertraging. Prachtig. Met wat kleine aanpassingen kijk ik bijna door een raampje.  Ik kan me voorstellen dat mensen een neamer laten calibreren, maar dat is dan net zo duur als mn aankoop zelf. Referentie is natuur en dat dit dan zoveel mogelijk een sport raam wordt met echte diepte

Ik had ook zo een koopje.
Een 3200 met 220uur voor 120euro.

lukas

Wauw. Ik vind het beeld echt fantastisch. We kunnen er hier eindeloos naar kijken. Realistische kleuren ipv dat kermis achtige felle.
Ik denk dat ik wacht op de Raspberry Pi 4 en op die manier 1080p films af ga spelen, ik zie niet veel andere betaalbare opties

denoontje

Een dunemedia player  ...speelt alles, easy interface hd beeld, laatste audio codecs en zelfs atmos.

Bijv smart d1...

Als dat via mp in je budget past.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

lukas

Ik ga dr over lezen. Dank voor de tip! Ik zoek me wezenloos.
Als ie de audio maar kan corrigeren en 1080p 60fps moeiteloos speelt. Liefst sluit ik mn dragonfly red er ook op aan.
Ik dacht zelf aan de raspberry pi 4

lukas

Mooi apparaat. Echter kent het ook lip sync issues. Ik heb er geen problemen mee om delay per film in te stellen. Ff zoeken of dat kan.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=106943.0

denoontje


Dat kun je instellen met rode knop tijdens film kijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

lukas

Ja inmiddels gevonden en een bod gedaan op 1tje voor 40 euro.
Idx/sub bestanden lees ik nog wat over. Ik heb a l mn subtitles in die vorm. Maar ik neem aan dat met dezelfde naam geven ze gewoon afspelen? Kun je dat bevestigen?
En op 1 vd usb poortjes een dragonfly is kansloos denk ik he.
Bedankt nogmaals

denoontje

Volgens mij lukt dat met die subs...weet niet helemaal zeker meer....ik kijk zonder.

Prima playertje...staat bij mij in de woonkamer. Kan ook nog een hd in.

Hd eraan of nas en gaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

lukas

Top. Ik heb m gekocht! Kan mn hdd er mooi in . Ideaal zo!

lukas

De dune is geweldig. Nog iets scherper en natuurgetrouwere kleuren als de asus en geen lip sync probleem en anders de optie im dit te corrigeren. Dit was de oplossing voor 40 euro die ik zocht