NAD c368 met mdc bluos 2i / Deezer hifi

Started by Roland1973, August 6, 2019, 21:36:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roland1973

Goede dag,
Zal even voorstellen want ben nieuwe gebruiker.
Ik ben Roland en ben sinds kort eigenaar van nieuwe stereo set:
NAD c368 /mdc bluos 2i
Dali Oberon 7
Ben eigenlijk zeer te reden over de set, klinkt erg mooi. Ik gebruikte in begin Spotify wat ook allemaal
Zonder enige moeite werkt. Maar wilde eigenlijk toch iets meer uit deze set halen en ben naar Deezer
Gegaan voor probeer abo, nou kwam ik per ongeluk een aanbieding tegen om voor 15,- p/md 1 jaar lang Deezer Hifi. Ik heb deze genomen omdat ik dan cd kwaliteit kan streamen i.p.v mp3.
Zo ver gaat het allemaal goed.
Ik gebruik ipad met bluos app om met Deezer te streamen maar nu zijn me een paar dingen
opgevallen. Ik kan in bluos app nergens zien welke kwaliteit ik afspeel nog op welke kwaliteit ik
zoek! Nu heb ik op de pc in Deezer applicatie de settings voor geluid op high fidelity gezet en in de
bluos app Deezer geupdate.
Kan helaas in de app nog steeds nergens zien welke kwaliteit ik afspeel, ook kan ik nergens van
kwaliteit veranderen zoals op pc applicatie.

Kan iemand me vertellen of ik nu wel hf afspeel als die er zou zijn in de categorie waar ik in zoek of dat ik misschien iets over het hoofd zie. Na drie dagen zoeken op www was ik t zat. Misschien
heeft hier iemand antwoord.
Alvast bedankt

Sirius666

Als je bij het afspeelscherm een 'HiFi' icoontje ziet staan dan is dat flac.

Roland1973

Dit icoontje staat er inderdaad bij, maar nu is mijn vraag nog hoe werkt dat dan bij het zoeken
want ik kan nergens uithalen welke kwaliteit iets is. Heb deze vraag ook al neergelegd bij bluesound,
hoop dat die me verder kunnen helpen. Maar misschien weet iemand hier nog raad of ervaring met de bluos app op ipad.

jahtari

Je kunt natuurlijk ook 1 van de vele audiofielen hier uitnodigen en die horen binnen enkele seconden of het CD kwaliteit is of niet. Enorme verschillen volgens hun, dus dat moet je zelf toch ook zo direct horen?  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Sirius666

Quote from: Roland1973 on August  6, 2019, 22:47:18
Dit icoontje staat er inderdaad bij, maar nu is mijn vraag nog hoe werkt dat dan bij het zoeken
want ik kan nergens uithalen welke kwaliteit iets is. Heb deze vraag ook al neergelegd bij bluesound,
hoop dat die me verder kunnen helpen. Maar misschien weet iemand hier nog raad of ervaring met de bluos app op ipad.

Ik weet niet of je bij het zoeken kan filteren op mp3/flac? Zie je dat HiFi icoontje staan als je een specifiek album hebt gevonden?

Roland1973

Het icoontje staat er altijd bij en is volgens mij gewoon omdat ik een hifi abonnement heb.

In de zoekfunctie in de bluos app op ipad kan ik geen filters gebruiken omdat die app dit gewoonweg
niet ondersteunt voor de app.

Ik ben inderdaad geen audiofhile en zou dit waarschijnlijk ook zelf moeten kunnen horen maar ik heb
geen referentie punt. Het enigste wat ik kan vergelijken is spotify en Deezer en moet zeggen dat Deezer beter klinkt.

Bluos support heeft me medegedeeld dat in de app niet te zien is wat er afgespeeld wordt.
Ik hou jullie op de hoogte

chansig

Je speelt altijd FLAC af. Deezer doet dat gewoon. De HEOS speelt het gewoon af.

Je noemt geen referentie ? Slechter en beter....meer is het niet. Tenminste dat is het verschil tussen mp3 en flac, volgens hen die het waarnemen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roland1973

@chansig /Hans zoals ik al aangaf ben ik geen audiophile, ben gewoon iemand die graag naar muziek luistert zo nu en dan. Misschien is dit forum voor mij ook te hoog gegrepen, maar dacht dat ik dan ook het best en het snelst geholpen kon worden. Wellicht dat meerdere dit in het verleden hebben ervaren.
Qua referentie slechter/ beter wil ik wel even toelichten. Ik heb jaren muziek beluisterd via tv of via apple tv (spotify) en zo weer naar een bose 123 set van t jaar blok. Na toch wat jaren piekeren eindelijk besloten om leuke versterker en speakers te kopen. Daarop spotify streamen was al een verademing. Dit klonk al 10x beter. Ik wist dat spotify mp3 streamt en mij was in de winkel verteld dat er ook aanbieders zijn die cd kwaliteit aanbieden. Nu ben ikzelf niet iemand die iedere maand cd's kocht dus is zo'n stream voor mij ideaal. Ik wil best €20,- p/mnd betalen voor zo'n streamings dienst. Omdat mijn systeem Deezer hifi zou ondersteunen heb ik die genomen. In vergelijk met spotify klinkt t al weer een stuk beter. Ik kan het alleen in de app niet zien welke kwaliteit ik afspeel en daarom twijfel ik of dit flac zou zijn. Ik heb contact gehad met zowel Deezer en Bluesound en vind dus vreemd dat zij mij dus niet vertellen dat het automatisch flac is wat deezer streamt. Vandaar ook nog steeds mijn twijfel.
Verschillende soorten muziek al beluisterd nu en het klinkt voor mij mooi helder, ruimtelijk de verschillende instrumenten zijn goed hoorbaar. Het laag mid en hoog is goed definieerbaar, absoluut niet rommelig ofzo. Ik ga nog wat testen met spotify en Deezer voor de verschillen in bepaalde nummers. Als iemand met ervaring nog iets kan toevoegen voor mij, heel graag. Ik hou jullie op de hoogte :)

noot87

Ik ben benieuwd of je het verschil kunt waarnemen. Ik vind de kwaliteit van Spotify namelijk lang niet slecht.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

chansig

Quote from: Roland1973 on August  8, 2019, 15:33:03
@chansig /Hans zoals ik al aangaf ben ik geen audiophile, ben gewoon iemand die graag naar muziek luistert zo nu en dan. Misschien is dit forum voor mij ook te hoog gegrepen, maar dacht dat ik dan ook het best en het snelst geholpen kon worden. Wellicht dat meerdere dit in het verleden hebben ervaren.
Qua referentie slechter/ beter wil ik wel even toelichten. Ik heb jaren muziek beluisterd via tv of via apple tv (spotify) en zo weer naar een bose 123 set van t jaar blok. Na toch wat jaren piekeren eindelijk besloten om leuke versterker en speakers te kopen. Daarop spotify streamen was al een verademing. Dit klonk al 10x beter. Ik wist dat spotify mp3 streamt en mij was in de winkel verteld dat er ook aanbieders zijn die cd kwaliteit aanbieden. Nu ben ikzelf niet iemand die iedere maand cd's kocht dus is zo'n stream voor mij ideaal. Ik wil best €20,- p/mnd betalen voor zo'n streamings dienst. Omdat mijn systeem Deezer hifi zou ondersteunen heb ik die genomen. In vergelijk met spotify klinkt t al weer een stuk beter. Ik kan het alleen in de app niet zien welke kwaliteit ik afspeel en daarom twijfel ik of dit flac zou zijn. Ik heb contact gehad met zowel Deezer en Bluesound en vind dus vreemd dat zij mij dus niet vertellen dat het automatisch flac is wat deezer streamt. Vandaar ook nog steeds mijn twijfel.
Verschillende soorten muziek al beluisterd nu en het klinkt voor mij mooi helder, ruimtelijk de verschillende instrumenten zijn goed hoorbaar. Het laag mid en hoog is goed definieerbaar, absoluut niet rommelig ofzo. Ik ga nog wat testen met spotify en Deezer voor de verschillen in bepaalde nummers. Als iemand met ervaring nog iets kan toevoegen voor mij, heel graag. Ik hou jullie op de hoogte :)

Tuurlijk is dit forum niet te hoog gegrepen. Zitten vooral mensen die menen veel verstand van geluid te hebben.

Succes met testen. Zelf ooit Deezer FLAC gehad, moet zeggen dat ik het verschil met de normale streamingsdienst van Deezer niet hoorde.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.