Ikeda 9TT

Started by Mordante, June 5, 2019, 12:54:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mordante

Ik zit te overwegen om mijn Dynavector Te Kaitora Rue te vervangen door een Ikeda 9TT element.

Zijn er hier mensen die spelen met dit element?

Mijn platenspeler is een SAC Girati Grande met een Dynavector 507mkII arm.

Pjotr27

Ik ken beide elementen niet, maar waarom ga je je Dynavector element in een Dynavector arm vervangen door een element uit dezelfde prijsklasse?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mordante

Quote from: Pjotr27 on June  5, 2019, 14:29:18
Ik ken beide elementen niet, maar waarom ga je je Dynavector element in een Dynavector arm vervangen door een element uit dezelfde prijsklasse?

Mijn element loopt op z'n laatste benen. Ik wil deze voor een schappelijk bedrag verkopen. Het kan zijn dat het element nog jaren meegaat, het kan binnen een paar weken afgelopen zijn. Ik zal daar eerlijk over zijn.

Waarom niet inruilen voor een nieuwe Dynavector. Hmmm deels omdat ik wat ander wil proberen, deel denk ik of hoop ik dat de Ikeda iets dynamischer is dan de Dynavector. De Dyna is erg detail rijk en mooi subtiel. Maar mis de rock en roll wat.

marcush

Audio 21 heeft Dynavector in het assortiment en in het verleden Ikeda in het assortiment gehad. Tevens momenteel een 2e hands 9TS te koop staan. Ik vermoed dat Mark wel meer kan vertellen hoe de elementen zich tot elkaar verhouden.

Mordante

Quote from: marcush on June  5, 2019, 22:54:53
Audio 21 heeft Dynavector in het assortiment en in het verleden Ikeda in het assortiment gehad. Tevens momenteel een 2e hands 9TS te koop staan. Ik vermoed dat Mark wel meer kan vertellen hoe de elementen zich tot elkaar verhouden.

Vandaag de knoop doorgehakt. Ik heb een 9TT besteld

Pjotr27

Mooi! Nu begrijp ik je keuze beter (na je uitleg). Hij wordt ook voor je geïnstalleerd neem ik aan?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mordante

Quote from: Pjotr27 on June  6, 2019, 12:23:28
Mooi! Nu begrijp ik je keuze beter (na je uitleg). Hij wordt ook voor je geïnstalleerd neem ik aan?

Het element wordt zeker geinstalleerd, ik ben erg benieuwd. Ik zal een week of 2 geduld moeten hebben.


Graphtuner

Quote from: Mordante on June  5, 2019, 14:39:12
Mijn element loopt op z'n laatste benen. Het kan zijn dat het element nog jaren meegaat, het kan binnen een paar weken afgelopen zijn. Ik zal daar eerlijk over zijn.

hoe weet je dit eigenlijk?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Mordante

Quote from: Graphtuner on June  7, 2019, 09:28:06
hoe weet je dit eigenlijk?

Het laatste jaar heb ik een paar keer pech/problemen met mijn element. Deze is nu voor de 3de keer naar VdH geweest.

VdH heeft aangegeven dat als ik het mij goed herinner een dampening rubber en andere delen slecht beginnen te worden.

De opties zijn dan ongeveer een complete rebuild of inruil voor een nieuwe bij Dynavector.  Of dit element met openheid van zaken voor een vriendenprijs verkopen en een ander element kopen.

Ik ga voor de laatste optie.

Wil je mijn Te Kaitora Rua kopen?

Graphtuner

ah ok, ja dan heb je inderdaad goeie info omtrent de staat van het element. Vroeg me gewoon af hoe je dit kon weten... tis niet dat je je element "hoort" verslijten he...

Nee ben nog gelukkig met mijn Dynavector D17D3  :smile:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

scrutinizer

#10
Hoop dat je phonoamp, gezien afgiftespanning cart, in je wens capabel is.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mordante

Quote from: scrutinizer on June  7, 2019, 11:41:53
Hoop dat je phonoamp, gezien afgiftespanning cart, in je wens capabel is.

Ik gebruik een Octave Phono module als pre amp/phono amp. Deze heeft de|:

IN 6: RCA MC transformer input module

IN 6 is a step-up transformer for low-resistance MC systems. The transmission factor can be switched between 15 and 30. The setting Gain 30 is ideal for classic low-output MC systems at a level of 300 µV, while the setting Gain 15 is optimized for all modern MC systems delivering a level between 0.5 und 1 mV.

scrutinizer

#12
Je wens is dynamiek. De Ikeda heeft bijna de helft van afgifte.
Dynavector is niet de minst dynamisch.

Phono amp is zeer cruciaal inzake dynamiek.... ;)

Transfo zijn een easy way out, .....Goede zijn op 1 hand te tellen.

Heb de XV1 een periode gebruikt. Mooi element...zeer kwetsbaar.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....